Nu Online
Momenteel zijn er 118 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tussen de wet en de kerk, middagpauze...

  14-8-2013 21:59:52
Beste medebruidjes en gommen.

Ik worstel al een tijdje met wat ik zou doen tijdens de middagpauze met de suite.
Mijn eerste idee was bij ons thuis belegde sandwiches met de nodige dranken te serveren aan onze suite. Wij zijn met ongeveer 20 pers.
Wij trouwen voor de wet om 11u, de huwelijksmis begint om 14u.
Nu raad mijn familie dit af omdat we de morgend na het feest alles moeten opruimen en het huis is vuil.

Ik begrijp hun visie maar is het geen raar idee om voor 20pers een klein zaaltje te huren met catering?

Graag jullie mening.

kelly

kelly
6-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1231


mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-8-2013 22:09:45

Kan toch zo erg niet zijn om even te dweilen en de afwasmachine twee keer in plaats van een keer te laten draaien? Desnoods zelfs twee dagen later als je de dag erop de fut er niet voor hebt... Toch geen ramp? Lijkt me weggegooid geld om daar een zaaltje voor te huren hoor, als dat al kan voor die paar uurtjes...

Of anders een broodjesmaaltijd bestellen in een brasserie of broodjeszaak en ter plekke eten?



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik15-8-2013 0:21:18

wij hebben het besproken met een brasserie in de buurt,een klein receptie...het gemeentehuis is 12.00 u en de kerk 14.00u...de tussentijd,is kort maar zorgeloos...



Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik15-8-2013 9:27:46

Wij doen ook een broodjeslunch bij de ouders van mijn vriend thuis. We zijn met 35 man, maar ze vonden het totaal niet erg. Ik vind het wel leuk dat de dag een beetje gebroken is en niet alles snelsnel na elkaar volgt.

Als je geen rommel in huis wil, kan je eventueel zo'n partytent en hoge tafeltjes huren voor in de tuin, bij een drankenhandel verhuren ze dat wel eens voor een prikje, als je daar fruitsap en cava koopt.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik15-8-2013 11:35:38

Wij hebben ook een broodjesreceptie met champagne in ons huis voor de suite. Daarna rijden we door naar de Kerkelijke trouw maar mijn bruidsmeisjes slapen die nacht in ons huis. Zij zijn verantwoordelijk voor de opkuis. :p



Brenda
30-8-2013
 Meld misbruik16-8-2013 22:05:18

Hoi Kelly,

Wij zetten achteraan in onze zaal enkele tafels extra en onze cateraar voorziet belegde broodjes.
De tafels voor het avondfeest worden pas gedekt als iedereen uit de zaal is vertrokken, naar de kerk.
Als er 's avonds nog vrienden bijkomen, kunnen ze aan de extra tafels zitten, als ze dat willen.

Succes!



Eppie

 Meld misbruik17-8-2013 10:54:07

Wij hebben ook kleine sandwiches met beleg om 's middags thuis op te eten met de suite. Iedereen kan dan rechtstaand of zittend een sandwich eten op een servetje, spaart al afwas qua bordjes uit. En de tassen en glazen kunnen gewoon in de vaatwasser. Zoveel rommel gaat dat hopelijk niet veroorzaken :).



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik19-8-2013 10:31:20

's Middags is het grootste deel van de suite bij mijn schoonouders gaan eten (wij wilden eventjes een momentje voor onszelf), maar 's avonds hadden we een feest bij ons thuis. Toen iedereen weg was hebben we nog met z'n tweetjes de afwas gedaan, om zo eigenlijk een beetje te bekomen van de drukke dag...



Helena
5-7-2014
 Meld misbruik20-8-2013 9:52:32

Wij dachten ook aan broodjes bij ons thuis 's middags met een 30-tal personen, terwijl wijzelf onze foto's gaan nemen. Om de opkuis achteraf te beperken dachten we glazen te huren (die mag je vuil teruggeven) en 1 of 2 student(en) te zoeken die een centje wil(len) bijverdienen die dag met schotels aanvullen, champagne inschenken enz. en achteraf wanneer de mensen weg zijn de vuilbak en vaatwasser te vullen. Dan hoeven wij enkel nog te stofzuigen de dag erna, toch? We twijfelen voor een tent in de tuin, als het regent moeten de mensen tot de tent door het natte gras met hun mooie schoenen en dan daarmee ook nog eens binnen de vloer vuil maken.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...