Nu Online
Momenteel zijn er 90 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor de wet.

  23-7-2013 15:13:39
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik houden het ook heel bescheiden en besloten om enkel voor de wet te trouwen. Maar nu vraag ik mij af of je zelf mag kiezen in welk gemeentehuis je dit doet of is dit echt verplicht in de gemeente waar je woont?

Groetjes


Sara
16-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1643


mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-7-2013 15:21:40

Ik geloof dat minstens een van beide partners moet wonen in de gemeente waar je trouwt.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik23-7-2013 15:32:15

Inderdaad, je moet huwen in de gemeente waar één van beide woont. Als je dus nog niet samenwoont en beiden in een andere gemeente wonen, dan kan je kiezen tussen beide gemeentes. Maar anders kan je dus niet kiezen.



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik23-7-2013 16:14:31

Je moet inderdaad kiezen uit een gemeente waar je woont..



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik23-7-2013 16:30:08

Dat klopt inderdaad. Wel bieden sommige gemeenten de mogelijkheid om ook op een andere locatie (binnen de gemeente) te trouwen, een mooie zaal of tuin ofzo. Dit hangt wel af van gemeente tot gemeente!



mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-7-2013 18:04:10

Jep, bij ons is het mogelijk in de oude pastorij te trouwen voor de wet. Gelukkig, want ons gemeentehuis is redelijk afzichtelijk. :-)



Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik23-7-2013 22:59:46

Het is inderdaad de gemeente waar een van jullie beiden woont op het moment van hetbondertekenen van de huwelijksaangifte. Van zodra deze getekend is kan je verhuizen en toch nog in deze gemeente trouwen. En inderdaad in sommige gemeenten kan je ergens anders trouwen voor de wet dan het gemeentehuis. Bij ons zal het bijvoorbeeld doorgaan in kasteel Cortewalle te Beveren.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...