Nu Online
Momenteel zijn er 137 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Daar gaat de droomhuwelijksreis...

  30-7-2013 17:56:06
Dag bruidjes,

even mijn zorgen met jullie delen.
Na lang te hebben gepraat en nagedacht hebben wij beslist om onze huwelijkreis om te boeken. Momenteel zouden we in oktober naar Egypte gaan (eerst cruise op de Nijl en dan nog 5 dagen strand) maar aangezien de situatie daar elke dag gevaarlijker wordt willen we het risico niet meer nemen en zullen we in de komende weken een andere bestemming kiezen.
Waarom we niet wachten en kijken of het zich stabiliseert? Tot 29 dagen voor de afreis bedraagt de omboek-fee 50 € p.p. vanaf 28 dagen stijgt dit naar 100 €. We willen dus niet nog meer moeten betalen.
Ik ben echt wel triest nu want ik had zo enorm naar die reis uitgekeken, maar het risico is het me niet waard...

Nu vanavond de reisgidsen uitpluizen voor een alternatief.
Iemand suggesties?
Voorwaarden:
- ZON!!!
- veel culturele dingen te bezichtigen
- niet elke dag van hotel veranderen
- max. 6 uur vliegen
- politieke stabiliteit ;-)

Veva
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1504


sarah
3-8-2013
 Meld misbruik30-7-2013 18:05:35

wij wagen nog steeds het risico en vertrekken 7 aug naar egypte
we zitten wel in hungada (ofzoiets) dus aan de kust.



Marie
10-8-2013
 Meld misbruik30-7-2013 18:26:29

Al In Turkije geweest? Kan je bv eerst Istanbul bezoeken (je hebt best wel 'n paar dagen nodig om deze stad te bezichtigen) en erna kan je doorreizen naar 'n badplaats. Zon gegarandeerd ;)



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik30-7-2013 18:41:58

Wijze beslissing, lijkt me... Egypte loopt niet weg (hopelijk :-) ), dus daar kan je later nog naartoe als het rustiger is!

Rhodos is ook wel een gezellig eilandje, vooral Rhodos-stad is heeel gezellig! (ons appartementje lag daar dichtbij) Er zijn archeologische dingetjes, er is een vlinderpark, een wit stadje, enz...
enige nadeel: keienstrand...
en in oktober valt het toeristisch seizoen wel wat stil!
3,5u vliegen, dacht ik!

Kaapverdië is 6u vliegen, maar vooral genieten van natuur en mooi weer, echt veel culturele dingen zijn er niet echt...

Anders denk ik nog aan Fuertaventura, Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote, Mallorca ... altijd goed weer en veel te doen!



evy

 Meld misbruik30-7-2013 18:59:10

Andalusie, Kroatie, Corsica, Portugal



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik30-7-2013 19:48:59

Ik denk aan de griekse eilanden (kreta heeft alleszins veel culturele bezienswaardigheden) of cyprus. Anders misschien zuid-italië. Ik weet niet hoe het met de politieke stabiliteit zal zijn maar jordanië op moment van vertrek maar dat schijnt ook prachtig te zijn en veel cultuur. Op de website van diplomatie belgië wordt enkel de grensstreek met syrië afgeraden.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik30-7-2013 19:53:03

Aanrader: Cyprus! Zijn wij een paar jaar geleden naartoe geweest en kan ik alleen maar aanraden. Wel best kijken voor hotel in Paphos, mocht je geïnteresseerd zijn, want van daaruit kun je het meeste gaan bezichtigen (Kato Paphos, Nicosia, bezoek byzantijnse kerk, Kourion). Ook openbaar vervoer gaat daar vlot en is niet duur. Wij hadden hotel Atlantica Golden Beach, een hotel enkel voor koppels met super service en erg lekker eten.

Ook Rhodos vond ik erg leuk. Heel erg gezellig in Rhodos stad, maar anders ook veel te zien: Lindos, Symi, vlindervallei

Zelf gaan we richting Gran Canaria.

