Nu Online
Momenteel zijn er 224 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kinderen op de feestavond

  18-8-2013 17:51:49
Hoi allemaal,

Met nog maar 11 dagen op de teller, krijg ik juist een aantal dagen terug te horen dat mensen hun kids meenemen naar onze trouw. Ook omdat dit niet anders gaat, maar aangezien wij zelf geen kinderen hebben en ik dit ook nog niet ergens anders heb meegemaakt met kinderen op een feest heb ik even geen benul van wat ik ze moet laten doen. er zullen ongeveer 10 kinderen komen allemaal onder de 10 jaar. Ik was zelf aan het denken om een tafeltje te maken en daar wat kleurpotloden en wat tekeningen neer te leggen om ze bezig te houden en dan natuurlijk de nodige snoepjes erbij. Het is heel spijtig maar ze mogen er niet naar buiten gaan kregen we te horen van de beheerder van de zaal omdat hun een eigen terrein hebben en daar niet gerend mag worden. Wat doen jullie zoal voor de kids? Ook voor bedankjes enzo moeten deze ook apart voor hun nog erbij of is dat teveel van het goeie?
Sorry voor het lange verhaal ;)

Kimberly
30-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 26 | Gelezen: 1735


Veva
28-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 19:09:57

Wij hebben van in het begin duidelijk gesteld aan alle genodigden met kinderen dat de kinderen niet welkom zijn. Ook wij hebben geen kinderen en willen niets voorzien voor kinderen.
Wij zijn van mening dat kinderen niet op een trouwfeest thuis horen.
Je kan misschien een entertainer inhuren (clown, iemand die make-up doet, ...) om ze bezig te houden? Of toch alvast iemand als "babysit" die een beetje de kinderen in de gaten houdt.
Tafel met kleurpotloden is ook een goed idee, maar of ze geboeid blijven dat betwijfel ik...



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-8-2013 19:12:57

Mmm, ik vind dat kinderen niet thuishoren op een avondfeest eigenlijk. 't Is vaak een gelegenheid voor de ouders om nog eens tot in de late uurtjes de beentjes los te gooien, en zo lang kunnen kinderen toch niet opblijven. Waarom kan dit niet anders? Er bestaan toch babysits/ouders/grootouders/familie/vrienden waar ze eens een nachtje kunnen logeren? Gaan de mensen die kinderen meebrengen dan ook meteen na het eten al naar huis? Dan ben je al vroeg een groot deel van je gasten 'kwijt'... niet zo leuk voor de sfeer. En als ze later blijven zitten de kindjes te knikkebollen of worden ze misschien lastig... Ik zou hen toch vragen om een babysit te regelen, kan toch niet zo moeilijk zijn?



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 19:22:12

Wij hebben ook 1 koppel dat blijkbaar zijn baby meeneemt (ze mailen gewoon dat ze met 3 komen, zonder te vragen of dat wel gaat, en terwijl duidelijk alleen hun namen op de uitnodiging stonden...), en ik vind dat persoonlijk ook wel niet kunnen. Maar het gaat om gasten van mijn verloofde zijn kant die ik niet ken, en hij vindt het geen probleem, dus ik kan er moeilijk iets van zeggen...



Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik18-8-2013 19:24:37

Wij hebben 2 kinderen en die zijn na de receptie met de babysit naar huis gegaan! Zelf hebben wij op de uitnodigingen enkel de namen van de genodigden geschreven bv.: dhr. En mevr. X, maar geen kinderen. Vind het niet echt kunnen dat zij hun kinderen gewoon meebrengen. Nu moet je op het laatste nog dingen voorzien voor kinderen waar je normaal niet op gerekend had ... Ik zou het idd ook zeggen dat het geen locatie is om kinderen bezig te houden en dat jullie er niet op voorzien zijn.



