Terug naar overzicht
Hoi Anneleen,
Naar Lissabon ben k nog niet geweest maar wil wel even reageren op Venetië. Venetië is echt prachtig!! Wij zijn er vorig jaar in april geweest en ik had ook de reacties gekregen van dat het er vuil is en dat het stinkt. Eerlijk waar dikke zever!!in Venetië heb je idd het water en de vuilnis wordt opgehaald op die manier waardoor ze soms langs de zijkant staan maar als toerist heb je daar echt geen last van. Venetië is echt een aanrader, lekker idyllisch, romantisch,je kan er blijven kuieren en de herinneringen eraan zijn echt de moeite...
Lissabon zelf vonden wij mooi, maar niet WAUW... We zijn er twee dagen geweest, en dat vonden we eigenlijk wel voldoende. De gekende trams, en Parque das Nacoes (de wijk die werd aangelegd voor Expo 98) vonden we het leukste.We zijn ook wel naar Sintra geweest (ongeveer 30 km van Lissabon), en dat vonden we wel heel mooi! Aanrader!Ik zie wel dat jullie trouwen in augustus, dan kan het vreselijk warm zijn in Lissabon, bij ons was het toen 40 graden, en in een stad kan die hitte niet echt ontsnappen hé... Het was letterlijk van airco naar airco lopen.
Zelf heb ik 3 maanden in een stadje nabij Lissabon gestudeerd en Lissabon vind ik erg leuk. Inderdaad Sintra is ook erg mooi, maar dan eerder als uitstap vanuit Lissabon, want ik weet niet of je daar echt genoeg kan doen / zien voor een paar dagen. Het fort van São Jorge, Belém, het oude station, ... zijn zeker de moeite.
En zeker de pasteis de nata niet vergeten :) mjammie! Lissabon vonden we super in combinatie met Sintra (super mooie natuur en kastelen). Wij hebben destijds een rondreis zelf georganiseerd door Portugal (de Algarve hebben we links laten liggen). Binnenland is ook heel tof. Miss hien is het een idee om een citytrip te combineren met even naar het binnenland trekken met een huurwagen?