Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hofke van Bazel, zeer negatieve ervaring!

  26-5-2013 19:02:47
Hoi,

gisteren was het eindelijk aan ons, de dag begon prachtig. Spijtig genoeg dat het zo niet kon blijven. We hebben een enorme negatieve ervaring met het hofke van Bazel dat toch de rest van de avond aan ons heeft blijven 'vreten'

Van in begin was het altijd al zeer moeilijk om afspraken te maken. Telkens als we een afspraak hadden kwam de maitre alles regelen. Twee weken geleden hadden we opnieuw een afspraak om de menu vast te leggen. Ze hadden ons toen een 5 gangen - menu beloofd en al onze vragen waren vanzelfsprekend dat ze dat deden (werd altijd zo gedaan: zoals vb binnenkomen op muziek) Al van in het begin was afgesproken dat de receptie buiten of in de lounge doorging.
Alles was volledig besproken en in orde, tot we een paar dagen voor de trouw opnieuw naar het hofke van bazel moesten. 'Om de menu vast te leggen' (wat we de week ervoor hadden gedaan! Ze gingen het enkel nog doorsturen) Ach tja, we zijn er terug naar toe gegaan, maar nu was het de bazin eens zelf, soit uiteindelijk met een slecht gevoel buiten gekomen en hadden we nog maar een gang minder want alles wat ze ervoor gezegd hadden dat kan toch niet voor ons budget? We hadden nogmaals alles doorgegeven die dag en alles kwam in orde!

Ach tja, niks van aangetrokken uiteindelijk is het wel het Hofke van Bazel, dat moet daar toch wel goed zijn? Donderdag nog de bedankjes afgegeven en tafelindeling + aanduiding voor wie een alternatief menu moest worden voorzien. We waren 2 weken geleden erachter gekomen dat ze erna nog een tweede huwelijk hadden geaccepteerd voor 80-90 man. Geen probleem voor ons, wij zijn maar met 19, dus als er plek is....

Tot gisteren...

We kwamen binnen en werden al direct naar de wijnkelder begeleid. Het was daar veeeeel te klein. Niet iedereen was binnen en we konden nu al amper bewegen. Dit was niet de afspraak elke keer werd ons de tuin of lounge beloofd. De wijnkelder was gewoon veeeeel te klein! (ondertussen had ook iedereen mijn kleur onderbroek gezien aangezien het een glazen plafond is en je erover moet) Gevraagd om toch naar de louche te mogen (tuin was te drassig zeiden ze), maar ook met de nodige opmerkingen en gemene sneer van de bazin. Vriendelijk was anders, maar soit we zaten boven. Je zag echt aan iedereen dat ze echt zoiets hadden van 'eindelijk lucht!' en hoorde erna dat ze zeiden van pffff het was der zo klein en nog niet iedereen was er, die hadden er niet meer bijgepast, zaten nu al op elkaar gepropt...

Dan hebben we onze hapjes en apperitief gekregen. Ze waren zeer lekker! Daar valt absoluut niets op aan te merken. Het eten was heel de avond heel lekker!!!!
Ineens begonnen de obers bij te schenken (er was afgesproken 1 drankje, dan per fles die open ging fles betalen. Maar aangezien het maar 1 uurtje was konden we er met leven dat het maar 1 drankje was. Voor er een fles werd open gedaan ging aan ons de toestemming gevraagd worden omdat we dan wel moesten bijbetalen)
Dus ik ging naar de ober met de melding dat dit normaal aan ons gevraagd moest worden want er dan bijbetaald moest worden. Hij was hier niet van op de hoogte dat het aan ons gevraagd moest worden is er met gestopt en ging deze halve fles dan niet doorrekenen

Dan werden de gasten binnengeroepen. Normaal kwamen we binnen op muziek dus durfde niet naar binnen gaan. We bleven er wat onwennig staan en dan maar gevraagd aan de ober, ze wisten van niks en gingen het navragen. Allé ineens begon dan ineens muziek te spelen en konden we binnen.

Tot hiertoe allemaal nog niet zo erg.

We gingen aan tafel om 18u tot 21u45 (altijd heel duidelijk afgesproken)
We kregen 2 voorgerechten, 1 hoofdgerecht en een sorbet als dessert

Tegen 19u waren onze 2 voorgerechten en hoofdgerecht geserveerd!!!!!!
Voor het hoofdgerecht kwam hadden we al genoeg omdat ze snel waren gevolgd en het hoofdgerecht stond er al!
Ik vond dit echt niet kunnen. Dat we op 1u tijd al ons eten kregen en dan daar nog moesten zitten van 19u tot 21u45 enkel voor een sorbet.

Het was wel zeer duidelijk dat op het moment we de hoofdschotel kregen het grote trouwfeest aan hun diner ging beginnen (het intredeliedje van de zaal begon te spelen)

Ik heb de bazin hierover aangesproken (heb een uur lang achter de bazin gevraagd voor ik ze te zien kreeg) dat dit echt niet kon en dit was nog het ergste dat ze zeer grof was tov me. Dat dit de normale gang van zaken is, dat ik een andere kijk heb op hoe eten wordt geserveerd en ze geen discussie wou en ik onredelijk was en dat dit alles mijn eigen fout was want ik maar op voorhand had moeten zeggen dat er tijd tussen de gangen gelaten moest worden of de receptie maar had moeten laten uitlopen.

