Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bali, reisbureau of zelf boeken?

  9-7-2013 17:43:59
Wij zijn met verschillende reisaanbieders in gesprek over de huwelijksreis die wij naar Bali willen maken.
We krijgen vaak te horen: we kunnen de vlucht al vastleggen, dan vullen we later de precieze hotels in. We willen in twee verschillende plaatsen verblijven, eentje inlands, en eentje aan het strand. Verder van daaruit dingen ondernemen.
Het los boeken van de vlucht deed bij mij de vraag opborrelen: als dat blijkbaar niet in één pakket zit, wat is dan nog de meerwaarde van het reisbureau? Ik kan zelf ook los een vlucht boeken en daarna hotels regelen, toch?
Op zich is er ons best wat aan gelegen dat wij geen zorgen op vakantie hebben, bijv. hoe we van vliegveld naar hotel komen. Maar als het een stuk goedkoper is om zelf te boeken, dan ben ik ook niet te beroerd om dat zelf te regelen.
Wat vinden jullie?
Wat is de meerwaarde van een reisbureau hier?

Joost
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1360


Thomas
7-9-2013
 Meld misbruik9-7-2013 21:38:07

Hey,
Wij hebben deels zelf geboekt, deels via een bureautje...

Wij hebben een citytrip eerst naar italie, de vluchten zijn apart geboekt, en de hotels zijn rechtstreeks bij de hotels geregeld. Dit is op zich makkelijker vooro ns en kwam goedkoper uit dan thomas cook...
Moet je natuurlijk wat uitzoeken (trivago kan helpen) en dat kost tijd.. En die tijd betaal je waarschijnlijk aan het bureautje.

Na onze 7 dagen citytrip vertrekken we vanuit italie naar Mauritius. Het verblijf in mauritius hebben we geregeld via mauritiustravel, en de vluchten deden we op eigen houtje. Dit kwam net iets voordeliger uit. Via mauritiustravel.nl was het ook goedkoper dan rechtstreeks bij het hotel zelf...
Ik denk dat wij met onze reis wel een goei bedrag bespaard hebben door het op deze manier te doen...




Sarah
7-9-2013
 Meld misbruik10-7-2013 7:08:38

Wij hebben alles zelf geboekt voor Bali. Vlucht bij KLM, hotels bij booking.com en aparte verzekering bij Europ assistance. We nemen ginder een gids met chauffeur waar we geregeld contact mee hebben via internet.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik10-7-2013 12:37:31

Wij gaan op huwelijksreis naar Zuid-Afrika en hebben via Africatours gewerkt. Dit omdat we eigenlijk een volledige rondreis doen (max. 2 dagen op dezelfde plaats) en we willen dat we bij problemen (bijvoorbeeld panne, weersomstandigheden...) niet zelf een oplossing moeten beginnen zoeken maar gewoon contact kunnen opnemen met het reisbureau.

Als je geen rondreis doet denk ik dat een reisbureau minder van belang is. Twee hotels zoeken is inderdaad niet zo moeilijk en via booking.com en Trivago kan je er al snel enkele leuke deals uitpikken.



laurie
26-4-2013
 Meld misbruik15-7-2013 20:14:55

Ik weet niet vanwaar je bent maar wij zijn ook naar Bali en Lombok geweest en dit via Riviera reizen in hamme, zij hebben een onderdeel amazingdestinations.
En 'alles' was geregeld bij ons, vlucht en dan ook ongeveer de planning.. Wij wouden niet elke dag uitstappen doen, enkele dagen zelf exploreren, was geen probleem, maken het programma zoals jij wilt en hoe duur je het wilt (dus weten ze ook welke hotels ze je kunnen aanbieden). Wij hebben in Bali zelf in Ubud en Candidasa gezeten en dan nog een eilandje ernaast, Lombok. We hadden 3 totaal verschillende hotels, maar van elk even tevreden.

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums