Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De nacht voor de trouw apart slapen?

  10-8-2013 15:42:26
Wij wouden dit eerst wel doen

Maar mijn vriend moet de ochtend van onze trouw de zaal nog volledig gaan klaarzetten, dus hij wou graag in ons huis blijven slapen.. Want als hij bij zijn ouders blijft slapen is het iets te ver rijden 's voor hem morgens..

Als ik dan bij mijn ouders blijf slapen (We huren een huis naast mijn ouders), vind ik het zo gek om apart te slapen, want hij zit daar dan zo alleen en is zo dichtbij mij..

Hoe doen jullie dit? Of wordt dit tegenwoordig niet meer echt gedaan?

noortje
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1600


ilse
24-8-2013
 Meld misbruik10-8-2013 16:20:56

Wij slapen samen,mijn ouders wonen een straat van ons......maar zijn ouders 80km van ons,en ik wil hem niet alleen laten....onze buren zijn zijn getuigen,hij mag na de douche zijn eigen daar aankleden..en mijn getuigen komen naar mij...wij wonen in't dorp 100 m van het gameentehuis...DUS HIJ KOMT NIET NAAR MIJ...HIJ WIL NIET AAN ZIJN EIGEN VOORDEUR BELLEN.,..Hij gaat rechsstreeks naar het gemeentehuis ,met de bruidsruiker, de families komen ook rechtsteeks naar daar,ook ons vervoer wacht daar,wij hebben een prachtige trap en daar wacht hij op mij...IK ZIT IN EEN ROLSTOEL...ik zal dan ook die weg gaan,ik moet twee verkeerslichten passeren,het laatse is recht tegenover de trap van het gemeentehuis.....HIJ KWAM NAAR MIJ...NU GA IK NAAR HEM



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik10-8-2013 16:22:18

EXCUSEER VOOR DE SCHRIJFFOUTEN



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik10-8-2013 17:10:20

Ik ga gewoon met mijn zoontje bij mijn ouders slapen als het zo ver is, dan is het magische moment op de dag zelf nog zo groot :)



Eppie

 Meld misbruik10-8-2013 18:07:12

Wij wonen ook vlakbij mijn ouders, en ik ga een nachtje thuis slapen. Hij blijft gewoon in ons huis. Maakt toch niet uit dat het vlakbij is? Juist lekker gemakkelijk, kan hij al niet in de file staan 's morgens :D.



Jasmijn
24-8-2018
 Meld misbruik10-8-2013 18:12:15

Mijn vriend gaat een nacht voor mij in de Bed & breakfast slapen waar we ook onze huwelijksnacht doorbrengen (we waren wat bang voor de pestgrapjes van de familie waardoor we niet naar huis wilden gaan :D) en komt me om 11u thuis ophalen (dienst is om 12U) ... ik wilde dat ene ding van de traditie toch respecteren... we zijn al 4jaar samen en hebben samen A dochter van 22maand en ik had er al 1 van 6jaar die hij er bij heeft genomen alsof het de zijne is ik trouw ook wel in het wit want dat was mijn droom maar dat stopt het wat qua tradities :D



Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik10-8-2013 18:18:03

Ik ga niet bij mijn ouders slapen, ik wil van 's morgens tot 's avonds bij mijn vriend zijn



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik10-8-2013 19:11:00

Wij gaan wel apart slapen. Ook al wonen we momenteel op 1 km van mijn ouders en misschien op die moment (als alles mee zou gaan) gewoon 1 huis verder.
Ik wil het nog steeds op the old fashion way... ;-)

Het is wel een heel persoonlijke keuze. Je moet doen waar jullie je het beiden het beste bij voelen!



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik10-8-2013 19:40:28

Wij slapen de avond voor onze trouwdag in een b&b en hij vertrekt 's morgens naar zijn ouders en ik naar ons huis (waar op dat moment 10 familieleden slapen) om ons klaar te maken waarop we dan elkaar tegemoet komen in het stadhuis. Je kiest waar je jezelf het beste bij voelt en wat organisatorisch niet te moeilijk is die dag want je zal die dag meer dan genoeg te doen hebben :-)



Alessia

 Meld misbruik10-8-2013 21:27:36

Als je al samenwoont vind ik het persoonlijk heel raar om nog apart te slapen de nacht voor de trouw... Je zegt dat het uiteindelijk veel praktischer en beter is om samen in jullie huis te slapen, dan doe je dat gewoon. Je moet gewoon doen waar je je het beste bij voelt. Groetjes!



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik10-8-2013 21:35:18

@Alessia, dat is niet noodzakelijk waar
Het is traditie als de bruidegom de bruid gaat ophalen in haar ouderlijk huis, wat een heel mooi en romantisch principe is. Verder is het ook traditie dat de moeder van de bruid de jurk dicht maakt. Mijn moeder vond dat nog behoorlijk belangrijk, en ik eigenlijk ook heel erg. Wij wonen samen en hebben een zoontje. Dus bij ons ga ik 's avonds gewoon bij mijn ouders thuis slapen, daar gaan dan ook de kapper en de visagiste komen en dan komt mijn bruidegom me op de ouderwetse manier ophalen. Mijn zoon aan mijn hand en mijn liefde die me komt halen met een bos bloemen, het kan niet veel mooier worden vind ik. Maar dat is elk zijn mening en elk zijn dag hé? Tegenwoordig woont iedereen al samen voor ze gaan trouwen.



