Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mooiste dag uit ons leven 29juni2013

  2-7-2013 14:37:04
De wekker stond om 6.45. Ik heb een uurtje wakker gelegen tussen 3 en 4 en rond 6.30 was ik weer wakker. Maar direct klaarwakker! Ik kon het niet geloven dat de dag aangebroken was. Bart had nog steeds wat zenuwen. Ik hoopte dat hij er genoeg van zou genieten! Om 7.30 was de kapster daar. We waren juist de laatste keer onze openingdans aan het oefenen. Ze had iets langer werk als gepland en om 8.35 (i.p.v. 8.15) kon ik naar de schminkster vertrekken. Mijn haar was supermooi. Gelukkig hadden we daarachter wat ruimte gelaten. Het ging heel vlot bij de schminkster. Ze heeft mooi werk geleverd. Om 9.20 was ik terug thuis. Tot dan toe had het al de hele tijd geregend, maar tegen dat ik thuis was, is het gestopt met regenen. Ik dacht dat Bart al lang zou klaar zijn, maar ik heb zelfs nog 10 minuten moeten wachten alvorens ik mijn kleedje kon gaan aandoen. Zelf was ik in 10 minuten klaar. Sinds de maandag ervoor was ik ervan overtuigd dat mijn kleedje toch mooi was J en het voelde goed om het aan te hebben. Het was een fantastisch gevoel. Cindy en mama hebben geholpen om de knoopjes toe te doen. Bart is dan naar buiten gegaan om aan te bellen en dat was wel minder romantisch als dat je soms eens hoorde, maar het was toch een leuk gevoel. Dan was het in volle spanning afwachten tot onze vrienden zouden aankomen. Heel de buurt zal het gehoord hebben. Rond 10.10 waren ze daar… Tring tring tring tring! We zagen ze langs de ramen vanachter de garage binnenstormen en onze fiets onder handen nemen. Dat waren we vergeten J dat de garage nog openstond. Ze versierden hem mooi met blikjes en namen er de sleutel af. Maar dat hadden we tegen elkaar al gezegd: “Sh*t de sleutel zit er nog op.” en dus hadden we het snel door. Ze hebben de sleutel dan teruggegeven alvorens we vertrokken. Wat was er veel volk op straat. De buren kwamen buiten en wij konden in het midden van al die drukte op/in de bakfiets kruipen. De tocht naar het gemeentehuis was prachtig. Iedereen die ons passeerde met de wagen ging opzij, lachte eens, deed zijn ruit af, stak de duim op, feliciteerde ons. We waren veel te snel aan de Cam. De eerste toeschouwers hebben we al begroet, maar dan zijn we nog eens naar de parking van de bibliotheek gereden. Dan zijn we direct de Cam binnengefietst. We hebben buiten iedereen begroet en dan zijn we gaan zitten. Om 10.55 was er nog geen spoor van Bart zijn zus en zijn broer. Maar ze waren slechts een beetje te laat. Terwijl konden wij luisteren naar ‘One day like this’ van Elbow en goed kijken wie er allemaal binnenkwam. De trouw begon met een woordje van de burgemeester. Hij vergeleek ons met Hans en Grietje. Hij vergeleek de mountainbikers met chipendales. Dan las hij het saaie stukje voor, waar we wel goed naar geluisterd hebben. We moesten ‘ja’ zeggen en gaven elkaar een dikke dikke kus! Het eerste applaus was overweldigend. Dan mochten de kids met de ringen komen. Eigenlijk wilden de meisjes dat heel graag doen, maar Cas was de durver. Hij kwam naar voor en de burgemeester wilde de ringen nemen. Ik zei dat Sien en Norena dat graag zouden doen en ze zijn dan toch gekomen. En dan was het het moment om te tekenen. ‘Ik heb je lief’ van Stef Bos galmde door de boksen. Daar hebben we ook positieve reacties op gekregen. Françoise zei me dat het een mooi liedje was terwijl ik tekende. De burgemeester zei ons achteraf dat hij die liedjes echt leuk vond. Daarna heeft Françoise de trouwakte voorgelezen. En dan was het aan ons. Ik had voorgesteld om te beginnen omdat ik ook wat over de