TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marijke
1-9-2007
|
1-12-2006 18:15:54
Hallo, eerst en vooral denk ik al niet dat dat praktisch echt heel mogelijk zal zijn. Dat kindje zal daar helemaal niet tegen kunnen en zal toch nog veel te broos zijn daarvoor. Ik zou haar proberen een beetje subtiel aan het verstand te brengen dat dit niet echt in het belang van het kindje is (en dan wordt het al iets minder persoonlijk op jullie toegepast). Trouwens, voor mij is het heel duidelijk, een baby past totaal niet op zo een feest, zo een kindje heeft rust nodig. Ik versta je volkomen maar misschien draai je het beter een beetje in die richting.... In ieder geval veel succes en laat ons weten moest ze zich bedenken! Groetjes, Marijke
|
|
Veerle
23-9-2006
|
1-12-2006 18:20:54
hey,
M'n nicht had op ons feest ook haar zoontje bij van een maand, en ik heb eigenlijk niet gemerkt dat hij erbij was! Ze had hem in een hoekje van de zaal gezet en ging af en toe eens kijken, m'n grootmoeder heeft er wel heel de avond naastgezeten omdat die vond dat het daar stiller was ;)
Als je het echt niet graag hebt, spreek er dan eens over met uw schoonouders en wat die ervan denken! Ge kunt toch ook niet elke keer een pauze inlassen omdat dieje kleine moet eten he! want ze zal ook wel in de suite moeten lopen, niet?
groetjes Veerle 23/09/06 al 68dagen getrouwd
|
|
Marlies
20-12-2007
|
1-12-2006 19:13:15
Het is jouw dag, en een baby'ke gaat dat niet veranderen hoor! Jij staat die dag in de belangstelling, en anderen niet. Alles vliegt toch zo voorbij die dag, dat je amper merkt wie op het feest was ;) Ik zou er mij niet te hard aan ergeren. En misschien is de baby wat later, of nog niet geboren, en dan heb je er helemaal geen last van.
|
|
Lobke
6-7-2007
|
1-12-2006 22:53:05
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Ik denk ook dat je uiteindelijk van de baby zelf niet al te veel last zult hebben. Misschien slaapt het het overgrote deel...? Maar veel hangt natuurlijk van de ouders af. Willen zij het babytje echt constant bij hen hebben? Kan er eventueel iemand mee die ook wat op dat kleintje past indien nodig? Want stel dat het kindje heel lastig is die dag gaat jouw schoonzus er toch niet gans de tijd zelf naar kijken??
Hoe zien zij het eigenlijk zelf?
Misschien zijn er tussenoplossingen mogelijk opdat het voor alle partijen haalbaar wordt?
Mijn schoonzus bevalt een maand voor ons huwelijk. Ik heb er zelf nog niet over gesproken en zij ook niet. We zullen ongeveer een maand van te voren wel zien hoe we het oplossen. Ik denk dat we wel iets kunnen bedenken indien we allebei wat water bij de wijn doen!
Veel succes! En laat gerust weten hoe het verder is gegaan! Lobke.
|
|
Miet
26-5-2007
|
1-12-2006 23:37:33
Gaat ze borstvoeding geven?
Al eens aan gedacht dat ze dan wel niet anders kan dan het kindje meenemen? Ofwel komt ze zelf niet natuurlijk...
Trouwens, wie zegt er dat ze op dat moment al bevallen zal zijn? Of wie weet ligt ze nog op de kraamafdeling...
Sorry, maar ik begrijp niet waar je je druk om maakt...
|
|
Sarah
7-7-2007
|
2-12-2006 9:16:45
Hallo,
hier ben ik nog eens met wat meer informatie. Want er zijn blijkbaar wel wat mensen die het niet begrijpen. Je moet wel weten dat het haar vierde kind zal zijn. Ze heeft er al 3 waar ze niet naar kijkt. Laat die altijd achter bij mijn vriend zijn ouders. Alleen als ze er ergens mee kan paraderen neemt ze hen mee. Ze is bijna alle dagen van de week weg van huis s' avonds. Waar zitten de kinderen? Bij mijn toekomstige schoonouders. En wat het ergste is, is dat ze het vlakaf zegt dat ze deze datum hebben gepland. Want jullie moeten weten, overal waar ze komt moet ze in de belangstelling staan. Het is echt een verschrikkelijk mens. Gelukkig is mijn andere schoonzus een heel ander type. Ik hoop dat jullie nu wat meer begrijpen waarom wij het echt wel een probleem vinden.
