Nu Online
Momenteel zijn er 258 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wedding on a budget

  22-7-2013 11:08:00
Mijn vriend is voor mij op de knie gegaan en we gaan nu dus trouwen:) 30 april is de grote dag. Aangezien ik vers afgestudeerd ben willen we een wedding on a budget.
Wat we al als besparingen hebben zijn de volgende
- mijn toruwjurk komt van het internet.
-bruidskindjes hun jurkjes maak ik zelf
-uitnodigingen zijn ook zelf gemaakt
-enkel de 'hele dag gasten' krijgen echt eten, da avondgasten krijgen frituurhapjes
- de zaal is met personeel bij in en valt nog wel mee in prijs
- geschenkjes voor de gasten maken we ook zelf
-de taart/cupcakestand krijgen we van mijn nicht
-de ringen gaan van de jood in schulen komen
-auto's is voor de gasten zelf rijden en voor ons is een vriend van ons heel de dag persoonlijke chauffeur.
zijn er nog dingen die we kunnen doen om het budget te drukken? ik ben er een beetje een sport van aan het maken om niet in te boeten en zo weinig mogelijk uit te geven

Shari
30-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1880


Claudia
14-6-2014
 Meld misbruik22-7-2013 11:18:44

Altijd leuk als je je doel kan bereiken met een minder budget :)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-7-2013 11:20:05

Eventuele decoratie tweedehands kopen, of gaan voor een vintage thema en alles in de kringloop halen (hebben wij gedaan).



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik22-7-2013 11:49:38

Wij hadden geen fotograaf (foto's laten maken door familieleden) en ook geen DJ (geen dansfeest).
Misschien ken je mensen die dit voor een vriendenprijsje willen doen?



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-7-2013 11:59:15

Dj's zijn bij ons ook vrienden. Een fotograaf hebben we wel, ik wil graag zekerheid over mooie foto's van onze dag.



carmen
13-6-2015
 Meld misbruik22-7-2013 12:30:15

wij willen ook een budget vriendelijk feest.

Wat ik ook doe is thuis in de tuin siergrassen kweken en bloemen kweken. om zo de dag zelf alles uit de tuin te kunnen plukken.



cecile
16-8-2014
 Meld misbruik22-7-2013 17:54:02

Je kan misschien eens in de buurt rond horen of via je ouders ofzo. of zij geen (meestal oudere) mensen kennen die graag bloemschikken en eventueel je bloemstukken willen maken?



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik22-7-2013 19:36:15

ik hoop maar dat alles met een klein budget lukt:)



margot
7-9-2013
 Meld misbruik22-7-2013 21:03:55

wij hebben ook een klein budget voor onze trouw ( max 5000 euro vr alles erin : gemeentehuis,kerk , buffet eten , dessertenbuffet en dansfeest met dj en fotograaf)

en eerlijk gezegt lukt het goed! ;-)

tips : fotograaf is amateur , zaal is een mooie buurt zaal , hapjes en dessert maken we zelf , koude buffet is traiteur , ..



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik22-7-2013 21:41:47

het liefste zou ik onder de 5000 willen blijven zou toch te doen moeten zijn hoop ik, fotograaf gaat bij mij iemand worden die hobbie fotograaf is en nog aan het portfolio opbouwen is, drukt de kosten idd



margot
7-9-2013
 Meld misbruik22-7-2013 22:59:34

ja normaal moet het wel lukken valt ook te zien natuurlijk meest vn de zaal en kleed enz .. ik heb geluk gehad mijn oma is een super goeie naaister en ze heef tmijn kleed gemaakt ..

ma idd hobbyfotograaf is best & ook je uitnodigingen .. wij hebben dit gedaan bij kruidvat , foto zelf getrokken en voila .. hft max 40 eur gekost :-)

moest je nog tafel kaartjes zoeken ( ik heb er ! ik gebruik ze ni :-) )



mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-7-2013 23:31:50

Jurk kan je goedkoop vinden. Als je niet voor iedereen uitgebreid eten voorziet zal je wel toekomen. Eten is bij ons veruit de grootste kost.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik23-7-2013 9:48:37

Bij ons was het € 6000 in totaal, maar wij hadden wel een fotograaf en wel vervoer (enkel voor ons, niet voor heel de suite). Anders was het een kleine € 1000 minder geweest.
M'n trouwjurk kwam van een bruidswinkel, niet de laatste collectie, en was spotgoedkoop. En de kledij van de bruidskindjes kwam van www.suitsyouwell.nl. Héél goeie service!
Wij hadden wel een ander concept genomen. In de namiddag een afternoon tea waar we iedereen hadden uitgenodigd (we hadden dus geen receptie) en 's avonds een diner met enkel de suite en onze allerbeste vrienden (28 volwassenen + 8 kinderen). We hadden geen dansfeest, gewoon omdat dat niets voor ons is. Het drukte de kosten uiteraard wel, hé, maar dat was niet de hoofdreden. Het zei ons gewoon totaal niets om heel de avond tegen elkaar te moeten roepen om elkaar te kunnen verstaan, terwijl we zelf niet graag dansen. Dus hebben we de mensen die "normaal" 's avonds zouden uitgenodigd worden, gewoon 's middags gevraagd en dan een afternoon tea gedaan ipv een receptie.
Uitnodigingen heb ik zelf ontworpen samen met m'n zus.
Bedankjes op het feest zelf hebben wij niet gedaan, we gaan binnenkort wel een fotokaart opsturen.
De zaal werd aangekleed door de eigenaars, dus daar moesten wij niet naar zien.

