Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vader als getuige. Kan niet???

27-11-2006 15:39:16
Een vraagje. Ik was erover aan het denken om mijn broer te vragen als getuige voor de kerk en mijn vader als getuige voor de wet. Nu zeggen er mensen dat dat absoluut 'not done' is, je vader als getuige vragen. Om dat je vader je weggeeft. Nu, ik ben niet van plan om aan mijn vaders arm de kerk binnen te komen. Niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ik niet meer thuis woon en ook geen 20 jaar meer ben. Ik vind dit mooi voor bruidjes die van thuis uit trouwen en die nog heel jong zijn. Wie vraagt er nog zijn vader of moeder als getuige?

Franciska
28-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 453

A
8-9-2007
 Meld misbruik27-11-2006 15:52:42

Ikzelf heb niet mijn vader als getuige maar ik vind het wel een mooi idee. En als je het zelf graag wil: doen! Het is jouw dag dus wat anderen zeggen is niet belangrijk, je moet doen waar jij je best bij voelt. Groetjes en succes ermee!

Astrid
08.09.2007

Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik27-11-2006 17:51:59

Hey,

Ik heb ook mijn moeer als getuige voor de wet, heb dat gevraagd in het gemeentehuis en dat was geen enkel probleem.
Gewoon doen zou ik zeggen.

groetjes, Katleen.
10/08/07

Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik27-11-2006 17:53:41

moeder dus :)

Katty
27-7-2007
 Meld misbruik27-11-2006 19:44:09

Waarom niet ? doen wat je graag zou willen doen, je trouwdag is een dag van jullie 2 en voor jullie 2 en niemand zegt wat er moet gebeuren alles mag . gerust doen, je vader zal zo gelukkig zijn

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik27-11-2006 20:04:06

hoi,

Toen ik aan onze pastoor voorstelde om ook mijn papa te nemen als getuige voor zowel wet als kerk (omdat mijn papa en ik een echt sterke band hebben sinds m'n mama is overleden en ik echt alleen papa geschikt vond om mijn getuige te zijn. Hij heeft trouwens ook alleen ingestaan voor mijn opvoeding en is met glans in z'n rol geslaagd dus mijn getuige zijn was voor hem de kers op de taart.) zei hij dat dat mogelijk niet zou kunnen doorgaan. Ik vroeg hem waarom? Hij zei dat idd je papa je weggeeft en dat een getuige iemand is die een oogje in het zeil houdt eens jullie getrouwd zijn en dat mijn papa daar niet objectief zou kunnen over oordelen...! Hij ging het vragen aan het bisdom want ik zat echt met tranen in de ogen toen hij dit zei want een andere getuige wou ik niet! We hebben er niets meer van gehoord dus dat was dan inorde. Als je echt je papa wilt moet je hem nemen! Waarom een andere getuige nemen die eigenlijk je 2de keus was en waar je je niet 100% goed bij voelt! Ga ervoor! Het is zo een mooie betekenis dat je papa je getuige is want uiteindelijk heeft hij mee ingestaan voor je opvoeding dus waarom ook geen getuige zijn!

Debra
reeds 108 dagen getrouwd

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik28-11-2006 11:21:32

Hallo

Ons mama of papa zijn geen getuigen, maar ik heb het nagevraagd en het kan dus wel!
Vroeger was er een wet die zei dat ouders geen getuigen mochten zijn, maar deze wet is al een hele tijd afgeschaft!
Veel geluk!

mieken
20-7-2007
 Meld misbruik28-11-2006 13:53:47

Hallo,

Voor de wet mag je nemen wie je wilt zoalang die persoon maar meerjarig is. Dus waarom je vader niet. De kerk en wet staan toch volledig los van elkaar. Waarom niet. Mocht mijn mama nog leven,ik nam haar als getuige.

gert
12-11-2005
 Meld misbruik28-11-2006 14:31:16

Mijn man heeft zijn vader als getuige genomen, zowel voor de wet als voor de kerk, dus het kan normaal gezien wel hoor !

Groetjes,
Gert
381 dagen gehuwd !

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik29-11-2006 13:09:04

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik had het wel gedacht dat het kon. Sommige mensen zijn toch wel oerconservatief ja.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...