Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen met Amerikaan

  12-8-2013 20:44:26
Ik vroeg me af of iemand me wat meer info kon geven over hoe alles verloopt als je trouwt met een buitenlander (Amerikaan in mijn geval)...
Ik hoorde dat vanaf je getrouwd bent in Amerika, alles 50/50 is, zonder contract te moeten tekenen... ??


Liesbeth
21-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1735


alki
13-9-2013
 Meld misbruik13-8-2013 0:54:11

zoals hier in belgie dan hier is het juist hetzelfde



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik13-8-2013 7:49:47

ik wil dat wel voor u eens navragen, mijn mama is getrouwd met een amerikaan, maar ze is in Amerika getrouwd, weet niet hoe het bij u is
groetjes melissa



mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 7:51:59

Misschien is in Amerika alles van voor het huwelijk ook 50/50? In België is het wettelijk stelsel 'scheiding van goederen, gemeenschap van aanwinsten'. Wat voor het huwelijk van jou was, blijft van jou. Wat jullie verdienen en verwerven tijdens het huwelijk, wordt van beide. Er zijn natuurlijk andere stelsels en contracten mogelijk, daarvoor kan je een notaris raadplegen. Sowieso een aanrader om eens met een notaris te gaan praten, de eerste keer kost je dat niks. Wat hier een huwelijkscontract heet, heet in Amerika een 'prenup' (prenuptial agreement), geloof ik. Vraag eens na...



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik13-8-2013 8:22:38

dit is inderdaad zoals mona schrijft. Alles wat ook voor het huwelijk verworven is wordt bij amerikanen bij een huwelijk ook als gemeenschappelijk beschouwd



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik13-8-2013 14:16:20

trouw je in België? Dan is de Belgische wetgeving van toepassing!
En moet je Amerikaan zich aanpassen,trouw jij ginder is het omgekeerd,moet jij je aanpassen...het veiligste is TROUWEN IN BELGIÊ...een contract heeft eigenlijk weinig betekenis,het blijft toch 50/50 na het huwelijk...ervoor,blijft van jou!



mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 14:41:37

Waarom heeft een contract weinig betekenis Ilse? Wij hebben een contract opgemaakt waarin bijvoorbeeld staan dat mijn huis dat ik voor het huwelijk had na het huwelijk ook mee eigendom van mijn man is, hoeveel geld ik/mijn familie er ingestoken heb voor het van ons beide werd, keuzebeding ivm erfenis voor het geval er eventueel nog kinderen zouden komen... Dat heeft wel degelijk waarde wanneer een van beide komt te overlijden of wanneer je uit elkaar zou gaan! Kan een hoop ellende besparen als alles netjes op papier staat.



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik14-8-2013 18:56:18

Ik weet niet juist hoe het zit.. Maar hier in Nederland is het ook zo dat als je trouwt met gemeenschap van goederen alles 50/50 wordt. Ook van datgene dat je voor het huwelijk bezat. Dus heb jij bijvoorbeeld een huis op je eentje gekocht, wordt de helft sowieso van je partner wanneer je trouwt (dit is in België niet, daar gaat de gemeenschap pas in vanaf het huwelijk, alles wat je dan aanschaft is 50/50) Dus ik denk dat de amerikaanse wetgeving misschien wel in de buurt komt.

Hoe dan ook moet je het allemaal goed navragen!! Want het is niet altijd zo dat enkel de wet van toepassing is in het land dat je trouwt! Mijn broer is hier in nederland ook getrouwd en hij gaat scheiden. Hij heeft de belgische nationaliteit en zij heeft de zweedse. Dus nu voor de scheiding moet er gekeken worden naar zowel de nederlandse, belgische en zweedse wetgeving.

Toen hun dochter geboren werd was dit ook zo.. de nederlandse nationaliteit kon ze niet krijgen omdat volgens de belgische wetgeving het kind steeds de nationaliteit krijgt van de vader (als deze het kind erkend natuurlijk) en in zweden was dit omgekeerd daar krijgt het kind altijd de nationaliteit van de moeder. Dus mijn nichtje is Belg-Zweeds..

Vraag het toch allemaal maar eens na, desnoods bij een advocaat.



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik15-8-2013 12:23:41

wij heben ook een contract,maar eigenljk blijft het wetelijk stelsel hetzelfde,ik heb zes huizen die zijn nu van mij en na de trouw......en dat had altijd zo geweest,met contract is eigenlijk wel een voordeel,als ik overlijd,gan de huizen wwel naar m'n erfgenamen,maar hij krijgt levenslang vruchtgebruik!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...