Terug naar overzicht
Ikzelf heb niet mijn vader als getuige maar ik vind het wel een mooi idee. En als je het zelf graag wil: doen! Het is jouw dag dus wat anderen zeggen is niet belangrijk, je moet doen waar jij je best bij voelt. Groetjes en succes ermee!Astrid08.09.2007
Hey,Ik heb ook mijn moeer als getuige voor de wet, heb dat gevraagd in het gemeentehuis en dat was geen enkel probleem.Gewoon doen zou ik zeggen.groetjes, Katleen.10/08/07
moeder dus :)
Waarom niet ? doen wat je graag zou willen doen, je trouwdag is een dag van jullie 2 en voor jullie 2 en niemand zegt wat er moet gebeuren alles mag . gerust doen, je vader zal zo gelukkig zijn
hoi,Toen ik aan onze pastoor voorstelde om ook mijn papa te nemen als getuige voor zowel wet als kerk (omdat mijn papa en ik een echt sterke band hebben sinds m'n mama is overleden en ik echt alleen papa geschikt vond om mijn getuige te zijn. Hij heeft trouwens ook alleen ingestaan voor mijn opvoeding en is met glans in z'n rol geslaagd dus mijn getuige zijn was voor hem de kers op de taart.) zei hij dat dat mogelijk niet zou kunnen doorgaan. Ik vroeg hem waarom? Hij zei dat idd je papa je weggeeft en dat een getuige iemand is die een oogje in het zeil houdt eens jullie getrouwd zijn en dat mijn papa daar niet objectief zou kunnen over oordelen...! Hij ging het vragen aan het bisdom want ik zat echt met tranen in de ogen toen hij dit zei want een andere getuige wou ik niet! We hebben er niets meer van gehoord dus dat was dan inorde. Als je echt je papa wilt moet je hem nemen! Waarom een andere getuige nemen die eigenlijk je 2de keus was en waar je je niet 100% goed bij voelt! Ga ervoor! Het is zo een mooie betekenis dat je papa je getuige is want uiteindelijk heeft hij mee ingestaan voor je opvoeding dus waarom ook geen getuige zijn!Debrareeds 108 dagen getrouwd
HalloOns mama of papa zijn geen getuigen, maar ik heb het nagevraagd en het kan dus wel!Vroeger was er een wet die zei dat ouders geen getuigen mochten zijn, maar deze wet is al een hele tijd afgeschaft!Veel geluk!
Hallo,Voor de wet mag je nemen wie je wilt zoalang die persoon maar meerjarig is. Dus waarom je vader niet. De kerk en wet staan toch volledig los van elkaar. Waarom niet. Mocht mijn mama nog leven,ik nam haar als getuige.
Mijn man heeft zijn vader als getuige genomen, zowel voor de wet als voor de kerk, dus het kan normaal gezien wel hoor !Groetjes,Gert381 dagen gehuwd !
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik had het wel gedacht dat het kon. Sommige mensen zijn toch wel oerconservatief ja.