Nu Online
Momenteel zijn er 96 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Desserttafel

  10-6-2013 19:45:40
Hey meiden, Ik zou liever een desserttafel doen ipv een taart. we gaan wel een klein taartje erbij nemen om toch iets te kunnen aansnijden. liefst nog zou ik zelf zoveel mogelijk maken. Of een collega van mij wil ook gerust helpen. Nu heb ik weinig fantasie en zelf helemaal geen zoetebek! Wat zouden jullie zelf zo verwachten op een desserttafel? :) ik dacht al aan cakejes, macarones, kleine zakjes popcorn, cakepops en voor de rest..... Groetjes, Natascha

natascha
14-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1310


Marijke
19-7-2013
 Meld misbruik10-6-2013 19:51:13

Hmmm ik kan je wel helpen met ideeën :-) misschien verschillende mousses, kaastaart, fruitsalade met ijs, tiramisu, crème brulée, moelleux, ...



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik10-6-2013 19:55:25

Hmmm ja klinkt al goed :) zolang het maar geen TE moeilijke dingen zijn, een echt keukenprinses ben ik niet echt :D



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik10-6-2013 20:41:05


Chocomousse, rijstpap, verschillende taarten, cake, koekjes, fruitbrochettes, fruitsla, verschillende soorten kaas met wat brood



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik10-6-2013 21:51:21

Chocoladefondue!

IJs met aardbeien
Pannenkoekjes



maartje
5-7-2014
 Meld misbruik10-6-2013 22:21:36

Als je wil, kan ik je wel een aantal makkelijke (en lekkere!) receptjes bezorgen. Geef maar een seintje als je dit graag hebt :-)



Els
24-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 23:30:59

De chocomousse en andere nagerechten van Aveve zijn super gemakkelijk te maken en heeeeeel lekker, misschien ook een tip voor als je toch verschillende dingen wil die heel gemakkelijk zijn ... Succes ermee !!



margot
7-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 0:08:20

room soesjes ! zo n torentje met chocolade erop of caramel :D zo gaan wij het doen
met allemaal dessertjes zoals pudding, chocomousse , verse fruit , bavarois , muffins , brownies ,..



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik11-6-2013 7:14:20

Hey maartje, stuur maar door hoor! Dank je wel alvast :) men mailadres is taschkevdv800@hotmail.com Aah els bedankt voor de tip!:) Margot dat van jou klinkt ook zeker niet slecht :) ga je die dessertjes ook zelf maken?



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik11-6-2013 10:05:36

Hay Natascha! Wij waren ook van plan de desserttafel zelf te maken. Een paar dingen uitbesteden aan grootmoeders of babysitkinderen. Heb jij een idee hoeveel te voorzien? En wanneer precies je dit allemaal maakt? 1 dag voordien? Of lukt 2 dagen voordien ook nog qua versheid...? Ben een leek op dessertgebied... Ons plan was wortelcake, kaastaart, soezen, appelcrumble, cakepops, rijstepap, pudding. Maar is nog niet compleet...



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik11-6-2013 10:51:00

Hey lize, hier ook een leek op dessertgebied hoor :). Ik zal dit bijna nooit nemen vandaar ik is hoor bij jullie wat jullie allemaal leuk zouden vinden. Qua aantal heb ik ook totaal geen idee, we zijn met een 70 ongeveer dus ik weet het ook allemaal niet zo goed. Ik denk dat je sommigen dingen misschien wel 2 dagen op voorhand kan maken niet zoals je cake en kaastaart misschien ook? Langs de ene kant wil ik zeggen van kom we gaan gewoon voor taart maar vind een desserttafel toch wel leuker ogen en leuker voor de gasten dat ze wat kunnen kiezen toch? :)



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik11-6-2013 11:11:17

Er zijn ook dingen die je kan invriezen.
Ik eet graag ijs, maar da's al wat lastiger om neer te zetten als je het niet koud kan houden.
En verder: taarten, chocomousse, tiramisu, pudding...
Zorg zeker voor dingen die je zelf wel zou kiezen, want er zijn meer mensen die niet zo van zoetigheid houden. Dus bijvoorbeeld verschillende soorten kaas, broodjes (en boter), noten, fruit.

Persoonlijk zou ik niet te veel verschillende dingen voorzien, maar eerder enkele dingen kiezen en daar voldoende van maken. Maar dat is omdat ik mezelf ken: ik wil graag van alles iets geproefd hebben. Als er meer mensen zo denken, gaan ze heel veel eten...

Hoeveel je moet voorzien, hangt wat af van hoeveel de gasten verder te eten krijgen. Na een uitgebreid diner lijkt mij 2 of 3 porties per persoon (kijk gewoon in het recept voor hoeveel personen het is) voldoende. (bij een bruidstaart is het in principe ook maar 1 stuk per persoon)
Als de desserten de hele avond blijven staan en er is dan verder niets anders meer, dan zou ik meer maken.



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik11-6-2013 11:12:19

Absoluut! Ik zal je laten weten na ons huwelijk hoe realistisch het allemaal was ;-)




natascha
14-6-2014
 Meld misbruik11-6-2013 12:14:01

Oke super! Ben benieuwd ;)



Anoniempje
5-7-2014
 Meld misbruik11-6-2013 13:28:30

Zet eventueel alles in kleine porties, dan kunnen de mensen zelf een bordje samenstellen? Ik ben een echte zoetebek en ben altijd blij met zo'n mini-desserten buffet: een miniglaasje chocomousse, een macaron, een klein gebakje, ... anders kan ik niet kiezen en eet ik veel te veel (3 stukken taart of zo!) :-)
Zelfgebakken cake kan je invriezen. Biscuit ook, daarbij hoef je dan enkel de versiering met boterroom of slagroom op de dag zelf te doen. Chocomousse best maar 1 dag op voorhand maken denk ik.
Het idee van Sanne vind ik ook wel tof, dessertenbuffet + kaas, voor elk wat wils. Succes!



natascha
14-6-2014
 Meld misbruik11-6-2013 13:41:52

Hey anoniempje, dat had ik in gedachten om het zo in van die mini glaasjes te doen :).zo van die grote potten chocomouse enzo is nu ook niet zo heel mooi vind ik.



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik12-6-2013 12:03:20

Natascha, al een idee waar je die glaasjes gaat kopen? Ben al op zoek gegaan op internet, maar vind niks in kleine(re) aantallen...




natascha
14-6-2014
 Meld misbruik12-6-2013 13:26:45

Ik ben terstraks in de ava gaan kijken. Het is natuurlijk wel van plastic he :). Daar kan je ze per 25 enzo kopen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...