Nu Online
Momenteel zijn er 146 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatief gastenboek

  18-6-2013 21:55:47
Dag iedereen,
We zijn nog op zoek naar een alternatief voor het klassieke gastenboek. Aangezien we vooral iets willen waar we nog wat plezier van hebben achteraf dacht ik aan een grote foto op canvas die de gasten dan kunnen beschrijven. Deze kunnen we dan later een mooie plaats geven in ons huis. Maar ik weet alleen niet of dit ook effectief beschrijfbaar is. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee? Of andere alternatieven?
Alvast bedankt!
Groetjes
Joke

Joke
3-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2070


Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik18-6-2013 21:58:31

Canvas is zeker beschrijfbaar maar je moet wel een licht vaste lakstift nemen anders gaan de namen er af door het zonlicht. Succes er mee! Groetjes Sarah



candy
20-7-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:02:02

de praatpaal mss is ook heel tof voor achter af nog eens te kijken
http://praatpaal.be/



Joke
3-8-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:02:48

Super! Dank je wel!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:12:00

Ik heb een windlicht gekocht, zelf kaartjes gemaakt met stempels etc. in onze themakleuren, de mensen kunnen hun kaartje dan opvouwen/ rollen/ origamigewijs plooien en in de gaatjes bovenaan droppen. Lijkt mij leuk om dan door de raampjes al die briefjes te zien liggen.
Had eerst een zakdoekdoos met kippengaas, om dan de kaartjes op te rollen zoals in die doosjes met citaten en zo die je zo kan kopen. Maar dan moesten de kaartjes nogal klein zijn... In principe kan dat ook groter gemaakt worden he...
Heb al mensen gezien hier die hun initialen in grote houten letters laten beschrijven, een fotocanvas, een boom op doek waar iedereen zijn naam in een blaadje schrijft of met inkt een vingerafdruk opzet, een echte boom waar kaartjes aan worden gehangen, een doos met wensen die de gasten dan mogen uitnemen maar een eigen wens in de plaats moeten steken, stenen om op te schrijven, lapjes stof waar het koppel dan nadien een dekentje mee maakt,...
Heb hier al heel veel wijze ideetjes zien passeren, veel creatieve bruidjes en bruidegommetjes :)



Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:25:04

Wij gebruiken zelf ingelijste lp's omdat dat mooi in ons thema past :-)



Femke
7-9-2013
 Meld misbruik18-6-2013 22:38:51

Ik heb een gewoon simpel gastenboek gekocht, stempels, evenlopjes en kaartjes en op elke pagina heb ik een stempel gezet ofwel was het een hartje, dubbel hartje of een trouw koppeltje en daarbij heb ik een evenlopje geplakt en een kaartje ingestopt met een vraag. Enkele voorbeeldjes van vraagjes Wat vond je van de bruid? Heb je lekker gegeten? Als je het trouwkoppel met een cocktail zou moeten vergelijken welke zou dat dan zijn? Heb je al gedanst met bruid of bruidegom? Ken je een leuk weetje over bruid of bruidegom,.... Zo heeft elke gast zijn pagina en normaal is het ook de bedoeling dat ze er een foto van hen bij plakken. Succes Je hebt ook de praatpaal, wensboom, bierviltjes,...



Kimberly
30-8-2013
 Meld misbruik19-6-2013 0:37:03

Hoi Hoi,
wij hebben gekozen voor een grote poster ongeveer 1 meter lang en 73 cm breed hier staat dan een foto van ons erop tevens dezelfde foto als onze trouwkaart.
En hier mag iedereen hun gelukwensen op zetten.
Deze doen we na onze bruiloft ophangen in de gang achter een mooie glasplaat.

Groetjes
kimberly



Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik19-6-2013 9:04:02

wij hebben een fotokader, en bij die kader zet ik een bakje met gekleurde stiften.
En achteraf kan ik daar dan een foto van onze trouwdag insteken, en die krijgt dan zo een mooi plaatske in onze woonkamer.



Joke
3-8-2013
 Meld misbruik20-6-2013 22:36:56

dank je wel voor alle ideetjes. Het wordt nog moeilijk kiezen ;-)



Annelyn
27-9-2013
 Meld misbruik21-6-2013 13:20:45

Wij gaan voor een tuinbankje waarop we de mensen laten schrijven.
Achteraf laten we het lakken en plaatsen het mooi in onze tuin.
Een blijvende herinnering!




Natalie
22-8-2014
 Meld misbruik10-9-2013 21:06:01

Wij zijn aan het verbouwen en gaan de binnenkant van onze toiletdeur als gastenboek gebruiken :)



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik11-9-2013 20:34:00

Vermeld zeker in je speech of zo, dat er een gastenboek ligt, en waar het ligt.
Mijn schoonmoeder wist het en we zijn aan alle tafels ook langs geweest om dat te zeggen, maar zij is het ook vergeten :-)

Onlangs nog iets leuk gehoord: een pot suikerklontjes op tafel, en dan briefjes en pennen bijzetten. Elke gast moest dan op zo'n briefje een boodschap zetten en er een klontje mee inpakken. Na het eten kwam er dan iemand rond om die klontjes op te halen in een mooie koekendoos. Zo kon het koppel elke morgen bij de koffie een nieuwe wens lezen. Vond ik ook wel fijn!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...