Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aanraders voor Hawaii?

  5-8-2013 19:14:37
Aloha! Wij vertrekken binnenkort op huwelijksreis naar Hawaii. Heeft iemand tips voor dingen die we zeker niet mogen overslaan op Oahu, Molokaii, Kaua'i en Big Island? De grote lijnen en overnachtingen liggen al vast, maar we hebben nog wel wat speling in ons programma.
Iemand die het weer in augustus daar heeft meegemaakt?

Lizzie
12-1-2013
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1301


Roeland

 Meld misbruik6-8-2013 19:07:28

Hoi Lizzie,

Ik ben alvast jaloers ;-) Ik ging enkele jaren geleden met mijn vrouw naar Hawaii om te surfen en windsurfen, maar het is er sowieso prachtig. Wat mij het meeste bijblijft zijn de noordkust van Maui (Road to Hana, Ho'okipa,...) en op Oahu zeker en vast Kailua beach. Dat laatste was voor mij het mooiste strand en bijna helemaal verlaten, althans toen wij er waren. ZEKER ook een walvisexcursie doen (bv vanaf Maui maar ik vermoed mogelijk vanaf vrijwel elk eiland). Die uitbaters pronken allemaal met "100% garantie op walvissen van nabij" en wij waren wat kritisch, maar achteraf bleek het echt zo te zijn: de walvissen komen tot vlak bij je boot en "breachen" vlakbij met wat geluk. Zeker doen dus! De vulkanen zijn ook zeker de moeite. Helicoptervluchten zijn duur, maar zeker het geld waard. Laat je ook niet ontmoedigen als je (hevige) regens krijgt. In dat geval rij je best naar de andere kant van het eiland want kans is groot dat het daar stralend weer is. Anders gezegd: er is een heel groot verschil tussen wind- en luwzijde van de eilanden.
De natuur is er echt prachtig. Op de wat rustigere stranden zie je vogels, vissen, krabben,... bij de vleet en zie je walvissen en dolfijnen zoals je hier zeemeeuwen ziet. Maar ook het binnenland is er overal prachtig, dus zeker niet enkel aan de kusten blijven: het binnenland is bezaaid met watervallen en de jungle is prachtig (en heel toegankelijk met talrijke "tracks" die je kan volgen). En tja, als je een beetje sportief aangelegd bent is een surf-initiatie echt een must. Die gaan door op de rustige stranden en "baby-waves" en als je een beetje evenwichtsgevoel hebt sta je na een uurtje recht op een beginnersboard. Los daarvan is het sowieso een leuke ervaring om achterin een pickuptruck naar het strand te cruisen voor wat fun in het water. Wel opletten: de zeebodem is er meestal bezaaid met rotsen en koralen. Best surfschoenen voorzien dus (ook voor de zwempartijtjes). Mijn vrouw en ik gingen er geregeld surfen en hielden er dus wel wat schrammen en sneetjes aan over en waren bont en blauw. Dus beetje voorzichtig zijn maar dan valt het wel mee.
Ik heb al redelijk wat gereisd, maar Hawaii is de enige bestemming waar ik zeker nog terug naartoe ga. Maar als (wind)surfer ben ik misschien niet echt objectief ;-)
Geniet ervan!
Roeland
---


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums