Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis als cadeau - website

  26-8-2013 13:35:09
Hallo!

Heeft er iemand van jullie ervaring met het opmaken van een website om je huwelijksreis als cadeau te vragen? Ik heb een aantal websites gevonden die dat voor jou organiseren (vnl. Nederlandse websites), maar ik vraag mij af wat jullie ervaringen daar met zijn? Of maken jullie daar geen werk van en zetten jullie enkel een rekeningnummer en/of een envelopje op de uitnodiging om te laten weten dat jullie graag centjes ontvangen voor de huwelijksreis?

De enige 'leuke' website die ik momenteel vond is www.opreisalscadeau.nl, maar het steekt mij een beetje tegen dat dit een Nederlandse website is ...

Ik twijfel een beetje

Silke
29-3-2014
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1231


natascha
14-6-2014
 Meld misbruik26-8-2013 13:47:30

Ik kan je er niet bij helpen maar klinkt echt leuk dus ik volg dit wel even mee :)



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik26-8-2013 13:54:40

Ik ken er het fijne niet van. Maar wat ik ervan gehoord heb, is dat je dan ook een deel van het geld moet afstaan aan de beheerders van de website.
Dus dan zou ik eerder zelf een site in elkaar knutselen, en dat idee daarbij gebruiken. Maar lees zeker de kleine lettertjes! Dat je achteraf geen geld kwijt bent, hé.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik26-8-2013 14:04:29

Wij hebben ons rekeningnummer met de melding 'bijdrage voor citytrip Firenze'.



Brigitte

 Meld misbruik26-8-2013 14:25:33

hallo ,

je kan ook in een reisbureau een " lijstje "leggen
misschien voor het volgende idee :
je kan 3 bestemmingen uitkiezen , ze kunnen het storten op een rekeningnr via het reisbureau .
het bedrag dat het dichtste bij één van de drie gekozen bestemmingen benaderd wordt de bestemming voor jullie huwelijksreis .
misschien is het leuk dat de persoon van het reisbureau nog even laat weten welke bestemmingen het is geworden , kan je dit als verrassing ook aan je gasten mededelen .
groetjes



Bruno

 Meld misbruik26-8-2013 14:37:24

Probeer dit eens, mensen die wij kennen hebben dit via hen gedaan, en ook vermeld op de uitnodiging: www.amazinghoneymoon.be



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik26-8-2013 15:05:57

Bedankt voor jullie reacties! Op die ene website kost het inderdaad 69 EUR (forfait), wat me dan aan 't twijfelen brengt omdat je voor 69 EUR wel al wat kan doen op vakantie ...
Wij hebben via het reisbureau van de gemeente geboekt, en deze raadden het af om via hen een lijst te leggen. Als we het echt per sé wensten wilden zij dit doen, maar het zou voornamelijk chaos zijn omtrent de betalingen die al gedaan werden en welke nog niet gedaan werden. We hebben dan maar beslist om het niet via hen te doen.

Is er niemand die het wel al gedurfd heeft? :-)



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik26-8-2013 15:17:05

Ik vond dit ook een leuk idee maar wij zijn er toch vanaf gestapt en hebben nu gewoon een envelopje en ons rekeningnummer op de uitnodiging gezet.

Zo'n huwelijksreislijst is wel leuk maar je huwelijksreis wordt daarvoor wel in rare stukjes gehakt (vb. 1/12 van het vliegtuigticket) + vaak worden activiteiten gegeven maar wij hadden geen zin om onze activiteiten al vooraf vast te leggen. Die zullen we daar wel reserveren afhankelijk van het weer en waar we zin in hebben.

Bij (huwelijks)lijsten vind ik het ook nogal ambetant dat de bedragen al bepaald zijn. Als gast moet je het bedrag dat je wilde geven daar dus aan aanpassen. Hierdoor zullen sommige mensen zich wat 'gedwongen' voelen om meer/minder te geven dan ze voor ogen hadden.



Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik26-8-2013 16:30:03

Het idee is een beetje wat wij gedaan hebben voor de geboortelijst van onze dochter. Aangezien we het meeste materiaal al hadden, vonden we het zonde om een lijst bij een winkel aan te leggen. In plaats daarvan kochten we zelf aan wat nodig was, maakten we een site met foto's van die spulletjes erop en de prijs erbij. Mensen konden dan gewoon dat bedrag op onze rekening storten met vermelding van het door hen gekozen cadeau.

Dit principe kan je volgens mij gewoon overnemen voor een huwelijksreis, niet?



Ellen
24-8-2013
 Meld misbruik26-8-2013 17:11:23

Wij hebben er zelf een gemaakt met soortgelijk idee achter: www.brechtenellen.be
Het was geen echte "webshop", uiteindelijk kregen de mensen een rekeningnummer toegemaild nadien, maar ze konden onderdelen voor ons nog te bouwen huisje kopen op die manier. :-)



Nele

 Meld misbruik26-8-2013 17:45:05

Via een jetaircenter kan je dit ook doen, dan heb je een klein kaartje dat je ertussen kan steken (zoals bij een geboorte). Ofwel staat erop naarwaar de reis gaat ofwel is dit nog blanco, met natuurlijk een rekeningnummer waarop je kan storten.
Verdere details over wanneer deze rekening dan wordt afgesloten enzo weet ik niet



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik27-8-2013 9:44:46

Dankjulliewel voor de reacties! Ik heb het gisterenavond ook eens besproken met de vriend, en we gaan het eens overdenken ... :-)



kim
13-9-2014
 Meld misbruik27-8-2013 16:25:40

Ik ben zelf reisagente (die zelf in sept 2014 trouwt) in Sleidinge (regio Gent - Eeklo) en ik heb hier jaarlijkse honeymooners :)
Bij ons wordt er meestal een lijst aangemaakt met daarop het bedrag + namen van de schenkers en op die manier wordt er een bepaald bedrag gespaard voor het bruidspaar.
Als je meer info wenst over dit systeem of over honeymoon bestemmingen, stuur mij gerust een mailtje kimhertveldt@gmail.com
Groetjes



Ans
8-8-2009
 Meld misbruik31-8-2013 9:21:12

Wij hebben dit gedaan via Uniglobe en hebben daar absoluut geen enkele slechte ervaring mee. Onze gasten vonden het ook allemaal super omdat ze dan een stukje van onze droomreis konden sponsoren, in plaats van gewoon geld te geven. Ik vond het echt een aanrader!! Het is ook niet zo, dat als iemand bijvoorbeeld een etentje op het strand voor je betaald, dat dit dan ook effectief al geboekt is. Je moet dit dan niet doen, maar je kan het geld daar dan voor gebruiken. Het is gewoon leuker voor de mensen dat ze dan weten waaraan je hun geld kan spenderen. Onze site staat zelfs nog steeds online. Als er iemand graag een kijkje wil nemen hoe zoiets werkt, stuur me dan maar een berichtje, dan geef ik je login en paswoord. (ans.peterse1@telenet.be)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums