Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onderhandse akte

  5-6-2013 6:01:19
Wij trouwen op 7september.
Ik ben huiseigenaar en het huis staat dus op mijn naam.

Wij zouden dit regelen bij de notaris in de aard van moesten we uit elkaar gaan ooit dat ik 60% eigenaar ben en zij 40%. (eigenlijk zijn we beiden evenveel eigenaar voor de wet maar dit is een uitbetalings regeling...zei de notaris)
Dit is echter nogal prijzig (1050euro).

Iemand vertelde mijn verloofde dat we eens moesten informeren naar een onderhandse akte maar ik weet niet of dit mogelijk is voor het gene we ermee willen bekomen.

Iemand daar zicht op?..of tips hoe het tactischer of interessanter kan?



bedankt

Robby
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1712


fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik5-6-2013 8:23:29

wij zijn ook naar de notaris geweest omdat het huis op men ventje zen naam staat wij hebben wel 50/50 we hebben 480 euro betaald je moet dit wel een maand voor de trouw doen want na den trouw is het veel meer grts



Belleke
24-8-2013
 Meld misbruik5-6-2013 9:36:33

Hier gisteren een huwelijkscontract gaan tekenen bij de notaris met een uitbetalingsregeling omdat mijn toekomstige al langer aan het afbetalen is. Wij hebben 570 EUR betaald.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik5-6-2013 10:05:11

Dag Robby. Ik heb weinig verstand van die zaken maar als je twijfelt, kan je steeds bij een andere notaris een second opinion vragen. Dit is dan ook een gratis consultatiegesprek en je kan dan ook eens checken naar die onderhandse akte.
De prijzen zijn bij elke notaris dezelfde, het hangt af van wat er allemaal in komt te staan. Het is dan misschien prijzig maar volgens mij wel een goede investering. Succes!



Tina
11-10-2014
 Meld misbruik8-1-2014 10:52:08

ons huwelijkscontract kost 850 euro dan word ik mede-eig van het huis. Niet trouwen maar gewoon samenwonen kost me 13000 euro want dan betaal ik 10-13 % op men deel das de wet.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...