Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

07-06-2013 Uitgebreid verslag van een prachtige dag !

  24-6-2013 19:18:17

Vrijdagmorgen 7 juni 2013, 6u20, de wekker loopt niet af want die staat pas om 6u35 geprogrammeerd. Ik blijf nog 5 minuutjes liggen en wanneer ik mijn papa de trappen hoor afgaan, beslis ik op te staan. Snel een kopje koffie, een boterham en richting kapper ! Wanneer mijn krulspelden ingerold zijn en ik 30 minuten onder de warmtekap moet, komt de videograaf aan met zijn vrouw. Hij neemt enkele beelden van het kapsalon en van mijn mama die terwijl haar haar laat brushen. Een uurtje later ben ik weer thuis. Daar tref ik een gezellige bende aan. Mijn pa hangt de laatste decoratie op, één van mijn zussen is zich aan het laten maquilleren, de fotograaf en de videograaf zijn ook al druk in de weer en mijn schoonbroer is ondertussen ook wakker.

Wanneer het mijn beurt is bij de visagiste, zie ik mijn jongste zus stiekem overleggen met de videograaf. Plots krijg ik een kaartje in mijn handen geduwd. Een lief woordje van mijn toekomstige prins. Daar gingen mijn eerste traantjes en ook mijn schmink J De visagiste mocht bijna volledig opnieuw beginnen.

Na de maquillage, tijd om het kleed aan te trekken! Fotograaf, videograaf en mijn moeder worden allemaal mee naar boven geroepen. 10u05 : mijn mama krijgt het sluitingssysteem van mijn kleed maar niet onder de knie en begint lichtjes te panikeren. Uiteindelijk is het de vriendelijke videograaf (zie dat moment al vaker heeft meegemaakt) die mijn kleed toekrijgt :-)

Oorbellen en armbandjes aan. Net op tijd want om 10u20 hoor ik de ceremoniemeester zeggen dat de bruidegom er is. Mijn geduld wordt echter nog even op de proef gesteld. Er is met de videograaf afgesproken dat Kim met zijn vespa (die een nachtje in de garage van mijn ouders heeft gestaan) op de oprit zou komen aanrijden en ik hem langs achter, door een tik op de schouder, zou verrassen. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen had ik niet verwacht dat er zoveel mensen rondom ons zouden staan. Wel 15 man, maar ik had alleen maar oog voor die knappe bruidegom naast zijn vespa J Ik denk dat we allebei enorm onder de indruk waren van elkaars outfit. Na een aantal foto’s in de tuin en met de vespa, is het tijd om naar het gemeentehuis te vertrekken. Om 11u30 geven we elkaar het ja-woord. Het grappige is dat de getuigen weigerden om met de pen van de burgemeester te tekenen. Ze haalden meteen de pen boven die we hen ’s morgens cadeau hadden gegeven.

Terug thuis drinken we allemaal een glaasje cava en eten we belegde broodjes. Samen met de fotograaf, videograaf en mijn jongste zus vetrekken we dan om 12u20 richting Mechelen, Grote Markt voor de fotoshoot. Puffen en zweten onder een stralende zon, met op de achtergrond “La vie en rose” van Edith Piaf dat uit één van de brasserieën weerklinkt. We nemen ook nog enkele foto’s aan de Leuvense Vaart in Muizen (waar we momenteel wonen) en om 15u15 zijn we aan de kerk toegekomen. Samen met mijn papa zit ik achterin de BMW 6 coupé. Ik zie heel veel volk de kerk binnenstappen en om 15u30 is het eindelijk aan ons. Ik ben dan zo onder de indruk van de live-muziek en al dat volk, dat ik alleen maar kan glimlachen naar die knappe man die vooraan aan het altaar staat.

Na afloop van de mis komen er heel wat mensen ons feliciteren en zeggen dat het een hele mooie en emotionele kerkdienst was. 16u50, tijd om naar de Feestzaal te rijden. Onderweg wat file, maar de receptie kan zoals gepland om 18u00 starten. Mensen verwelkomen, even op de foto, maar niet veel want de fotograaf verdwijnt dan plots voor 20 minuten. Er zijn heel wat vrienden en vriendinnen met wie we niet op de foto staan omdat de fotograaf nergens te bespeuren valt. In de verte zie ik dat hij binnen in de feestzaal bezig is op zijn laptop. Waarschijnlijk is hij zijn eigen foto’s aan het selecteren om later op zijn tv-scherm te laten afspelen tijdens het diner (wat ik persoonlijk niet het belangrijkste vond). Ik had hem nochtans gevraagd om gasten (al dan niet met ons) tijdens de receptie te fotograferen...Voor mij het enige minpunt van de dag.

