Nu Online
Momenteel zijn er 88 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help!! nog 7 dagen en een gigantische koortsblaas :(

  10-8-2013 7:06:06
met nog zeven dagen op de teller en gisteren een gigantische koortsblaas gekregen, iemand tips om die tegen zondag weg te hebben, heb al VANALLES gesmeerd gisteren maar vandaag ben ik met een dubbele lip opgestaan,
alle tips zijn welkom :( :(


melissa
18-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2660


britt
31-8-2013
 Meld misbruik10-8-2013 7:15:27

dag Melissa,

Ga naar de apotheek en vraag of oral medic ook tegen koortsblaasjes mag gebruikt worden.
Ik maak heel gemakkelijk aftjes en vlak voor de opening van de zaak was het weer zo ver. Ik ben meteen naar de apo gelopen en heb hen gezegd dat ik een paardemiddel nodig heb omdat mijn zaak open gaat en ik fatsoenlijk moet kunnen praten en er deftig wil uitzien.
Ik weet niet waarom, maar heb het al meermaals meegemaakt, als je bij de apotheek laat uitschijnen hoe belangrijk het wel niet is dat je u slechts 1 dag later super voelt, dan vinden ze precies altijd een nieuw medicijn. Succes!



Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik10-8-2013 8:16:38

Zalfjes helpen maar als de blaas er nog niet opstaat, eens de koortsblaas aanwezig is helpt zovirax niet meer. Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om pilletjes aciclovir... Die onderdrukken het virus. Het wordt daarvoor zelden voorgeschreven maar als je uitlegt dat je trouwt heeft hij er zeker begrip voor. En de koortsblaas zal weg zijn na een dag of 2:) oral medic brandt de aftjes weg, ik zou dat eerder niet gebruiken, moest er een litteken in de plaats komen is dat ook niet alles. Groetjes



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik10-8-2013 8:29:32

Bij koortsblaasjes gebruik ik compeed pleisters, die heb je voor blaren op je voeten maar ook voor koortsblaasjes dus. Het pleistertje dekt de koortsblaas zodat je er niet heel de tijd kan aan prutsen, volgt mooi je lip, is doorzichtig, dus bijna totaal niet te zien, en helpt echt tegen het verminderen van de zwelling en jeuk. Ben er altijd heel tevreden van. (heb je voor overdag, en ook voor nacht: deze zijn iets donkerder maar hebben een sterkere werking snachts zodat de blaasjes nog rapper weggaan) Is vrij bij de apotheker te verkrijgen.

Hopelijk krijg je ze op tijd weg!! Succes



Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik10-8-2013 13:31:18

hier ook een compeed gebruiker, zeker die voor de nacht gebruiken ook in de dag, ze werken beter en het geneest sneller... ik ben er meestal wel op een klein weekje vanaf dan...



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik10-8-2013 13:45:19

Als je ze écht snel weg wil krijgn kan je ev zoals hierboven aciclovir laten voorschrijven dat overigens wel vaak voor koortsblaasjes gebruikt wordt (preventief).
Je bent opgestaan met een koortsblaas dus dan dien je ook een "uitdrogende" zinkoxide/zinksulfaat-zalf te gebruiken. Van Widmer bestaat er een tube (Lipactin). Het is een tube met een aanbrenghuls zodat je geen contact dient te maken met de koortsblaas. Ik geef ook vaak aan de mensen de raad om, indien ze dit in huis hebben, Inotyol zalf te gebruiken. Deze werkt ook bedekkend en zal de koortsblaas snel uitdrogen.
Let wel op dat je dit eventueel aanbrengt met een wattenstaafje of dat je, indien je het aanbrengt met je handen, steeds de handen zeer goed wast zodat je de infectie niet overbrengt naar de ogen.

Verder is voldoende slaap en zo weinig mogelijk stress ook een wondermiddeltje ;-)

Voorts is er niet veel anders dat je kan doen. De koortsblaas zou normaal toch binnen een week moeten weg zijn !


Veel succes!



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik10-8-2013 20:29:55

hoi,

ik geef je als tips( als medebruidje): RUSTEN, vitaminen innemen en veel fruit eten. een koortsblaas komt door vermoeidheid
als verpleegster zeg ik: naar de apotheek om aclovirzalf en pilletjes aclovir
veel succes!!!



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik11-8-2013 8:50:02

bedankt voor de tips, heb inmiddels om de aclovirzalf geweest en de pilletjes gingen vandaag binnen zijn in de apotheek, hopelijk met 6 dagen is er niets meer van te zien :(
al zou wat meer slaap en wat minder stress ook wel al een wereld van verschil maken, maar met mijn grootmoeder gisteren te moeten binnen brengen in het ziekenhuis, valt het niet mee om de stress onder controle te krijgen,
en met heel wat feesten in het vooruitzicht deze week, :(
donderdag vieren mijn grootouders hun 65 huwelijksverjaardag met de familie en een etentje en zaterdag is er een receptie voor de gemeente en de mensen van hun straat, de dag erop is dan onze grote dag, daartussen moeten we ook nog mijn ma haar man gaan ophalen op zaventem en mijn kleed gaan halen deze week, wordt nog een weekje stressen denk ik
al is het allerbelangrijkste nu wel dat mijn grootmoeder aansterkt en vlug terug mag uit het ziekenhuis.
maar we doen ons best om niet de bridezilla te worden :/



krista
9-8-2013
 Meld misbruik11-8-2013 12:01:31

Melissa,
niet teveel stressen, ik had er ook eentje en ik had er olijfoliezalf (die we altijd van Turkije op vakantie meebrengen) opgedaan.
Gisteren heeft de visagiste goed haar werk gedaan en niemand heeft het gemerkt.
Ik moet wel eerlijk zijn en ik had ze (gelukkig, niet dat ik gelukkig om was he maar toch ;-)) op mijn huid boven mijn lip en niet op mijn lip zelf.
Ze zal wel weg zijn.
Veel geluk X



birgitta
6-9-2013
 Meld misbruik12-8-2013 10:23:11

Ik had er vorige week ook eentje, kheb meteen zo'n compeed pleister aangedaan.
Gelukkig bij mij nog een eind voor de trouw, hopelijk geen kwaaltjes meer in de laatste week!
veel succes!



Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik12-8-2013 12:05:40

HELP, en ik trouw vrijdag en begin een puist te krijgen.
Iemand tips om hem weg te krijgen???


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...