Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enveloppendoos huisje?

  10-6-2013 19:33:01
dag iedereen
ik heb 2 vragen de eerste is in verband met mijn onderwerp en daar zal ik dus mee beginnen.
mijn verloofde en ik vragen een centje aangezien we volop aan het sparen zijn voor een eigen huisje daarom dat ik een enveloppendoos zou willen in de vorm van een huisje. persoonlijk denk ik dat het mss fijn is voor onze gasten als we zien waarvoor we hun presentje willen gebruiken.
maar nu vraag ik me af hoe begin ik hier het best aan. ik heb dit nog nergens tegen gekomen dus denk ik eraan om dit zelf te maken. maar daar zit het hem nu maak ik dit in karton? of wat ik zelf al in gedachten had is om ergens zo mini-baksteentjes te kopen en zo zelf een huisje te lijmen. maar waar vind ik dit materiaal?

en dan een 2de vraag. mijn beste vriendin trouwt deze zomer heel onverwachts met dat ze zwanger is. ik ben heel blij voor haar al heeft ze me een minder goed gevoel gegeven. wij trouwen in intieme kring en geven dan een fuif omdat we dit 1 zelf willen en 2 omdat vanwege familieproblemen bij men vriend dit de beste oplossing is om geen ruzies op onze trouw zelf te hebben. nu kreeg ik dus telefoon van die vriendin met het blijde nieuws. zij geven een groot feest met alles erop en eraan. nu zegt ze plots dat ik haar feest ook maar als mijn eigen trouwfeest moet zien omdat ik het met heel wat minder moet doen.
hoe zouden jullie je hier bij voelen? ik vraag me echt af of ik het niet erger opneem dan dat het is maar uit de manier waarop ze het zei kreeg ik precies het gevoel dat hoe wij het willen te min is. we kunnen ons gerust een groot feest permitteren maar wat hebben we eraan als de helft van onze gasten toch maar zullen ruzie maken?
nu weet ik eerlijk gezegd ook niet goed hoe ik het beste naar die vriendin toe reageer?

ine
11-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1798


krista
9-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 20:32:11

Hoi Ine,
ik zou een gesprekje tussen jullie twee niet uit de weg gaan en als jullie beste vriendinnen zijn zou ik klare wijn schenken.
Ik zou haar zeggen hoe je je voelt, dat je het niet echt op prijs stelt en dat jij je droomhuwelijk uitvoert ookal is het mss in intieme kring of dmv een trouwfuif te geven.
Maar wik en weeg op voorhand ff af of jullie vriendschap hier tegen bestand is.
Maar voor jezelf, verloochen je niet, geniet van jullie dag gelijk jullie het graag willen.
Genieten dat is het belangrijkste en voor iedereen anders een ander begrip.
Nog een fijne voorbereidingstijd, geniet ervan want het vliegt voorbij...
X



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik10-6-2013 20:44:29

Een kartonnen doos rood schilderen en dan met grijze verf de 'voegen' schilderen.

De flappen om ze dicht te doen schuin omhoog zetten en dit dan zwart schilderen..
Zorg voor ramen en een deur ook misschien ;-)
Aangezien je flappen om het dak te maken niet lang genoeg gaan zijn om de nok van het dak te maken heb je daar meteen een soort van gleuf om de enveloppen in te steken :-)
En anders kan je in je deur die je schildert een brievenbus gleuf maken voor je enveloppen..



Mieke
12-7-2013
 Meld misbruik10-6-2013 21:24:25

wij hebben in lego een huisje gemaakt , ale mijn toekomstige en onze zoon




Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik10-6-2013 22:33:38

Deze website heeft wel wat kartonnen spullen, waaronder ook huisjes om in elkaar te knutselen: http://www.kousenenkarton.be/nl/karton/ . Ik weet wel niet of je daar makkelijk je enveloppes in kunt laten deponeren.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 7:53:32

Wij hadden eerst het idee om zo'n huisje te maken:
http://ruffledblog.com/vintage-wedding-blog/purple-lila...



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 8:55:20

ivm het huisje.
Je kan vb een brievenbus zoeken in de vorm van een huisje (of een oude brievenbus beschilderen?)
vb Postbus / brievenbus wit - brievenbushttp://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=83



Eva
21-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 10:51:11

In de speelgoedwinkel vind je van die huisjes om zelf te bouwen (baksteentjes, dakpannen, mortel,...) van het merk Teifoc.



kurt
27-7-2013
 Meld misbruik11-6-2013 13:09:41

op volgende site vind je verschillende huisjes:
http://www.etsy.com/browse/weddings/decor/card-box?ref=br_nav_new_4rschillende.
wij zelf vonden het wel wat duur en hebben er zelf ééntje in elkaar geknutseld volgens het voorbeeld die we mooi vonden op de site. Als je een beetje handig bent lukt het van zelf en heb je alleen maar de kost van een paar houten planken en de verschillende kleuren verf. Ons huisje mag zeker naast die van de site gaan staan, het is zeer erg gelukt !!!!



ine
11-4-2014
 Meld misbruik11-6-2013 18:49:25

dank je iedereen voor de leuke ideeën.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...