Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het is niet waar hé!

  14-7-2013 17:19:26
Voila ik wist dat het er van ging komen, mensen die het perfecte plaatje van je huwelijk dat je voor jaren in je hoofd hebt, naar de knoppen kunnen helpen.

Ik heb aan mijn 3 bridesmaids gevraagd om een oranje kleedje te dragen, de stijl van hun jurk kiezen ze zelf (drie verschillende modellen).
Bruidsdame 1 wist mij eergisteren doodleuk te vertellen dat ze een blauwe jurk heeft met oranje accessoires.
De andere bruidsdames zaten erbij en hoorden mij duidelijk zeggen dat ik wil dat ze in het oranje komen en niet de accessoires in het oranje.

Vandaag smst bruidsdame 2 dat ze een jurk gekocht heeft, niet in het oranje maar met felle oranje accessoires...

Halleluja, wat moet ik hier nu mee?

De eerste dame heeft haar jurk al vervangen.
De tweede dame weigert een oranje jurk te halen en zal de jurk dragen die ze pas gekocht heeft...
Ze zet me dan ook nog doodleuk voor een blok, ofwel draagt ze die jurk ofwel is ze geen bruidsdame meer....???

Ook de gasten doen lekker moeilijk. Dresscode is a touch of orange, maar ook dat blijkt dus een onmogelijke taak te zijn met genoeg kritiek als gevolg.

Met nog minder dan 60 dagen te gaan, kan ik dit wel missen eigenlijk.
6/7 dagen werken, zorgt ervoor dat ik amper tijd heb om nog iets voor te bereiden.

Als het zo verder gaat, komt er niemand en trouwen we in het buitenland. Ik begin het fameus beu te worden.

Remke
13-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 27 | Gelezen: 2323


debora
18-7-2014
 Meld misbruik14-7-2013 17:32:27

Pfff, ik ken het gevoel! Ik dacht vroeger dat een trouw regelen het leukste was dat je kon overkomen!

Maar eigenlijk ben je constant je eigen ideeën aan het verdedigen tegenover iedereen en wat je ook beslist, wordt het altijd wel door iemand afgekraakt...

Ik zou persoonlijk heel cru zijn en zeggen dat ze dan maar geen bruidsmeid mag zijn! Ik vind dit heel arrogant en weinig respectvol tegenover u!!

En dan het laatste bruidsmeisje laten afspreken met de eerste, zodat ze de kleur kan zien van haar jurk en er opletten dat ze beetje dezelfde kleur heeft!

Ik heb ook 3 bruidsmeiden, heb ook hetzelfde gezegd. Wat de kleur is, en dat ze hun eigen stijl mogen kiezen, maar ik ga wel met alle drie samen kiezen. Uit schrik dat ze inderdaad niet zoals jij voor hebt doen



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik14-7-2013 17:50:05

Inderdaad uw eigen ideeën verdedigen voor je eigen huwelijk... schandalig :)

We zijn samen gaan shoppen, maar ze vonden alle 3 niet wat ze mooi vonden en dat was mijn enige vrije dag, dus kan ik niet meer meegaan :)

Ik ga er een nachtje over slapen en dan denken hoe ik dit ga aanpakken.

Blij dat ik niet de enige ben, dacht al dat ik het onmogelijke vroeg...



krista
9-8-2013
 Meld misbruik14-7-2013 18:13:24

Hoi Remke,
wss ben ik al wat ouder dan jou.
Ik heb geen dresscode vooropgesteld, dus minder druk naar de gasten en de suite.
Maar mijn dochters, mijn mama komen allemaal in de blauwachtige kleur (van appelbloemzeeblauw tot donkerblauw).
Mijn schoonmama in spe komt met een geel kleed.
Eigenlijk maakt het mij niet uit, als de mensen hun maar goed in hun vel voelen, dan is mijn dag geslaagd...
Ik ben nogthans een controlefreak maar ik wil enkel gelukkige mensen zien op de dag van ons huwelijk...
En trouwens, oranje is ook niet de meest voorkomende kleur hé... (schiet me nu niet af he ;-)).
Maar ik vind wel dat jou bridesmaids dan hun mond van dag 1 hadden mogen open doen en niet wachten, en dan een kleedje kopen zonder het met u te overleggen...
Dat zou ik ook heel erg vinden ..
Hopelijk komen jullie er nog samen uit.
Vergooi geen vriendschap om een kleur ..
Groetjes X



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik14-7-2013 18:19:35

Ik heb ook geen dresscode opgelegd omwille van eventuele discussies :-)

MAAR!
Mijn bruidskindjes moeste wél bij elkaar passen en dragen wat ik wou! Dus daar heb ik wel even op mijn strepen moeten staan..
Mijn zoontje en neefje droegen hetzelfde dus dat was geen probleem.. Maar voor het bruidsmeisje had de mama al een mini-trouwkleed gekocht..
Ik wou het absoluut niet en we hebben het haar dan ook beleefd gezegd.. 2 weken later ben ik met hen samen het kleedje gaan kopen dat ik wou hebben voor de bruidskindjes.. En ik heb het dan ook zelf betaald zodat ze achteraf niks konden zeggen..