Het lukt je wel, hoor! Gewoon goed rondzien. :-)

Succes!



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik23-7-2013 13:20:38

suitsyouwell heb ik een mooi pakje voor mijn kleine broer gevonden hij is mijn ringendrager ik heb alleen een beetje zenuwen omdat hij een smal manneke is en ik heb schrik dat hij gaat verdrinken in een pak. mijn kleed krijg ik van mama maar gaat waarschijnlijk onder de 200 euro zijn ik heb gewoon een beetje stress dat ik heel veel kleine dingen gewoon vergeet



mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-7-2013 14:06:51

Shari, 't is nog wat vroeg voor stress hoor. Die kleine dingen komen volgend jaar vanzelf wel... Hou je nu maar met de 'grote' dingen bezig: zaal, jurk, het eten... :-) Succes met de voorbereidingen.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik23-7-2013 15:39:02

Mijn zoontje is ook echt een smal manneke. Als ik zeg dat hij net 6j is en 16kg weegt zie je dat ik niet overdrijf.
Maar het paste wel, alleen zorgen dat je de juiste maat kiest. Maar je kan makkelijk terugsturen, ze doen daar niet moeilijk over.
En inderdaad, je hebt nog tijd zat voor "de kleine dingen". Ik heb een lange verloving gehad, maar eigenlijk door omstandigheden maar heel laat begonnen met alle organisatie. We hebben in december 2012 de zaal vastgelegd en dan is alles in gang geschoten. Ik had voordien al wel wat rondgekeken, ideetjes opgedaan, maar niks echt vastgelegd. En in april 2013 zijn we getrouwd en alles is prima verlopen. Inclusief de details.
Als je ergens aan denkt, schrijf het dan op in een schriftje, zodat je niet met 100 papiertjes her en der zit.
Vink af wat je al hebt.
Hou ook een lijstje van ideetjes bij, en streep door wat je achteraf toch niet meer zo leuk vindt, of waarvan je beslist om ze toch niet te gebruiken. Anders wordt het te onoverzichtelijk.
En dan kom je er zeker wel!



Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik23-7-2013 17:17:17

Mijn raming zit momenteel op 4000 euro. Ook ferm bespaard op het trouwkleed (outlet) maar toch een prachtige jurk, ringen in staal en amateurfotograaf.
Verder een paar keuzes gemaakt: geen kerkelijke viering (al was dat niet echt vanwege het budget), geen bedankjes (vinden we niet nodig), geen speciale bloemstukjes,... ontwerp voor de uitnodiging door een vriend van ons, ...

Keuzes maken moet als je op een budget zit :)



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik24-7-2013 22:08:57

oh Katrien is idd smallekes, mijn broer word in oktober 11 en weegt net 30 kg dus dan zullen de pakjes voor hem ook wel passen denk ik, merci voor de tip^^



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik25-7-2013 15:24:02

De maten staan goed op de site vermeld. Het jurkje van m'n dochter & de 2 andere bruidsmeisjes komen ook van bij suitsyouwell. En het was een andere maat dan hun gewoonlijke confectiemaat. Ik heb hun maten genomen (gewoon gemeten met een lintmeter, op de site staat waar je moet meten), en gezien welke jurk het dichts bij die maten kwam. toen ik niet zeker was, heb ik een mailtje gestuurd en de dag nadien had ik al antwoord welke jurk volgens hen het beste was. En het was echt prima!
Let wel: het is niet duur (om niet te zeggen: het is goedkoop), dus verwacht dan ook geen super kwaliteit, hé! Het gaat prima om die dag door te komen. Maar je gaat het geen 25x in het wasmachine kunnen steken, denk ik. :-)
M'n zoontje heeft z'n kostuum al wel enkele keren aangedaan, is toch al een 4-5x in het wasmachine geweest (gewoon zelf gedaan) en is er steeds prima uitgekomen.
Het kleedje van m'n dochtertje is veel mindere kwaliteit.

Nog veel voorbereidingsplezier!



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik29-7-2013 15:23:19

ja ik had eerst jurken gezien bij hun maar ik zou dan 3 jurken moeten hebben en ik heb geteld het is voor mij veel goedkoper dat zelf te maken het stof kost bijna niets en ik kan goed naaien dus alleen aan jongenskleding daar wil ik niet aan beginnen is veel moeilijker:d


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...