voorgeschiedenis zou vertellen. De burgemeester reikte me de micro aan, maar ik wilde zonder proberen. Iedereen heeft me goed verstaan (80-90 man). Het was zo stil dat je een speldenkop kon horen vallen. Na de eerste zinnen was ik echt op mijn gemak. Ik genoot ervan! Bart moest op zijn tanden bijten. Applaus. Daarna was het Bart zijn toer. Hij zei “Hallo!” door de micro. J En amai, wat had hij dat keigoed gedaan. Het duurde niet zo lang, maar het was zo perfect! Achteraf hebben we gehoord hoe mooi en hoe puur de mensen het vonden, dat mensen geëmotioneerd waren. Fantastisch! De burgemeester sloot af en zei dat we het fantastisch gingen hebben in Noorwegen. Dan kwam Cindy nog aan de beurt. ik vond het fantastisch dat ze zo veel dingen vertelde die wij ook in onze geloften verteld hadden. Wat kent ze ons goed. Wat ziet ze ons graag. Ze was zenuwachtig, maar dat hoefde niet. Goed gedaan! “Never alone, always together” van de BBR luidde het einde van de dienst in. We werden door de gemeente getrakteerd op een drankje. Er waren naast de burgemeester en Françoise nog twee mensen die ons bediend hebben. Heel knap. Als souvenir kregen we twee champagneglazen van Gooik mee naar huis op een dienblad. Zoveel kusjes dat we dan al mogen geven hebben. Leuk! De kinderen waren zeer tevreden met hun snoepjes. We hadden er slechts enkele over. Als we buitengingen kregen we bellen en rijst over ons heen. Er waren nog steeds veel mensen. Ik ging in de bakfiets zitten voor de foto’s. Een met de mtb’ers, één met de vriendinnen. De mtb’ers vormden een erehaag en zo reden we weer terug naar huis met hen. Thuis hebben we de fiets afgezet en we hebben ons gerief genomen voor de fotoshoot. Dan zijn we naar den Haas geweest, waar onze dichte familie was. We hebben daar sandwiches gegeten en iets gedronken. Het heeft naar ’t schijnt goed geregend als we daar binnen waren. Maar dat hebben we niet gemerkt. Als we buiten kwamen, voelde het al warmer aan. De zon zou gaan doorbreken. We hebben daar nog foto’s genomen met meter. Het was heel leuk dat ze naar den haas gekomen was. De familiefoto’s hebben we er niet genomen, omdat de grond nog zeer nat was. Dan is iedereen naar huis kunnen gaan om zich op te frissen en wat te rusten en wij zijn op fototocht gegaan. We zijn begonnen aan de Woestijnkapel. En nadien langs ons huis gepasseerd, bakfiets opgepakt en opnieuw erin. Richting feestzaal. Mooie foto’s onderweg. Mooie foto’s aan de feestzaal, waar de zon al wat meer kwam piepen. Dan wilden we per se nog naar Kesterheide voor foto’s met de botten en Kesterheide hoorde er gewoon bij! In de feestzaal hebben we de tafels gecontroleerd en hebben we heel even met ons twee wat passen van de dans gedaan om te voelen hoe dat ging met het kleed. Het zat goed.En dan kon de receptie beginnen. Buiten, stralend zonnetje. We moesten niet zo lang in de rij staan, iedereen was goed op tijd! Iedereen was goed gezind. We hebben met verschillende mensen kunnen praten, enkele leuke foto’s met mijn engeltjes genomen. De kids hebben lekker gegeten. De receptie duurde 2 uur! Iedereen kreeg genoeg te eten en te drinken. De gasten van de receptie gingen vlotjes naar huis. Om 19 uur zijn we binnen gegaan en iedereen had een kaartje gekregen met hun tafelnummer en het liedje dat erbij hoorde. Wanneer ze dit liedje hoorden, mochten ze aan tafel gaan. Wij kwamen binnen op Gebroeders Ko, maar dat ging over in de Wedding March. Ik dacht dat ik het vervelend ging vinden om zo centraal te staan, maar ik vond het bangelijk! Het eten heeft ons goed gesmaakt. Voor het hoofdgerecht zijn we even buiten gegaan voor wat familiefoto’s. Dat waren we bijna