Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

einduur feest?

23-11-2006 16:28:47
Hey,

Zetten jullie een einduur van het feest op je uitnodigingen? Dit leek mij wel zinvol om een klein groepje "plakkers" te vermijden en anderzijds ook om het drankverbruik binnen de perken te houden (wij werken niet met een forfait). Maar ik wil ook niet dat de mensen zich aan de deur gezet voelen...
Onze openingsdans zal rond 23u zijn, wat vinden jullie dan een fatsoenlijk einduur??

groetjes,
Wendy

wendy
2-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 734

martine
5-5-2007
 Meld misbruik23-11-2006 16:42:45

Hey wendy,

Wij doen onze openingsdans om 21 uur(gasten komen om 20uur), omdat we toch zoiets hebben van het is een feest en na de openingsdans kunnen we beginnen.
Om 23 uur komt bij ons het dessertenbuffet en om 4uur is het feestje afgelopen, je kan dat regelen met de dj die kan dan zeggen dit is het laatste liedje van de avond.....
En als jullie doorgaan, dan gaat de rest ook weg(hebben we ondervonden bij huwelijken van versch. vrienden)
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen.
Zeg ben jij dat dat ook een kleedje van Marylise heeft??

Groetjes Martine
05/05/2007

mieke
15-6-2007
 Meld misbruik23-11-2006 16:43:09

Hallo,

Persoonlijk vind ik dit nogal eigenaardig overkomen op een uitnodiging.
Heb dit zelf nog nooit meegemaakt.
Maar indien je bv op reis zou vertrekken de dag erna, zie ik daar geen problemen in.
Je kan misschien vragen aan de mensen van de feestzaal om op een bepaald uur op te ruimen, zodoende zullen "die plakkers" het wel verstaan.

Groetjes,
Mieke
15/06/2007

freddy

Meld misbruik23-11-2006 16:59:53

Hi Wendy,

Wat Martine en Mieke hieronder schreven treed ik volledig bij.
Inzake een fatsoenlijk einduur wil ik graag hetvolgende kwijt:
Als videograaf die tot de late uurtjes blijft maakte ik ook dit jaar vele huwelijksfeesten mee. Het viel mij dit jaar meer dan vroeger op dat overal de " ouderen " reeds vanaf 1.30 u afzakten.Hoofdzakelijk wegens te luidruchtige muziek dat bovendien hun genre niet meer is. Langzaam maar zeker wordt vervolgens de groep kleiner en kleiner. Vanaf 3 uur heeft het feest meestal het beste gehad. Alles verschilt ook natuurlijk van streek tot streek.Feest je in Limburg is het niet uitgesloten dat je er een uurtje moet bijtellen.

Veel succes en plezier

fre4@telenet.be

Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik23-11-2006 18:34:50

Haha,

Heb altijd al geweten dat de Limburgers feestbeesten zijn. Nu wordt het hier zwart op wit bevestigd! Wel chic...

Vicky 797

Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik23-11-2006 18:36:34

Oh ja,

Wij gaan geen einduur op de uitnodiging zetten. Wij hebben tot 5 uur een drankenforfait. Tegen dan zal het feestje wel al lang afgelopen zijn... Bij ons is dit dus niet echt nodig.

Ik vind het misschien ook wel een beetje raar om dit op de uitnodiging te zetten. Maar je kan het inderdaad via de DJ aankondigen of het personeel van de zaal al een beetje laten opruimen...

Vicky 797

Veerle
23-9-2006
 Meld misbruik23-11-2006 21:03:09

hey,

we hadden drankenforfait tot drie uur en onze dj was ook tot drie, maar we hadden geen einduur op onze uitnodiging gezet omdat we zoiets hadden van als iedereen zich om drie uur nog keigoed aan het amuseren is waarom dat stoppen?
Maar rond drie uur was er nog maar een 10 mensen van de 90 die er waren en hebben we om drie uur de muziek laten stoppen, en tegen 03.20 was iedereen weg;
Je moet het zelf zien wanneer het feest zelf wat doodloopt, je kan beter in schoonheid eindigen hebben ze ons gezegt :)

groetjes Veerle
23/09/06

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-11-2006 7:42:48

Hey,

net als iedereen hieronder zou ik het een beetje vreemd vinden om een einduur op een uitnodiging te vinden... Wij hebben inderdaad gewoon de DJ een kleine aankondiging laten doen en na het laatste liedje hebben we rustig van iedereen afscheid kunnen nemen. Dat was rond 04 u, maar toen was het eigenlijk bijna een familie-feestje geworden (ouders, broers en zussen), dus het meeste volk was toch al weg.

Groetjes,
Lieve

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik24-11-2006 9:13:49

Hey,

Wij hebben wat rondgekeken en gezien dat bij ons de meeste mensen vertrokken tussen half een en een uur.
En toen bleef er nog een kleine groep over.
En tegen kwart over twee was het héél goed uitgedund en toen aan de DJ gevraagd om langzaam af te ronden.

Wij zijn dan ook wel begonnen me dansen rond 22 uur.

Groetjes,
Christine

wendy
2-6-2007
 Meld misbruik24-11-2006 9:37:09

Allemaal bedankt voor de tips :-)
En Martine, ik ben niet diegene met een kleedje van Marylise, ik heb er één van Benjamin Roberts...maar da's ook een heel mooi zene ;-)
groetjes,
Wendy

Felix
1-2-2007
 Meld misbruik24-11-2006 13:07:46

Ons trouwfeest is op vrijdag. Veel mensen zeggen dat mensen op die avond van de week eerder naar huis gaan (dan op een zaterdag) omdat het een drukke week is geweest. Niet dat dat moet hoor :-) Daarvoor hebben we ons trouwfeest niet op vrijdag gepland. Ons forfait loopt tot drie uur 's nachts. Vermoedelijk gaat dan al heel veel volk vertrokken zijn en betaal ik die laatste pintjes zo wel hoor.

Evi

Meld misbruik26-11-2006 12:55:39

wij hadden een forfait en onze dj was onze beste vriend dus van ons mocht het zo lang duren als het kon. De eerste mensen zijn bij ons pas rond 03u00 naar huis gegaan en de laatste om 07u00 bij ons was er om 05 uur nog meer dan 100 man. Er waren wel veel feestbeesten bij. Wij zijn dit jaar naar verschillende trouwfeesten geweest waar alles reeds om 03u00 gedaan was... Ik persoonlijk zou dit zeer erg gevonden hebben op ons trouwfeest..
Het begint inderdaad een fenomeen te worden merk ik dat mensen reeds na de openingsdans stilletjes aan vertrekken. Iedereen feest op zijn manier maar ik was zeer blij met het onze :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...