Veel succes!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik30-7-2013 20:39:12

ik zou ook zeggen; Griekse eilanden.... love it xxx



Tinka

 Meld misbruik30-7-2013 20:50:09

Cruise met Royal clipper, Star flyer,...zeilcuise. Je moet niet meehelpen hoor op boot. Wij hebben ooit deze cruise gewonnen maar zouden het meteen terug doen! Heeeeeel lekker eten, je ziet elke dag nieuwe dingen. Super deluxe!!! Heel speciaal. :))



Tinka

 Meld misbruik30-7-2013 20:51:05

Oh ja Istanbul zou ik nu niet echt boeken hoor! Lijkt me nog wat onstabiel.:)



krista
9-8-2013
 Meld misbruik30-7-2013 21:15:08

Wij gaan in september naar Lara (Turkije) op huwelijksreis...
Ik zou de periode dat jullie gaan (in oktober) Turkije aanraden.
Maar dan wel de badsteden rond Antalya.
En dan excursies boeken...
Is niet leuk maar mss wel een wijze beslissing.
Hopelijk vinden jullie nog iets leuks.
Succes X



Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik31-7-2013 9:36:06

Hoi!
Wij zijn enkele jaren terug ook naar Egypte geweest (Sharm El Sheikh) terwijl er problemen waren ginder, maar je merkt er echt niets van!
Volgens mij ook niet als je op de Nijl zit en zeker niet aan de badsteden (Sharm - Hurghada - El Gouna).
Moesten jullie toch een andere bestemming willen zoeken voor oktober dan zul je toch wel al een stukje verder moeten vliegen dan de Griekse eilanden om zon en stabiele temperaturen te hebben denk ik.
Jordanië lijkt mij ook heel mooi (maar dan idd niet naar de kant van Syrië gaan), maar ook Curacao (als je ietsje verder wil vliegen) is echt top!

Hopelijk vinden jullie nog de perfecte huwelijksreis!

Groetjes,
Charlyn



mona
27-7-2013
 Meld misbruik31-7-2013 9:47:53

We zijn vorig jaar in Egypte aan de Rode Zee geweest tijdens de presidentsverkiezingen, dus ook woelige periode. Was geen enkel probleem. In '95 of '96 ben ik ook in Egypte geweest nadat er een aantal aanslagen geweest waren (was toen op de Nijl). Er was toen veel bewaking van het leger, maar geen problemen gehad. In toeristisch gebied heb je niet zo snel problemen hoor. In 2000 ben ik in Pakistan geweest, o.a. in Taliban-gebied of er toch niet ver van + aan de rand van hte Kashmirgebied, dus ik ben niet zo rap bang, zeker niet in toeristisch gebied. :-) Ik zou nu niet bang zijn om naar Egypte te reizen, tenzij het afgeraden wordt op diplomatie.belgium.be (Even gekeken, en het wordt inderdaad toch afgeraden nu, tenzij je aan de Rode Zee zit. Neem dan toch maar het zekere voor het onzekere!)



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik31-7-2013 10:15:13

ik hou jullie op de hoogte wij vertrekke woensdag naar Hurgada



Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik31-7-2013 11:02:06

Kaapverdische eilanden, Griekse Eilanden (Santorini!!!!), Cyprus, Malta (allebei gedaan, was echt een meevaller!). Eventueel als je een cruise leukt vindt, kun je een cruise van de middelandse zee doen, kom je langs italië, griekenland, kroatië, ...



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik31-7-2013 13:49:49

Als je het wat verder zoekt (en misschien dan ook wat meer zonzeker) kan je gerust wat verder vliegen dan 6 uur. Meestal maak je na 1 à 3 uur dan een landing in een andere luchthaven, kan je daar een 2-tal uur de benen strekken en dan weer opnieuw vliegen. Zo kan je vanuit Brussel naar Madrid of Lissabon en zo naar Cuba. Gambia schijnt ook een mooie bestemming te zijn!



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik31-7-2013 15:26:01

Wij zijn deze zomer ook naar Hurghada gegaan. Alle uitstappen naar Luxor en Cairo zijn voor onbepaalde duur geannuleerd. Waren we nogal pissig om :-( ...
Voor de rest gaat alles in die regio wel door.



Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik31-7-2013 22:34:17

ik ben enkele jaren geleden naar kreta geweest in de herfstvakantie en dat was cultureel, zonovergoten en niet te lang vliegen. succes!



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik1-8-2013 19:44:29

Gisteren nieuws gehad van het reisbureau dat inderdaad alles richting Luxor en Caïro wordt geannuleerd...
Voordeel is wel dat we kosteloos kunnen omboeken nu :-)
We hebben besloten naar Marokko te gaan, een weekje Marrakech en een weekje Agadir.
Bedankt voor de tips allemaal en veel sterkte aan zij die wel naar Egypte gaan.



Liesbet
31-5-2014
 Meld misbruik14-8-2013 21:06:19

Zolang je Caïro vermijdt ga je er weinig last van ondervinden. Wij zijn Luxor gaan bezoeken twee jaar geleden toen er rellen waren in Caïro en was hééééél erg rustig :). Maar cruises gingen toen ook niet door.

Hopelijk gaat jullie nieuwe reisje in Marokko ook de moeite waard zijn!

Wij wagen het erop om in september nog eens te gaan duiken in Hurghada...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums