Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe adresseer je wanneer je de naam van de partner niet kent?

  18-6-2013 23:48:20
Ik heb een aantal vrouwelijke collega's met wie ik over de middag lunch. Ik had hen graag uitgenodigd voor de receptie maar ik ken de (familie)naam van de partner niet. Hoe ga je dan adresseren? Mag dit op volgende manier: Mevr. X en partner ? Ik vind het zo raar om te gaan vragen wat de naam van de partner is.

Belleke
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1059


candy
20-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 0:23:35

Hey Belleke,
Ik heb ook een paar collega's uitgenodigd en gewoon enkel hun naam er op gezet.
Normaal weten ze het van hun eigen dat hun partner mee mogen komen.



Silke
5-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 0:50:45

Heb er bij enkele ook alleen 1 naam gezet. Ze weten toch dat het voor beide is normaal gezien :) Gewoon een vraagteken vind ik persoonlijk een beetje lullig.



Evy
27-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 5:17:31

Ik wist ook van een aantal personen de naam niet van de partner, maar heb alles gevonden via facebook.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 5:32:10

Ik heb bij mijn collega's ook de voornaam & partner gezet.
Bij mijn rechtstreekse collega's heb ik dhr en mevr. gebruikt.
Ik heb aan mijn collega'tjes wel gevraagd om de naam van hun partner te noteren, dat ik zeker geen schrijffouten schreef ;-).
Moest ik een uitnodiging krijgen waar niet opstond en partner, zou ik er vanuit gaan dat ik alleen uitgenodigd was....



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 9:09:48

Ik zit ook met dit probleem. Ik ben twee maanden geleden van werk veranderd en ik ga bepaalde collega's voor de receptie vragen, maar ik weet van sommigen niet eens de voornaam van de partner. Ik had ze ook graag opgestuurd met de post, maar de adressen weet ik al helemaal niet... Ik ga er dan sowieso als noodoplossing wel "en partner" op zetten, want anders zou er misschien inderdaad verwarring kunnen zijn dat ze alleen werden uitgenodigd.




lore
10-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 9:20:12

wij hebben gwn mevr x en partner of dhr x en partner.
zoals krista al zegt, als er enkel mijn naam op zou staan of van mijn toekomstige zou ik ook denke dat ik er niet bij was,



Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik19-6-2013 9:22:58

Ik heb ook bij enkele collega's ...voornaam & partner geschreven want anders denken ze dat ze niet met 2 mogen komen omdat we soms met collega's iets alleen doen.

Toen ik ze uitdeelde heb ik tegen die personen gezegd dat ik partner heb geschreven omdat ik het niet wist of twijfelde over de schrijfwijze en dan zeggen ze de naam en weet je het voor als je de naam nog eens nodig hebt.



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 9:55:10

Ik zou ook duiden dat de partner mee mag komen. Persoonlijk zou ik gewoon de voornaam van de collega "& partner" schrijven. Als je dat niet doet, zou ik veronderstellen dat mijn partner niet is uitgenodigd...




Eppie

 Meld misbruik19-6-2013 10:01:57

Zoals al velen hierboven gezegd hebben: ik zou ook naam collega "en partner" schrijven.
Niemand veronderstelt dat de partner mee is uitgenodigd als die er niet mee opstaat, zou nogal grof zijn :).



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik19-6-2013 12:29:01

Je kan gewoo n de naam van de collega nemen en dan op het kaartje zelf
U en uw partner zijn van harte....


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...