Tatjana
14-9-2013
 Meld misbruik14-7-2013 18:23:37

ik heb juist hetzelfde probleem. Ik heb tegen mijn bruidsmeisjes (stiefdochter van 14j en petekind van 17j) gezegd om een koningsblauw kleedje te dragen. Elk kleed dat ik ze liet passen, keurden ze gewoon af. Na 5 winkels was ik het zo beu en heb ik toegegeven voor een zilverkleedje. Nu begint het volgende gezeur: schoenen !!!!

ze willen stiletto's. geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om stiletto's voor hun te gaan kopen. Daar kunnen ze niet een hele dag op lopen en dan kan ik daar echt mijn geld niet aan geven.
Ik ben ook op het punt om te zeggen: of je draagt wat er wordt gevraagd of je bent geen bruidsmeisje meer. Wij zijn van het principe: wij betalen, wij beslissen
ik had ook gedacht dat het plannen van een huwelijk leuk zou zijn, maar als dit zo doorgaat, vrees ik dat ze een bridezilla gaan zien
Ik zou voet bij stuk houden en zeggen dat dit jullie themakleur is en dat ze maar moeten volgen.
Veel succes !!



Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik14-7-2013 18:30:19

Ik heb mij hier ook een tijdje druk over gemaakt maar uiteindelijk voor mezelf uitgemaakt dat ik vooral de mensen die belangrijk zijn voor mij erbij wil en dat ik dan eigenlijk geen belang moet hechten aan hoe ze erbij zullen lopen.
Maar ik heb het ook wel moeilijk met het feit dat mensen soms gewoon geen rekening willen houden met je wensen. Duidelijk aan de reactie te zien is dit echter een verhaal dat overal speelt.

Probeer je er niet langer druk in te maken. Het is de discussies en ruzies niet waard.



Selina

 Meld misbruik14-7-2013 19:34:30

Wat kunnen mensen toch tegendraads zijn !
Dat is nu toch geen onmogelijke opdracht !
Ze maken zichzelf belachelijk want wie gaat er uit de toon vallen ? Van wie zullen ze zeggen dat die geen moeite hebben gedaan ? Juist ja !



Brigitte

 Meld misbruik14-7-2013 19:52:20

dag remke ,

ik denk dat het moeilijk is om een bepaalde kleur of bepaald model vast te leggen
je moet zelf maar eens op zoek gaan voor een suitekleedje , ofwel is de kleur ok , maar het model van het kleedje fout , of omgedraaid , het model is echt je ding , maar de kleur niet
oranje is een warme kleur , maar er zijn weinig mensen die met deze kleur mooi staan
ze hadden je misschien beter meegenomen al ze hun kleedje gingen kiezen , maar hier kan je toch niets meer aan veranderen , dus vind ik het detail van oranje nog niet zo slecht . wat betreft de dresscode , idem ... al is dit een stuk makkelijker , dames kunnen bv een juweel , sjaaltje , handtasje of schoenen in het oranje aanschaffen
voor de heren ligt dit veel moeilijker , mijn man zou bv geen oranje das of hemd willen dragen , maar vind je een oranje bloem voor op hun vest geen goed detail ?,het is voordelig , wat toch ook misschien een belangrijk punt is voor vele mensen
ik denk dat je het best allemaal een beetje over je heen laat komen , want het is belangrijk mensen op je feest te hebben die zich goed in hun vel voelen , dan blijft alles in een ontspannen sfeer
dus trek je er niets van aan !
groetjes



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik14-7-2013 21:23:24

Beste Brigitte

Eigenlijk interesseert het mij niet of ze er mooi mee staan of niet.
Ik ben niet akkoord met details in het oranje, ik wil dat ze een kleed in het oranje dragen.
Dat is het enige wat de bruidsdames moeten doen.

Ik ben de bruid, ik beslis.
Het is mijn dag en die dag zal zijn zoals ik het wil.
Als mensen zich niet aan een dresscode kunnen houden, blijven ze beter thuis.
Ik ben het beu om alles aan te passen omdat sommige mensen ergens niet mee akkoord gaan.

Mijn dag = mijn idee
Hun dag = hun idee

De Bridezilla is hier en dan komen alle frustraties naar boven.
Dan maar 2 personen minder op het feest...



Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik14-7-2013 23:15:29


Aiai, de bridezilla komt inderdaad naar boven :-)!
Het is inderdaad jouw dag en jij moet inderdaad stralen, maar je suite/bruidsmeisjes moeten zich toch ook goed in hun vel voelen? Oranje is écht geen makkelijk kleur. Ik zou liever hebben dat iedereen zich goed voelt ipv onzeker.

Wij dachten in het begin de vrouwen pastelkleuren te laten dragen omdat mijn schoonmoeder als eerste een pastelroos kleed gekocht had, maar mijn mama vond haar gedacht niet en heeft dan een koningsblauw kleedje gekocht. Ik heb hier op geen enkel moment een probleem van gemaakt want ik wil dat zij zich ook goed voelt. De 2 mama's gaan mss niet bij elkaar passen, maar ze gaan er wel met een smile staan ;-)!






Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik14-7-2013 23:18:54


Maar ik weet natuurlijk niet welke emotionele waarde het thema heeft.

Hopelijk komt het in orde!



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik14-7-2013 23:22:56

hey! of je nu een dresscode oplegt of niet, volgens mij komt er toch wel commentaar. bij ons : doe maar aan wat je wilt of waar je je goed in voelt. en nu is er discussie " nu gaan we niet bij elkaar passen, nu zijn we een kakafonie van kleuren." tis nooit goed...



Debby
31-12-2019
 Meld misbruik14-7-2013 23:54:07

Bruid haar dag en bruid beslist ok! Maar ik zou zelf ook nooit een kleed kopen in een kleur die mij niet staat en die ik dus achteraf nooit meer zal aandoen. Ik vind persoonlijk als je verwacht dat je bruidsmeisjes een oranje jurk moeten dragen dat jij (een deel) betaald.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik15-7-2013 9:20:34

@Debby, dat is mijn gedacht ook. Als Remke echt een kleur wil die moeilijk te vinden is en waar niet iedereen mee staat dan vind ik ook dat ze het dan zelf maar moet betalen.

Het is niet omdat je de 'eer' krijgt om bruidsmeisje te zijn dat je een fortuin moet uitgeven aan een kleed dat je er na nooit meer gaat aandoen.



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik15-7-2013 10:11:52

Owla, mijn plan was om te betalen, maar dat wilden zij niet omdat zij de stijl en de winkel zelf wilden bepalen...

En ik ben de bruid die geen fortuinen uitgeeft, dus weten zij ook dat ik niet verwacht dat zij een fortuin uitgeven.



Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik15-7-2013 10:24:51

Ik denk ook dat het niet zo eenvoudig is om een bepaalde kleur in kleding te zoeken waar je mee staat.
Oranje is niet simpel. Als één van mijn zussen moesten trouwen en zeggen dat ik een oranje jurk moet dragen dat ik al onmiddellijk "nee" zeg. Past niet met mijn haarkleur.
Dus ik kan de bruidsmeiden wel een beetje begrijpen.

Wij hebben geen dresscode.
In de zaal hebben we zwart-wit en mijn mama, schoonmama en zussen hebben wel gevraagd of ze dan ook in zwart-wit moesten gekleed zijn maar dat hoeft echt niet vind ik

Mijn zus heeft nu wel iets met die kleuren maar de rest niet.
Iedereen moet met zijn kledij op z'n gemak zijn.

Bruidskindjes zijn onze eigen kinderen dus ook geen gedoe qua kledingkeuze.

.



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik15-7-2013 11:05:45

Kleedjes voor bruidsdames... dit was het moeilijkste van heel de huwelijksvoorbereiding.
Mijn idee was een groen kleedje en zwarte accessoires/schoenen.
Tint groen en stijl kleedje mochten ze volledig kiezen.
Uiteindelijk leek dit een moeilijke opdracht en heb ik gezegd dat het een zwart kleedje mocht zijn en dat ik zelf dan voor de groene accessoires zou zorgen.
Een zwart mooi kleedje, het leek mij een eenvoudige opdracht voor 3 dames.
Maar nee hoor ! Pas toen ik zei dat het hele bruidsdames-gedoe werd afgeblazen en dat ze mochten kopen/aandoen wat ze wilden... dan pas was alles wat ik voorstelde of wat ze zagen 'goed'

Mijn tip : zeg gewoon dat het allemaal niet meer hoeft en zij dus geen bruidsdames meer zijn. Benieuwd hoe ze zullen reageren. Bij mij ging het trouwens over mijn zus, mijn stiefdochter van 18 en mijn getuige :)



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik15-7-2013 19:18:18

Bij mij zal het ook zo zijn. Geen bruidsdames meer.

Ze weten ondertussen al een half jaar dat de kleur van hun jurk oranje moet zijn.
Dat was nooit geen probleem, sterker nog woensdag gingen we nog allemaal samen shoppen, voor oranje jurken...

Nu voor mij is de kous af. Als zij het niet voor mij overhebben, horen ze niet aan mijn zijde.