Groetjes,
Sarah.
|
|
davida
8-9-2006
|
2-12-2006 9:20:07
hey
ik begrijp heel goed dat je je daar druk in maakt dat ze haar kindje niet wil weg doen versta ik ook maar dan moet ze maar achter de receptie weggaan dat zou ik toch doen want das inderdaad geen plaats voor zo een babytje en zij zal toch ook nog geen 100 procent in orde zijn ik vind dat jij het recht hebt om haar te zeggen dat dat kindje daar niet moet zijn tis tenslotte jullie feest. grtjs
|
|
An
13-8-2005
|
2-12-2006 23:27:24
Hoi Sarah, Het kindje van mijn broer was op onze trouw slechts 2 maanden, en was er de hele dag bij.. Ze was zelfs ons bruidsmeisje. We hebben er totaal geen last van gehad hoor. En ik heb helemaal niet het gevoel gehad dat wij aandacht te kort kwamen. Er zijn zoveel mensen rondom je. Mijn schoonzus is wel niet zo'n aandachtstrekker. Er gaat uiteraard wat aandacht naar dat babytje maar dat stoorde absoluut niet. Hopelijk kan je een goede beslissing nemen. Alvast heel veel succes! An 13-08-05
|
|
Miet
26-5-2007
|
3-12-2006 1:28:58
Sorry, eigenlijk begrijp ik het nog steeds niet...
Wat is het probleem dat dat baby'tje ook aandacht krijgt? Blijkbaar kick je toch ook wel op aandacht en kan je het niet hebben dat je die moet delen met een klein boeleke...
Blijkbaar komen jullie niet echt overeen Sara, maar wat vor zin heeft het je daar zo druk in te maken? Wat lost dat uiteindelijk op?
En is het grootste probleem niet dat je haar gewoon een vreselijk mens vindt? Zou je het ook een probleem vinden als het iemand was waar je wel een goede band mee hebt, die dat zou doen? En meid... is dat dan niet een beetje hypocriet?
Geniet van je voorbereidingen en maak je niet te snel druk... Want het maakt toch niets uit, het verziekt je voorbereidingen alleen maar...
|
|
Patricia
17-2-2007
|
3-12-2006 10:36:25
Sarah,
ik begrijp je WEL hoor. Ik heb net zo'n zus. Mijn broer vertelde dat hij een kind ging krijgen, zij een paar maand later ook. Ik vertelde dat ik ging trouwen, zij even later ook. Er zijn er die jouw situatie niet begrijpen, maar ja die hebben dan het geluk om niet met zo'n aandachttrekker te zitten. Als ze zegt dat dit gepland is, is het zeker een vorm van aandacht trekken. Ik zou inderdaad eens met jouw schoonouders praten, of idd duidelijk maken dat een trouwfeest geen plaats is voor baby's. En dat is geen kwestie van kicken op aandacht. Als zij borstvoeding geeft, kan ze niet anders om het kind mee te nemen. Maar een verantwoordelijke moeder zal dan ook niet lang blijven. Hopelijk lost het zich vanzelf op, en verloopt het allemaal wat beter. Groetjes
|
|
Miet
26-5-2007
|
3-12-2006 11:48:42
Moet ik dan ook kwaad zijn omdat mijn twee broers ook gaan trouwen in 2007?
Tssss... de aandachttrekkers...
Leg dan eens uit wat er zo erg is aan het feit dat iemand anders ook aandacht krijgt? Waarom moet die volledig naar jullie gaan? Jullie zullen sowieso genoeg aandacht krijgen hoor...
Soms heb ik de indruk dat het bij veel bruidjes meer over de dag zelf gaat dan over de dagen die erna komen wanneer ze trouwen...
|
|
davida
8-9-2006
|
3-12-2006 15:44:07
normaal is het toch de bedoeling dat je de aandacht krijgt anders trouw je niet met een groot feest en wij zijn getrouwd voor die dag alleen en niet voor de tijd erachter want daar is er nu niets aan veranderd.
|
|
Franciska
28-7-2007
|
3-12-2006 16:59:37
Hey Sarah,
Ik begrijp je ook voor 100% hoor. Mijn vriend is het oudste kleinkind in zijn familie, maar wel de laatste die trouwt en aan kinderen zal beginnen. Hij heeft het daar soms moeilijk mee. Ook in die zin dat toen wij aankondigden dat we gingen trouwen, de familie reageerde met: dat zal eens stilaan tijd worden. Dat is niet zo leuk om te horen, want wij verheugen ons ook erg op die dag en we zouden eigenlijk ook eindelijk eens 'ons' moment willen om in de belangstelling te staan. Tegen dat wij gaan trouwen, zullen er 5 nieuwe baby's in de familie zijn, van zijn kant en mijn kant. Waarvan er 2 slechts een maand oud zullen zijn. Het gaat wel om baby's van nichten. Ik heb daar nog niet met hen over gesproken, maar ik ga bij de uitbaters van onze zaal vragen of er een kamertje is waar bv een baby rustig kan slapen. Een baby van een maand ligt nog in zo'n draagwieg hé. Babyfoon erbij en ze kunnen daar eventueel ook borstvoeding geven. Want ik begrijp wel dat als je borstvoeding geeft, je dat baby'tje ook graag meeneemt. Ergens zijn wij ook bang dat er dan veel aandacht naar die kindjes zal gaan. Maar zoals velen hier zeggen, die dag is zo druk, er zijn zoveel mensen, je gaat het misschien niet eens door hebben. Wees je schoonzus een stap voor en vraag eventueel bij jullie zaal of er zo'n kamertje is waar een baby rustig kan liggen en zeg haar dat ze de baby daar dan kan gaan voeden. Stel een paar praktische zaken voor, zoals haar ouders die bv voor de baby zorgen tijdens de mis of receptie of feest. Als ze daar niet voor open staat, zou ik haar negeren daarin en me er ook niet te veel meer van aantrekken, ook al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. En genieten van de voorbereidingen en je dag zelf. Het is en blijft jullie dag. Dat kan een persoon niet zomaar in de war gooien hoor. Maar ik begrijp echt wel je gevoel. Succes nog.
|
|
Lieve
1-9-2006
|
3-12-2006 17:51:22
Hey meisje,
Ik ken jou en je schoonzus natuurlijk niet, maar over gevoelens kan men niet twisten. Als jij niet graag hebt dat het kleintje erbij is, dan zeg je dat gewoon. Het is jouw dag en dan moet ze maar een oplossing geven. Als ze borstvoeding geeft, bestaat er ook zoiets als afkolven, zo kan er iemand anders het flesje geven.
Hopelijk vind je een oplossing voor je probleem.
Groetjes, Lieve
|
|
Lobke
6-7-2007
|
3-12-2006 18:11:17
Wel Sarah, als je schoonzus echt zo een aanstelster is dan is het triestig voor haar dat zij zo door het leven moet gaan en dat daar andere mensen de dupe moeten van zijn. Echter, als het enigzinds mogelijk is, stel je dan boven haar en geef haar die aandacht niet wanneer ze die op zo een lelijke manier opeist. Want door het feit dat jij je in gans de situatie zorgen maakt, bekomt zij uiteindelijk wat ze wil...
Hopelijk kan je het allemaal los laten. Negeer de aandacht die je schoonzus trekt en richt je op de positieve dingen in het leven en jullie eigen leuke vooruitzichten! Ik weet het, gemakkelijker gezegd dan gedaan! Toch, ik spreek uit ervaring. In het begin heel frustrerend maar op den duur kom jij er toch gelukkiger uit, hoor!
Veel succes!!
|
|
Veerle
29-10-2005
|
3-12-2006 19:47:57
Hoi Sarah,
Mijn broer trouwt in juli 2007 en ik zal dan zelf een 3-tal weken mama zijn. Ik ga zelf onze baby niet meenemen, omdat we dan niet kunnen genieten van mijn broer zijn dag. Je moet toch constant bezig zijn met dat kindje als het huilt of een nieuwe pamper nodig heeft enz... Maar ik ga wel aan degene die op onze baby gaat babysitten (waarschijnlijk mijn schoonouders) vragen of ze met ons kindje na de misviering even langskomen. Zo is hij of zij er toch eventjes bij. Ik moet het wel met mijn broer en toekomstige schoonzus nog eens bespreken.
Ik zou me niet te veel zorgen maken dat de aandacht te veel naar dat kindje gaat. Tis geen babybezoek he, jullie gaan trouwen! En uiteraard zullen de mensen ook naar dat babytje gaan kijken, maar er gaat zoveel volk zijn dat je dat niet eens merkt! En laat je schoonzus dan maar denken dat ze in de belangstelling staat, dat doet ze toch niet (of toch zeker niet meer dan jullie!)
Veel sterkte ;)
Veerle
|
|
An
24-9-2005
|
4-12-2006 10:34:33
Ten eerste is het jullie dag en iedereen komt voor jullie. Niemand zal alle aandacht kunnen wegtrekken hoor van een stralende bruid. Geen paniek.
Ten tweede, 8 dagen voor jullie trouw uitgerekend: mss moet ze wel die dag zelf nog bevallen. Een gemiddelde bevalling gebeurt tussen week 37 en 42. 't Moet dus al lukken dat ze op de uitgerekende dag zelf gaat bevallen.
Ten derde, als ze toch een paar dagen voor jullie huwelijk zou bevallen, lijkt het mij straf dat ze zelf in staat is om een hele dag mee te gaan. Een bevalling kruipt toch wel in je kleren en als zij dan al aanwezig zal zijn, chapeau, sterke madam, laat staan dat ze dan nog eens even een hele show gaat opvoeren.
Ten vierde, zoals jij ze beschrijft, lijkt het mij niet het type moeder dat borstvoeding geeft, want ze ziet niet naar haar kinderen om.
Ten vijfde, als ze toch bv geeft, dat komt pas na een dikke week deftig op gang, dus afkolven is hier niet echt een optie, dat lukt maar als de baby een aantal dagen oud is.
Ten zesde: het gaat hier om je schoonzus. Wat met haar andere kinderen, die zullen er toch ook bij zijn. Waarom dan de jongste niet? Dat kind gaat echt niet heel de dag huilen hoor. En als het toch zou huilen, het gehuil van een pasgeborene hoor je amper.
Ten zevende: als zij en haar man het zien zitten om erbij te zijn met het kindje, dan zullen ze er wel voor zorgen dat zij een oplossing zoeken voor waar ze het gaan voeden, laten slapen, ... Ze gaan zeker niet vragen om te zwijgen aan de rest hoor.
Ten achtste: het is jouw petekind. Ik zou het er zelfs heel graag bij hebben.
Ten negende: als ze nog niet bevallen is en haar water breekt in 't midden van de dansvloer, dan is dat niet om aandacht te trekken. Zoiets regel je echt niet, geloof me. Ik vind het trouwens al heel straf dat ze zo heeft kunnen mikken om die periode te bevallen. Eén van die gelukzakken die kan zeggen wanneer ze wil bevallen.
Ten tiende: het is je toekomstige zijn schoonzus. En of je dat nu graag hebt of niet, binnenkort is het dus ook jouw schoonzus en worden haar kinderen de neefjes en nichtjes van jouw kinderen. Je man kies je, je schoonfamilie niet. En er zullen altijd momenten zijn dat jullie samen aan tafel zitten, dus probeer de lieve vrede te bewaren. Praat en zaag er samen eens over, maar probeer er voor je schoonouders en je toekomstige kinderen het beste van te maken. Ook al is dat zeker niet gemakkelijk.
@Veerle: Ik vind het wel grappig dat je je kindje niet gaat meenemen. Ik hoop dat je er nog hetzelfde over denkt eens je kindje er is, want ik kan je garanderen je moederhart zal bloeden. En zeker als je kindje maar een paar weken of mss dagen oud is (als je even overtijd gaat). Hou er zeker ook maar rekening mee dat je nog redelijk moe zal zijn die dag en sowieso niet ten volle zal genieten. Je moet nog elke nacht opstaan, je recupereert nog van de bevalling (zwangerschapsverlof is niet voor niets 15 weken), en je moet je kindje missen. Succes ermee!
|
|
Sarah
7-7-2007
|
12-12-2006 17:53:07
Hallo,
hier ben ik nog eens. Ik wil alle mensen bedanken die me begrijpen. En zeker Franciska. ik denk dat wij in ongeveer dezelfde situatie zitten. Juist dat mijn vriend dan de achterkomer is. Hij is 12jaar en half jonger dan zijn broer. Een accidentje zoals zijn ouders zelf zeggen. Die zeggen dat vlakaf dat mijn vriend er niet mocht geweest zijn. En die laten dat ook in alles voelen. Het is daardoor ook dat mijn vriend zijn schoonzus haar zo sterk voelt. Ze weet dat zij niks fout kan doen. Zij heeft mijn toekomstige schoonouders al uitgemaakt voor alles dat lelijk is. Maar toch blijft zij de goeie. En daar profiteert zij op alle vlakken van. En ja er zijn er hier die het raar vinden dat ze het zo kan plannen dat het rond onze trouwdatum valt. Maar ze heeft het zelf gezegd dat ze er zo om gedaan heeft. Ze maakt het ons echt wel duidlijk hoor dat ze het met opzet gedaan heeft. Jullie zouden eens in onze situatie moeten staan. Dan zou je ons allemaal begrijpen.
Groetjes, Sarah
|
|
ALFIE
16-6-2007
|
12-12-2006 19:36:16
hallo,ik vindt niet dat je kleine kindjes moet uitnodigen op je avondfeest.Mijn schoonzuster is uitgerekendvoor 7/6/2007 en wij trouwen 16/6/2007 dus ik begrijp heel goed hoe jij je voelt;je moet eerlijk zegen kindjes s'avonds thuislaten.SUCCES alfie
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|