Nu Online
Momenteel zijn er 17 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeilijke juridische kwestie

  21-11-2006 15:16:50
Graag zou ik een reactie krijgen van meisjes die in dezelfde situatie zitten als ik, of hebben gezeten.

Eerst en vooral ik zie mijn toekomstige man doodgraag, maar nu zijn we zover dat we een notaris akte moeten opmaken. Ik zou graag van jullie weten of ik onredelijk ben in mijn eisen.

Dit is onze situatie:
Mijn man is zelfstandig, heeft een bouwgrond.
Ik heb een vast inkomen als bediende.
Nu hebben we ons droomhuis gevonden, een pand waar hij zijn zaak kan uitbouwen,... Maar om dit te kunnen financieren, verkoopt hij zijn grond.

Ik werk volledig voor niks (mee in zijn zaak administratief en elke vrije moment sta ik mee op de stelling).
Nu zou ik graag hebben dat toch het huis 50-50 gaat als er iets fout gaat. Ter compensatie van al die uren die ik heb meegewerkt aan ZIJN zaak, want daar trek ik dus niets van.
Is dit onredelijk?

Graag reactie

ELLEN
20-4-2007
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 921


davida
8-9-2006
 Meld misbruik21-11-2006 15:39:45

hey

wij zijn in september getrouwd en mijn man is ook zelfstandige ik werk buitenshuis (part-time)en doe zaken voor de firma ook (ook voor niets) en ik vond niet dat dat mijn recht was om als er iets gebeurd tussen ons om dan de helft van het huis te eisen ons contract is dus als er iets gebeurd ik niets van de firma heb onze auto is daar ook op gekocht.alles wat prive is en van ons tesamen heb ik dan wel recht op de helft wat normaal is.als jou geld in de zaak zou zitten heb je er wel recht op maar das mijn mening en zo zijn wij overéén gekomen.

grtjs



Inge
6-7-2007
 Meld misbruik21-11-2006 16:01:39

Hallo,
Voor jullie droomhuis te kopen, gaan jullie toch samen een lening aan op de bank?
En als jouw toekomstige man zijn bouwgrond verkoopt en dat geld ook bij in het huis steekt, dan kan hettoch perfect bij de notaris opgemaakt.
Voor de vrije tijd die jij hebt opgeofferd om mee te helpen in zijn zaak, daar moet je maar van denken dat je alleen maar beter van word.
Je zal er ook wel van mogen mee genieten.




Hely
20-7-2007
 Meld misbruik21-11-2006 17:53:37

Ik vind de vorige reacties eerlijk gezegd een beetje hard. Zelf zou ik ook gaan voor de helft van het huis, dat geeft je nog een beetje reserve.

Jullie zijn heel gelukkig, maar hij kan evenwel binnen een jaar of 15 een midlifecrisis krijgen en jou aan de kant schuiven voor iets beters. Dan zou ik toch hopen dat je nog iets achter de hand hebt.

Aan de andere kant kun je misschien ook laten opnemen, dat indien jij beslist om te scheiden, de verdeling niet doorgaat. Daar zou ik nog eens dieper moeten over nadenken.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Ik zit hier momenteel ook mee in mijn hoofd, omdat ik ook overweeg om zelfstandig te worden. Voor mij is het belangrijkste dan, dat we niet volledig blut moesten raken, indien ik failliet moest gaan.

Groetjes,

Hely
20/07/2007



K
7-7-2007
 Meld misbruik21-11-2006 17:59:20

Ik zou voor de helft gaan. Je moet ook aan jezelf denken + we gaan er toch van uit dat het altijd hypothetisch zal zijn en jullie samenblijven. Ik werk zelf parttime en verdien een pak minder dan mijn lief, die fulltime werkt, maar toch vond hij het normaal dat ons huis volgens de akte 50-50 is.



Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik21-11-2006 20:18:52

hey Ellen,

in mijn situatie is het zo dat ik samen met men toekomstige een appartement heb gekocht waarvan ik een groot deel heb betaald met mijn geld en de rest hebben we samen geleend.
wij trouwen in augustus, maar ik ga dat wel bij de notaris laten beschrijven dat wanneer ik sterf, het geld naar hem gaat of de kinderen, maar wanneer we scheidden, dat ik mijn geld behoud! ik zie hem heel graag maar blijf realistisch.

groetjes, Katleen.
10/08/07



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik21-11-2006 21:30:52

50-50 kan je volgens mij niet eisen. Kan je niet uitrekenen wat je presteert in zijn zaak en dat dan omrekenen ??
Ikzelf heb ook een huis en als we dat gaan verkopen voor het nieuwe huis te bouwen is dat louter mijn inbreng.

Je bekijkt het nu van jouw kant, maar omgekeerd kan jij er binnen een paar jaar ook de brui aan geven en dan is hij benadeeld.

Dus: zorg dat het huis procentueel juist uitgerekend is en regel eventueel een soort van "loon" voor je diensten.


Peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik22-11-2006 8:06:59

Hey,

wat ik hier in dit verhaal een beetje mis, is de mening van jouw man in dit alles. Als hij geen problemen heeft met die regeling, vind ik het wel kunnen. Maar ik zou het niet gaan eisen, want zoals hieronder gezegd is, heb jij geen financiële inbreng gedaan in de zaak en heb je naar mijn mening niet echt een been om op te staan. Ik zou zorgen dat er een financiële regeling uitgewerkt wordt zodat je een soort compensatie krijgt voor je werk.

Ik hoop dat jullie eruit komen!

Groetjes,
Lieve



Siska
10-3-2007
 Meld misbruik22-11-2006 16:22:14

Dat is ergens wel te begrijpen! Wij doen scheiding van goederen met uitzondering van 1 ding: onze bouwgrond met huis gaat in gemeenschap. Blijkbaar is dit mogelijk!

Je kan je vriend misschien overtuigen met het feit dat als jullie samen blijven en hij sterft (sorry voor de gruwelijke gedachten maar daar ga je ook voor naar de notaris, en het huis staat op zijn naam dat, dat de kans groot is dat dit huis terug naar zijn familie gaat en jij op straat staat (als er geen kinderen zijn).

Mijn verloofde en ik hebben ook al besprekingen achter de rug om alles te regelen en ik weet dat dit alles behalve fijn is!!!!

Veel succes nog!

Veel succes met deze delicate kwesties!!!



Christine
30-9-2006
 Meld misbruik23-11-2006 7:33:01

Siska,

Toen wij gingen samenwonen hebben wij een testament laten opmaken bij een notaris.
En daarin staat dat ik levenslang vruchtgebruik krijg van het huis indien mijn vriend (nu man) zou sterven.
Zijn 50 % komt normaal naar mij toe als hij sterft, tenzij er kinderen zijn. Maar het vruchtgebruik krijg ik altijd.

Groetjes,
Christine



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...