Nu Online
Momenteel zijn er 146 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zijn wij zot ?????

  31-5-2013 17:16:12
de eerste stortingen komen binnen van zijn tantes en nonkels langs zen vaders kant 50 euro per koppel dat geven wij al bij vrienden en dat was nog meer en was maar dessertenbuffet weet je mag ni huwen voor het geld maar dit is erover vindt ik of zijn wij zot en dan de tantes en nonkels langs zen mamas kant geven dan weer overdreven veel das tleven zekers

fabienne
14-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2447


Lore
18-5-2013
 Meld misbruik31-5-2013 17:26:17

Fabienne, wij zijn ook erg verschoten van de bedragen dat sommigen geven.. Wij geven op feesten echt veel meer. Als je het bekijkt: 90% heeft op ons feest minder gegeven dan wij hen zouden geven.. Ik heb me voorgenomen om in het vervolg ook niet meer zo veel te geven.. En ik heb bijgehouden wie wat geeft.. Zo moeten wij binnen 2 weken naar een feest en zij hebben aan ons 25 euro gegeven... Voor avondfeest! 2 personen.. Wij gaan hen een kaart en een fles wijn geven(wij drinken geen wijn en hebben veel flessen) Ik was ook echt op mijn tenen getrapt! Maar ja, je kan er niets aan doen.. Want zoals je zegt: je trouwt natuurlijk niet voor het geld.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 17:37:29

Wij gaan ervan uit dat wij een feest doen en dat wij daarvoor betalen. Als mensen iets willen geven: fijn, maar als dat de kosten niet dekt: geen erg. Sommige mensen van de oudere generatie hebben ook geen idee wat zo'n feest kost denk ik. Ik vermoed dat tantes en nonkels op leeftijd denken dat je met 25 euro per persoon misschien wel toekomt om een avondfeest te organiseren, omdat dat in hun tijd zowat de prijs was...

Ik ga er in ieder geval niet van uit dat we break-even zullen zijn met ons feest, met de helft terug ben ik al content...



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik31-5-2013 17:48:42

hey mona ik begrijp wa je bedoeld ik heb ook gezegt ik trouw ni voor het geld maar toch ben ik ontgoogeld in sommige



Sabrina
10-8-2013
 Meld misbruik31-5-2013 17:54:21

Ik hoor van vrienden dat er veel mensen zijn die gewoon lege omslagen in de bus steken - afgeven



Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik31-5-2013 17:55:32

Maak je er niet druk. Wij hebben van sommige mensen enkel een bloemeke gekregen of amper 25euro per koppem voor de receptie. Wij wachten nog op een centje van 10 koppels die er bijna allemaal de hele dag bij waren, schandalig en dat is dan nog familie of hele dichte zakenpartners. Veel mensen kennen hun wereld niet zenne, maar van anderen hebben wij dan weer heel royale envelopjes gekregen. Zo zie je maar



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik31-5-2013 18:13:03

Troost u.. Was bij ons ook zo. Van je eigen familie verschiet je nog het meest.Van verschillende tantes/nonkels, neven/nichten ook 50 euro gekregen voor 2 personen voor het hele feest..



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik31-5-2013 18:31:27

Ik trouw toch echt wel niet voor de centen! Wel uit liefde!

En als ze ons een cadeau willen en kunnen geven, zijn wij héél blij. Maar ik weet dat ik volk (onder andere 1 van mijn eigen getuigen) uitnodig die niet eens geld hebben om elke maand rond te komen en de rekeningen betaald te krijgen. Daar verwacht ik dus helemaal niks van.

Dat ze erbij zijn is voor mij echt wel een 100 keer betere cadeau dan die centen!


Ik nodig overigens héél bewust geen tantes en nonkels uit (we hebben een tijd gedacht over een feest met +200 man).
Ik heb het ook mogen horen van mijn moeder van "ja maar, dan heb je minder cadeaus".
So what?


Als ik zelf naar een trouw ga, dan steek ik het geld in een envelop, zonder mijn naam erbij te steken. De centen zijn met héél veel plezier gegeven, maar ik heb echt geen zin in dat "afgeweeg" (jij geeft dit, dan geef ik hetzelfde terug).
En ik geef nog altijd liever een gewoon cadeau!


Trouwens ... Op voorhand geld ontvangen vind ik vréselijk! Op de dag van de trouw geef ik met plezier een envelop. Maar ik stort never nooit op een rekening.
Als ik dan enkel de keuze zou hebben om op voorhand te geven, dan stuur ik mijn kat.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 18:56:13

Trouwen doe je niet voor het geld, volledig akkoord. MAAR als je weet dat je zelf heel vrijgevig zou zijn en hen een mooi envelopje zou gunnen en dan zelf niets krijgt..Dan is het volgens mij idd effe slikken.
Iedereen leeft natuurlijk naar zijn eigen kunnen, dus van mensen waarvan je weet dat ze het niet te breed hebben, is dit begrijpelijk.

Ik zou zeggen: trek er je conclusies uit voor de toekomst. Sommige mensen kennen gewoon hun wereld niet.



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik31-5-2013 19:00:28

Dit blijft een eeuwige discussie :-) als ik hierboven lees dat men 50 euro krijgt van neve/nichten die er als koppel een hele dag bij zijn denk ik 'leuk' 'bedankt'! Je geeft zelf aan de mensen wat je graag wil geven en je krijgt van de mensen wat zij graag willen geven. Ik heb mij voorgenomen om daar op ons feest niet van wakker te liggen. Ik probeer altijd een cadeau te geven ipv geld, om net zo'n afwegingen niet te krijgen. Als het betreffend koppel dan toch geld wenst, zal ik het nooit zo maar in een enveloppe steken, maar feestelijk verpakken. Goh ja, iedereen denkt toch altijd dat die goed doet met wat die geeft, niet? Ik blijf daar liever wat naïef in :-)



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik31-5-2013 19:04:17

martine ik huw ook uit liefde en weet ook dat ze ni hoeven fortuinen te geven en als ze en enveloppe geven mij ook goed ik heb enkel men rekening nr gegeven omdat de meest dat vroegen omdat ze anders met het geld zatten en trouwens wij op het feest ook en dat is toch al wat geld maar het is gewoon het feit het zijn die het meest comentaar hebben en het meest profiteren op een feest ze drinken normaal gewoon een pintje maar op de feesten drinken ze dan de duurder dingen en dat maakt mij zo grrrrrrrrrr ik drink altijd cola en as ik nr een feest ga ook ik zal dan ni plots ne wiskycola drinken



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik31-5-2013 19:37:32

Trouwen doe je inderdaad niet voor het geld. Maar het is mooi mee genomen.. Ik weet nu ook al dat mensen gaan hebben waar een koppel in het totaal 25 euro ofzo gaat geven. Hier in de buurt heb je een zaal waar je voor 33 euro per persoon terecht kan. Dus die weten niet beter. Op de trouw van vrienden van ons zijn er mensen geweest dat gewoon een lege envelop hebben gegegeven. Hoe achterbaks is dat... Geef dan gewoon niks he. Alle daar mee bedoel ik dan. Geef dan gewoon ook geen kaartje of envelopje. Dus dan mag je blij zijn met 50 euro.... En zoals ze al gezegd hebben Mensen van vroeger geven maar 50 euro per koppel. En je komt naar een feest en neemt eigenlijk een kleinigheidje mee he..
Liefs Caroline



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 19:55:23

Draai of keer het hoe je wil.. Er wordt altijd vergeleken.. Geld of cadeau..

En ja.. Ik krijg geen schaamrood op de wangen om te zeggen dat ik 50 euro per koppel voor een trouwfeest weinig vind..
En wij trouwen ook omdat we het willen en uit liefde.. Niet om cadeau's te krijgen!!
Maar ga maar als koppel eens uit eten.. Dan kom je niet zo ver meer met 50 euro..
En ik verwacht zeker niet dat mensen hun maaltijd volledig betalen.. Dat is ook de bedoeling niet! Maar een fatsoenlijk cadeau mag toch wel..
Ik snap dus wel dat je al verschoten bent...



