TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
K
7-7-2007
|
7-12-2006 10:34:43
Wij zijn erover aan het denken... Hadden eigenlijk beslist dat we geen kinderen wilden, maar heb de indruk dat mijn biologische klok plots heel erg wakker is geworden en tegenwoordig praten we nog over weinig anders ;-) Bij ons dus ook ten vroegste vanaf juli volgend jaar.
|
|
Nathalie
8-9-2006
|
7-12-2006 10:41:08
Wij zijn al vóór onze trouwdag 'begonnen', ik wist zeker dat het voor die tijd niet zou lukken, en dat klopt ook. We zijn 8 september getrouwd en vanaf jl maart ben ik gestopt met de pil. Ik heb begin oktober een miskraam gehad en begin januari hebben we een afspraak bij de gynaecoloog. Wel spannend is het allemaal, en jullie moeten dan nog zo lang wachten! :-) Veel succes ermee! Groetjes Nathalie getrouwd op 08-09-06
|
|
Caroline
7-7-2007
|
7-12-2006 10:50:57
Ja vreselijk... ik zou het van de daken willen schreeuwen hoe graag ik een kindje wil... maar owv praktische problemen is het simpelweg nog niet mogelijk (we beginnen pas met de bouw van ons eigen huis en wonen voorlopig nog in bij mijn broer en zijn vriendin)... bovendien heb ik mijn trouwkleed al gekocht, en daar past geen buikje in:)
Even geduld nog dus... Ik wens jou ook nog superveel succes!
Groetjes, Caroline
|
|
mieke
15-6-2007
|
7-12-2006 10:52:47
Hallo, Ja inderdaad er zijn er nog! We zijn nog aan het twijfelen, wanneer we er echt aan beginnen; We trouwen in juni 2007. Denk eraan om te stoppen met pil in maart. 't Zal toch niet direct zijn é. Groetjes, en veel geluk verder! Mieke
|
|
Els
22-9-2007
|
7-12-2006 12:03:07
Aangezien ik een mini-pil neem en dus al een hele tijd geen cyclus meer heb, ben ik toch ook van plan om voor het huwelijk te stoppen met mijn pil. Duurt toch enkele maanden eer mijn lichaam terug op dreef zal komen. Ik hoop wel dat ik dan niet opeens terug buikpijn, hoofdpijn, migraine-aanvallen krijg (zoals voor mijn mini-pil). En het zal wel wennen zijn om terug mijn regels te krijgen. Maar ik heb gewoon geen zin om pas na september te stoppen en dan pas maanden later écht te kunnen proberen. Dus op die manier kunnen we rond ons huwelijk voor het eerst "proberen"... Is inderdaad spannend!
|
|
Rebecca
11-8-2007
|
7-12-2006 12:17:50
Hoi Caroline
We denken er ook aan, maar we weten het nog niet. Veel zal ook afhangen of we een huis hebben of aan het bouwen zijn en hoe lang het duurt voor je zwanger wordt, hé, want ik stop ten vroegste eind juli, we trouwen 11 augustus 2007.
Groetjes Rebecca
|
|
Katrien
26-8-2009
|
7-12-2006 12:33:00
Wij zijn getrouwd op 30/9, een week ervoor gestopt met de pil, en nu ben ik zwanger! Ik weet dit sinds zaterdag, maar ik zou toch al een paar weken zwanger zijn (volgens bloedonderzoek). Maandag naar de gyneacoloog, en dan kunnen we het aan iedereen vertellen!! Spannend!!
groetjes Katrien
|
|
Liesbeth
15-7-2006
|
7-12-2006 14:03:48
Hoihoi,
Wij zijn op 15/07/06 getrouwd, een paar weken daarvoor was mijn pil op en hadden we besloten om geen nieuwe meer te kopen, en er maar voor te gaan!! Ik heb nog 1 keer mijn regels gehad eind juli en nu zijn we al 19 weken zwanger van ons boeleke!! Het is zaaaaalig hoor!!