Als iedereen rond 19u aan tafel zit, start het liedje “Marry the night” van Lady Gaga. Mijn man verwelkomt de gasten en speecht in 4 talen (NL, FR, ENG en Chinees). Daarna geeft mijn mama nog een lange en zeer emotionele speech, in het Frans (haar moedertaal), het Nederlands en het Engels. Cadeautjes worden overhandigd en we gaan aan tafel.

Ik probeerde hele fotograaf-historie van mij af te zetten, maar bij het voorgerecht merk ik toch dat mijn maag wat in de knoop zit. Bij het hoofdgerecht gaat het al wat beter en denk ik aan onze speciale openingsdans. We hebben er lang op geoefend en hopen dat de zenuwen de bovenhand niet zullen halen. Na het aansnijden van de taart is het zover : de eerste, klassieke openingsdans op “Can’t take my eyes off you” van Lady Antebellum. Een prachtig moment. Het leek even alsof we helemaal alleen in de feestzaal stonden.Een half uurtje later ga ik me snel omkleden. Ik trek een kort wit kleedje aan voor “Time of My life” van Dirty Dancing. En we zijn zo blij dat het gelukt is ! De mensen waren onder de indruk en dat daverend applaus deed me goed ! Ik kleed me weer om omdat ik zo lang mogelijk mijn prinsessenkleed wil aanhebben en we dansen verder de nacht in. Op een bepaald moment zie ik mijn man de micro vastnemen en zeggen dat ik met mijn vader moet dansen. Hij verrast me door plots “I swear” van All for one te zingen ! En hij heeft dat schitterend gedaan, geen enkele valse noot gehoord J

Rond 2u zijn de meeste gasten al weg en besluiten we stilaan af te sluiten. Het was een supergeslaagde dag en avond. Er is niets misgelopen. Alles wat ik had voorbereid en zelf onder controle had, is verlopen zoals het (voor mij) moest. Moe maar zéééér gelukkig kruipen we om 3u30 ons bedje in als Mr & Mrs. De Groof.

Voor alle toekomstige bruidjes en bruidegommen : het is hier al vaak gezegd, maar GENIET ervan want het is zoooo voorbij. Sommige momenten zijn echt voorbijgevlogen !

Een dikke dankjewel aan :

- onze ceremoniemeester Luc Boulanger : zeer discreet, professioneel, aangename en vriendelijke man !

- DJ Kurt : hij heeft er een leuk feestje van gemaakt met veel dansbare muziekstijlen; het was geen makkie om voor iedereen (verschillende generaties en nationaliteiten) goede muziek te draaien en de sfeer erin te houden, maar het is hem toch gelukt !

- de live-muziek in de kerk van Tine en Marjolijn : kippenvelmomenten !

- de videograaf Leolex : een zeer vriendelijke, kalme en uiterst professionele man die de klant koning maakt (we zijn zeer benieuwd naar het resultaat, nog even wachten naar de wedding-highlights-movie maar we zijn ervan overtuigd dat het prachtig zal zijn)

Hierbij nog een link naar de (beste) foto’s :

http://www.mijnalbum.be/Album=TRFFNAPX


Guinevere
7-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2488


lien
4-5-2013
 Meld misbruik24-6-2013 19:40:43

super mooi verslag en hele mooie foto's !!!!



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik24-6-2013 19:41:00

Heel mooi foto's. Jammer van de foto's bij het binnenkomen maar als al de rest maar goed was! Jullie straalden allebei!



Joke
25-5-2013
 Meld misbruik24-6-2013 19:45:53

Hele mooie foto's!! Hele dikke proficiat!! Geniet ervan!!



tinne
18-5-2013
 Meld misbruik24-6-2013 19:48:59

Echt een mooi verslag. Jullie zien er prachtig uit op de foto's. Nu spannend afwachten naar de "wedding movie" ;-) Geniet nog maar goed na!!!



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik24-6-2013 19:57:03

Mooi verslag en mooie foto's!! Het doet mij al wegdromen naar hoe het bij ons zal zijn binnekort!!



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik24-6-2013 19:58:14

oooh tof verslagje - dankjewel om het te delen!!!!
jouw MAN heeft je ook nogal verrast op de dag zelf precies ;-)
zo romantisch en tof, zeg...
jullie straaalden!
en echt stoer dat jullie een special dance hebben gedaan :-)

en je mama had trouwens ook een heel tof kleedje aan!


prrrroficiat!!



Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik24-6-2013 19:58:15

hele mooie en toffe foto's, leuk verslag! geniet nog lang na!!! Proficiat



krista
9-8-2013
 Meld misbruik24-6-2013 20:27:14

Mooi foto's.
Nog een dikke proficiat van mij X



wendy
7-9-2013
 Meld misbruik24-6-2013 20:54:35

Superdikke proficiat!!!! Heel mooie foto's en leuk verslag!!!!



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik24-6-2013 21:05:58

Jennifer, ik zat op je verslagje te wachten. Bedankt om ons te laten delen in jullie speciale dag! Heerlijke foto's en een heel sierlijk kleed! Proficiat!! Hoe was Portugal? Drie dikke zoenen. Becca



kelly
6-7-2013
 Meld misbruik24-6-2013 21:31:00

super mooie fotos echt.en geniet er nog samen van xxx



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik24-6-2013 21:35:57

Suuuuuuuuuuper!! Mijn ventje is er zelfs komen bijzitten om mee te lezen! 't was echt helemaal af, als ik het zo lees!
Nog eens een heel heel dikke proficiat!!!



Dorien
20-7-2013
 Meld misbruik25-6-2013 8:21:43

Super mooie foto's!! Jullie hebben duidelijk genoten van JULLIE dag!
Waar heb je het joggingpak laten maken?
Het bord dat de bruidsjongen droeg, hebben jullie dit zelf gemaakt?
Groetjes, Dorien



Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik25-6-2013 9:04:10

@ Dorien : Het jogging pak is eigenlijk gewoon de bedrukte sweater (zwarte broek had ik al).Komt van C-wear in Heist-op-den-berg. Was zelfs geen 20 euro !
Het bord heb ik idd zelf gemaakt. Een nonkel heeft het hout gesneden en in het wit geschilderd en ik heb er de tekst en deco in zwart op geverfd (titanenwerkje hoor en héél veel geduld voor nodig gehad). Allle decoratie (ook de hartjes tijdens de fotoshoot) heb ik zelf gemaakt.



Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik25-6-2013 9:15:04

die hartjes van tijdens de fotoshoot zijn kei mooi én zéér leuk!
alsook inderdaad die jogging wat leuk zég!

mooi verslag met super foto's ...

Geniet van je getrouwd levendje, en veel geluk samen!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-6-2013 9:41:49

Oh, zoooo mooi je verslagje!
Wat een attente prins heb jij aan de haak geslagen seg...zo lief, zijn briefje!
Het zag er een prachtige dag uit en de foto's bevestigen dit alleen maar!
Zo een mooi kleedje, je zag er prachtig uit!! Je mama had ook een mooie outfit!
Al de leuke details Mr en Mrs...prachtig!
Geniet nog lang na en ik wens jullie samen een mooie toekomst!

groetjes
Sandra



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik25-6-2013 10:34:17

Proficiat Jennifer!!! Zag er allemaal top uit!!! Happy for you! x



Joke
31-8-2013
 Meld misbruik25-6-2013 11:28:30

Hoi Jennifer,
Wat ben ik blij om je verslagje te lezen. Ik heb je nl al een hele tijd gevolgd.
Super om te lezen dat je dag vol zat met mooie en persoonlijke momenten.
Nu vroeg ik me af of ik jullie speech waar je over sprak, eens zou mogen lezen om wat inspiratie op te doen voor de mijne, want die is momenteel nog een echte knoeiboel!
Geniet nog na van jullie geweldige dag!!!

Groetjes,
Joke



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik25-6-2013 20:37:55

Heel mooie foto's. Jullie zien er allebei stralend uit!
Fijn verslagje om te lezen ook.

Dikke proficiat nogmaals! En geniet er nog maar lang van na.

Groetjes
Joyce



Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik26-6-2013 9:53:30

@ Joke, stuur je mij je emailadres via een privéberichtje? Dan stuur ik je de speech door. Grts



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik29-6-2013 0:30:41

Hele mooie foto's van wat een superromantische dag leek!
PROFICIAT!



Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik29-6-2013 14:57:36

Tussen mijn opkomende tranen door wensen wij jullie het ALLERBESTE xxxx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info