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik31-5-2013 20:46:35

Ik vind een kado van 50,- per koppel voor een hele avond ook weinig maar als het van mensen komt die het niet breed hebben dan vind ik het niet erg.

Mijn ervaring is wel dat meestal deze mensen hun best doen en de mensen waar je iets meer van verwacht te wensen over laten.

Ik heb zo eens bij de geboorte van mijn 1ste kind van een collega waar ik al 10 jaar mee samenwerkte een kadootje gekregen van euro 5,-

Wij geven per koppel euro 200,- uit aan eten en drinken en het zou leuk zijn moest ik daar de helft van terugkrijgen.

Wij hebben trouwens een rekeningnummer bij een reisburo zodat de mensen iets kunnen geven voor een reisje.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik31-5-2013 21:13:04

Ik vind €50 per koppel ook weinig. Uitindelijk geef je de mensen een hele avond eten en drinken he. Als wij naar een feest gaan trachten we te zorgen dat de mensen op zijn minst uit de kosten geraken. Niet altijd goed in te schatten maar voor enkel receptie of vanaf dessert geven we €35 pp. Voor volledige feest €75 pp. Ik snap best dat niet iedereen zoveel geld daaraan kan uitgeven maar ik heb al gemerkt dat het meestal mensen zijn waar het er echt wel vanaf kan die het minste geven...



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik31-5-2013 21:24:30

ik ben volledig met martine eens. Kijk, als je wil trouwen én incasseren, dan moet je geen feest geven vind ik. Een feest geef je omdat je die personen er bij wilt die dag, niet om het geld dat in hun portefeuille steekt. En je maakt je feest zo duur als je zelf wilt die. Bij ons komen er (maar) 40 mensen en kost receptie, menu en avondfeest om en bij 75 euro. Verwacht ik van iemand geld ? Nee ! Ik verwacht vooral dat ze zorgeloos genieten.het enige wat ze eventueel zelf zullen bekostigen is hun overnachting als ze willen blijven slapen.



tinne
18-5-2013
 Meld misbruik31-5-2013 21:47:10

Wij hebben ook lege enveloppen gekregen. Er waren zelfs mensen bij die niks hebben gegeven... Als je trouwt leer je de mensen kennen hé.

Het zijn dan ook meestal de mensen die het meeste klagen.
Zelf zou ik nooit naar een feest gaan met eten en drinken en maar 50 euro geven per koppel.



tine
14-8-2010
 Meld misbruik1-6-2013 9:56:58

je kan er inderdaad over bezig blijven, wij zijn heel klein getrouwd, en verschoten in goede zin van de envlopjes, wij hadden ook niets verwacht of gevraagd, wij vroegen enkel mensen (familie) waar we echt een goede band mee hebben.
zelf gingen we vorig jaar ook naar een huwelijk van een nonkel, was ook alles op en aan, uitgenodigd met onze kinderen, wij gaven dan ook 100 euro, maar niet iedereen zal dat doen, een nicht van mij vroeg op voorhand of ik idee had wat ik ging geven aan de nonkel, toen ik zei 100 euro vond ze dat te veel, is haar recht, maar ook ons recht om meer te geven. ik ben er zeker van dat het ook de kosten niet dekte voor die hele avond, maar dat zal de nonkel ook niet verwachten. het was een heel tof feest.
tegenwoordig heb ik wel steeds vaker het gevoel dat kadootjes duur worden (of moeten zijn) , zo gaan mijn zoontjes bv naar verjaardagsfeestjes van klasgenootjes, en de 'norm' hier van kado is 15 euro....vind ik zelf ook al veel voor verjaardagsfeestje.





Marijke
19-7-2013
 Meld misbruik1-6-2013 13:22:27

Ik ben van mening dat iedereen heus wel geeft wat hij/zij een goed bedrag vindt. Je nodigt de mensen toch uit, dus dan moeten ze toch niet je volledige trouw sponsoren? Dat lijkt mij een verkeerde gedachtegang.
Ook hebben niet alle mensen het even breed en dus kan je toch ook niet verwachten dat iedereen evenveel geeft?



krista
9-8-2013
 Meld misbruik2-6-2013 16:41:26

Eerlijk gezegd, ik verwacht niet veel te vinden in de envelopjes bij onze trouw.
Er komen veel collega's van mij en wss leggen ze samen.
Maar ik weet dat daar altijd een struikelblok is ivm de norm..
Dus verwacht ik gemiddeld (buiten de familie geteld) 25 euro p.p.
Wij geven ook geen feest om het betaald te krijgen met de cadeau's maar waar ik mij wel aan erger is dat mensen lege enveloppen geven.
Blijf dan thuis ipv je te verlagen tot zulke praktijken...
Dat is mijn gedacht...



Evy
1-6-2013
 Meld misbruik2-6-2013 18:37:50

Je huwt inderdaad niet voor de cadeaus maar het is natuurlijk altijd handig meegenomen.
En de mensen die het vaak niet zo breed hebben geven meer dan mensen die het makkelijk kunnen missen.
Wij hebben zojuist onze envelopjes opengemaakt en zijn verrast, zowel aangenaam als onaangenaam. Vb een gezin (familie van ons) van 7 personen, uitgenodigd vanaf het dessertenbuffet, 3 van de 5 kinderen die een (goede) job hebben en andere 2 zitten nog op het middelbaar, de vader is zelfstandige hebben wij € 50 gekregen! Sorry maar mag ik dat niet schandalig weinig vinden? Maar dan aan de andere kant, iemand van mijn werk (werkt nog maar 3 maanden bij ons) alleen uitgenodigd voor het avondfeest heeft ons €100 gegeven....



Joke
4-10-2014
 Meld misbruik6-6-2013 15:49:03

Het is pas sinds ik de prijzen van onze eigen feestzaal gezien heb dat ik besef wat een avondfeest kost. Tot voordien gaf ik voor een avondfeest 50 euro pp (en voor een receptie 25 pp), ik zal dat voortaan optrekken tot 75 euro pp. :) Niet iedereen kan daar natuurlijk rekening mee houden.

Wij hebben al kindjes en bij de geboortes heb ik vastgesteld dat je met kado's idd voor verrassingen komt te staan, zowel positief als negatief.

Onze trouw zal 95 euro pp zijn (150 genodigden). We hopen met envelopjes toch de helft te "recupereren". Zoniet, zullen het nogal droge wittebroodsweken zijn. ;)

Mensen die van ver komen en ook nog een hotelovernachting moeten voorzien zullen we trouwens vragen om geen enveloppe te geven.



xxxxxx
19-10-2014
 Meld misbruik6-4-2014 22:20:06

Ik wil hiermee niemand voor de borst stoten maar als wij met ons tweetjes gaan eten op restaurant zullen wij ook nooit 100 euro uitgeven voor ons eten dus waarom zouden wij dat dan geven om naar een trouw te gaan. In vergelijking met de andere reacties lijkt dat dan maar misschien gierig . Als ik dan hoor dat mensen het dubbele verwachten, denk ik niet dat nog naar een trouwfeest zou willen gaan. Als mensen >75 euro per persoon willen uitgeven is dat hun zaak maar de meeste genodigden verwachten of hoeven niet perse poep chique te eten als het maar lekker is en dat kan ook een bbq zijn. Ge moet dan vaak nog een goede outfit bijeen rapen en dat kost ook geld, zeker als je mee in de suite loopt.
Wij hanteren voor onszelf als regel voor twee personen: receptie 25 EUR, avondfeest 50 EUR, avondfeest belangrijke personen hangt het er wat van af wat de relatie is, ben je getuige, ... Uiteindelijk zijn wij ook een jong gezin met nog veel kosten en dan willen we echt geen fortuinen door ramen en deuren gooien. Het leven is er echt niet goedkoper op geworden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...