Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Duur duur duur - meer zelf regelen?

  28-6-2013 8:03:20
Hi all,

Dit is mijn eerste berichtje hier ;-)
Ik werd pas enkele dagen geleden ten huwelijk gevraagd, maar zoals jullie ook zullen beamen is trouwen zooooo duur en moet je er zoooo vroeg bij zijn om een zaal te hebben, dat we er maar meteen invliegen :-s
Heeft er iemand ervaringen met zalen zonder catering en dat dan zelf regelen? Zoja waar? Wij zijn van kanten Rumst/Antwerpen, maar zitten er niet mee in ietsjeverder (als in "30-40km omstreken") te gaan.
HELP!

Groetjes,
Dillie

Odile
13-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 2519


Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik28-6-2013 8:26:17

Hey ben zelf ook juist begonnen met de voorbereidingen en inderdaad het is niet goedkoop,voor wat wij willen zitten we ongeveer tussen de 60/70€ de persoon voor bbq,drank,dessert... Dit is in een zaal met catering en decoratie bij. Nu zijn we dus ook opzoek naar een zaal zonder catering voor het prijsverschil te zien.ik ken iemand die voor een traiteur werkt we moeten de prijzen nog afwachten. Ik heb ook geen idee wat de decoratie zou kunnen kosten dus veel reken werk! Iedereen met ervaring hou ons maar op de hoogte ; )



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik28-6-2013 8:59:43

Dag Sofie,
ik ben net als jij net beginnen zoeken naar een goedkope locatie! We willen graag trouwen maar op een iets of wat goedkope manier! Ik woon zelf in Mortsel en ben al eens gaan kijken in 't Lepeltje in Duffel. Heel vriendelijke dame en daar kan veel! Het is te zeggen, de zaal is gratis maar je moet daar wel het eten nemen maar ze hebben veel mogelijkheden zodat het precies wel interessant lijkt.
Ik volg in elk geval ook de tips die nog binnen komen!
Veel succes, Cindy



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik28-6-2013 9:42:35

Onthou wel dat als je alles zelf doet het zeker niet altijd goedkoper uitkomt. (afhankelijk van wat je wil natuurlijk). Dat was bij ons eerst ook het idee maar we zijn er vanaf gestapt. Het ging is gewoon meer kosten dan in een zaal waar al veel deftig geregeld is. (en waar je je over niets zorgen moet maken)

Het is dus te doen, maar onthoud dat als je alles erop en eraan wilt je vaak duurder uitkomt.



Lieve

 Meld misbruik28-6-2013 10:22:16

Ik denk ook dat het duurder kan uitkomen als je alles zelf gaat doen en dan moet je daar nog tijd voor gaan maken ook.

Decoratie, bloemen, kaarsen, tafelkleden, stoelhoezen eventueel,...

Ik mag er niet aan denken dat ik dat allemaal zelf zou moeten doen.



Brigitte

 Meld misbruik28-6-2013 10:48:05

Vooral veel rondhoren voor prijzen en vergelijken , en een belangrijke tip = onderhandelen !
je moet soms ook bepaalde dingen durven vragen , soms al eens op je strepen staan
en ja , je zal ook zelf een beetje moeten geven en nemen .
zo kan je nog aan betaalbare prijzen een mooi huwelijk ineen steken
ik zou wel kleine dingen zelf doen , zoals uitnodigingen zelf ontwerpen en bij een digitale drukker laten afprinten ( is goedkoper dan bij een gewone drukker )
bedankingen volledig zelf maken , aankopen spreiden , dan voel je het niet zo .
goed uitkijken voor de prijzen van fotografen ( goedkoper bij fotografen die dit in bijberoep doen en zeker zo mooi )
vervoer is ook een hele hap uit het budget / in plaats van bij bekende bedrijven wagens te huren , kan je beter op de privémarkt eens rondhoren ( kan je heel veel mee besparen )
je trouwboek zelf maken via internet enz...enz....
maar de catering zou ik niet zelf doen , want het komt inderdaad niet altijd goedkoper uit en dan heb je nog de nodige stress erbij


groetjes



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik28-6-2013 13:48:33

hier dachten we het ook allemaal zelf te doen omdat we alles zelf betalen en qua budget moeten kijken