Het enige wat ik vroeg was (koffie en thee kregen we oorspronkelijk niet) was ten compensatie dat we allemaal 1 koffie/thee konden krijgen omdat we 2u30 moesten wachten.
Ze heeft dit niet willen geven omdat ik in de fout ben gegaan en niet zun, maar we kregen er ene omdat ze ons een fijne dag wou bezorgen. Maar ook dan weer heel duidelijk gemaakt dat we wel om 21u45 moesten vertrekken (langs beide kanten)

We hebben onze lege tassen voor de koffie/thee kregen... OM 21u40!!! De thee is om 21u45 gebracht, dus hebben we een paar slokjes gedronken en vertrokken.

Het eten was heel lekker en het personeel vriendelijk, maar over de rest ben ik absoluut niet te spreken! Het etentje heeft me de rest van de avond nog zo'n slecht gevoel bezorgd, vooral over de manier hoe ze me daar behandelde.

Misschien moesten we een groot feest hebben gegeven of moest er geen groot feest tegelijke tijd met ons zijn geweest dat we wel normaal en respectvol waren behandeld en op een normaal tempo ons eten zouden hebben gekregen, maar het is niet ons probleem dat ze na onze boeking nog een groot feest aannemen!!!

Sorry, maar ben al heel gisterenavond aant ventileren hierover en wou hier ook nog even mijn hart luchten. Ik hoop dat niemand anders dit moet meemaken want het echt niet fijn en een serieuze domper op de dag....

Debbie
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2606


sarah
3-8-2013
 Meld misbruik26-5-2013 19:20:06

Oh Debby dat is echt absoluut ni tof om te lezen
En terecht dat je wilt ventileren!!
JAmmer dat je dit moest meemaken...

Hopelijk was de rest van de dag wel geslaagd :S

Groetjes sarah



krista
9-8-2013
 Meld misbruik26-5-2013 19:28:19

Hey Debbie,
Ik vind het zelfs niet leuk om te lezen, zwijg stil om het mee te maken :-S.
Jullie verdere leven zal wel over rozen lopen daar ben ik zeker van.
Maar is niet leuk van de zaal dat ze jullie zo behandelen.
Maakt niet uit met hoeveel jullie zijn elk feest moet unique worden...
Dikke knuffel en een hele dikke proficiat met jullie huwelijk! X



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik26-5-2013 19:29:37

Hoi Debbie,
Eerst en vooral proficiat met jullie huwelijk! Wat een nare ervaring met het eten... Het is niet omdat je een kleine trouw hebt dat die minder verzorgt moet zijn. Het is van die zaak zeer onprofessioneel om jullie zo te behandelen en echt geen goed reclame...
Tracht toch ook de fijne momenten van jullie dag niet te vergeten.



Eppie

 Meld misbruik26-5-2013 19:41:36

Wat een schande... Heb je iets op papier van de afspraken van voorheen?

Ik zou dat toch niet zo laten eigenlijk...



Bart

 Meld misbruik26-5-2013 20:56:58

Dag Debbie,

Jullie waren inderdaad onder de indruk gisteren en konden dat niet wegsteken.

Ik moet wel zeggen: Jullie hadden een heel mooi en pakkend nummer als openingsdans en eveneens voor de ouders was een mooie keuze.

Het was muisstil tijdens jullie dans en zeer mooi gebracht.

Het avondfeest was op een andere plaats!!!

Veel plezier op jullie huwelijksreis.

Groeten,
Bart...PARTYSOUND



Jan
14-8-2014
 Meld misbruik26-5-2013 22:27:52




Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik27-5-2013 5:41:14

Ja, idd, het weer was geweldig! Ik ga nu goed genieten van ons reis De rest van het verslag volgt later wel, maar dit moest al even van mijn hart af



frida
6-2-2010
 Meld misbruik27-5-2013 7:59:33

oei, dit is niet wat je dan verwacht! Vind het echt heel erg!!!!



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik27-5-2013 22:33:50

ocharme!!!! Ik hoop dat je een fantastische huwelijksreis hebten wens je het beste toe. Gelukkig dat dit forum bestaat zodat de mensen op tijd geinformeerd worden. Ik zou deze dame nadien toch eens terug contacteren voordat je de volledige factuur betaalt.

Schandalig dat dit gebeuren kan!



johnny
14-9-2013
 Meld misbruik28-5-2013 13:32:15

Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn. Als dat bij ons zo mis gaat lopen kan ik mijn toekomstige naar het hospitaal brengen.
Laat het er in ieder geval niet bij zitten.
Er mag best een serieus kortingske van de factuur af nu.
En anders eens heel goed nadenken of je de rest van de factuur wel betaald.
Afspraken zijn afspraken. Om die reden is onze oorspronkelijke traiteur ondertussen ook al vervangen. Maar dat is vooraf. Op het moment zelf is het wat anders helaas.

In ieder geval een welgemeende proficiat, geniet eerst maar van de huwelijksreis nu.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info