Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hartje luchten

  5-8-2013 18:03:25
Lieve allemaal

Deze maand ga ik trouwen en ik kijk daar enorm naar uit, was het niet dat mijn familie me droevige momenten bezorgt. Mijn zus is single en heeft het moeilijk met het feit dat ik ga trouwen. Ik vind dat ook heel erg dat ze alleen is. Jammer genoeg kan ik daar niets aan veranderen. Echter, om mijn zus te sparen, vraagt mijn moeder aan mij om niet over de trouw te praten als mijn zus in huis is. Mijn zus zegt dat ze erg lijdt onder het feit dat ik ga trouwen. Ik doe echt mijn best, maar soms draait de conversatie toch uit op het huwelijk en dan krijg ik een kwade blik met de boodschap dat ik moet zwijgen. Dat valt me zo zwaar, daar zijn geen woorden voor. Mama zegt dat ze voor ons allebei goed wil doen, maar deze situatie bezorgt me toch heel wat droevige momenten...

Katleen
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1410


Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-8-2013 18:29:05

Hoi Katleen! We trouwen op dezelfde dag! Leuk! Begint echt af te korten he!! :) ik kijk ook enorm uit naar de trouw en familie doet niks anders dan zeuren, zagen, klagen... het eten is te vroeg, het eten is te laat, de trouw op het stadhuis is zo vroeg gezet, er is een gat in uw planning (-> ja hallo, iedereen heeft honden, ook die moeten even uitgelaten worden en eten krijgen!!), pers x wil ook komen maar heeft geen vervoer kan die nie met iemand anders mee, ...

en dan de belangrijkste die iedereeeeen stelt.... hebt ge nog geen stress??? nee eigenlijk niet... maar ik krijg da wel van al diegene die da 100x per week vragen!!!!!!!!

maar goed da we dit forum nog hebben!

En uw situatie... gij kunt daar toch niks aan doen da uw zus single is? ik zou blij zijn dat mijn zus wel het geluk gevonden heeft ipv jaloers...

Trek het u nie teveel aan en geniet van de laatste 18 dagen ;)

dikke knuffel x



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik5-8-2013 18:35:30

Meisje toch. Het is heel mooi van je dat je rekening wil houden met je zus, en ergens is het wel begrijpelijk dat het voor haar een beetje 'steekt' dat jij gaat trouwen nu ze vrijgezel is. Maar ze is je zus verdorie, ze hoort te staan springen omdat jij dat geluk hebt, haar beurt komt nog. Er is niets ergers dan mensen die je niets gunnen (ik kan er over meespreken). Ze kan op zijn minst doen alsof ze een beetje blij voor je is. Ik begrijp je, het is voor jou niet aangenaam om dat te moeten horen van je zus, en dan nog eens je moeder die niet wilt dat je over je trouw praat. Het valt enigszins te begrijpen, maar aan de andere kant is het jammer dat ze jou 'moment' een beetje verneuken door haar problemen, het is niet omdat ze niemand heeft dat de wereld alles op pauze moet zetten tot ze weer een vriend heeft. Probeer er van te genieten, met die ene dag moet je het nog je hele leven doen, maak er iets leuks van, ongeacht wat 'externe factoren' zeggen of doen. Mijn punt? Je kan je zus natuurlijk een beetje proberen te sparen, maar aan de andere kant hoort je zus je dit geluk te gunnen, het ligt buiten jou macht dat ze vrijgezel is, dus moet jij daar niet de dupe van zijn.
Veel succes, geniet van je dag en de aanloop er naar toe.



Kae
21-6-2014
 Meld misbruik5-8-2013 18:42:56

Vermits je ma "voor allebei goed wil doen", kan ze toch vragen aan je zus om ook eens aan jou te denken ? 24 augustus wordt jouw dag, geniet er tenvolle van en "spaar" niemand !



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik5-8-2013 18:45:53

@Kae,
Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, het blijft natuurlijk haar zus, en als gevolg de hele trouw op een kwaad gezicht moeten kijken is toch ook de oplossing niet?



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik5-8-2013 18:54:25

Hai meid toch!!!! Dat vind ik echt wel jammer voor je! Ik kan er ook over meepraten mensen die het je niet gunnen. Gelukkig dat we er niet alleen voor staan en hier af en toe ons hart kunnen luchten en mekaar wat kunnen oppeppen. :-)

Ik snap het heel goed dat je zus het niet altijd even leuk vind maar zussen zijn er toch ook om elkaar te steunen. Het moet toch echt wel een fantastische dag voor je worden. Praat misschien eens met je zus (als dat mogelijk is ;-) ) Dat je echt wel begrijpt dat het niet altijd even leuk is voor haar maar dat je wel het gevoel krijgt dat jij helemaal niet blij mag zijn ondanks het feit dat dit één van de mooiste dagen van je leven zou moeten worden!
En om eerlijk te zijn als ze dat humeur nu voor de moment afstraalt zal het ook moeilijk worden om een levenspartner te vinden ( vergeef me mijn cru zijn).
Praat met haar, leg uit hoe je je voelt misschien voor haar ook wel een oppeppertje om terug wat positieve energie te krijgen.

Veel succes nog Katleen!!!!



Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik5-8-2013 18:54:32

Ik snap je helemaal. Mijn broer is net terug single geworden, terwijl hij mijn getuige is. :( Hij zal er dus de ganse dag alleen bij lopen, tussen allemaal koppels. Hijzelf lijkt er weinig mee in te zitten, maar stiekem maak ik me er toch druk in. Achja.



Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik5-8-2013 19:10:19

Hoi,
Ik heb net hetzelfde voor! Ik ben 27 en heb een zus van 29... Ik ben de jongste, was altijd de deugniet die veel dingen tegendraads deed en toch zal ik als eerste trouwen.

Toen ik gevraagd werd in Londen en dus enorm gelukkig was wou ik het iedereen vertellen. De dichte familie moest nog ingelicht worden waaronder mijn zus en tante. Mijn mama en papa wisten het al, alsook mijn schoonouders.
Het ene wat ik te horen kreeg aan de telefoon was van "ah allé proficiat"... niet bepaald heel enthousiast, ik was er echt van aangedaan en die woorden blijven hangen bij mij, nog steeds... Ik ben toen in die week naar huis gereden en heb haar gevraagd of zij niet blij kon zijn voor mij. Dat was ze wel zei ze maar ze wou niet alleen komen. Ik vind het net zoals jij jammer dat ze niemand heeft maar ik kan daar niks aan veranderen!

Ze neemt nu iemand mee naar de trouw maar veel kan ik niet vertellen over de voorbereidingen.

Omwille van die woorden aan de telefoon heb ik haar niet gevraagd als getuige, wat hard is aangekomen... maar ik kon het niet...

Ik wou haar toch nog betrekken bij de trouw dus vroeg of ze wou voorlezen in de kerk, neen dat wil ze niet... ik vroeg haar dan of ze iets wou uitdelen aan de gasten zodat ze weten aan welke tafel ze zitten, ik moet erover nadenken... Ik heb uiteindelijk gezegd dat het niet nodig is en ik heb het mijn bruidsmeisje, stiefzus van 16 gevraagd en zij wou het met plezier doen, alsook iets voorlezen in de kerk.

Ik lig er niet meer wakker van, hoewel ik het soms wel jammer vind! Maar ik kan niks aan de situatie veranderen en als mijn vriend mij ten huwelijk vraagt, dan is dat zo en zeg ik heel graag JA :-)

Trek het je niet aan en geniet van je voorbereidingen, je hebt altijd wel iemand waar je het tegen kan vertellen en desnoods stalk je uw mama via de telefoon, doe ik ook :-)



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik5-8-2013 21:05:37

Ik begrijp dat je zus het misschien moeilijk heeft met het feit dat ze alleen is op zo'n dag. Dat zal niet gemakkelijk zijn en misschien vreest ze ook opmerkingen van nonkels en tantes in de zin van "en wanneer is het aan u" en "ben je nu nog altijd alleen". Ik heb het zelf meegemaakt, dus ik kan erover meespreken . Maar dat wil niet zeggen dat ze niet blij voor jou kan zijn. Het is jouw huwelijk en eigenlijk zou ze zich daarvoor toch wel een beetje mogen schikken en haar eigen zorgen inslikken. Ik vind haar reactie toch wel een beetje egoïstisch. Ze kan nu toch wel blij zijn voor haar eigen zus? En ik sluit me aan bij hetgeen hierboven wordt gezegd, als je mama voor allebei goed wil doen, moet ze ook je zus stimuleren om jouw kant van de zaak eens te bekijken hé. Veel goede moed alvast! Probeer het je niet te hard aan te trekken. Geniet van jullie dag en hopelijk wordt het een super feest!



krista
9-8-2013
 Meld misbruik6-8-2013 0:13:49

Voor iedereen komt alles op zijn tijd.
Zeg dat maar tegen je zus of je mama, zorg dat jij gelukkig bent en geniet met volle teugen.
Elke dag, leef naar jullie dag toe...
Veel plezier met de voorbereidingen en vertel de vreugdevolle dingen tegen mensen die wel met jou mee leven zou ik zo zeggen.



Katleen
24-8-2013
 Meld misbruik6-8-2013 19:40:03

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik wil jullie allemaal één voor één bedanken voor jullie woorden. Het is hartverwarmend om hier steun te krijgen. Ik probeer nu zoveel mogelijk te genieten van mijn laatste stukje verlovingsperiode. Veel succes allemaal met de trouwvoorbereidingen! Ik weet zeker dat we er allemaal alles aan gaan doen om er een topdag van te maken.
Nathalie, jouw verhaal lijkt heel erg op mijn verhaal. Ik begrijp je heel goed. Toitoi voor jou ook, meid!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...