Nu Online
Momenteel zijn er 94 gebruikers online, waarvan 2 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van een droomdag... 13 juli 2013

  8-8-2013 2:58:57
Hey iedereen

Bijna een maandje na datum ben ik er eindelijk aan toegekomen een verslag neer te schrijven van onze prachtige dag. We zijn net twee dagen terug van de huwelijksreis, dus zitten nog volop in de roes van het hele trouwgebeuren.
Omdat ik meer dan 500 dagen hier lief en leed gevolgd en gedeeld heb met sommige andere bruidjes, wou ik jullie laten meegenieten van ons verhaal:

Om 4.20u trok ik die ochtend voor het eerst mijn ogen open en jammer genoeg ben ik niet meer in slaap geraakt. De kriebeltjes hielden het zandmannetje mooi op afstand. Iets voor 6u ben ik dan maar opgestaan, heb me rustig een badje genomen, een koffietje gedronken en een boterham naar binnen gepropt (letterlijk en figuurlijk, want honger had ik niet). De zenuwen waren volop aanwezig, maar op een leuke manier.. Ik genoot toen al van het gevoel!
Om 7u bij de kapper in de buurt (Barber, Wetteren) om te wassen, te brushen en de haarspeldjes goed te steken. En tegen half 8 kwam daar ook mijn schoonmoeder toe. Dan pas kwam het gevoel van "wauw, vandaag trouw ik écht". :)

Tegen half 9 was ik terug thuis, gelijk met mijn getuige en de visagiste (Joke Dult- Glance of beauty). Eerst was mijn getuige aan de beurt en tegen 9u mocht ik plaatsnemen op de shminkstoel.
Mijn mama was intussen ook aangekomen en zorgde er natuurlijk voor dat de zenuwen nog groter werden. Mama's kunnen soms zoveel vragen stellen! :)
Tegen kwart voor 10 hebben zowel mijn getuige als mijn mama me in mijn kleed geholpen en was ik klaar voor vertrek.
Toen het smsje van mijn , toen nog, vriend kwam dat hij eraan kwam ben ik letterlijk en figuurlijk beginnen rondhuppelen als een klein kind :). Ik was zoooo nerveus - zou hij mij wel mooi vinden? zou ik zonder struikelen de trap af kunnen komen? zou alles wel goed gaan?- maar toen hij iets later arriveerde, bleken alle zenuwen voor niets te zijn geweest. Wat was hij mooi! En hij straalde toen hij me zag. De eerste woorden waren dan ook meteen goed om mij een krop in de keel te bezorgen en die is daar de rest van de dag blijven zitten :).

Op het gemeentehuis verliep alles vlotjes. Een snelle, aangename plechtigheid, krabbeltjes gezet, ringen gewisseld, kusje gegeven en het was officieel!
Het uur na de plechtigheid heb ik vooral ervaren als heel veel kussen geven én ontvangen. Alle mensen zijn zo lief, en wensen je zoveel goeds toe en dat is heel fijn...maar mijn kaken voelden als verdoofd aan na de vele kussen.
Een drankje aan het gemeentehuis en met de suite richting ons huisje.

Hier thuis hadden we een broodjeslunch voorzien. Even bekomen van de emoties, en toch geprobeerd een klein broodje naar binnen te werken.

Rond half twee vertrokken mijn MAN en ik samen met de fotograaf (Tinneke De Wilde - Shooting Stars op Facebook) richting dorp en het veer aan de Schelde, voor de fotoshoot. Ik was zo blij dat we een vriendin hadden gekozen voor de foto's, want poseren is absoluut mijn ding niet, en op deze manier voelde ik me toch op m'n gemak. We hebben ondertussen al een preview gekregen van de foto's en er zitten echt heel knappe tussen. Opluchting!

Tegen half 4 vertrokken we met de hele suite richting feestzaal (Hof ten bosse, Heusden). In Hof ten bosse werden we heel hartelijk onthaald, kregen een drankje aangeboden, en maakten we nog de laatste "verplichte" foto's met de families en getuigen in de tuin en aan het zwembad.

Om half 5 verscholen mijn papa en ik, mijn schoonmama en mijn man , ons in de bruidssuite. De gasten arriveerden voor de tuinceremonie, en kregen een plaatsje aangeduid.
Om 5 u klonken de eerste noten van A Thousand years - Christina Perri door de boxen, en dit was ook meteen het teken voor ons om door het gangpad te lopen. Eerst mijn man en zijn mama, en dan mijn papa en ikzelf.
Dit was opnieuw een moment om nooit te vergeten. Al die blikken, al die lachende gezichten.. echt zalig om mee te maken.
De ceremonie werd in goede banen geleid door Katrien van De Mens Aalst en was nog mooier dan we hadden durven hopen. Vrienden van ons lazen teksten voor, onze mama's hadden iets geschreven, wijzelf hadden een dankwoord en geloften voor elkaar en alles werd afgewisseld met liedjes.

Na de plechtigheid kwamen opnieuw de kussen en felicitaties. Mijn lippen/kaken waren ondertussen al getraind dus deze keer ging het iets beter :). De mensen waren enorm positief over de plechtigheid. Voor velen was het de eerste keer dat zij zo'n vrijzinnige ceremonie meemaakten en echt iedereen was aangenaam verrast. Wijzelf inclusief.

Het aperitief met tapas is een beetje aan me voorbij gegaan moet ik zeggen. Zoveel mensen om tegen te babbelen, zoveel emotionele ontlading.. Ik heb echt een uurtje de tijd nodig gehad om tot mijn positieven te komen.

Om 7u gingen we aan tafel en werd ons een heel lekker diner voorgeschoteld. Wij waren op voorhand niet gaan proeven bij Hof ten bosse , dus dit was een beetje een risico, maar wauw.. wat was het lekker. Zelfs mijn broer, die niets eet en niets lust, heeft gewoon alles opgegeten en dit zei voor mij genoeg.
Een spectaculair dessertenbuffet sloot het diner af, en net voor middernacht dansten mijn man en ik onze openingsdans. Wij hadden gekozen voor The Rest of My Life van Bruno Mars, omwille van de tekst, en dit is dan ook écht ONS moment geworden. Ik was (en ben) zo gelukkig dat ik mijn allerbeste vriend eindelijk mijn man mag noemen.

De rest van het feest was hoe het moet zijn. De DJ speelde in op het publiek en heeft de dansvloer tot half 6 's ochtends vol laten lopen.
Halfweg de nacht waren er mini- Bicky burgers voorzien en die gingen bij de gasten binnen als zoete koek. Ikzelf had op dat moment een klopje van de hamer en heb van aan de eretafel zitten kijken hoe onze gasten zich amuseerden.
Gewoon zitten en alles in me opnemen...zalig.

Tegen 6u lagen we in ons bedje. Nog even nagenieten met z'n tweetjes en de dag zat erop.

Achteraf bekeken zou ik niets aan onze dag hebben willen veranderen. Ik had de raad van de vele bruidjes hier in me opgenomen en heb geprobeerd te genieten van elke seconde.
Misschien was niet alles 100% perfect, maar wat maakt dat ook uit.. het was perfect voor ons!
Ik kan alle andere bruidjes-to-be hier enkel een even mooie dag wensen als de dag die wij gehad hebben. Het is sowieso dé mooiste dag van je leven.

Ik post later zeker nog een link met de foto's, want ik weet dat dat toch een beetje is wat de mensen het liefste zien he ;).

Nog even wat referenties:
Trouwjurk - Mia Monta in Zottegem
Trouwkostuum - Zara
Kapper - Barber in Wetteren
Visagie - Joke Dult van Glance of Beauty
Feestzaal Hof ten bosse in Heusden
Fotograaf Tinneke De Wilde
Ringen - Fede di Oro in Izegem
DJ Steven Vermoesen


Vele groetjes,

Karen
Mevr. Van Damme

Karen
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 2195


krista
9-8-2013
 Meld misbruik8-8-2013 6:56:56

Oh Karen... Super leuk verslagje van een super mooie dag denk ik.
Het was fijn samen met jou hier heel wat tijd op het forum te hebben doorgebracht.
Raar maar een foto van iemand zegt meer dan enkel een naam vind ik...
Die personen onthoud ik ook beter ;-).
Een hele dikke proficiat... En een heel fijn huwelijk gewenst...
Geniet van elke dag ;-).
Groetjes X



Ruben
7-9-2013
 Meld misbruik8-8-2013 8:49:45

Wat een topverslagje. Hoop op ook zo een mooie dag. Mijn zus trouwt overmorgen ook met zo een vrijzinnige viering. Ben benieuwd! Heel veel succes nog! X



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik8-8-2013 9:12:13

Waauw , je kan het goed vertellen hoor in je verslagje !
Je leest gewoon al je emotie, je blijheid, je geluk en trotsheid.
Is altijd fijn natuurlijk ! Jullie dagje zoals je het verteld zag er inderdaad perfect uit en overal zal er wel "iets' misgaan maarja .. Jullie hebben genoten en dat is wat telt.
Ik ben al benieuwd naar de foto's

Groetjes



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik8-8-2013 9:35:16

proficiat met jullie huwelijk, en bedankt voor het mooie verslag, wij kijken vol ongeduld uit naar de foto's :)



Brigitte

 Meld misbruik8-8-2013 9:50:21



karen ,

dit was een superleuk verslagje om te lezen
als je elkaar al een tijdje volgt , is het fijn dat we na het huwelijk nog even kunnen meegenieten .
we zijn super benieuwd naar de foto's .
Onze dochter shana is vorige zaterdag getrouwd , en nu op huwelijksreis .
zodra ze terug zijn zal er wel een verslagje volgen .
alles was ook gewoon super !
we wensen jullie nog heel veel geluk in de toekomst , en ..... geniet elke dag van elkaar !

groetjes



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik8-8-2013 10:38:01

Heel fijn om te lezen, zag er een topdag uit. Van harte proficiat!!!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik8-8-2013 10:50:45