|
|
Marleen
|
7-12-2006 14:46:29
Wij hebben al een peutertje van net een jaar. We trouwen op 6.7.7 en ik popel inderdaad al van ongeduld om voor een 2° te gaan. Ik wil liever niet al zwanger zijn met de trouw (ivm mijn ervaringen van mijn 1° zwangerschap: misselijkheid, vermoeidheid, en je kan dan niet drinken op het feest). Vermits ik voor het eerste heel snel zwanger was (nl 1 week nadat we besloten hadden ervoor te gaan !) zullen we pas beginnen na de trouw of na de huwelijksreis (afhankelijk van de bestemming en vaccinaties). Nog zooooooo lang wachten :-( Veel succes allemaal! Marleen 6.7.7
|
|
ilse
18-8-2007
|
7-12-2006 15:21:48
Hoi iedereen
Wij gaan ook voor ons eerste kindje vanaf het moment dat we getrouwd zijn, bij ons zal ons geduld ook nog een beetje op de proef gesteld worden want we trouwen pas in augustus 2007. Ik ben er nog niet uit wanneer ik met de pil ga (moet) stoppen, maar ik zou het liefst op onze huwelijksreis "er al voor gaan" :o) En ondertussen kunnen we al oefenen met het kindje van mijn zus dat net 1 jaar geworden is.
Groetjes en voor iedereen veel succes en geluk gewenst! Ilse (18.08.2007)
|
|
Veroniek
|
7-12-2006 15:35:46
hoi allen
Wij dromen er ook van...
Ben er wel niet goed uit wanneer je het best stopt met de pil... Heb gehoord dat als je te laat stopt het niet goed zou zijn voor het kindje en je rapper miskramen hebt... Zou dat nog eens moeten navragen aan de gyneacoloog (tenzij hier iemand kan op antwoorden)
Mijn vriendin is getrouw op 15/9/05 en dit jaar is ze bevallen op 15/9/06 dus... Vind dit ook wel leuk, maar ik denk niet te kunnen wachten... We dromen al lang van een kindje, maar wou eerst zekerheid (huisje e.d.)
We zullen er ook voor gaan op de huwelijksreis of de eerste nacht (moet ook speciaal zijn hé ;o))
Veel succes nog allen!
Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Caroline
7-7-2007
|
7-12-2006 15:39:14
Hoi allemaal,
Super om te lezen, die reacties! Wij beginnen ook op onze huwelijksreis, maar ik stop al twee maanden op voorhand met de pil. Eerst even de cyclus op gang laten komen... baat dat niet, dan schaadt het ook niet hè!
Veel geluk iedereen! Caroline
|
|
Karolien
6-7-2007
|
7-12-2006 17:35:08
Hallo allemaal er zijn er dus veel die over hetzelfde aan het nadenken zijn. Namelijk een lieve kleine spruit!!! Ik weet ook nog niet zeker wanneer ik ga stoppen. Ik hoop alleen niet dat ik mijn regels heb op mijn trouwdag, want als je je pil blijft nemen dan kan je dat een beetje regelen, maar als je bv vroeger stopt, dan heb je je regels niet meer onder controle. Daar zit ik nu een beetje mee. Vele groetjes Karolien 06-07-2007
|
|
Kathleen
11-8-2007
|
7-12-2006 17:55:11
Ik heb bij mijn gynecoloog al navraga gedaan over zwanger worden. Deze zei me dat het een fabeltje is dat je enkele maanden opvoorhand moet stoppen met de pil. Als je er echter aan wil beginnen, kan je het beste wel even naar de gynecoloog om extra vitaminen te nemen.
Wij trouwen op 11 augustus 2007 en kunnen ook niet wachten. Ik denk dat ik in mei de laatse pil ga nemen.
Groetjes Kathleen
|
|
Elise
13-7-2007
|
7-12-2006 17:55:56
Hallo,
ook wij dromen van een kleine spruit. We praten tegenwoordig zelfs meer over kinderen dan over ons huwelijk. Maar we zijn wel van plan om te wachten tot na ons huwelijk, juli volgend jaar. En stilletjes hebben we al uitgerekend dat we ten vroegste in april mama en papa worden. vele groetjes! Elise
|
|
Evelien
17-3-2007
|
7-12-2006 18:42:46
Hallo,
Wij kijken ook al even hard uit naar zwanger worden dan naar trouwen! We hebben besloten om 10 dagen voor ons huwelijk (17/03/07) te stoppen met de pil, zo kunnen die vrouwelijke ongemakjes nog komen en dan gaan we voluit ... Veel succes iedereen! Evelien
|
|
Lobke
6-7-2007
|
7-12-2006 19:11:17
Hallo!!
Ik krag direct een grote glimlach op mijn lippen toen ik dit item zag staan!! Wij hebben dezelfde bedoeling. Ik heb nu nog voor 3 maanden ver strips. Ik neem dus nog de pil tot midden april. Daarna wordt het oppassen gebazen. Wij trouwen op 06.07.07 Ik hoorde ook dat de pil er op zich niets mee te maken heeft hoor! Wanneer je stopt kan je de maand nadien al zwanger zijn. Dit hangt af van verschillende factoren, maar niet van de pil op zich. Net zoals anderen hier zal ik het ook vervelend vinden dat ik terug mijn maandstonden hevig zal hebben. Dan hoop ik gewoon dat ze er niet komen de dag van ons huwelijk!!
Allemaal zo een fijne vooruitzichten!!!
Groetjes, Lobke.
|
|
Lies
7-7-2007
|
7-12-2006 21:47:31
Hey,
ik ben ook ongeduldig aan het aftellen, zelfs al gestopt met de pil. Ik denk dat we er mss stiekem al een maand of 3 eerder aan beginnen :-D
|
|
Debra
11-8-2006
|
8-12-2006 9:51:19
Hey,
Zo leuk er is hier een heuse babyblues aan de gang en als ik dit lees dan begint het toch ook weeral te kriebelen ze! Wij wachten nog om practische redenen! We bouwen in februari 2007 en hopen dat onze bouw tegen het einde van 2007 af is zodat we eraan kunnen beginnen want we hebben afgesproken, eenmaal in ons huisje, groen licht! Ik werk nl ook in een creche en zoveel kleine boelekes bijeen zien is echt ni goed voor mijn oestrogeengehalte! Ik zit er nl bij de bron van naamkes en ik ben dankzij m'n werk al met enkele kanshebbers thuisgekomen.
Veel succes aan alle dames die er binnenkort aan beginnen, ik hoop dat jullie een goeie zwangerschap hebben en geen waar je altijd maar misselijk bent. En verder nog veel plezier met de voorbereidingen van het huwelijk.
Debra reeds 119 dagen getrouwd
|
|
Sylvie
11-3-2006
|
8-12-2006 12:04:58
Hallo iedereen!
Ik heb bewust gewacht om te stoppen met de pil tot na de trouw. En maar goed ook, want 'k was direct zwanger nadat ik stopte met de pil! Denk er aan dat je de eerste maanden heel erg moe kan zijn en zo als een zombie rondlopen op je trouw of je huwelijksreis, da's ook maar niks hé? Ik was ook heel ongeduldig hoor. Maar nu zou ons kindje rond onze eerste huwelijksverjaardag geboren worden, da's ook leuk hé? Dus getrouwd op 11 maart 2006 en uitgerekend voor 6 maart 2007 (dus nu zo'n dikke 27 weken ver). Ik wens iedereen nog veel succes en als jullie willen verderbabbelen met (ex)-wijtrouwers die zwanger zijn: op zappybaby hebben we een forumpje geopend! Dus: zappybaby.be, dan forum zwangerschap en dan item 'zwangere ex-wijtrouwers'. Allemaal mensen die dit jaar (of vorig jaar) getrouwd zijn en zwanger zijn. De eerste baby is ondertussen geboren!
Groetjes en hopelijk tot op zappybaby!
Sylvie 11/03/06 (272 dagen getrouwd) eerste kindje verwacht tegen 06/03/07
|
|
P
|
8-12-2006 20:38:51
Amai, er zijn er blijkbaar nog die meer bezig zijn met 'zwanger worden' dan met de trouw. Wij dus ook. We verlangen allebei enorm naar ons eerste kindje. Ik ben nu aan mijn laatste strip van de pil bezig, hoewel het nog een paar maanden voor het huwelijk is. Ik wil mijn lichaam eerst op zijn plooi laten komen en er misschien ook een maand of twee voor het huwelijk voor gaan. De kans dat je al onmiddellijk zwanger bent, is zo groot niet, hé.