Maar het komt idd duurder uit

als je een parochiezaal huurt moet je nog zorgen voor decoratie/bloemen en dit kost toch aardig wat
je moet traiteur voorzien , drank , " personeel" , dj
dan moet je nog zelf voor de opkuis zorgen

allemaal niet zo evident , nu hebben we een zaal ( dit is de grootste kost natuurlijk ) maar hier zit alles inbegrepen
en omdat we op een vrijdag trouwen hebben we de zaal gratis

succes zou ik zeggen



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik28-6-2013 15:17:51

Hey Kelly, Waar wonen jullie? Welke zaal?! Heb je al een idee ivm prijs catering? En drank met all in formule? Moeilijke beslissingen...en dit is nog maar het begin,hi! Groetjes Cindy



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik28-6-2013 15:21:02

Ik heb een prijs binnen van een zaal voor 100 pers. 484€ hier is bij inbegrepen: Huur van de zaal Keuken en apparatuur Toog en benodigdheden Meubilair voor 100 p Servies voor 100 p Podium elementen Personeel15€ per uur(zaalverantwoordelijke/tappen)denk geen bediening? Dit is dus zonder decoratie,als ik een andere locatie met traiteur neem is de zaal 750€ Maar als je boven de 75 pers aan 50€ hebt is de zaal gratis.



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik28-6-2013 15:25:13

Hey Sofie, Vind dat precies toch allemaal duur niet? Bijna 500eur en dan heb je nog geen eten of drinken, dj, ..... Ik weet ons aantal personen nog niet exact. Is die 50eur per persoon voor all in? Groetjes en succes Cindy



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik28-6-2013 15:33:45

Ja komt ook duur uit,nu weet ik niet wat een traiteur vraagt. Wij kwamen op 60/70€ de pers uit met drank,bbq,dessert en frietzakjes voor avond snack hierbij zit dus alles zoals zaal,servies,decoratie enz.. Alleen de dj niet De zaal is gratis vanaf 75 pers boven de 50€ pp Je stelt alles zelf samen dus kiest zelf hoe duur je het maakt.



Odile
13-9-2014
 Meld misbruik28-6-2013 15:56:17

Ik heb inderdaad ook de indruk dat het ook duur uitkomt als je't zelf doet... en 't is geen sine cure van zalen te vinden waar het mag.... Je begint je ook af te vragen of je al die details zelf wil regelen.. :-s Bezorgt ook wel meer stress de dag zelf denk ik... Bedankt voor de reacties alvast!



Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik28-6-2013 16:00:30

Voor mij is het mijn tweede huwelijk en bij mijn eerste heb ik wel naar het budget gekeken maar minder dan nu. ( toen kregen we het feest van de ouders)
Nu moeten we het zelf bekostigen en hebben net verbouwingen gedaan en een tweeling lopen die ook al eens iets willen
Uiteindelijk telt het verdere leven samen en niet die éne dag. (niet dat die niet belangrijk is maar toch...bij een tweede huwelijk denk je er iets anders over denk ik)

Dus ik kijk veel rond en vergelijk...
zaaltje kost 150euro (soort parochiezaal), eten: hebben we een frietkraam besteld...kost 150euro voor de kraam en is 3 uur a volonté aan 6,50 per persoon Dj 225euro, jurk 290euro, kostuum 255euro. trouwringen bij de jood gekocht (hier hadden we 2 ringen waar we bij een juwelier maar 1 ring voor hadden en hebben oud goud ingeleverd dus dat scheelde al wat bij de aankoop van onze ringen)

lang gezocht naar staantafels...eindelijk gevonden aan 3,00/tafel.
Bekleding moet ik nog zoeken en decoratie bestel ik online op nederlandse site.
Uitnodigingen zelf gemaakt en online besteld 130euro voor 70st + 18 receptiekaartjes.

Fotograaf ben ik nog aan't vergelijken en kledij voor kids en onze schoenen, ondergoed en dergelijke ga ik nu in de solden kijken..

Dus als je wat rond kijkt en vergelijkt kan je zeker binnen een mooi budget blijven en je hebt nog tijd zat.
Ik ben eind april ten huwelijk gevraagd en eind mei beginnen rondkijken en zoeken en met nog 70 dagen op de teller zie ik het volledig zitten dat we er ook een mooie dag van kunnen maken met een beperkter budget



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik28-6-2013 16:12:36

Ik ben van nederokkerzeel ( Kampenhout ) Onze zaal is feestzaal camargue in Bertem je kan hun prijslijst terug vinden op hun website



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik28-6-2013 16:22:37

Amati Kelly,mooie locatie en de prijzen zijn heel redelijk! Spijtig dat het voor ons te ver is anders had ik mijn zaal al gevonden!



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik28-6-2013 16:44:11

Ja dat vonden wij ook nog redelijk meevallen daarmee was het rap geregeld Had die zaal al van in het begin op het oog als ik ooit zou trouwen en dat was ook de 1ste zaal dat we zijn gaan bezichtigen en benoit zei direct ok dit wordt de zaal :-)) Van welke regio ben je Sofie?



Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik28-6-2013 18:18:14

Wij hebben ook alles zelf gedaan, wij hebben ook naar het budget gekeken, hebben juist een huis gekocht en zijn aan het verbouwen. Hebben alles op voorhand afgesproken en die dag zelf was voor ons Even hard genieten , hebben ons ook,over niks zorgen moeten maken. En ik vond het ook nog leuk om alles zelf te doen. Maar dat is ieder zijn ding e



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik28-6-2013 18:50:44

wij waren ook eerst aan het overwegen om zo veel mogelijk zelf te doen, en een traiteur te vragen die kameraad is met ons. Alles uitgerekend kwam het duurder uit. Wij hebben een hele mooie zaal gevonden, en omdat we de vrijdag trouwen krijgen we de grootse zaal van de 3. Voor alles; receptie 1u 30 met 6 hapjes en goeie cava, voorgerecht zalm, hoofdgerecht eend met bosaromaten, dessertbuffet dat de hele nacht blijft staan, drank inbegrepen met forfait komen we de op 2300 euro voor 45 man. Bediening inbegrepen. Het lijkt misschien veel, maar als je alles zelf moet beginnen samen te zoeken, kom je duurder uit, en met de nodige stress.



Odile
13-9-2014
 Meld misbruik29-6-2013 10:51:36

Dat lijkt me heel schappelijk...
Wij zitten momenteel bij de goedkopere zalen tussen de 10.000 en 12.000 voor een 75 tal mensen eten en nog eens zoveel enkel dessert en drank. En dan doe je nog niet eens iets zotjes :-s



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik29-6-2013 11:50:05

Hey Evelyn,
amaai dat is echt wel een mooie prijs wat jullie hebben gekregen! Waar wonen jullie en welke zaal is het? Als het in ons buurt is ga ik zeker daar ook eens kijken!
Veel succes nog,Cindy



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik29-6-2013 14:32:50

Ons feest komt op 4482€ is ook veel geld Maar hier zit alles inbegrepen , zaal ( gratis omdat we op vrijdag trouwen en aan het aantal personen zitten) receptie drank en hapjes , voorgerecht , bbq buffet , dessertenbuffet en drank all in tot 4u En we zijn als iedereen komt met z'n 86 personen Moesten we alles zelf doen kwamen we duurder uit



Cindy
21-6-2014
 Meld misbruik17-7-2013 22:58:24

Als ik zo lees zitten jullie nog bij de duurdere zalen.
hier hadden we een leuke gezien (de plannen waren even in de doofpot gestoken met alle tegenslagen die we gehad hebben mar we gaan er terug tegen aan ;) )
maar nu weet ik de naam niet meer :(
daar kwam het op 57 euro per persoon all in!
en voor de avond gasten aan 27 euro!
daar zaten decoratie aan tafel enz inbegrepen.
enkel als je extra wou zoals bloemen enz moest je die nog zelf regelen.

hebben net al eens gekeken en een zaal met all in formule zal blijkbaar wel goedkoper uitkomen dan bv tenten ex.
daar moet je nog tafels, stoelen servies, alles decoreren enz bijrekenen...
u eten enz. de opkuis nadien den drank enz...
Komt duurder uit.

De rest gaan we wel allemaal zelf doen ;)
onze uitnodigingen save the date card enz.
En zoals hier al eerder vernoemd nu al beginnen met dingen aan te schaffen ;)
dan voel je dat minder op het einde van de rit :D



Odile
13-9-2014
 Meld misbruik20-8-2013 16:27:26

Wij zijn uiteindelijk gegaan voor Strijboshof in Kalmthout. Prijs-kwaliteit een goede verhouding. We zijn er gaan eten en het is er heel lekker!
Wij komen op een kleine 10.000 voor 81 all-in gasten en 76 voor dessertenbuffet.








Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik20-8-2013 17:04:58

Mooi locatie Odile, heb ik ook nog steeds op mijn lijstje staan!
Twijfel met Hof van Beatrijs in Lier!
Succes nog met de verdere voorbereidingen!
Groetjes Cindy



Odile
13-9-2014
 Meld misbruik26-8-2013 17:17:46

Bedankt Cindy,

Jij ook Succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info