Oh, ik zat in spanning onderaan je verslag en nog geen foto's...ik kijk er al naar uit!!
Maar wel een heeel tof verslag! Tis zo schoon é, trouwen jullie hebben duidelijk heel bewust genoten met de nodige emotie!
Geniet nog maar lang na en vooral een dikke proficiat!!

groetjes
Sandra



Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik8-8-2013 10:58:04

Wauw! Een prachtig verslagje! Het leek me een fantastische dag! Proficiat! Geniet nog maar lang na! Groetjes, Annabel



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik8-8-2013 12:00:33

Leuk verslagje, proficiat! Nu nog fotootjes en dan is het compleet :)



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik8-8-2013 12:04:04

Proficiat! Wat een mooi verslagje, heel ontroerend. Veel geluk samen!



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-8-2013 12:06:30

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!
De foto's volgen zeker nog, beloofd ;).

Hier is er alvast eentje via de Facebooksite van onze fotografe, hopelijk kunnen jullie deze openen?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=433253153449449...

xxx



Isabelle
12-7-2014
 Meld misbruik8-8-2013 12:45:41

Heel erg leuk verslagje en super mooie foto ! Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's. Veel geluk samen !



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik8-8-2013 13:13:11

Wat een leuk verslagje!! Klinkt als een zalige dag!
Geniet van het getrouwde leven!!



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik8-8-2013 13:30:32

Heel leuk verslag! Geniet van jullie roze wolk ;-)

Waren jullie trouwens tevreden van het Zara-kostuum? Mijn aanstaande heeft er ook een prachtig kostuum gepast maar jammergenoeg was de broek veel te wijd aan zijn dijen. En we durfden het niet goed meenemen om te laten retoucheren omdat dat misschien niet ging lukken...



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik8-8-2013 13:36:04

De foto kan ik openen , heel leuk !




Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-8-2013 13:45:08

Silke, wij waren super tevreden van het Zara-kostuum. Mijn man is nogal gespierd en heeft flinke bovenbenen en daardoor was het kostuum perfect.
Ik zou wel opletten met aanpassingen te laten doen, want die kostuums zijn heel gecentreerd en met een speciale snit, dat ik denk dat je nogal snel je vorm zal verliezen. Misschien gewoon eens raad vragen aan een naaister?



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik8-8-2013 14:14:19

Supertof verslag!!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik8-8-2013 14:14:24

super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! we waren samen aan het genieten.....



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik8-8-2013 15:00:17

dat is al een mooie foto!! we want more



astrid
16-8-2013
 Meld misbruik8-8-2013 17:12:34

Dag Karen,

prachtig verslag en mooie foto. Ben benieuwd naar het vervolg...

Wij zouden voor onze foto's ook halt houden aan het veer. Hebben jullie daar iets voor aangevraagd? of is dit niet nodig?
Waar op het dorp in schellebelle heb je nog foto's laten nemen?

Bedankt en groetjes



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-8-2013 23:08:17

Hey Astrid

Ik ben gewoon de week ervoor eens tot daar gestapt en heb het aan de veerman gevraagd. Hij maakt hier geen problemen van hoor , ik denk dat er elk weekend wel koppeltjes langskomen. Hij heeft ons op het veer gelaten en heeft zelfs een tijdje halt gehouden in het midden van het water, zodat we mooie foto's hadden. Ik mocht aan het roer en alles. Echt leuk!

De rest van de foto's hebben we gewoon op het dorp genomen. De suitewagen in het midden van het grasplein gezet en daar foto's bij genomen.
Dan op de trappen aan het gemeentehuisje. En langs de dijk zelf zijn er ook verschillende mooie plekjes. Houten deurtjes, oude trappen, bakstenen muren..

Groetjes!



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik9-8-2013 8:58:18

Moh Karen ik was op jou aan het wachten hier! Super verslagje om te lezen en de eerste foto smaakt zeker naar meer. Ik was benieuwd naar de creatie van Mia Monta en het staat je BEEL-DIG! Super dikke proficiat en een dikke smakkerd (of course!) Hoe was de honeymoon en de favoriete stad van ons beiden? Sooooo jealous!!



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik9-8-2013 18:44:28

Hee Rebecca :). Merci merci!

Ja het duurde even maar op reis heb ik er echt de tijd niet voor gevonden. Het was fan-tas-tisch! Nog nooit zoveel moois gezien op 3 weken tijd. Al die natuur, zoveel vriendelijke mensen, we hebben het er echt van genomen en zo hard genoten.

New York als kers op de taart..'t begint daar al een beetje als 'thuis' te voelen ;). We hebben dan ook afscheid genomen van Times Square met "see ya later" ipv met"goodbye".



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 16:23:52

Heel leuk verslagje! Ik ben ook bij Joke geweest en ben er ook supertevreden van geweest.
Jullie dag leek op een hele mooie volgens je verslag :-) Geniet er nog maar lang van!!! Mooie jurk en de bloemen komen prachtig uit op de foto. Benieuwd naar meer...
PROFICIAT! x


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info