Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling: wat met familie/vrienden tussen gemeentehuis en start feest ?

  14-8-2013 13:30:35
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagje..

We trouwen enkel voor de gemeente. Dit is om 14.30u. Dit duurt niet zolang, maar vooraleer je iedereen goeiedag hebt gezegd enzo, zal het wel snel een uurtje later zijn voordat je daar kan vertrekken.
Vervolgens gaan wij foto's nemen bij ons thuis en daar een beetje verder .. (dit is zo'n 5min vh gemeentehuis met de wagen)

Het feest start echter past om 17.30u. (ook op ongeveer 5 min rijden)

Vroeger al naar de feestzaal gaan en daar een hapje / drankje voorzien is geen optie (ook is dat dan weer een extra kost..)

Maar wat doen we ondertussen met familie/vrienden die ook op gemeentehuis waren..

Ik had in mijn hoofd op dichte familie mee naar huis te nemen, en koffie en koekjes aan te bieden (mijn mama zou zich hier dan wat mee bezig houden, want daar hebben wij dan niet ech tijd voor..)
Maar het is ook niet de bedoeling dat iedereen meekomt naar bij ons thuis.. (ik verwacht toch wat volk op de gemeente omdat we dus niet voor de kerk trouwen of andere viering hebben)

Maar hoe brengen we die boodschap over..

alvast bedankt voor de tips!






Katrien

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1229


sandra
13-9-2013
 Meld misbruik14-8-2013 14:23:15

Ik denk dat niemand (behalve dichte familie) verwacht dat jullie voor entertainment zorgen in de tussentijd, dan zou er duidelijk op jullie uitnodiging staan dat het receptie is van dan tot dan...
als het mensen uit de buurt zijn kunnen ze met gemak even over huis, of de tijd overbruggen op café of in de stad. De gasten zullen daar zelf wel creatief in zijn...



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik14-8-2013 14:30:25

Ik denk ook dat de mensen niet verwachten dat jij hen entertaint. Uiteindelijk weten ze wel dat je als trouwer heel wat andere dingen aan je hoofd hebt. Wij hebben zelf ook al die tijd of thuis (toen er veel tijd tussen zat) of even op café (er zat maar een uurtje tussen) doorgebracht. Dat was geen enkel probleem!

Een andere optie is je foto's al nemen voor de trouw zodat je je wel kan bezighouden met de mensen na het gemeentehuis. Je kan dan eventueel een kar daar voorzien met hapjes/drankjes/ijsje...



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik14-8-2013 14:39:03

Wij trouwen om 15 u En zouden ook vooraf onder ons en onze kids al foto's op locatie gaan nemen en na het gemeentehuis biedt de gemeente nog een kleine receptie aan En nemen we daar ter plaatsen foto's met de mensen die aan het gemeentehuis aanwezig zijn , al zal dit ook beperkt zijn want onze receptie start om 17u en het is 20min rijden van het gemeentehuis



Mieke

 Meld misbruik14-8-2013 15:24:38

Alvast bedankt voor de reacties..

De uren op de gemeente verlaten en foto's ervoor nemen.. dat zal niet meer lukken. Uitnodigingen zijn al vertrokken met uur vd gemeente op enzo.. dusja..
En fotograaf komt pas vanaf de gemeente..

Voor de meesten is het wel effe rijden.. dus denk niet dat ze naar huis zullen gaan..
T centrum is vlakbij.. dus ik hoop dat ze dan het initiatief nemen om hier naartoe te gaan..



Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik14-8-2013 23:23:34

Hey Mieke,
Wij zitten wat met hetzelfste "probleem".
M'n beste vriendin heeft aangeboden om naar haar thuis te gaan voor een hapje en drankje. Haar broer woont naast haar en die zal alles klaarzetten.
Het is dan de bedoeling dat de naaste familie en onze beste vrienden meegaan naar haar thuis. Het is bij ons wel niet de bedoeling dat iedereen die naar het stadhuis komt meekomt naar daar. Ik ga ervan uit dat zij, die te ver zouden moeten terugrijden, ofwel niet naar het stadhuis komen of wel wat gaan drinken ondertussen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...