Alessia

 Meld misbruik18-8-2013 19:40:52

Idd een tafeltje met kleurpotlootjes en boekjes lijkt me echt al heel goed. Wij hadden niets voorzien omdat we buiten een speeltuintje hadden en de meeste ook wel gewoon konden dansen (3 baby'tjes die lekker lagen te slapen en de rest was wel oud genoeg - 3-10 - om plezier te maken). Aparte bedankjes hebben we niet voorzien. Kun je wel doen, maar wordt volgens mij niet echt verwacht. Je kunt wel gepersonaliseerde tekeningen afdrukken met jullie datum op, dan hebben ze eigenlijk toch iets 'persoonlijks' waar ze nog plezier aan hebben gehad (vb. Een koppeltje teddyberen dat trouwt of een mooi boeketje bloemen, ringen, een prinsessenkleed....en dan jullie datum en namen eronder ). Groetjes!



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik18-8-2013 19:41:56

Dag Kimberly, wijzelf hebben ook enkele kinderen op ons feest. Wij hadden ook enkel de namen van de volwassenengezet maar er zijn er enkele die hun kids meebrengen. Ik vind het niet zo'n probleem. Wij hebben een springkasteel voorzien maar dat gaat bij u niet. Misschien een dvd speler met wat kinderfilms? Ik spreek nu wel uit eigen ervaring, maar als ik mijn zoon ergens mee naartoe neem voorzie ik zelf wat voor hem om te doen nl, zijn nintendo ds of psp. Ik vermoed dat de meeste ouders wel zo denken? Nu als jij geen kinderen wilt dan wil je ze niet en dan zeg je dat natuurlijk want het is jouw feest.



Ilse
13-7-2013
 Meld misbruik18-8-2013 20:06:38

Wij hebben ook 2 kinderen en bij ons waren de andere kinderen wel welkom op het avondfeest. Wij vinden dat als je dan toch al kinderen hebt, zij er zeker en vast bijhoren en ook ten volle mogen meegenieten van het feest!!!Wij hadden wel buiten een springkasteel voorzien maar binnen hadden we ook een kleur en knutselhoekje voorzien, een leeshoekje en een spelletjeshoek.
In onze zaal hadden we beneden ook nog een apart zaaltje waar we een slaaphoekje hadden voorzien met 3 reisbedjes en 2 tweepersoons opblaasbare matrassen.
De kinderen hadden zelf ook een grote feesttafel met ballonnen snoep en kinderchampagne die daarna werd opgeruimd voor de dansvloer
De kinderen EN de ouders vonden dit geweldig. Iedereen heeft volop kunnen genieten! Er is gefeest tot in de late uurtjes terwijl de kids beneden allemaal samen sliepen (wat ook leuke foto's opleverde).
Wij zijn blij dat voor onze kindjes dit ook een onvergetelijke dag is geworden en ze later niet hoeven te vragen "Waar waren wij dan ?"
In jou geval zou ik ook gewoon een kleurhoekje voorzien en zelf misschien voor wat kleurprenten zorgen ( Ons thema waren de cartoons Liefde is... en daar hadden we kleurplaten van voorzien En na het kleuren allemaal laten ophangen aan een wasdraad). En tegenwoordig hebben die kinderen allemaal een Nintendo of een psp waar ze stil mee zijn.
Succes ermee



