Terug naar overzicht
Toch raar om je eigen familienaam te laten veranderen, niet?Waar zitten die geemancipeerde vrouwen? ;)Ik vind het al spijtig dat ik niet ons kind mijn naam ook kan meegeven (in spanje krijgen kinderen de namen van beide ouders)Laat staan dat ik mijn familienaam zou laten veranderen in die van mijn man.Je hebt toch je eigen identitieit.Maar weet niet of het mogelijk is, best eens horen op het stadhuis, daar weten ze dat wel.
heyik weet niet of dat mogelijk is maar ik zou daar toch nog eens goed over nadenken ik zou dat heel jammer vinden moest ik de naam van mijn pa en broers en zussen niet meer dragen en stel je eens voor dat jullie uit elkaar gaan(hopelijk niet maar je kan nooit weten) dan sta je daar met zijn naam.en je kindjes gaan toch zijn naam dragen das toch ook al iets?grtjs
Dat heeft niets met geemancipeerd of niet te maken. Ik wil dat gewoon uit traditie. Mijn vraag was eigenlijk of jullie het een goed idee vonden om zowel in Engeland als hier te trouwen.
dat vind ik wel een goed idéé je hoort dat nog van mensen die hier trouwen en in het land van hun partner daar is nieks mis mee.
Mijn vriend zijn ouders zijn van Marokkaanse oorsprong maar wonen wel al jaren in België. Mijn vriend zelf is ook hier geboren. Wij zitten dus ook nog met de twee cultuurverschillen...We hebben besloten om in België enkel voor de wet te trouwen. En een feest te geven voor de vrienden en familie hier. In Marokko huw je ook zoiezo voor de wet en voor de moslimwereld in één keer. Echter, dat wilde ik zelf niet. We trouwen niet voor de kerk en niet voor de moskee. Wel doen we in Marokko nog een feest voor de vrienden en familie langs daar. Dus 2 feesten maar slechts 1 maal huwen. De keuze om hier te huwen is omdat we hier beiden wonen, de wetten kennen en omdat het gescheiden is van om het even welk geloof. Ik weet dat ik zijn ma daar misschien wat mee kwets, maar ik wil mijn eigen afkomst en identiteit niet ontloochenen. Dat zou mijn vriend trouwens ook niet willen!!Bij ons is het natuurlijk iets eenvoudiger daar we enkel het feest in het dubbel doen maar we huwen slecht 1 keer...Wat de naamsverandering betreft: ik weet dat je je naam kan laten veranderen mist betaling. Trouwens mijn vriend heeft een heel moeilijke familienaam en dat vindt hij storend. Wanneer we aan kinderen denken zal hij deze ook laten verkorten. Meer weet ik er nu nog niet over...Je kan je eens informeren in het gemeentehuis?Veel succes in ieder geval!Groetjes!!
Hannah,Mijn vriend is Italiaan en al zijn familie woont daar, dus hebben wij besloten om twee keer te trouwen: voor de wet in België en in de kerk op Sicilië. We geven twee kleine feesten, zodat iedereen (vooral grootouders enz) er toch bij kan zijn. En op deze manier kan je twee keer je trouwjurk dragen!Wat je naam betreft, tja, dat is een keuze die je zelf moet maken, maar ik zou zelf ook wel graag die van mijn man dragen...Veel succes ermee!PS Mijn moeder is ook een Engelse, maar mijn ouders zijn alleen in België getrouwd.