vergeten. Voor het hoofdgerecht hebben bart zijn zussen en zijn broer mooie teksten naar voor gebracht en hebben de logosamigos een fantastisch liedje gezongen. Ook Samson was aanwezig op onze dag! Dan was het tijd om naar buiten te gaan. Even langs de Photo booth gepasseerd en dan zijn we de mensen van het dansfeest gaan groeten. De mtb’ers (wat zie ik ze graag) hadden een kruiwagen mee met kiezelstenen en munstukken, 202 euro zei Eddy. Anderen zeiden 200 euro. Zou Eddy ons willen beetnemen? Dat komen we nog te weten. Die van Gent waren er ook. Als we binnengingen hebben we nog wat getoast en dan was het weer aan ‘team trouw’. Ze hadden samen met Ludovic voor een leuk kwisje gezorgd. Ik zal wel gewonnen zijn! J En dan was er nog een filmpje dat Ludovic maakte over de bakfietstocht ’s morgens. Heel leuk om te zien! Vooral voor de mensen die het niet live konden meemaken. Dan hebben we met veel plezier gespeeched en iedereen bedankt! En dan zijn we aan het dessertenbuffet begonnen. Ik ben twee keer geweest! Lekker! Bart was een beetje zenuwachtig voor de openingsdans. Voor de openingsdans mocht iedereen eens onder zijn stoel voelen. Er waren 30 vuurwerkstokjes verstopt. We moesten kussen zo lang de stokjes brandden. Leuk! Rudi was zeer lief door de microfoon en zei dat iedereen vooral naar de tekst moest luisteren. Queen- you're my best friend. De openingsdans is supergoed gegaan! We zijn echt blij van onze keuze! Ik heb enkel ‘nu’ moeten zeggen als Bart me moest draaien. De rest deed hij perfect. Ik zei ‘Je bent al 2 minuten ver. Het is al bijna gedaan.’ Het was genieten. We hebben niet aan de mensen rondom ons gedacht. Dan weer lieve woorden door de micro om de dans met de mama en de papa aan te kondigen. “Hart van goud” van Will Tura. Daarin hebben we vermenigvuldigd. En nadien was het REM “Everybody hurts”. De openingsknaller was LMFAO “Party Rock Anthem”. De dansvloer heeft heel de avond volgestaan. De polonaise was de echte dansvloervolloper. We begonnen klein, maar uiteindelijk was bijna iedereen van zijn stoel gekomen! Echt iedereen heeft gedanst. Veel mensen hebben gek gedaan met de accessoires. Papa’s vrienden hebben veel gedanst. Er is veel gestoeft geweest op de discobar! De mtb’ers hebben goed gedanst, al mijn vriendinnen. Iedereen ging naar huis met spijt in zijn hart! J We hebben afgesloten met Yellow van Coldplay en met Urbanus. Bart is nog naar huis gereden met de bakfiets en ik ben met Rudi naar huis gekomen. Dan heb ik een beetje geweend. Maar nu heb ik alleen nog maar gesmiled, gesmiled gesmiled. Het was echt de leukste dag uit een mensenleven! Ons bed was bedekt met rozenblaadjes.

Saartje
29-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1980


Ne
28-9-2013
 Meld misbruik2-7-2013 15:10:27

Leuk verslagje! Proficiat nog en veel geluk samen!




Eline
20-7-2013
 Meld misbruik2-7-2013 17:16:29

Proficiat!
Geniet er nog maar lang lang lang van na!!!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik2-7-2013 17:59:27

mmmmmmmmmmmmmm zalig!!!!!!!



bruidje87
20-7-2012
 Meld misbruik2-7-2013 22:35:46

tof verslagje.
Het wenen herken ik, dat had ik ook eenmaal in het hotel toegekomen. Is de ontlading van heel de dag.



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik3-7-2013 10:14:54

Dikke proficiat!!
en nog lang nagenieten é ;)!

groetjes
Sandra



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik3-7-2013 20:36:45

een hele dikke proficiat...Dit klinkt zo mooi



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik4-7-2013 20:57:13

Heerlijk oprecht verslag vol van emoties. Proficiat!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info