Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ballonnen

  27-6-2013 8:52:09
Goedemorgen allemaal!

I.p.v. duiven zouden we ballonnen willen oplaten bij het verlaten van de kerk. We zouden ook enkele ballonnen willen voorzien voor de omstaanders.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Hoe wordt dit gedaan, ballonnen vullen met helium, kan je deze lang op voorhand opblazen? Waar vind je helium? ...?

Groetjes,
Dorien

Dorien
20-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1425


Sarah
19-7-2014
 Meld misbruik27-6-2013 9:03:17

ik volg dit mee op want ik wil zowel duiven als ballonnen.. Ik zou witte ballonnen willen oplaten voor diegene die overleden zijn en er dus zo niet konden bij zijn. Een kleine herdenking aand ie mensen :)



cecile
16-8-2014
 Meld misbruik27-6-2013 9:26:01

Ik heb onlangs op pinterest een alternatief zien staan om ballonen te vullen zonder dat je helium nodig hebt. Want het is nu niet dat je dat zomaar in de supermarkt kan gaan halen :) Het was een mengeling die je moest maken van bicarbonaat (kan je zo kopen in de winkel) en nog iets maar weet niet meer wat. Het werkt in alle geval echt want wij hebben die truc jaren geleden ook gebruikt voor een sketch op chrysostemos. Ik zal er nog eens achter zoeken en als ik het vind zal ik het hier posten



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik27-6-2013 10:58:31

Bij Atita heb ik al van die flesjes zien staan, was wel vrij prijzig nog, vond ik. Geloof 25 of 30 euro en je kon er maar 20 ballonnen mee opblazen.
Voor school zijn we al eens om grote heliumflessen geweest in Dendermonde en dat was 80 euro geloof ik voor 2 flessen, wel zelf omrijden en zelf ophalen. Maar wij hebben daarmee een massa ballonnen gevuld en we hebben eigenlijk alleen de eerste fles gebruikt :-)
Ik heb op de jeugdbeweging ooit een proefje gedaan met mijn gastjes met bicarbonaat en spuitwater in een fotorolpotje (hoe retro is dat niet? :d), dat dekseltje schoot er dan af door de opbouw van de gassen. Misschien is jouw truc, Cecile, iets in die aard?



cecile
16-8-2014
 Meld misbruik27-6-2013 11:11:16

Het is iets in die aard. Wij hadden bicarbonaat met ... in een leeg cola flesje. Over de teut van het flesje hadden we een ballon getrokken. De bicarbonaat zat in de ballon en in het flesje de vloeistof. Dan snel de poeder in uit de ballon schudden waardoor er een reactie ontstond en de ballon zich begon te vullen. Allemaal in het kader van het nabootsen van een mannelijke erectie (moet kunnen op chrysostemos.
Anyway... als je eens googeled op ballonen en bicarbonaat ofzo zal je het ook wel vinden denk ik.



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik27-6-2013 11:26:28

Ik heb dat ook eens op Pinstrosity gezien (als het over hetzelfde gaat), maar toen zeiden ze dat je de ballon wel kunt vullen, maar dat hij niet gaat zweven maar op de grond blijven liggen.



Jozefien
31-8-2013
 Meld misbruik27-6-2013 12:38:57

Je kan ook voor heliumduiven kiezen, dan heb je zowel duiven als balonnen in één! Leuk alternatief, en de duifjes vliegen ook niet zo snel weg!
Voornamelijk in Nederland, maar hier bij ons kan je dat ook al vinden. Online zelfs in pakket met helium erbij: http://www.heliumduif.nl/
Groetjes,



Kirsten
11-5-2013
 Meld misbruik27-6-2013 20:35:46

Wij voorzagen 50 stuks in totaal voor onze dag. We bestelde ze bij de maatschappij waar onze bus ook vandaan kwam (Blauwvoet Balen).
Op de ochtend van het huwelijk werden ze thuis geleverd met de bus. We gingen voor 48 parelmoer-witte en 2 magenta roze (onze themakleur).

Ze werden op voorhand behandeld nog voordat de helium er in ging (langere houdbaarheid).



wouter

 Meld misbruik8-7-2013 21:05:27


-zonder hi-float behandeling: 27cm breed: 12-16 uur.
-zelf doen met een heliumkit indien je de meegeleverde 23cm ballonnen gebruikt: 6 uur. (blaas je deze op "normal" formaat op aan ze langer mee, maar kan je maar half zoveel ballonnen vullen als aangegeven (is eigenlijk de duurste methode)
-ballonnen uit de ballonwinkel behandeld met hi float: enkele dagen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...