Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eindelijk een verslagje :) - 18 mei 2013

  8-6-2013 9:47:39
Lieve bruidjes en bruidegommen
Sinds woensdag terug van huwelijksreis dus ik kan eindelijk eens beginnen aan mijn verslagje.
De laatste drie dagen voor de trouw moet ik zeggen dat ik echt vrij rustig was.
Ik sliep de avond voor de trouw in ons eigen appartement samen met mijn beste vriendin. Mijn man logeerde in het Marriott in Gent op wandelafstand van ons hotel.
Daar heeft hij me ooit gevraagd zijn vriendin te worden én heeft hij me ten huwelijk gevraagd :)
Om 06u30 liep mijn wekker af. Ik had echt goed geslapen dus opstaan viel goed mee. Een snelle douche, makkelijke kleren aan, een rijsttaartje met veel moeite opgegeten (dat is het enige dat ik no matter what naar binnen kan krijgen, dus ook als ik zenuwachtig ben) en dan was de mama er al om me naar de kapper te brengen.
Bij de kapper in de watten gelegd met mini ontbijtkoekjes en koffie en voor ik het wist lag mijn haar in de plooi en zat mijn lange sluier er vast in :)
Terug naar huis waar de make-up dame, de fotograaf en de videomensen al zaten te wachten. Pas op de make-up stoel werd ik helemaal rustig (of toch voor zover dat mogelijk is).
Stillekesaan begon de suite toe te komen en plots was het tijd om in dé jurk te stappen.
En toen stond mijn man aan de deur.
Supermooi moment. Vrij emotioneel maar echt een van de mooiste momenten die dag :)
Een briefing van ceremoniemeester Steven Chys volgde (echte TOP ceremoniemeester)
waarna de suite naar de kerk vertrok. Ik bleef nog even thuis met mijn papa, mijn getuige en ons bruidskindje.
Instappen in een oldtimer jaguar met een kleed van jewelste was een hele bedoening :)
Aangekomen aan de kerk werd ik toch wel even heeeel heeel zenuwachtig. Maar wat een mooi moment. Uw man die vooraan staat te blinken en enkel bekende gezichten zien. Supermooi.
De mis was zonder meer fantastisch. Grappig, een beetje chaos door een verstrooide priester, maar zo echt en mooi. Na het buitenkomen uit de kerk hadden we cava voorzien en vanaf dat moment waren we hélemaal zen. Lekker aperitieven met de gasten en babbelen, snoep uitdelen en cadeautjes en gelukswensen ontvangen. Zalig toch :)
Van aan de kerk daarna de stad ingetrokken met onze zalige fotograaf. Niets was gemaakt, alles ging spontaan en we hadden een suuuuperfijne namiddag. Jesse Willems is zonder meer een aanrader van jewelste. We konden helemaal onszelf zijn en daar betaal ik graag voor :)
Daarna lunch bij de mama en mijn make-up werd bijgewerkt en dan was het vliegensvlug tijd om naar Roeselare te rijden, in te checken in het hotel en naar onze zaal te gaan.
Over Ter Eeste in Roeselare niets dan goeds. Supermooie locatie, heel fijn personeel en goede bediening. Enkel hun aankleding vonden wij niet mooi. De bloemen die op tafel komen mag je niet zelf kiezen, ook niet het kleur en daar ben ik allergisch aan. Dat is het enige dat ik daar echt niet fijn vond. Zeker niet als je een thema in je trouw wil doortrekken (bij ons was dat vintage). We hebben al hun aankleding weggelaten en onze weddingplanners op onze zaal losgelaten. Het was magisch. :)
Het eten van Ter Eeste was zonder meer top. Heel heel heel lekker. En genoeg en het dessertbuffet overtreft echt al onze verwachtingen en meer. Een overdaad aan abnormaal veel lekkere dingen. Het bleef ook de hele nacht staan.
We hadden een zot feest met heel heel heeeeel veel lieve verrassingen en het voelde allemaal gewoon onwerkelijk om eindelijk onze dag te beleven. En plots was het gedaan. De laatste dans was voor mij superemotioneel. Al dat plannen, al die stress, al die beslissingen en al het gedoe, en plots is het voorbij.
De dag nadien alle cadeautjes en kaartjes opendoen was superfijn. En ik ben ontzettend blij dat we de maandag op huwelijksreis zijn vertrokken. Ik ging anders een week lopen huilen hebben dat het voorbij was :)
Het is waar wat iedereen zegt: je moet genieten van je dag, van de eerste seconde tot de laatste. Maak de klik, laat alles los en neem de tijd om er bij stil te staan zo af en toe. Wij hebben dat gedaan en wij hebben echt genoten. Het is jullie dag, doe jullie eigen zin (zowel bij de voorbereidingen als op de dag zelf), als je iets niet wil, doe het dan niet en heb je zin om wat langer te babbelen met 1 tafel tussen de gangen door, doe dat dan. Niemand zal je iets kwalijk nemen. Jouw dag. Je trouwt maar 1 keer. Neem het ervan :)
Ohja: wij hadden ook 2 mensen die ons de hele voormiddag zijn gevolgd (met de camera) Eentje mijn man en eentje mij. Dat is echt een aanrader. Bewegend beeld van je trouw is supersupersupermooi. Als je daar over zou twijfelen: het is zijn geld dubbel en dik waard.
nog even enkele aanraders:
onze weddingplanners: Hotel Chevalier - https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4563719344442...
2 topmadammen die werken volgens ieders budget. Zonder hen was ik zot geworden het voorbije jarenhalf :)
Mijn jurk was een St. Patrick (Pronovias groep) en kwam van bij La Tiara in Antwerpen - Fijne service daar!
Jesse Willems - Super fotograaf en zijn centjes dubbel en dik waard
Steven Chys - Perfecte ceremoniemeester, leuk, grappig professioneel en niet te stijf.
Make-up werd gedaan door MUA Geertrui Raport - Superprofessioneel en heel fijne madam (ze doet ook kapsels voor wie dat wil)
Bloemen kwamen van De Tuinkamer in Gent - zalige madam en altijd topbloemen.
Ter Eeste - mooie, unieke zaal en suuuuperlekker eten
En dan een linkje naar de eerste foto's die we ondertussen kregen van de fotograaf zeker? :) Ik kan al niet wachten op de rest :)
Voila dit was het zowat :)
Aan alle toekomstige bruidjes: heel heel heeeeeeel veel succes en geniet ervan met volle teugen!

