Nu Online
Momenteel zijn er 299 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Checklist voor de grote dag

  13-8-2013 9:07:42
Hallo reeds getrouwde vrouwtjes :)

hebben jullie toevallig nog ergens een checklist liggen die je gebruikt hebt op de dag zelf om niks vergeten mee te nemen?

Ben zo bang dat ik denk "oe da ben ik vergeten" zo 10 dagen op de teller zien staan is toch wel stressy... hoewel ik over het algemeen redelijk rustig ben...

Michèle
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1580


ilse
24-8-2013
 Meld misbruik13-8-2013 9:28:33

Bangelijk is da tien dagen,en precies nog zoveel te doen en aan te deken...vergeet dit niet dat niet!!! toch ook een beetje sressy ,maar ook rustig,volg toch mee!

VOOR JOU OOK EEN MOOIE DAG GEWENST..MICHELE!xxxx



Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik13-8-2013 9:36:35

Ik volg, nog 2 dagen op de teller en enorm veel stressssssss



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik13-8-2013 11:45:24

Ook voor jullie een hele mooie dag Ilse en Stephanie!! =)

Iemand gaf me al een mooie tip: de parking tickets voor aan het stadhuis :) die was ik inderdaad vergeten!



Katrien
10-8-2013
 Meld misbruik13-8-2013 11:56:33

Een lijstje kan ik je niet geven, maar ik kan je wel vertellen hoe wij het gedaan hebben. En het was helemaal gelukt, want onze dag is zalig verlopen. Ik heb samen met mijn man (leuk dat ik dat nu zo mag zeggen) en mijn ouders heel ons draaiboek overlopen. Bij elk onderdeeltje somden we alles op dat we daarvoor nodig hadden. Met z'n vieren denk je echt wel aan alles, je kan elkaar perfect aanvullen.
Hopelijk heb je hier iets aan. Probeer zo rustig mogelijk te blijven en geniet van je dag!!!



mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 13:16:40

Ik had een hele lijst, maar die is ondertussen gewist. Zal eens opsommen wat achteraf het belangrijkste gebleken is, wat ik gebruikt heb:

- naaisetje met naald en draad, klein schaartje... (Stukje zoom van mijn jurk was losgekomen bij het dansen, en ik heb dat losse stuk er gewoon uitgeknipt omdat het een lus vormde waar ik elke keer opnieuw zou 'instappen'. Zal de jurk nu misschien maar opnieuw laten omzomen bij de naaister...)
- compeed!
- platte schoenen
- het was heel warm op onze dag, en een tante van mij had een waaier bij, daar heb ik ook heel veel aan gehad, uren heb ik zitten wapperen. :-) Misschien ook handig? Da's iets waar je op voorhand niet aan denkt, denk ik...
- deo (ben niet meer zeker of ik die nu gebruikt heb, denk het wel, bij het begin van het dansfeest ofzo, maar was eigenlijk niet echt een must)
- parfum... (herinner ik me ook niet meer of ik dat gebruikt heb, maar kan van pas komen op zo'n drukke dag, al denk je daar 's avonds wrsch niet aan)
- extra hemd voor je man (de mijne heeft 's avonds tijdens het dansen een ander hemd aangetrokken. Eerst nog een t-shirt geprobeerd, maar dat was nog warmer door de dikke stof...)

Had ik ook nog bij, maar niet gebruikt: pijnstillers, motilium, medicatie tegen lage bloeddruk, handdoek (we hadden een kleedkamertje met douche en lavabo in onze feestzaal).



Helena
5-7-2014
 Meld misbruik13-8-2013 14:32:48

Ik ben mijn lijstje nog aan het samenstellen, telkens ik hier op het forum een goede tip zie zet ik het erbij (Tnx Mona voor reservehemd en handdoek! ) Het is voor ons nog veraf, qua decoratie heb ik dus nog niets specifieks.

BRUID
- Kleed
- Onderrok
- Sjaal
- Schoenen
- Lingerie
- Juwelen: halsketting & oorbellen
- Kapper (proefkapsel + dag zelf)
- Visagiste (Proef + dag zelf)
- Reserveschoenen

BRUIDEGOM
- Kostuum
- Schoenen
- Hemd, manchetknopen, sokken
- Das
- Extra hemd
- Ev tekst speech

SUITE
- Kledij mama's, zus, schoonzus
- Vrouwen hebben sjaal of vestje, handtas, schoenen, juwelen
- Kleedjes bruidsmeisjes
- Mannen huren kostuum
- Mannen hebben: hemden, dassen, manchetknopen, schoenen
- Ev tekst speech

THUIS
- Surprisebroden besteld
- Glazen gehuurd
- Drank & hapjes voorzien
- Tent in de tuin?

GEMEENTE
- Datum en uur vastgelegd
- Ondertrouw gemeente (va 6 maanden op voorhand)
- Ringen + ringkussentje
- Identiteitskaart (ook getuigen!), onze geboorteaktes

AUTO
- Gekuist en leeggemaakt, volgetankt
- Fles water
- Fotoshoot: wit laken, ev laarzen
- Witte paraplu voor fotoshoot
- Hoed voor fotoshoot?

ZAAL DOORGEVEN
- Menu, dranken
- Dessert
- Tijdsschema + speeches
- Aantal personen (schatting + definitief)
- Tafelschikking
- Decoratie?

DRUKWERK
- Uitnodigingen (ontwerpen, bestellen, versturen)
- Gastenboek
- Naamkaartjes op tafels
- Menu's
- Tafelplan
- Tafelnamen
- Bedankkaartjes

ANDERE
- Wegwijzers naar de zaal 's ochtends ophangen
- Muziek tijdens receptie en diner
- Openingsdans: liedje(s) kiezen + dans oefenen
- Vermenigvuldigingsdansen: liedjes kiezen
- DJ (vastleggen + soort playlist voorzien)
- Fotograaf (+ videograaf?)
- Enveloppendoos
- Staandertjes voor tafelnamen
- Grote staander voor tafelplan
- Bloemen (bruidsboeket, corsages, versiering auto)
- Bedankjes getuigen
- Bedankjes ouders
- Huwelijkscontract bij de notaris
- Verlof aangevraagd
- Huwelijksreis
- Online huwelijkslijst of rekeningnummer op uitnodiging?

BRUID TOILETTAS
- Waaier
- Portefeuille met identiteitskaart
- GSM, sleutel
- Oogpotlood, mascara, fond de teint, blush, labello
- Dissolvant en nagellak
- Parfum
- Haarborstel, extra speldjes, haarlak
- Pincet, nagelknippertje
- Papieren zakdoekjes, gewone zakdoeken
- Inlegkruisjes
- Deo
- Vochtige doekjes
- Washandje en handdoekje
- Plastieken zakjes
- Compeed, pleisters, tape
- Gelkussentjes voor in schoenen
- Nylonkousen
- Zonnecrème, aftersun
- Dafalgan, Motilium instant, Enterol



mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 14:43:27

Ahja, ook belangrijk: een beetje cash in huis hebben om vb. schminkster, kapster etc te betalen... Voor onze fotoshoot hadden we ook een sleutel nodig waar voor betaald moest worden, daarvoor hadden we ook cash geld bij...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...