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik15-7-2013 19:50:51

Een tip: relax :-) maak je niet druk, er zijn ergere dingen dan hun kleren. Misschien moet je gewoon eens naar hun kleedje kijken! Wie weet passen ze miraculeus samen en is het geheel wel prachtig, met oranje details! Het kan allemaal wel meevallen!



Remke
13-9-2013
 Meld misbruik15-7-2013 21:30:32

I've tried...
Aangezien het kleedje bruin is, dacht ik om dit te combineren met de dame waarmee zij samen loopt en die nog geen kleren heeft.
Maar wonder boven wonder moet zij nu ook lekker ambetant beginnen doen.
Ze wil niet afstemmen op een ander...

Waarom heb ik toch die gemakkelijke karaktertjes als vriendinnen, hoewel vriendinnen, die term moet dringend herbekeken worden...

Op dit moment ben ik relaxed.
Heb er goed over geslapen en nagedacht en ben tot het besluit gekomen dat als zij het niet over hebben voor mij, ze het mijn gepieker niet waard zijn...



Christ

 Meld misbruik16-7-2013 7:02:08

Misschien moet je deze topic eens lezen...
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=498182&subject=uitstel-huwelijk

Het helpt wel te relativeren...

Greetz,
Christ



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik16-7-2013 8:55:42

@Christ.....ik denk niet dat dit helpt voor haar om dingen te relativeren. Het is waarschijnlijk een te ver van haar bed show.

Een huwelijk is inderdaad een moment in je leven dat je in de belangstelling mag en kan staan. Maar niet alles draait om jou... Remke verwijt haar vriendinnen dat ze moeilijke karakters hebben maar misschien moet ze haar hand eens in eigen boezem steken.

Ik weet 1 ding dat als ik gevraagd zou zijn als bruidsmeisje en de bruid gaat zo te keer dan zou ze toch een ander kunnen gaan zoeken. Alsof dat het wel of niet dragen van een oranje kleedje iets bijdraagt of je "echte" vriendinnen bent ja of neen .

Het zou inderdaad mooi zijn allemaal hetzelfde kleurtje maar als ze zich er niet goed in voelen dan telt voor jou alleen de uiterlijke schijn ?




debora
18-7-2014
 Meld misbruik16-7-2013 9:39:34

Awel Peggy, daar ben ik het niet mee eens...

Als er zoals jij al zegt een echte vriendschap is, dan kunnen de bruidsmeiden haar ook gewoon bellen en zeggen dat ze de kleur niks vinden.

Maar ze gaan er eerst mee akkoord, gaan samen is zien en als ze niks vinden, doen ze niet eens de moeite om ze is even op te bellen om te overleggen en een voorstel doen voor een kleed met oranje accenten ipv oranje kleed...

En nu laten zien dat er ergere dinges zijn in het leven, daar help je haar ook niks mee voorruit he! Nu zou ze ineens wel akkoord moeten gaan met een kleur dat ze niet wou???

Ze mag toch zelf kiezen wat ze op haar dag wil!






Remke
13-9-2013
 Meld misbruik16-7-2013 10:38:29

Ja Peggy

Jouw mening deel ik nu toch absoluut niet hoor.
Alles draait om mij 13/09, of dat nu leuk gevonden wordt of niet...

Ze wisten vooraf wat er van hen verwacht werd, dan hadden ze op dat ogenblik moeten aangeven dat zij dit niet zagen zitten.

En eigenlijk zegt dit wel heel veel over echte vriendschap. Ik heb duidelijk gezegd welke eis ik had en dat was er maar eentje een oranje jurk. Al de rest beslissen zij (kapsel, accessoires, stijl van het kleed...)
Het feit dat er nu toch hun eigen goesting gedaan wordt, zegt veel over hoe zij op onze vrienschap kijken.

Hier gaat het ook niet over dat zij zich niet goed voelen in een oranje jurk. Er werd letterlijk gezegd dat ze in het kleed wou komen dat ze gekocht had omdat ze geen zin had om een andere jurk te proberen. Dat is een groot verschil met je ergens goed in voelen of niet.
En dat is verdomd koppig zijn ook.

Ik beslis op mijn dag wat er zal gebeuren en hoe het zal gebeuren en op voorhand was geweten dat men zich daar naar zou moeten schikken.
Als zij trouwen zal dat ook het geval zijn en heb ik ook niet tegen te spreken.



hannelore
28-8-2010
 Meld misbruik18-8-2013 21:01:06

'verplicht' in het oranje? ik zou ook feestelijk bedanken...



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 23:32:52

en hoe is het ondertussen afgelopen? :)



Sandrien

 Meld misbruik22-11-2013 16:43:43

Ja, hoe is het ondertussen afgelopen? Ik ben ook benieuwd :-p


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...