edith
29-6-2013
 Meld misbruik18-8-2013 20:06:58

Wij hebben een middagfeest gedaan dus de kinderen waren welkom en zelfs als het een avondfeest zou zijn zouden ze ook welkom zijn. Ik had kleurboeken gekocht in de zeeman kost net geen euro en waskrijten en van die foamstickers en een tekenblok. Er stond in de zaal ook een sjoelbak. Wij hadden wel een speeltuin bij de zaal. Ook stonden er 2 grote potten snoep waar iedereen van kon smullen dit was een groot succes! Wij hebben een apart bedankje voorzien voor de kinderen. Zoals hierboven al werd gezegd mss dvdspeler ofzo voorzien. En ik denk ook dat de meeste kids zelf iets meehebben om hun bezig te houden. Een kindermeisje is ook een optie. Spijtig dat ze niet buiten kunnen spelen! Wij hebben de kinderen vanaf 3jaar aan een aparte tafel gezet en dat vonden ze superleuk Of je kunt ook gewoon melden aan de gasten dat er geen mogelijkheid is om kids mee te brengen, de zaal staat er niet voor open staat! Natuurlijk heb je dan het risico dat ze gewoon niet mee zullen komen. Op mijn moeder haar nichts trouw waren er ook kinderen aanwezig maar die konden buiten. Niemand heeft daar lat van ondervonden. Veel succes! En probeer vooral te genieten van je dag. Laat alles op je afkomen! X



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik18-8-2013 20:25:47

Vraag aan de ouders misschien dat ze allemaal wat kleins van speelgoed meenemen? Of een gezelschapsspel dat ze met een paar kunnen spelen, als ze daar al oud genoeg voor zijn?

Voor de rest inderdaad wat kleurpotloden en papier, eventueel zo van die stickerboeken (ook spotgoedkoop te vinden), ... en een boel snoepjes en de kinderen zijn tevreden :).
Misschien heeft er iemand overigens nog wat strips liggen die "de lezertjes" (zij die oud genoeg zijn) al kunnen lezen?



lesley
14-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 20:45:54

idd ilse.. ik en mijn verloofde trouwen, maar volgens de jongste trouwen we met ons 5e :) dus meer dan normaal mogen ze heeeeel die dag meevieren met ons..

normaal zouden enkel onze kids opt avondfeest komen, maar vond dit zo zielig dat we vriendjes van hen ook vragen.. oke, die andere kindjes zullen vroeger naar huis gaan, maar ze gaan naar familie zodat hun mama en papa nog verder kunnen feesten :) ons voordeel is dat we bijna over de deur wonen en dat mijn schoonouders ook in de buurt wonen..en wss voor ons naar huis gaan. ons voordeel is dat onze kids al iets ouder zijn, 9 8 en 5.. natuurlijk. we hebben juist in den ava een grote rol tekenpapier gaan halen, een grote pot met kleurtjes en in den hema een pot met ponponnetjes en andere knutselspulletjes enzo.. bellenblaasjes en snoepjes zullen hier ook liggen.. als bedankjes steek ik er nog extra spullejes in tegen over de bedankjes voor de kids s'middags aan het gemeentehuis.. ook al gewoon omdat het mijn eigen kids zijn en die s'avonds komen ik het beste ken..



margot
7-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 21:03:25

ik snap ni da sommige mensen zo moeilijk doen erover ma bon
zij heeft er dus totaal geen probleem mee ,

idd potloodjes met papier , snoepjes , boekjes om te lezen op muziek zullen ze ook wel dansen ;-)



Kimberly
30-8-2013
 Meld misbruik19-8-2013 0:12:47

Nou dat zijn zeker genoeg reacties, maar ben heel eerlijk zelf had ik liever niet een hoop kinderen daar gewild maarja veel kun je er weinig aan doen ik ben al erg blij dat de mensen dan toch gewoon komen op ons feest ook omdat sommige toch wel een 30 km of verder wonen. Nu had ik wel al gehoord dat als de kindjes moe werden dat de opa ze dan mee naar huis zou nemen. Dus dat vind ik dan wel fijn maar er veel over zeggen is moeilijk en dit zul je altijd houden op feesten.
Bedankt voor alle reacties ik ga deze week eens op zoek naar de nodige stickervellen en kleurpotloden ;)



Mart
19-10-2013
 Meld misbruik19-8-2013 8:27:00

Ik snap echt niet dat mensen hun kinderen meenemen naar een avondfeest. Een avondfeest begint toch meestal rond 19.00 uur? Alle kleutertjes gaan toch dan al bijna slapen? Het kan toch niet anders dan dat die kinderen enorm lastig en moe zijn? Ik heb zelf 2 kindjes en trouw in Oktober met enkel een avondfeest. Onze kinderen zullen daar niet bij zijn. Mijn moeder deed daar in het begin ook lastig over. Dan ziet niemand ze in hun mooie bruidskleren??? Maar ons avondfeest begint om zeven uur en tegen dat wij iedereen gegroet hebben zijn ze al doodop en zou een babysit hen al moeten komen halen? Dus waarom al die moeite doen, de kindjes hebben er niets aan en wij ook niet. Op ons avondfeest zullen twee nichtjes aanwezig zijn, de kindjes van mijn zus, maar zij zijn dan al bijna 9 en 11 jaar. Dat vind ik nog juist gaan, maar veel jonger zou ik niet gaan.
Ik vraag me echt af hoelang blijven die mensen dan met hun kinderen? En op maandag moeten die kinderen naar school?
Ik weet een babysit kost veel geld, ik ga ook zelden uit omdat een babysit daarvoor betalen ik veel geld vind, maar voor een trouw heb ik er dat wel voor over. Een trouw weet je ook lang op voorhand, dat je zeker kan uitkijken naar logement of babysit.
Als de kinderen welkom zijn, kiezen de trouwers voor een heel ander concept, het feest is dan in de namiddag en dan wordt er een sprinkasteel of zoiets voorzien, Kan ook leuk zijn. Maar wij hebben daar niet voor gekozen omdat veel mensen van heel ver moeten komen en dat dan ook niet ideaal is om met kinderen zover te rijden.



vicky
13-9-2014
 Meld misbruik19-8-2013 9:38:44

Hallo,
wij hebben zelf 2 kinderen, en tegen dat wij trouwen zijn ze 9 en 5, ze kijken er nu al zo naar uit dat ik hen het feest niet wil ontzeggen, ze blijven dan ook een hele nacht. Onze feestzaal heeft een apart hoekje waar zetels staan , een tv met DVD en ze zorgen ook voor kussens en donsdekens. Misschien heeft jouw feestzaal ook zo'n hoekje? Kleurboeken en leesboeken vind ik op zich een goed idee, maar dat gaan ze vlug beu zijn.. veel succes en een fijne trouwdag gewenst x



alki
13-9-2013
 Meld misbruik19-8-2013 9:59:55

bij ons gaan er ook verschillende kinderen aanwezig zijn .
wij hebben gewoon een kennis ( die we natuurlijk vertrouwen ) gevraagd als babysit .
het feest is op 10 min van ons deur . dus wij richten onze leefruimte in als slaapzaal .
iedere ouder met kinderen kan zo zijn kinderen naar ons thuis voeren als ze moe worden . de babysit mag eerst mee naar het feest en zakt met de eerste kleintjes af naar ons thuis . daar er veel zijn die van 50 km en verder komen blijven er zelf veel volwassen plakken . in de tuin tentjes en dergelijke dus wij zijn de dag nadien nog niet uitgefeest :)



angelique
12-12-2012
 Meld misbruik19-8-2013 10:16:49

kinderen kunnen zeker op het avondfeest !!!!!! wij hadden er ook ongeveer 10 en die hebben echt waar niks uitgestoken ....wij hadden ook een tafel met speelgoed en om eerlijk te zijn daar hebben ze niet echt naar gekeken , maar ze hebben wel van het 1ste liedje tot ze naar huis gingen heel flink op de dansvloer staan dansen , en iedereen vond het super van de kids !!!! wij hadden wel bedankingen voor zien voor de kids !!!



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik19-8-2013 10:36:21

Hier ook gewoon kinderen de hele dag door. Staat niet alleen mooi op de foto's maar ik zou er ook nooit aan denken om mensen uit te nodigen en hun kinderen niet. Kinderen zijn immers net zo goed een deel van de familie en je huwelijk vier je meestal onder familie en vrienden. Mijn zoontje zou tegen dan ongeveer 3 zijn, en hij is gewoon ringdrager. Het neefje van mijn verloofde is bruidsjonker en gaat tegen dan 6 zijn. Er zijn al verschillende discussies geweest omtrent het onderwerp kinderen op een huwelijk, en er zijn ook heel veel uiteenlopende meningen over maar je moet vooral doen waar je zin in hebt in wat voor jou het beste uitkomt. Op tenen trappen doe je zowiezo hoor



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik19-8-2013 10:41:17

Hey Kimberley,
ik was naar de Action gegaan, en heb daar een mandje gekocht, kleurboeken, potloodjes (zorg wel dat je geslepen potloden koopt!! ik had blijnen van het slijpen want de kwaliteit van de potloden was niet goed), gommen, slijpers, enkele leesboekjes, gewoon leeg papier,... en bij de Action kost dat echt niet veel (ik wou geen stiften, had geen zin in stiftstrepen op de kledij).
Bij ons waren er enkel onze kids + die van m'n schoonzus + die van de getuige. In totaal 8. Die waren er heel de dag bij. Ze konden daar wel buiten, dus hebben in de namiddag veel buiten gelopen. Maar 's avonds hebben ze wel veel gekleurd en gelezen.
Ik had gevraagd om een kinderhoekje te voorzien, waar ik dat allemaal bij elkaar kon zetten. En dan konden ze daar rustig spelen zonder dat de borden en glazen telkens opzij moesten gezet worden om te kunnen kleuren. Dat ging prima. Ze hadden een mini-lounge setje gezet voor de kids. Dat vonden ze echt super!

Nog veel plezier met de laatste voorbereidingen!



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik19-8-2013 11:10:54

Wij doen een feest op het Zuiderterras in Antwerpen.

Ook al doen wij een middagfeest, het liefst zie ik geen kinderen verschijnen. Het is niet echt een dansfeest dus vervelen zullen ze zich vlug en als je de feestzaal buiten loopt, ben je maar een paar meter van de Schelde. Ik zou constant bang zijn dat er iemand in de Schelde zou vallen...dus neen niet voor mij !

Mijn zoontje van 3 zal er bij zijn maar onder begeleiding van een babysit, van het moment dat de live muziek start rond 15.30 u gaan ze weg omdat de muziek echt veel te luid is voor hem.





natascha
14-6-2014
 Meld misbruik19-8-2013 13:05:59

Wij hebben ook 2 kinderen die er heel de dag bij zullen zijn. Tegen dan zijn ze bijna 4 en 6. Ik denk dat voor hun het "avondfeest" het leukste van de dag zal zijn:). Er zullen ook nog andere kindjes aanwezig zijn. Ik zou het echt jammer vinden dat ik later tegen hun moet zeggen dat ze er 's avonds njet bij mochten zijn. Ze kunnen 's morgens goed uitslapen en als ze echt te moe worden gaan ze met de bomma en bompa naar huis. Onze kindjes gaan nu eerlijk gezegd alleen maar tijdens de schooltijd om 19u in hun bed :s. Als wij op vakantie zijn gaan ze ook nog niet om 18u30 a 19 u slapen dus ze gaan het echt wel een tijdje volhouden. Als er genoeg voorzien is om hun bezig te houden en de muziek, komt dat wel goed :). Iedereen heeft hier idd zijn eigen mening over....



Ilse
13-7-2013
 Meld misbruik19-8-2013 19:52:45

Idd natascha!
Die van mij zijn 4 en 6 en hebben hun super geamuseerd! Ons feest begon ook pas om 19u en ze hebben het volgehouden tot 03:00 zonder even te slapen tussendoor! Daarna zijn ze dan gaan slapen beneden op de matrassen die we voorzien hadden.
Ik vind dat kinderen er ook bijhoren zeker als je al kinderen hebt! Ok kinderen beneden de 3jaar zou ik ook vroeger naar huis laten gaan maar oudere mogen gerust meegenieten!



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik19-8-2013 21:51:37

Op ons avondfeest ook geen kinderen. En we hebben er zelf eh! Dat wordt ook op de uitnodiging gezet door de enveloppen te adresseren aan dhr.&mvr en niet Fam. Wij hebben nu ook een neef en nicht die bevestigen 'met kinderen'. Dat is niet de bedoeling! Dat maakt het wel enorm duur ook,eh! Voor al die gasten nog extra eten bestellen! Want als de een hun kinderen mag meenemen, mag de ander da ook, anders wordt er geroddeld. Een avondfeest is toch ook niet echt leuk met kinderen. Je moet er heel de avond naar kijken, na een tijd zijn ze moe en zijn ze het beu, gaan de ouders naar huis met de kinderen en daar sta je dan met je drankenforfaits. Onze dochter is ons bloemenmeisje en mijne man zijn petekind ringendrager. Ze zullen prominent aanwezig zijn tijdens de ceremonie en mogen nog even mee feesten tijdens de receptie en nadien neemt de babysit hen naar huis om naar hun bedje te gaan. We hebben ook een babysit voor heel de dag mee op te trekken. Op die dag zijn we even niet mama en papa maar meer man en vrouw.



Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik19-8-2013 22:22:28

Bij ons feest zijn de neefjes en nichtjes meer dan welkom.
Op de uitnodigingen van vrienden en kennissen vermelden we enkel hun namen, ik ga ervan uit dat zij een babysit voor hun kids regelen.



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik20-8-2013 9:16:59

De meningen zijn duidelijk verdeeld. Ik ben het er mee eens dat kinderen niet thuishoren op een avondfeest. Hangt ook wel nog af van kind tot kind maar denk dat maar weinig kinderen een hele nacht kunnen opblijven en als ze dat kunnen, vraag ik me af in hoeverre je hen er een plezier mee doet. Weet alleszins dat mijn kinderen liever bij hun babysit zullen zijn dan dat ik ze persé heel de avond bij mij wil houden. Ze zijn er al heel de dag bij om te vieren, is voor hen meer dan voldoende. Zij zijn 2.5 en 5 jaar.
Ik vrees ook dat kleurpotloden niet genoeg zullen zijn om ze een hele avond te amuseren. Misschien kan je een sprinkasteeltje voorzien of is dit niet mogelijk bij jullie?



Kimberly
30-8-2013
 Meld misbruik21-8-2013 21:58:29

@Vanessa,Nou nee en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin meer om een hoop te regelen. We laten het op ons afkomen nu, we hebben knutsel boekjes tekeningen potloden stickers en van die tatoos en mijn oom heeft een tv met cd voor dvd's erin te doen nog ergens staan die zou hij meenemen en dan is het prima zo



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik23-8-2013 11:45:24

Ik moet wel eerlijk toegeven dat als ik naar een trouwfeest wordt uitgenodigd (ik en mijn man en mijn kinderen niet) en ik zorg voor een babysit en zorg dat er alles voorzien is, dak wel vree pissed zou zijn om dan op het trouwfeest aan te komen en te zien dat er alles voorzien is voor kindjes en dat andere mensen wel hun kinderen hebben mogen meenemen. :s Ik vind het echt alles of niets. Ofwel vraag je alle kindjes van een bepaalde groep (bvb. Alle kindjes van de familie, of iedereen zijn kindjes) ofwel vraag je geen kindjes. Maar ni, den ene nonkel hee genoeg haar op zijn tanden om de kinderen bij uit te nodigen maar tante dees haar kinderen moeten thuisblijven. :s

Het moet voor jou toch ook niet aangenaam zijn om een budget te hebben ingecalculeerd en nu voor al die kindjes bij eten te bestellen en nog extra dinges te moeten regelen voor hun 'entertainment'


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...