Groeten en veel succes iedereen
|
|
An
24-9-2005
|
11-12-2006 9:37:10
Hallo,
Ik snap al de bruidjes die hier aan het aftellen zijn naar hun huwelijk en nog meer naar dat kindje, maar ...
Denk er even aan dat je misschien niet onmiddellijk een regelmatige cyclus hebt als je stopt. Je kan dan waarschijnlijk niet uittellen hoe het op je trouwdag zit en ik zou het heel spijtig gevonden hebben op die dag ook nog eens daar mee bezig te moeten zijn. Mijn kleed ziet toch nog niet rood? Oei, waar steek ik mijn tampons weg? Om dan nog maar niet te spreken over de menstruatiepijnen. Vergeet niet dat eens je stopt met je pil, je menstruatie veel heviger is dan tijdens het pilgebruik. Bovendien kan stress en vermoeidheid de laatste dagen voor je huwelijk heel je cyclus in de war sturen.
Wij konden ook niet wachten en op den duur telden we meer af naar het stoppen met de pil, dan naar "onze dag". Maar aan de andere kant, wilde ik wel zeker niet misselijk, moe, ... zijn die dag en wilden we nog eens echt genieten van onze huwelijksreis. Als je zwanger bent, moet je goed zien wat je eet en drinkt en op reis is de keuken niet altijd even betrouwbaar, dus ik wilde zeker geen risico's nemen.
De laatste dag van onze huwelijksreis was mijn strip op en tijdens onze terugvlucht kreeg ik mijn regels. Nou, 12u vliegen met een bloeddrukverschil is ook niet alles, maar kom. En direct erna was ik zwanger. Onze dochter is geboren op 41 weken zwangerschap. Ze is gedoopt op 10 weken en toen waren wij net 1 jaar, dus 52 weken, getrouwd. Ben blij dat we toch even gewacht hebben, want ik was in het begin zo mottig als een krab, zo had ik niet van onze trouwdag kunnen genieten.
Ik ken in mijn directe omgeving 5 mensen die ook onmiddellijk zwanger waren, dus de kans dat je direct zwanger bent is wel reëel hoor.
In ieder geval, veel succes met jullie huwelijk en met de gezinsuitbreiding.
Geniet van je huwelijk, het is een hele mooie dag, maar het valt in het niets eens je bevallen bent. ;-)
|
|
Jona
18-8-2007
|
11-12-2006 18:59:24
Hey Caroline, ik ken het gevoel!!! Bij ons is ook die afspraak gemaakt! Wij trouwen volgend jaar op 18 augustus. Maar het kan zijn dat we een paar maandjes vroeger beginnen, als we te ongeduldig zijn. Op 3 maanden zwangerschap kan je normaal gezien toch nog in je kleed. Groetjes Jona
|
|
An
24-9-2005
|
12-12-2006 8:58:04
@ Jona: Ik was 10 weken zwanger toen ik al zwangerschapskledij moest dragen. Zelfs bij een eerste dus. En dan had ik het zo lang mogelijk uitgesteld omdat niemand het al wist en het niet zou opvallen. En een zwanger buikje trek je niet in hoor. Zeker tegen 's avonds lag ik altijd in mijn trainingsbroek in de zetel. Uitgeput.
|
|
Caroline
7-7-2007
|
12-12-2006 10:19:49
Hoi allemaal,
Ben echt superblij met al jullie reacties, het geeft me nog meer kriebels om er zo snel mogelijk aan te beginnen! Maar toch nog eventjes wachten:) Hebben wel gisteren besloten in februari al met de pil te stoppen, want ondanks alle tegenstrijdige berichten zegt mijn dokter dat het voor mij toch best is om mijn baarmoeder even een paar maanden tijd te geven om 'klaar' te raken...
Groetjes aan iedereen! Caroline
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|