Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremoniemeester?

  26-7-2013 11:52:17
Yes , onze dag ligt vast bij de gemeente.... En we hebben een plan hoe de dag gaat verlopen. Beiden willen we een eenvoudige dag waar er gewoon veel gelachen en genoten wordt. Starten het huwelijk in het gemeentehuis waarna we dineren in intieme kring. Vervolgens is er een mini-receptie die zal plaatsvinden in een zaal en dan schakelen we over naar een avondfeest/dansgebeuren. Maar heb je hiervoor best een ceremoniemeester nodig? Wat is de meerwaarde hiervan aangezien we het eenvoudig houden? Ik zou zelf niet weten wat deze precies doet. Alles zal gebeuren in de omgeving Steenokkerzeel.

Groetjes
en bedankt voor jullie reactie.... verschillende meningen en visies maken het soms toch eenvoudiger.


Sara
16-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1048


mona
27-7-2013
 Meld misbruik26-7-2013 12:24:22

Lijkt me ook niet nodig dan. Wij hebben dezelfde visie, we trouwen morgen en hebben geen ceremoniemeester. Heb ook geen idee wat die bij ons zou moeten komen doen. Mensen naar binnen en buiten leiden enzo, dat kunnen we zelf ook wel (of de familie, of iemand van de gemeente die jullie trouwt, of iemand van de zaal waar het feest plaatsvindt...)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik26-7-2013 12:31:35

Lijkt me ook niet nodig dan. Wij hebben dezelfde visie, we trouwen morgen en hebben geen ceremoniemeester. Heb ook geen idee wat die bij ons zou moeten komen doen. Mensen naar binnen en buiten leiden enzo, dat kunnen we zelf ook wel (of de familie, of iemand van de gemeente die jullie trouwt, of iemand van de zaal waar het feest plaatsvindt...)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik26-7-2013 12:37:30

Allez, eerst stond mijn reactie hier niet, en nu twee keer (waarschijnlijk een keer 'back' geklikt)...



Evy
27-7-2013
 Meld misbruik26-7-2013 14:44:42

Wij hebben vooral gekozen voor een ceremoniemeester, omdat we trouwen voor de kerk. In de kerk vind het wel gemakkelijk. Hij geeft alles aan, legt mijn kleed mooi, want het is met een redelijke sleep.

Maar als jullie dag bekijk, zou ik het in jouw plaats ook niet doen. Het is natuurlijk niet goedkoop. Anders moet je eens verschillende prijzen vragen, dan kan je misschien gemakkelijker beslissen?



Stefanie
31-5-2014
 Meld misbruik27-7-2013 8:00:00

Wij trouwen enkel voor de wet zoals jullie en wij hebben ook niet gekozen voor een ceremoniemeester. Omdat we vinden van: we willen het los houden en niet strak + ik vind dat meer voor een huwelijk met kerkdienst omdat dit wat volgens de regels gebeurt zoals het binnenstappen en de volgorde van de suite enzo. . Maar ja dit kiest ieder voor zichzelf



Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik27-7-2013 11:29:01


Wij trouwen voor de wet + kerk en hebben 's avonds 2 recepties (1 voor kennissen en 1 als ontvangst voor de avondgasten), dus het gaat druk worden, maar toch hebben we geen ceremoniemeester.

Ik denk dat dat wel in orde gaat komen zonder ceremoniemeester. Het moet ook niet 100 % zoals het hoort, voor ons geeft het bvb niet als de één niet zit waar hij normaal moet zitten. Onze ouders zullen dat wel wat in de gaten houden en zij zullen ook op tijd zeggen dat we 'nu' moeten vertrekken naar de volgende locatie.
Wat betreft mijn sleep ga ik aan mijn getuige vragen of zij hem af en toe eens goed wil leggen (vooral in de kerk dan).

Ik heb al van vrienden gehoord dat hun ceremoniemeester op elke foto staat :-)! Ofwel is hij de sleep aan het goed leggen ofwel staat hij ergens op de achtergrond rond te kijken.
Maar dat kan dan ook misschien aan de capaciteiten van de ceremoniemeester zelf gelegen hebben.

Ik denk dat als je ouders er ook wel wat van kennen dat het wel goed komt zonder ceremoniemeester. Onze ouders zijn ook geen gestresseerde mensen, dus die gaan zich er niet lastig in maken en gaan zelf ook nog kunnen genieten. Wanneer je denkt dat dit niet het geval zal zijn, is het misschien best om een ceremoniemeester te gebruiken.



Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik27-7-2013 22:11:54

hallokes, wij trouwen ook enkel voor de wet en nemen ook geen ceremoniemeester.
Onze beste vrienden zijn enkele jaren geleden getrouwd zowel voor de wet als voor de kerk en zij hadden er wel ééntje. Het is handig bij een kerkelijk huwelijk dat de ceremoniemeester aangeeft wie wanneer binnengaat enzo in de kerk, wie wanneer moet rechtstaan bijv voor lezen van tekstjes enzo.
Naar mijn gevoel denk ik niet echt dat bij wettelijk huwelijk een ceremoniemeester nog van grote tel is en al zeker niet als je losse sfeer wil.
Wij doen het zonder, vooral om centjes te besparen maar ook omdat ik ervan uitga dat die uitbesteding overbodig is, ik heb zelf nogal graag de touwtjes in handen, hihi.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...