Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten op de dansvloer krijgen

  6-6-2013 15:53:56
Dag mede-bruidjes,

na een heel jaar voorbereiding is het zaterdag eindelijk zover! Alles is geregeld dus ik kan met een gerust hart beginnen aftellen Nu is er nog een klein dingetje waar ik met bezig loop. Het zit namelijk zo: Enkele weken geleden hebben we alles besproken met onze DJ ivm met het dansfeest en we hadden gezegd dat eerst ik en mijn ventje onze openingsdans zouden doen, daarna zou ik met mijn papa en mijn vriend met zijn mama dansen en vanaf dan zou het feest moeten losbarsten. Nu hoor ik al van verschillende mensen dat het beter is om eerst veel meer te vermenigvuldigen op de dansvloer, dus zeker een 6 à 7-tal slows te draaien zodanig dat er veel mensen op de dansvloer staan, waardoor de dansvloer ook onmiddellijk vol staat als de DJ begint. Nu ben ik zelf niet zo een 'slower' en zie het niet echt zitten om 6 of 7 slows na elkaar te dansen, maar als we echt maar 2 slows doen denk ik dat het inderdaad misschien moeilijker is om de mensen op de dansvloer te krijgen als die al zo leeg is (er staat dan maar 4 man op na die slows). Hoe zit dit bij jullie, hoe doen jullie dit?


Groetjes

Birgit
8-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1529


Joke
4-10-2014
 Meld misbruik6-6-2013 15:59:52

Heb daar ook al zitten over nadenken. Ik wil enkel een openingsdans, en daarna mag het direct knallen. :)

Je zou de DJ kunnen vragen om na de laatste slow een echt fuifnummer te draaien en met enkele bevriende koppels op voorhand afspreken dat ze zich dan bij jullie op de dansvloer komen vervoegen. Dat maakt de drempel voor de anderen al een stuk kleiner.




Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:08:25

de laatste trouw die wij deden werd het met een vermenigvuldiging gedaan, maar niet met slows. Wel met up-tempo liedjes die elkaar vlug opvolgden, waarbij je sneller over de dansvloer moet walsen, binnen de kortste keren stond de dansvloer dan vol. Misschien es vragen aan de DJ of hij hiermee ervaring heeft?



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:09:10

wij gaan het doen zoals op de trouw van mijn nichtje:
zij hadden hun openingsdans, daarna vermenigvuldigd met de ouders en dan vroeg de DJ aan iedereen in de zaal die elkaar minstens even graag zag om mee te komen slowen op de dansvloer :-)
heel de zaal leeg natuurlijk en na die slow begonnen de schijven te komen en is de dansvloer stampvol gebleven!!



Jacky

 Meld misbruik6-6-2013 16:24:42

Een goede trouw dj moet de dansvloer toch vol krijgen lijkt me???

Wat ik doe als er wat ouderen in de zaal zitten zijn na de openingsdansen wat marchen draaien, hier krijg je de dansvloer echt vol mee, de wat ouderen komen zo ook aan hun trekken en de jonge mensen dansen ook graag eens een march en hupla je bent vertrokken.

Wil het koppel dit soort muziek niet dan draai ik na de openingsdans nog 2 slows om de dansvloer vol te krijgen en dan, naargelang het publiek in de zaal en de wensen van het koppel klasiekers uit de jaren 70/80 of de toppers uit de hedendaagse top 40.

6 slows na elkaar is veel te veel, 3 is het maximum.



Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik6-6-2013 16:46:50

Wij hebben na onze openingsdans nog de dans met de ouders gedaan en nadien heeft de dj er direct een ferm nummer opgezet waardoor iedereen direct op de dansvloer stond. Zolang de bruid danst blijft er ook volk staan ;-) je gaat zien dat het allemaal vanzelf gaat! De dj zal trouwens wel snel door hebben met welk nummer hij de boel in gang kan krijgen. Veel plezier en geniet er vooral van !!!



Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik6-6-2013 22:10:50

Wij hebben onze openingsdans gedaan en nadien zijn we direct met een knallend nummer ingevlogen. Was direct een succes, heel de dansvloer vol. Dit best even bespreken met je dj die weet wel raad. Geniet er maar van, loopt allemaal wel los. Groetjes



tima
8-9-2012
 Meld misbruik6-6-2013 22:58:18

bij ons is er na de openingsdans en met de ouders . 1st de kousenband door man afgeschoten en nadien alle niet getrouwde vrouwen op de vloer bruidsboeket gegooid en we hadden afgesproken met de dj om dan typische vrouwen liedjes te spelen zo zijn dat groepje vrouwen blijven staan en andere bij gekomen en zo is het verder geborduurd



David

 Meld misbruik7-6-2013 7:29:39

Als ik en trouw draai, begin ik met openingsdans die ik volledig laat spelen. Dan volgt de "traditionele" zoon-moeder en dochter-vader slow. In de helft van die slow begin ik te vermenigvuldigen. Volgende slow terug vermenigvuldigen en in de helft nog eens vermenigvuldigen.

Daarna.... DISCO!!! Boney M, Patrick Hernandez, Abba,....
Werkt nog altijd bij mij
Groetjes en succes morgen!
Geniet ervan



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik7-6-2013 7:48:09

6-7 slows na elkaar vind ik persoonlijk wel veel. Bij ons hebben ze er 3 na elkaar gedraaid. En bij het 3de liedje stond er al vrij veel volk op de dansvloer. Gewoon teken doen dat ze moeten komen. En dan direct ambiance liedje draaien. Komt allemaal wel vanzelf in orde. :)



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik7-6-2013 11:43:17

Wij doen onze openingsdans en daarna wordt het smidje gedraaid
bijna iedereen die komt kent de jig wat je op dit liedje perfect kunt dansen
dus dansvloer opslag gevuld want iedereen doet dit graag

xxx


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...