Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

even mijn hartje luchten

  18-7-2013 17:52:23
Dag bruidjes

Nog een aantal weken en het is zo ver. Mijn beste vriendin als getuige gevraagd. Ze wou eerst mijn vrijgezellen niet organiseren. Ze heeft daar geen tijd voor. Dus besloot ik om geen te houden. Een andere vriendin vindt dat dit niet kan en organiseert er een. Ik heb een aantal vrienden gevraagd, maar bijna niemand kan komen. Ze hebben allemaal een 'excuus'... Zowel voor de vrijgezellen als voor de trouw. Nu vraag ik aan mijn getuige om te helpen organiseren, maar wil dit niet. Ik heb ze vandaag aan de telefoon en verteld ze dat ze zwanger is. Daarom kan ze niet naar de vrijgezellen komen en ook niet naar de schieting. Dat is te vermoeiend. Toen ik haar zei dat ik het spijtig vond dat ze niet kwam, vroeg ze of ik wel een echte vriendin ben als ik haar die rust niet gun. Ik weet dus echt niet wat ik verkeerd deed. Ik wil haar er gewoon graag bij. Nu weet ik niet of ik haar nog moet vragen als getuige. Straks heb ik gene. Toen ik het er met mijn vriend over had, zei hij dat ik geen andere getuige meer kan vragen. Hij vindt dat ik van een mug een olifant van maak. Ik weet het allemaal niet meer.....

Sofie
1-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1464


Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik18-7-2013 18:17:36

Je doet helemaal niets verkeerd naar mijn indruk. Het is de bedoeling dat de mensen rond je zich ook een beetje blij voelen voor jou, je gaat immers trouwen. Je 'beste' vriendin die het te druk heeft om een vrijgezellen te organiseren? Sorry hoor, maar als beste vriendin maak je daar tijd voor, heb ik de indruk. Zwanger zijn is inderdaad vermoeiend, en kan inderdaad behoorlijk lastig zijn maar het is geen handicap hé (en dit is geen simpel vooroordeel, ik heb zelf een zoon), je kan heus wel nog eens gaan stappen of naar een schieting gaan, zo lang je maar je verstand gebruikt. Als je getuige zich niet gedraagt als een getuige dan heb jij het recht om er een te zoeken die dat wel doet. Naar wat jij beschrijft heb ik een beetje de indruk dat de mensen waar jij het over hebt je het niet echt gunnen. Persoonlijk, en dan bedoel ik ook dat dit mijn mening is. zou ik gewoon die vriendin vragen die wel bereid is om moeite te doen voor jou, ondanks het feit dat zij niet gevraagd is. Dàt is pas een vriendin. Je doet daar natuurlijk van wat je zelf wilt, en altijd handig als je de steun van je vriend hebt bij je keuze. Ik begrijp dat het moeilijk is, en dat mensen antwoorden geven van 'je maakt van een mug een olifant'. Ik begrijp hoe je je voelt, als je zou persoonlijk willen praten dan kan je mij bereiken hoor! Groetjes xxx



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-7-2013 18:30:34

Zoek een compromis, zou ik zeggen. Doe een rustige activiteit op de vrijgezellen? Vb. samen pedicure/manicure, of een rustige workshop, of desnoods gewoon een terrasje waarbij je herinneringen aan vroeger ophaalt? (Op mijn vrijgezellen hadden ze vb. dagboekfragmenten uit onze puberteit bij, hilarisch!)

Of maak een combinatie van rustige en 'wildere' activiteiten als je dat graag hebt, en laat degene die rust willen alleen het rustige deel meedoen? Op mijn vrijgezellen was er 's middags een picknick waarbij een zwangere aanwezig was, namiddag een vespa-rit die ze niet heeft meegedaan omdat ze het risico op een val niet wilde nemen (en terecht, da's goed te begrijpen). 's Avonds heeft ze wel weer aangesloten voor het diner en nog een terrasje...

(Maar als de anderen ook niet willen of kunnen komen is de zwangere natuurlijk niet het enige probleem...)




Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik18-7-2013 18:54:13

Daar heb je helemaal gelijk in :)



Sofie
1-9-2013
 Meld misbruik18-7-2013 19:03:15


Eventjes ter verduidelijking: bijna alle vrienden komen naar de vrijgezellen die kunnen. Sommige zijn net bevallen of moeten werken dus die kunnen niet komen. Er is net een aangepaste vrijgezellen (rustige workshops) omdat ze er bij kon zijn.



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik18-7-2013 19:33:17

Dus je had al een rustige activiteit voorzien speciaal voor haar en dan beslist ze doodleuk om niet te komen... Wel dan zie ik al helemaal niet meer wat je verkeerd doet.



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik18-7-2013 21:49:45

Misschien een beetje last van de hormonenhuishouding? Ik hoop dat het dat is, of dat ze net een slechte dag had en het op de verkeerde uitwerkte...
Anders vind ik het heel jammer, als jullie een rustige activiteit uitkiezen zodat ze er ook kan van genieten, dat zij dan niet eens de moeite wil doen om te proberen. Mocht het nog te zwaar zijn kan ze nog naar huis gaan he, maar gewoon vlakaf 'nee' zeggen vind ik toch ook wel heel jammer. Mijn persoonlijke idee daarover is dan niet of jij wel een goeie vriendin bent, maar of zij het wel is, als ze zomaar op alles 'nee' antwoordt, terwijl jij je best doet om met haar rekening te houden...
Ik hoop in elk geval dat ze bijdraait hoor!



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik19-7-2013 8:39:16

ik denk ook dat het waarschijnlijk door de hormonen en zwangerschap komt. Ik zou het nog eens vragen, en als ze nog eens nee antwoordt zou ik om een duidelijk verklaring vragen. Stel dat ze dan toch niet wil komen, laat dit niet aan je hart komen en laat jou dag daar zeker niet door verpesten. Bij ons is er op alle familie feesten van mijn kant al ruzie geweest of zelfs vechtpartijen, en in mijn achterhoofd weet ik dat dit bij ons huwelijk ook wel eens het geval kan zijn. Mijn neef kan er moeilijk mee om dat zijn mama slecht behandeld wordt door haar 2 de man, en na wat consumpties kunnen ze zich allebei niet houden. Plus dat mijn andere oom er zich dan ook komt mee bemoeien. Nu heb ik afgesproken dat als ik merk dat alles weer gaat escaleren ze vriendelijk de deur worden gewezen. En ik heb mij ook voorgenomen om dit niet aan mijn hart te laten komen. Als zij zo stom willen doen is dat hun zaak, maar op mijn dag tolereren ik dit niet. Jouw dag kan je niet over doen hé, dus geniet van de mensen die wel omringd zijn met jullie ;-)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik19-7-2013 10:03:43

Ai Evelyn, hoe vervelend. Bij ons zijn er ook mensen die de zaak zo kunnen verpesten, maar die zijn gelukkig gewoonweg niet uitgenodigd...



Claudia
14-6-2014
 Meld misbruik19-7-2013 21:31:42

Ik ben getuige op mijn nicht haar huwelijk. Zelf kon ik niet gaan naar de vrijgezellen maar ik heb deze wel georganiseerd... Je kan toch iets doen??


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...