Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

upgrade huwelijksreis

  16-6-2013 8:12:08
zijn er hier mensen die een upgrade gekregen hebben op het vliegtuig omdat het hun huwelijksreis was ?


Inge
20-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2174


sarah
31-8-2013
 Meld misbruik16-6-2013 9:52:28

Hey Inge,

Ik werk op dec luchthaven en ik zou je zeggen er niet op te rekenen. Waar we vroeger (14jaar geleden) echt iets meer konden doen voor onze passagiers kunnen we nu enkel mensen nog laten betalen. Ergens is dat ook omdat alles zo duur geworden is. Vroeger had een airline 1/3 van kosten en 2/3 opbrengst per ticket wat nu het omgekeerde is. Veel minder vluchten op grotere toestellen waardoor je alles sneller uitverkocht krijgt en bussiness wordt ook kleiner gemaakt waardoor het meestal uitverkocht is. Het gebeurt soms nog of anders krijg je een glas champagne. Vermeld het altijd aan check in en veel succes :-)



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik16-6-2013 10:08:57

Ik zou het graag vermelden bij de luchthaven en in hotels enzo, maar ik voel mezelf dan altijd zo opdringerig... `geef mij iets!` :-s En m`n vriend vindt dat overbodig, dus hij zal het ook niet doen. :-) Terwijl je eigenlijk maar kan proberen...




Eva
24-8-2013
 Meld misbruik16-6-2013 11:12:04

ja, ik heb ook altijd dat ambetant gevoel...
iemand een tip hoe je dat op een galante 'ik ben gewoon gelukkig' manier kan vertellen, en niet op een 'dus ge kunt zien dat ge iets speciaals doet' manier?



sophie

 Meld misbruik16-6-2013 11:34:35

Volgens mij bestaat alleen dit (en daar betaal je dan ook goed voor-huwelijksreis of niet) :

http://www.vip-selection.be/nl/reisinfo/service-op-de-vlucht

http://www.pegase.be/nl/pegase-privileges/vliegvakanties



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik16-6-2013 14:25:55

Wij hebben een gratis upgrade gehad van flex economy naar business class op de heenreis met brussels airlines naar Malaga. Wij hadden het reisbureau expliciet overal laten meegeven dat het onze huwelijksreis was want als je dit pas op de luchthaven meldt, ben je meestal te laat. Succes



Eva
29-6-2013
 Meld misbruik16-6-2013 15:17:11

Inderdaad zoals Sophie zegt: wij nemen vip selection omdat alle luxe inbegrepen zit in de reis!



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik16-6-2013 18:37:34


Het merendeel van de passagiers die vertrekken hebben dit inderdaad, via hun reisagent, in hun dossier laten zetten. Maar om nu te zeggen dat je meer kans hebt als je het op voorhand laat opschrijven of niet (want velen boeken nu online, zonder reisagent) blijft volgens mijn ervaring hetzelfde. Natuurlijk als je als laatste komt opdagen en het dan zegt terwijl alle stoelen al uitgedeeld zijn dan ben je idd te laat zoals Rebecca zegt. En verder als economy overboekt is wordt er meestal gekeken naar de frequent flyer kaarten en dan nadien naar de specialekes zoals honeymooners. Maar upgrades worden over het algemeen toch pas uitgedeeld aan de gate.
Dus als je dit even meldt aan de check in balie gaan het merendeel van de mensen u gelukwensen en het vermelden maar het is absoluut geen garantie dat je het hebt.
Opdringerig ben je dus totaal niet en je kan maar proberen he.
Bovendien als je dit boekt op charters zoals Thomas Cook of Jet Air fly e.a. maatschappijen verandert er niet veel want deze personen betalen iets meer om een aparte check in balie te hebben (minder lang aanschuiven), meer vooraan te zitten in het toestel(maar de afstand tussen zetels blijft hetzelfde) en een andere maaltijd te krijgen en verder kan je ook all in gaan op je verblijf he maar dan betaal je wel meer dan gewoon iets meer . Maatschappijen zoals Lufthansa, British Airways, Etihad Airways, Qatar Airways e.a. hebben een echte business class met de daaraan verbonden luxe en plaats. Met stoelen die volledig plat gaan, zalig . Brussels Airlines heeft ook een business class waar je ook iets ruimer zit (minder personen naast elkaar) en een andere maaltijd krijgt. Nogmaals met proberen doe je niets verkeerd.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik16-6-2013 23:42:57

wij hadden dit ook gemeld bij de boeking en hebben op de vlucht een drankje gekregen gratis ik had een papier waar op stond dat we dit kregen . op zich wel mooi maar ik voelde me zo stom om dit papiertje af te geven . och ja we hebben toch geslurpt hoor van ons acholisch drankje . ook bij ons was overboekt business class
er waren zelfs mensen van business class die bij ons in economy moesten zitten



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik17-6-2013 9:25:38

Ik zou er niet op rekenen. Wij vlogen met Qatar Airways en hebben niks gehad hoor. Ons reisbureau had het wel doorgegeven aan de hotels in Bali en in 4 van de 5 hotels hebben we iets gekregen (welkomstdrankje, fles wijn, taart,...).
Hotels doen het dus wel, maar de meeste vliegtuigmaatschappijen niet volgens mij en zeker niet bij zo'n langeafstandsvluchten, want dan zouden ze de helft van het vliegtuig waarschijnlijk een upgrade moeten geven (Bali, Cuba,... staat er om gekend als dé Honeymoonbestemmingen).



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik17-6-2013 10:57:56

Ik denk dat wij het wel zullen vermelden bij de check-in. Je weet nooit hé. We gaan buiten de vakantieperiode dus misschien is het wel minder druk en hebben ze wel de mogelijkheid om iemand een upgrade te geven. Als ze ons gewoon bij de nooduitgangen (= meer beenruimte) kunnen plaatsen zou het ook al leuk zijn. Een drankje hoeft niet echt voor mij want ik word ziek in het vliegtuig .
We hebben wel gevraagd aan ons reisbureau om bij de hotels te vermelden dat het om onze huwelijksreis gaat. Al wordt daar in Zuid-Afrika meestal niets speciaal voor gedaan.



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik17-6-2013 12:11:13

Jente, jullie gaan ook naar Zuid-Afrika?

Wij hebben onze tickets geboekt 1 oktober - 22 oktober. Maar moeten het nog helemaal invullen :-)



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik17-6-2013 14:15:31

Wij gaan inderdaad ook naar Zuid-Afrika. Van 29/10 tot 17/11. Wij hebben onze reis net helemaal vastgelegd (voorschot is ook betaald dus het is definitief :)). Wij hebben geboekt via Africatours en zijn daar heel content van! Als je wat meer info wilt mag je me altijd een berichtje sturen via de site. Ik kan je eventueel ook wel ons reisvoorstel doormailen.



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik17-6-2013 21:01:47

Wij hebben in twee hotels in thailand een upgrade gekregen. In het ene zelfs een extreme upgrade naar een topkamer. Je moet een beetje geluk hebben want ze kunnen dat niet altijd doen :) Werd vermeld door onze privégids overal toen hij onze kamers boekte voor ons.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums