Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zijn er goede dessertschatters onder ons?

  19-6-2013 10:13:33
Dag dames. Wij gaan ons dessertenbuffet zelf maken. Lees: een heleboel goede vriendinnen, tantes, oma's, ... nemen elk een dessert op zich. Op die manier hebben we al heel wat zoetigheden verdeeld, maar ik heb geen idee hoeveel we van elk moeten voorzien. Hebben jullie hier een idee van? Zoals chocomousse, rijstpap, ... Moeten we een potje voor iedereen voorzien? Er zijn zo'n 130 eters, allemaal volwassenen. Onze desserten: cake, taart, cakepops, crumble (appel en rode vruchten), koekjes, tiramisu, chocomousse, rijstpap, brownies, soezen, kokosrotsjes. Ik wil natuurlijk wel dat iedereen genoeg heeft, en wat over is kan eventueel later op de avond nog opgediend worden. Maar dan nog...

Lize
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1297


margot
7-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 10:24:18

per persoon zou ik zeker 2 a 3 dessertjes rekenen ( wij rekenen er 3 per persoon zeker )



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 10:25:34

Hallo! Wij voorzien 3 pp keuze uit 4 soorten. En dan is er ook nog ijstaart :)
Als ik jullie keuze had zou ik het zo doen: voor ieder 1 crumble, 1 chocomousse en 1 rijstpap / tiramisu. De rest ongeveer denken dat mensen ofwel een cakepop, cake, brownie, soes of kokosrots neemt. Dus niet teveel ervan. Wat je wel kan doen is zakjes zetten bij de uitgang dat mensen mogen kiezen om iets van de drogere koekjes (brownie, kokosrots, cake, ...) mee naar huis te nemen :)



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik19-6-2013 10:54:54

Persoonlijk ben ik iemand die eigenlijk gewoon van alles iets geproefd wil hebben.... Dat is dan veel te veel, dus ik zou waarschijnlijk wel een deel delen, maar toch.
Het hangt er ook wat van af hoeveel de gasten van te voren te eten krijgen en hoe lang na het diner de desserten zullen worden opgediend. Als het de hele avond blijft staan, zullen ze in ieder geval wel wat meer eten.

Als je ongeveer 4 stuks per persoon neemt, hebben ze in principe zeker genoeg. Maar je loopt dan wel het risico dat de laatste mensen die hun dessert gaan halen minder keuze hebben.



Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 11:40:26

Wij hebben dessertglaasjes chocomousse, rijstpap, tiramisu, creme brulee enz.
Wij hebben 4 glaasjes per persoon gerekend, uit een lijst van 6 keuzes. Onze traiteur had aangeraden 3 per persoon, maar we wouden zeker genoeg hebben. We hebben ook bruidstaart voor 100 personen (of misschien maar voor 75 personen, weet ik nog niet zeker...)

Leuke formule wel, iets zelf maken is altijd veel charmanter he! Maar ik ben er te lui voor om dat te coördineren ;-)

Succes ermee!



Helena
5-7-2014
 Meld misbruik19-6-2013 12:17:30

Ik zou ook zeggen minstens 3 dessertjes per persoon, 4 om zeker te zijn. Dan hebben de laatste mensen toch ook nog wel keuze genoeg, aangezien je zoveel verschillende soorten gaat maken? Niet iedereen laadt meteen 4 dingen op zijn bord (ik wel natuurlijk :-)) En wat overblijft kan blijven staan, dat wordt wel opgegeten in de loop van de nacht!



Mario

 Meld misbruik21-6-2013 23:50:09

24 augustus en zelf dessert maken? weet waaraan je begint!!!

- Room wordt binnen de kortste tijd zuur en gevaarlijk voor bacteriële infecties (zeker bij onweer dreiging)
- Desserts zijn vaak afhankelijk van een bepaalde temperatuur, bedenk dat ze in de zaal moeten geraken, er moeten worden bewaard tot "dessert tijd" enzovoort
- Denk je aan borden en bestek? (denk aan de kost hiervan als je extra moet huren), denk je aan koffie en koppen? melk en suiker?
- Denk je eraan dat mensen dit vaak meebrengen in plastieken dozen en aluminium folie, dus niet in mooie schalen
- Denk eraan dat mensen beloven... maar doen?

Toch veel succes gewenst en hopelijk had ik in alle punten ongelijk, laat het me weten ;-)

Mario


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...