Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hulp gevraagd bij plannen van ons huwelijk !

  21-7-2013 21:48:04
Hallo allemaal !

Na 12 jaar verliefd zijn en 3 prachtige kindjes, ging HIJ eindelijk op de knie !

Wij trouwen 13 september 2014 met een klein budget.

Ik heb een beeld in mijn hoofd, van hoe ik het wil.. Mijn zus, schoonzus en dochtertje als bruidsmeisjes en mijn beste vriendin als getuige.

Buiten dat zou ik graag trouwen op het gemeente huis en daarna naar een all-in locatie voor de plechtigheid met rent-a-priest/Bart. Daarna een receptie, foto's maken en dan lekker eten met de suite. Hierna het avondfeest met buffet en bruidstaart.

Helaas is het allemaal zo duur !
Eerst dachten we het door te laten gaan in onze tuin, maar ik wil op deze dag echt geen kopzorgen !

Bokrijk had een mooie zaal, maar zelfs na een 2e bezoek, wou de prijs niet in ons budget passen..

Hoe pakte jullie dit aan ?

Alvast bedankt !

Een zenuwachtige toekomstige bruid !!!

eve
13-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1503


Ne
28-9-2013
 Meld misbruik21-7-2013 22:07:15

Budget: Je kan een parochiezaal huren en het dessertenbuffet kan je dan aan vrienden vragen om samen dingen te maken. Met de suite gaan eten kan dan in een resto in de buurt.




Sanne
10-5-2014
 Meld misbruik21-7-2013 22:24:40

Voor de zaal moet je zeker eens kijken bij de Vrije Valk in Hoeselt, prijzen vallen reuze mee, en tot nu toe alleen maar positieve reacties over gehoord.
Ons feest gaat daar ook door!

Alvast veel succes met de voorbereidingen

Groetjes



Brigitte

 Meld misbruik22-7-2013 6:41:41

eerst een budgetplanning maken
wat mag alles te samen kosten?
je begint met de feestzaal , veel zalen zijn gratis als je er iets neemt om te eten
is dikwijls al 1000 euro bespaard
en de beste tip dat ik kan meegeven is onderhandelen !
voor de fotograaf , neem iemand in bijberoep , zeker zo goed en veel goedkoper
voor je trouwjurk en accesoires koop het gespreid , dan voel je het niet zo , en misschien in de solden of een outlet winkel
voor het eten kan je veel geven en nemen , het is niet omdat het duurder is dat het beter is
trouwauto's is ook een grote hap uit het budget , misschien met eigen wagens of te leen van iemand die je kent
bedankjes , huwelijkskaarten e misboekjes kan je volledig zelf maken
spaart heel wat uit , is dan wel veel werk maar dit moet je er voor over hebben
ringen is meestal ook zeer duur , ofwel kies je voor goud wat de prijs bepaald , ofwel kies je voor staal , onverwoestbaar en veel goedkoper
en zo kan je nog op veel dingen besparen
hopelijk heb ik je een beetje verder geholpen
groetjes



Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik22-7-2013 10:50:07

Proficiat met jullie voorgenomen huwelijk

bij ons moest het ook budget-vriendelijk zijn want wij hebben pas verbouwingen achter de rug.
Op 28 april '13 ten huwelijk gevraagd en 7 sept. '13 is het al zover...dus weinig tijd om rond te kijken en prijzen te vergelijken maar toch al aardig gelukt om zo goedkoop mogelijk te doen.

zaal hebben we een soort parochiezaal 150euro
uitnodigingen zelf gemaakt op internet en koste ongeveer 135euro
jurk tijdens uitverkoopdagen gekocht 290euro
kostuum in Heusden-zolder gekocht 255euro
schoenen en ondergoed en kledij van de kids nu bij de solden gekocht
ringen bij de jood in Schulen 1300euro (bij juwelier hadden we voor die prijs 1 ring)
fotograaf nemen we een hobby fotograaf (nog aan't vergelijken...maar word tijd om te beslissen)
trouwauto's lenen wij een vriend zijn cabrio en rijden zelf net zoals de familie zelf rijd
decoratie rond kijken en prijzen vergelijken...vb. kaarsen bij vancraenenbroeck gekocht, bij ikea gaan we ook nog eens langs
receptie doen we thuis met 30 mensen waar mijn schoonmoeder de hapjes voorbereid (wou dat absoluut doen dus dat is ook al geld gespaard)
avondfeest zal een 120 mensen zijn waar we een frietkraam plaatsen à volonté afhalen
dessert dachten we eerst niet maar dat zijn we nu aan't bekijken om misschien toch te doen

je ziet het kan budget-vriendelijk...veel op internet kijken en prijzen vergelijken...je hebt toch nog tijd zat dus zal zeker lukken



noortje
14-9-2013
 Meld misbruik22-7-2013 15:59:31

- Trouwringen : Staal, veel goedkoper en ook mooi
- Trouwauto : 250 euro voor 4 uur (Oude citroën traxon), vind ik goed meevallen
- Make - up laat ik door een vriendin doen die hiervoor een opleiding heeft gevolgd
- Foto's laat ik voormiddag en namiddag maken door een meisje dat dit in bijberoep doet en 's avonds trekt mijn vriend zijn nonkel foto's
Als je goed zoekt kan je op veel dingen besparen hoor :)



Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik23-7-2013 17:25:00

Maak voor jezelf eens uit wat voor jou echt belangrijk is en wat minder. Wij vonden volgende zaken belangrijk:
feest met onze beste vrienden, dichte collegas en familie: zaal Ten Dauwe in Aalter met de partyformule: zeeeeer goed van prijs!
kostuum voor mijn ventje op maat: café costume -> semi maatwerk dus scheelt enorm en in prijs en zit toch perfect
ringen: vond ik belangrijk en ventje niet dus ventje heeft een in staal
uitnodigingen: we wilden letterpress: eerste offerte was 900 euro. uiteindelijk iemand gevonden die het voor 220 deed en ze zijn perfect! offertes, offertes, offertes!

Extra bespaart op:
foto's: amateurfotograaf (wel goed vergelijken de stijl moet je liggen)
bedankjes en extra versieringen: doen we niet of maken we zelf
misviering: doen we niet
trouwkleed: outlet van lasposa: grote aanrader! Mijn kleed kwam van 1600 naar 400... en schoenen van 175 naar 50!

Conclusie: je kan heel low budget gaan maar dan moet je besparen op bepaalde dingen (wat soms moeilijk is als je ziet wat voor zotte dingen de mensen op het forum allemaal doen :D)



Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik23-7-2013 17:25:44

bespaarD... Ohjee de hitte!



eve
13-9-2014
 Meld misbruik15-11-2013 23:38:04

Ohh bedankt voor de vele tips !

De ringen hebben we al voor een mooie prijs. Helaas ben ik een twijfelaar ! Dus ik zie me nog veranderen..

De zaal ligt vast, de traiteur en dj ook.

Het is enkel nog decoratie, draaiboek, uitnodigingen .. Het indelen van de dag vind ik ook lastig.. We dachten ook aan een surprise act, maar TIJD !

Oef oef oef.. En bloemen, hoeveel gaven jullie eraan uit ?

Bedankt alvast !!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...