Marieke
18-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 33 | Gelezen: 2850


Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik8-6-2013 9:52:32

en hier vind je onze eerste foto's in betere kwaliteit




Sarah
19-7-2014
 Meld misbruik8-6-2013 9:57:41

Hele mooie foto's en je kleed... Wauw:)



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik8-6-2013 9:58:56

Waw Marieke, ik begon inderdaad ongeduldig te worden voor je verslagje maar het was het wachten waard!!!!!
Hele mooie foto's ook trouwens! Je was een prachtige bruid!!!!!!!!
Proficiat xxx



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik8-6-2013 10:15:18

en inderdaad, je kleed WAW



Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik8-6-2013 11:29:23

Waauw! Prachtige foto's! Jullie straalden echt :-) Proficiat!



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik8-6-2013 12:32:52

maar allez jong, jullie foto's kunnen zo de boekjes in!!! suuupermoooi!! het hele plaatje is perfect en klopt volledig!
proficiat!!!!!!!!!!!
(en dankje om te delen - ik vind het altijd zo leuk om alles van iedereen te lezen ;-) )



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik8-6-2013 12:49:13

Proficiat! Leuke foto's en een heel mooi kleed. Dank je om te delen!



Lieve

 Meld misbruik8-6-2013 13:28:11

Op jouw verslagje had ik ook zitten wachten. Heel erg mooi Marieke, alles erop en eraan, je jurk, je haar en make-up: prachtig!

Ik vind het super dat jouw dag ook super was!



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik8-6-2013 13:52:35

Wauw, supermooi!
Nog een klein vraagje Marieke, jij had toch dat probleem dat je jurk iets te lang was en het zo duur was om de kant korter te maken hé. Heb je dat dan uiteindelijk laten doen? En indien niet, heb je daar problemen mee gehad om te stappen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem... :s



Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik9-6-2013 0:11:26

Amaai wat een prachtige foto's! Wat zagen jullie er knap uit! Als ik kon zou ik daarvoor tekenen hoor! Geniet nog goed na!



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik9-6-2013 11:53:33

Wauw, supermooie foto's!!!
PROFICIAT met jullie huwelijk en geniet nu maar lekker lang na van jullie 2tjes ! xxx



Sofie
5-7-2014
 Meld misbruik10-6-2013 7:41:05

Amai super mooie foto's! En je zag er echt prachtig uit :) nog een hele dikke proficiat! En geniet van het getrouwde leven ;)



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik10-6-2013 7:48:05

@delphine Ik heb het niet laten doen. Het was me te duur. Heb wel een iets bredere hoepel genomen zodat het kleed iets verder kwam. Maar ik had wel problemen met mijn onderrokken. Ik heb mijn kleed moeten vasthouden bij 't stappen. Om de kerk binnen te komen was het even paniek want ik stapte op mijn kleed. (tenzij ik hele kleine stapjes nam). We hebben het opgelost door mijn papa mijn boeket te laten dragen zodat ik mijn kleed een beetje kon opheffen :)

Uiteindelijk heeft het me de rest van de dag niet gestoord en om te dansen heb ik gewoon kunnen dansen. Maar in de kerk was het wel even vervelend.



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik10-6-2013 7:50:10

Bedankt allemaal. Superlief!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-6-2013 12:03:58

Oh, geweldig verslagje!!!
Die laatste dans é...dat is helemaal overweldigend...ik was toen ook maar aan het snotteren en ik dacht toen echt van, moet ik nu gelukkig zijn (uiteraard...getrouwd met mijn droom husband) of ben ik triest omdat alles voorbij is?? heel raar gevoel...
Maar goed dat je hebt genoten van begin tot einde, het klinkt als een magisch mooie dag!
Prachtige jurk ook!!!

Nog lang nagenieten en vooral dikke proficiat!!!

Groetjes
Sandra



Chloé
4-5-2013
 Meld misbruik10-6-2013 15:12:35

Wauw, supermooie foto's! Je kleed en kapsel vind ik echt TOP, goed gekozen! En het is misschien "not done" om dit te zeggen, maar je man is een knapperd! ;-)



viki
18-10-2013
 Meld misbruik10-6-2013 15:15:31

WAW, heel mooie foto's, prachtig kleed.
Proficiat

groetjes



Joke
25-5-2013
 Meld misbruik10-6-2013 17:09:09

Hey Marieke,


Prachtige foto's!!!! Echt enorm knap hoor!!
Hele dikke proficiat en veel succes en enorm veel liefde in jullie verdere leven.
Ik ga me dan ook eens bezighouden met een verslagje te typen van onze dag!! :-))



marijke
17-8-2013
 Meld misbruik11-6-2013 11:51:10

ohhhhh wat leuk om allemaal te lezen. Heel mooi verslagje, prachtige foto's, prachtige bruid! Om jaloers op te zijn!!

Een klein vraagje, hebben jullie de cava na de mis zelf voorzien of heb je een dienst ingehuurd?




Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-6-2013 8:36:07

Marijke die hebben wij zelf voorzien. Maar mijn weddingplanners hebben dat volledig uitgewerkt. Zelf is dat onmogelijk om in goede banen te leiden.

Ons logo aan de flesjes hadden we laten ontwerpen en al de rest hebben de weddingplanners gemaakt in de stijl die ik wou. :)



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-6-2013 8:37:43

@chloé haha bedankt! :) Ik ben ook vrij hard fan van mijn man :D



Joke
4-10-2014
 Meld misbruik13-6-2013 16:30:02

Mooi verslag, prachtig koppel, superfoto's...

Ons feest zal ook in Ter Eeste zijn. Moest je van op die locatie ook al foto's hebben en die willen delen met ons... :)



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik17-6-2013 20:45:33

@joke Je kan foto's vinden op facebook van onze weddingplanners. Maar wij hebben alle aankleding veranderd dus ga niet van deze aankleding uit. We hebben zelf bloemen voorzien, andere tafelaankleding, ander hoezen in de receptiezaal voor de tafels, bepaalde tafelkleedjes weggelaten, overal andere kaarsen en ook lampen opgehangen in de zaal van de vaten.

Ook in de gangen en in lege hoekjes hebben wij aankleding in dezelfde stijl aangebracht. Wij wilden vintage en waren niet zo fan van de bloemenkeuzes van de zaal zelf. Voor de rest is Ter Eeste echt top.



Joke
4-10-2014
 Meld misbruik19-6-2013 9:02:51

Bedankt! Prachtige aankleding!



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik24-6-2013 14:17:45

Prachtig!ik was ook helemaal betoverd door het vintage thema en als je dan deze foto's ziet.... Wauw Zeker straks aan de toekomstige husband tonen,dit zal hij ook wel prachtig vinden!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-6-2013 9:28:38

Oh, de zaal was echt prachtig!



curieuseneuse
22-8-2015
 Meld misbruik26-6-2013 8:53:17

Prachtig gewoon!
Heel mooie foto's, het thema is ook echt super!
Een klein vraagje, wat zit er in die glazen flesjes?



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik26-6-2013 11:49:12

Daar zit homemade lemonade in gemaakt van roze pompelmoes.



curieuseneuse
22-8-2015
 Meld misbruik26-6-2013 13:55:38

Leuk ideetje En super gepresenteerd



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik30-6-2013 16:29:56

Vanwaar komt het kostuum,vind ik ok zeer mooi?



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik1-7-2013 10:13:20

Sofie het kostuum werd op maat gemaakt door Cafe Costume. Dit kostuum kwam op een 1700 euro (incl op maat gemaakt hemd) - Zonder de das en zonder de bretellen (bretellen waren tegen de 100 euro dacht ik) (bij benadering he, ik weet het niet meer uit mijn hoofd)

Je kan door hen al een kostuum laten maken vanaf 600 euro (maar dan moet je uit de cafe costume stoffen kiezen - wat niet wil zeggen minder mooi he - véél keuze en veel mooie stoffen ook)



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik1-7-2013 12:49:04

Mercikes,hij vind zijn goesting nergens en dit costume vond hij dus wel mooi!



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik2-7-2013 9:43:30

Haha Sofie wij hadden ook dat probleem. Vooral omdat hij groot en zeer mager is. Café Costume is echt te zalig voor woorden. (vooral voor de details binnenin het kostuum) Ge gaat het u niet beklagen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info