Alessia

 Meld misbruik10-8-2013 21:41:24

Idd, maar als een koppel samen wilt slapen voor de trouw kan dit ook gewoon... Dan kan de bruid de ochtend naar haar ouders gaan en zo de traditie volgen van de jurk door de moeder laten dichtdoen en dat de bruidegom haar daar komt halen enz. Maar iedereen moet zelf kiezen waar zij zich goed bij voelen, het is tenslotte een belangrijke dag :) Vroeger was dit ook meer echt een traditie dat men apart ging slapen omdat men nog niet samenwoonde, dit is nu idd helemaal anders geworden.



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik10-8-2013 22:00:59

Daar heb je een punt ,maar als je lkaar even hebt moeten missen dan is heeft dat moment net iets meer vind ik. Maar ik zei het, elk zijn ding hé :-)



Emily
16-8-2013
 Meld misbruik10-8-2013 23:37:52

Wij slapen samen in ons huis, ook omdat we 2 dochtertjes hebben en dit voor hen toch ook het makkelijkst is en het meest 'gewoon' voor hun routine.
Ik sta dan de dag zelf vroeg op en ga naar de kapper niet ver van mijn ma en ga me verder bij haar thuis aankleden en daar komt mijn vriend mij ophalen.
Het is inderdaad elk zijn ding en de traditie van sommige dingen waar ik ook wel van hou daarvoor zorgen we dan wel dat in andere zaken gebeurt.



anke
24-5-2014
 Meld misbruik11-8-2013 8:49:25

Mijn vriend zijn ouders wonen 100km verder. Dus we hebben besloten van niet bij zijn ouders te gaan slapen, maar om de traditie te behouden mag hij bij mijn zus thuis gaan slapen en zich daar ook apart gaan klaarmaken. Zijn ouders enz gaan dan ook naar ginder gaan.




Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik11-8-2013 9:03:47

Wij doen het nog anders:aangezien we trouwen in de gemeente waar ik ben opgegroeid en waar mijn ouders nu nog wonen, maar wijzelf inmiddels 100km verder wonen (en zijn vader en broer ook) komt hij om praktische redenen gewoon mee bij mijn ouders slapen. We zorgen dan dat we mekaar niet tegenkomen tot het grote moment is aangebroken, en zo kan mijn mama ook mijn kleed dichtdoen en kan hij ook bij ons komen aanbellen met mijn bruidsboeket, dat hij gaat afhalen terwijl ik me klaarmaak... Minder traditioneel mss, maar ik wil niet dat hij de hele E313 over moet op onze trouw, veel te riskant om vast te steken in het verkeer, en dan moet hij zich tóch bij ons nog omkleden want als hij zijn pak op voorhand al aandoet is het na een uur in de auto toch al gekreukt. Dus, gewoon doen wat uitkomt, en dan kan je nog proberen een paar traditionele elementen erin op te nemen... Groetjes!!



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik11-8-2013 10:18:29

Zelfde verhaal: mijn vriend moet de ochtend van de trouw alles gaan klaarzetten terwijl ik naar de kapper ben... Ik zie het niet zitten om bij mijn ouders terug te gaan slapen en hun zo vroeg wakker te maken omdat ik om 7 bij de kapper moet zijn (ze zillen dat ik kom voor er andere afspraken zijn om stress en wachten te vermijden) dus wij slapen lekker samen dan slapen we ook het beste ;)



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik11-8-2013 10:45:20

Wij slapen wel apart, mijn ventje blijft wel bij zijn ouders slapen om dan 73 km verder zijn bruid te komen halen :-)



krista
9-8-2013
 Meld misbruik11-8-2013 11:54:52

Wij hebben samen geslapen.
Ik ben om 11.30 u vertrokken naar de kapster, visagiste en voor ik terug thuis kwam is mijn ventje zich gaan omkleden bij zijn broer (die ook getuige was) thuis.
Dus hebben wij elkaar 's morgens ff gezien en toch was er dat magisch moment toen mijn ventje mij kwam ophalen.



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik11-8-2013 12:36:01

Hmm ja allemaal uiteenlopende meningen toch wel :)

Het is praktisch ook wat moeilijk om bij mijn ouders te blijven slapen, aangezien mijn oud bed er niet meer staat.. Dus ik denk toch dat we gewoon samen slapen..

's Morgens is mijn vriend al vroeg weg naar de zaal en daarna gaat hij naar zijn ouders en ik ben ook de hele voormiddag bezig met mijn voorbereidingen :D Dan hebben we elkaar toch enkele uren niet gezien en ik denk dat het verrassings/wauw-effect nog wel even groot zal zijn als we elkaar 's middags terugzien



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik12-8-2013 22:27:09

Mijn ouders wonen 30 km van ons - zo'n 40 minuten rijden.
De zijne 5 km van ons - 10 minuten rijden.

't Stadhuis is 5 à 10 minuten rijden van ons en we wonen al zo'n 6 jaar samen (en tegen de trouw 7 jaar).

Als er al iemand verkast naar een ander bed, zal hij het toch wel worden dus.
En veel kans dat vriend dat uiteindelijk niet ziet zitten en we toch samen slapen.
Ik bracht het overlaatst es ter sprake en hij zag er niet goed het nut van in.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...