Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hulp: speciale plaatsen, leuke en grappige momenten.. voor tafelindeling

  26-8-2013 9:48:02
Dag iedereen,

Ik heb hulp nodig! :-)
Mijn vriend kwam met het idee om in de plaats van tafelnummers (dat is iets waar we nog niet over uit waren) plaatsen (zowel steden, landen als bijvoorbeeld een restaurant) te kiezen waar er iets belangrijks is gebeurd voor ons, of gewoon plaatsen die leuk zijn voor ons of waar we iets tof hebben beleefd. Bijvoorbeeld waar we elkaar hebben leren kennen, waar hij mij ten huwelijk heeft gevraagd, enzovoort. Mensen krijgen dan een kaartje met de naam in kwestie, en op de tafel staat dan ook de naam met op de achterkant alle andere plaatsen met alle gebeurtenissen. Ik vond het persoonlijk een heel leuk idee (en ook straf dat hij daar mee is afgekomen :-)!

Maar, het is toch niet zo evident :-). We zijn bijna 7 jaar samen, hebben ondertussen wel een 11-tal plaatsen, maar hebben er nog wat nodig aangezien we 15 tafels hebben. Ik ben mijn hoofd er al over aan eht breken geweest, maar vind het echt moeilijk om nog zaken te vinden.

Dus, hierbij een oproep! hebben jullie nog ideetjes of voorstellen, laat maar komen! Het mogen zowel belangrijke dingen zijn, leuke dingen, dingen die we graag doen maar er mogen ook wat ludieke zaken tussensteken. Als jullie dus nog ideetjes hebben, laat het zeker weten!

Bedankt!
x

Laura
19-10-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1660


Eva
21-9-2013
 Meld misbruik26-8-2013 9:55:54

Dag Laura,

Wij waren eerst iets soortgelijks van plan, de tafelnamen zouden allemaal zaken zijn die ons met elkaar verbinden. Wij hadden naast plaatsen, ook bvb. muziek, favoriete film, gerecht, kunstenaar,... Bij elke 'tafelnaam' hadden we dan een kort grappig tekstje met daarin waarom we daarvoor hadden gekozen.

Grtjs, eva



Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik26-8-2013 10:06:32

Wij hadden voor onze tafels de locaties van onze huwelijksreis genomen. Elke gast kreeg een foto van die locatie van zijn/haar tafel en mocht tijdens het eten een leuke boodschap, wens, opdracht, ... voor ons noteren en achteraf in een wensenkoffer steken. Tijdens onze huwelijksreis hebben we dan per locatie de foto's met wensen bekeken. Je hebt dan natuurlijk wel 15 haltes nodig op je huwelijksreis ...

Als je verder wil gaan met plaatsen die belangrijk waren in jullie leven:
geboorteplaats van jullie beiden, plaats van kot/studeren, eerste reis samen, ...

Als je even doorgeeft welke locaties je al hebt, is het misschien gemakkelijker om niet in herhaling te vallen



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-8-2013 10:22:16

Goh, ik zal waarschijnlijk de meest evidente zaken opsommen, maar wie weet zit er iets tussen waar jullie toch nog niet aan hadden gedacht :-)
Waar jullie:
* elkaar hebben leren kennen
* voor de eerste keer gezoend hebben
* samen voor de eerste keer zijn gaan eten
* samen voor de eerste keer naar de film zijn geweest
* samen op vakantie zijn geweest
* samen op uitstap zijn geweest (vb. een bepaalde stad bezocht of een pretpark of dierentuin of zo)
* regelmatig naartoe gaan (vb. regelmatig winkelen in Antwerpen of zo)
* waar hij je ten huwelijk heeft gevraagd
* woonden / nu wonen
* op huwelijksreis gaan
* de zevende hemel (omdat jullie zich daar dan zeker wel zullen bevinden ;-) misschien iets voor de eretafel dus?)
* de slaapkamer (moet dat meer uitleg hebben? ;-) )
* ...

Hopelijk helpt het wat!



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik26-8-2013 13:55:36

Bedankt!

Wat we tot nu toe hebben: elkaar leren kennen, waar we op kot hebben gezeten, eerste keer samenwonen, huis dat we gekocht hebben, huwelijksaanzoek, eerste uitstap samen, eerste reis samen, favoriete stad, favoriete restaurant, locatie trouw, huwelijksreis.

Ik vind het echt moeilijk om leuke en niet voor de hand liggende zaken te bedneken :-). Ik ben nu altijd aan het denken: zijn er in die zeven jaar geen dingen gebeurd die ons echt altijd zijn bijgebleven, maar ik herinner me vooral de dingen van de afgelopen paar jaar :-).

Al bedankt voor de info, hulp!

Katrien: is ook een heel leuk idee! Onze reis heeft zeker 15 stops dus dat zou wel geen probleem zijn ;-).



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik26-8-2013 16:50:07

Ga es door oude foto's of agenda's? mss kom je wel nog iets tegen waar je niet meteen aan dacht? pretparkuitstap, eerste kus, fantastisch festival... Zolang je er een leuk verhaal aan kunt spelden, kan het zeker :)



Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik27-8-2013 9:00:46

Eerste keer stomdronken?



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik28-8-2013 9:53:16

Haha Katrien oh my :p. Ik ben eerlijk gezegd nooit dronken, ik denk dat mijn vriend mij ook ngo nooit dronken heeft gezien :-). Misschien op de trouw zelf dan ;-). Bednakt iedereen voor de ideetjes, het begint allemaal te komen. En inderdaad, ik ga is wat foto's bekijken, dan komt alles misschien meer terug!

Bedankt!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...