Nu Online
Momenteel zijn er 47 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

honeymoon Myanmar

  20-8-2013 22:27:32
dear all

Heeft iemand ervaring met huwelijksreizen naar Myanmar (Birma)? We trouwen in december en zouden eind dit jaar, begin januari reizen.
Mijn droom was Bali/Java maar helaas is die periode qua weer niet geschikt dus viel mijn oog op Myanmar.
Bedankt voor jullie tips!
Groetjes
Trien

Trien
21-12-2013
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1516


Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik21-8-2013 2:35:54

Dag Trien,

ik ben in Myanmar geweest. Ik weet niet hoelang je zou gaan? Ik vond het een heel mooi land met heel wat contrasten. Lieve mensen, mooie cultuur, mooie treinritten, gek eten, lekker bier, dito weer,...

Wij hebben wel heel veel gereden die vakantie om van punt a naar b te geraken. Wij konden vorig jaar niet aan het strand (Ngapali beach) omdat er constant terreurdreigingen waren. We hebben hier echter nauwelijks iets van in België gehoord of gelezen op het internet vanwege de gecensureerde pers, en kwamen dit pas ter plaatse te weten met veel omwegen. De meeste daar zeiden dan nog gewoon dat het weer er te slecht is omdat ze niet graag over politiek praten.

Er zijn veel gebieden waar je niet kan komen in Myanmar omdat ze bezet worden door rebellen/leger. Dit is het geval in het noorden (wij zijn niet verder geraakt dan Hsipaw), in het zuid-oosten en zeer zeker in het westen waar er clashen zijn tussen de moslims en boeddhisten. Maar goed, ik veronderstel dat je zover ook niet van plan was om te reizen?

In ieder geval, mijn punt is (fieuw dacht dat ik er nooit ging komen): ik vond het leuk voor 2/2,5 week maar daarna wou ik ergens anders naartoe in het land en we zaten vast binnen die 'ruit'. Het is zeker een land dat je moet gezien hebben maar vraag je eerst af of je ontspanning wilt of doorreizen. Het is minder relax dan pakweg Laos. Ik wil er zeker nog naartoe maar ik zou het niet dadelijk als huwelijksreis kiezen omdat ik er weinig kon ontspannen.

En ook (en aub als je gaat neem dan mijn raad): smeer je goed in! Ik heb er Dengue koorts opgelopen en ik heb drie weken aan een baxter gehangen in het ziekenhuis :s Je hoort er nauwelijks iets over maar de koorts, die overgedragen wordt door een mug en evenzeer dodelijk is, komt er meer voor dan malaria... Goed insmeren dus ;)

Nu we toch bezig zijn: trek je van de klimaten van zuid-oost azië niet te veel aan. Ik ga altijd tijdens moesson en je hebt daar een uur kletsende regen die echt voor verkoeling zorgt: zalig gewoon! Het is niet zo in België dat het dan dagen aan een stuk regent. Het zijn korte/krachtige opstoten en de regen valt meestal in de avond/late namiddag. Java was prachtig en als we dan toch aan Bali zijn: zeker de Gili-eilanden bezoeken!

Als je nog vragen hebt over zuid-oost Azië vraag je maar gerust. Er zijn heel veel landen die er echt de moeite waard zijn. Ik ben zelden teleurgesteld terug gekeerd!



Trien
21-12-2013
 Meld misbruik23-8-2013 21:47:46

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips Reeja! dan is dit misschien toch niet zo'n goed idee.
Wat zou je denken van Cambodja? Daar ook mooie stranden om te relaxen nadien las ik. Of zou je Laos meer aanraden? Beide heb ik nog niet gezien.
Leuke avond nog!
Groetjes
Trien



Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik27-8-2013 3:48:53

Ik vond Laos absoluut de topper qua natuur, volk, beleving. Ik heb nu praktisch alles gedaan daar en Laos heeft het gehaald bij mij :) Wij zijn vanuit Bangkok naar laos gegaan en dan de mekong overgestoken met slowboat van twee dagen. Ipv naar het noorden te gaan waar de toeristen zitten, zijn wij richting zuiden getrokken waar we een brommertje huurde en de eilanden afgingen (geen eilanden aan zee he :-)). Daarna hebben we siem reap gedaan in Cambodja en de tempels en zo richting koh phi phi thailand om te gaan duiken en genieten en vervolgens weer naar bangkok te gaan. Een hele tour die we op het gemak op een vijf weken gedaan hebben.

Cambodja is mooi qua mensen en natuur en de tempels maar ook weer minder relax, hardere realiteit, veel kinderprostitutie... Er zijn wel stranden maar niet te vergelijken met thailand of indonesie hoor. Het is wel zo dat je spot goedkoop kan vliegen in zuid-oost azie. Vandaar dat wij vanuit cambodja recht naar de eilanden gevlogen zijn.

Ik geef je graag meer uitleg. Als je het land weet roep je maar en dan zeg ik je wat zeker niet te midden is!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums