Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Suitekostuum wordt ineens verplicht om aan te kopen! Wat nu

  25-5-2013 0:56:24
Dag bruidjes, Vorig jaar zijn wij in het huwelijksbootje gestapt. Alles was vrij snel beslist ivm de suitekledij: de vrouwen kort in het pastel, de mannen in een donkerblauw gehuurd kostuum. De toekomstige vrouw van mijn man zijn getuigen vond dit duur 100 euro voor een gehuurd kostuum, maar deden toch mee. Nu trouwen zij deze zomer. Alles wordt zeer laat geregeld! In maart wisten ze pas dat ze voor de vrouwen in het kort gingen en dat de mannen bij de vrouwen moesten passen. Als de vrouw een groen kleed had moest de man een groene das dragen. Dit vonden we zeer goed, we vinden het belangrijk dat we samen passen als we weg gaan. Dus ik,ging mijn kort suitekleed kiezen en vond een mooi passend paars met zwarte kant kleedje. Mijn man vond dit super zo kon hij een mooi zwart kostuum kopen, dit heeft hij niet meer in de kast hangen. Twee weken geleden kregen we te horen dat ze ineens beslist hebben om voor de mannen een blauw kostuum te kopen, iedereen hetzelfde. Vinden jullie dat dit kan? Dit komt er op neem dat we 500 euro mogen betalen voor een kostuum dat hij niet mooi vind en hij heeft al 3 blauwe kostuums in de kast hangen! Kan dit????? En ik sta daar dan met een paars met zwart kleed naast een man in een blauw kostuuum!

Tinta
14-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1861


Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik25-5-2013 7:23:04

Ik vind al die dresscodes overdreven. Niet iedereen heeft euro 500,- over om een kostuum of kleed te kopen omdat iemand anders zoiets in zijn hoofd haalt.

Wat ben je op den duur kwijt aan je kleding en het kado.

De meeste mensen zullen op mijn huwelijk heel mooi en fatsoenlijk voor de dag komen en diegene die dat dit niet doen dat zijn mensen waar ik dat op voorhand van weet omdat ze het niet breed hebben. Deze mensen zijn bij ons even welkom.

Al die dresscodes zijn mijn inziens enkel voor het zicht en de foto's. Ik word er in elk geval niet gelukkiger van. Laat toch iedereen zichzelf zijn.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik25-5-2013 9:11:21

De mannen verplicht een kostuum kopen? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord . Ik vind dat echt niet kunnen.
Ik ben sowieso geen voorstander van dresscodes (niet iedereen staat met dezelfde kleuren), maar dit vind ik er echt over. Ik zou eerlijk zeggen dat je niet mee wil doen. Iets huren, ok, maar de aankoop van een vierde blauw kostuum... Heeft je man geen blauw kostuum dat in de buurt komt? Anders doet hij dat aan?
Maar dan zit jij nog met je paarse jurk met zwart natuurlijk... Is er veel zwart aan? Als het slechts details zijn, is het misschien nog ok?
Als het niet past, moet je zeggend at jullie al kleren gekocht hadden en echt niet nog een keer nieuw gaan kopen. Als ze daar geen begrip voor hebben, kunnen jullie nog altijd niet mee in de suite gaan ;-)



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik25-5-2013 9:20:45

dat vind ik er over. Nog nooit gehoord dat dat verplicht is. Verkoopstrategie zeker? Ik zou daar niet aan mee doen.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik25-5-2013 9:32:33

Ik zou hen gewoon aanspreken dat jullie jullie kledij al gekocht hebben en dat je man een zwart kostuum zal hebben.. Willen zij per sé een blauw zou ik eentje uit de kast nemen! 500 euro geven aan iets wat je al 3 keer in de kast hebt hangen vind ik er toch ook wat over :-)



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik25-5-2013 10:23:16

Wij hebben daar lang over gepraat, wat we zouden doen en hoe.
Uiteindelijk hebben we beslist dat de suite zelf maar moet kiezen wat ze aandoen maar wel een mooi kostuum natuurlijk ;-)


Voor de andere mannen die naar het avondfeest komen hebben we gevraagd om toch een kostuum aan te doen. (Ik denk persoonlijk dat iedereen wel een kostuum - of op zijn minst een geklede broek in hun kast hebben hangen).
Het is en blijft toch een trouwfeest en ik zou het jammer vinden als ze er in een jeans zouden staan.


Succes!



jill
17-8-2013
 Meld misbruik25-5-2013 11:09:23

Ik vind het erg dat je zo verplicht word.. ik zou al geen zin meer hebben om te gaan

Ik zou ook zeggen dat dit niet kan.. maar je hebt mensen met begrip of mensen dat op dit vlak echt egoist zijn en er een heel drama van gaan maken. En als ze het perse zo willen moeten ze het zelf maar betalen!

Maar dan zit jij nog met het probleem van je kleedje natuurlijk..
Is allemaal niet leuk op zo een manier, een trouw moet leuk zijn, op deze manier word dat moeilijk denk ik...



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik25-5-2013 13:02:12

En is het niet mogelijk om het kostuum te huren? want als iedereen in hetzelfde kostuum komt, is dit meestal gehuurd... Overleggen is nog steeds de beste manier om overeen te komen. Misschien hebben de ouders er ook iets in te zeggen..



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik25-5-2013 14:13:23

Ben je zeker dat dat de bedoeling is?
Wij hadden hier ook gezegd aan onze suite "het zou leuk zijn als de mannen een beetje bij elkaar passen". Onze bedoeling was dus van te voorkomen dat de ene met sleepjas komt, de andere een korte jas, eentje met een strikje, eentje met een das, ene met een rucheshemd, eentje in pastel, eentje in zwart... Wij wilden dat het qua stijl en kleur geen "boeltje" werd. Maar mijn schoonbroer had dat verkeerd begrepen en dacht dat wij wilden dat iedereen hetzelfde kostuum als mijn man-to-be zou kopen... Groot misverstand dus bij ons. Gelukkig op tijd ontdekt en uitgeklaard.
Als het écht hetzelfde kostuum moet zijn zou ik toch ook voor huren gaan, zeker omdat je zegt dat hij al drie blauwe kostuums heeft en dat het dan ook nog langs geen kanten past.
Probeer dat ook duidelijk te maken dat jij een kleed gekocht hebt naar de dresscode, dat dat niet goedkoop was, dat jullie - zoals gevraagd - ook bij elkaar zouden passen met een zwart kostuum voor hem... En dat dat niet lukt in het blauw en dat jij ook niet nog eens een nieuw kleed gaat kopen. Dan hadden ze dat maar vroeger moeten zeggen.
Langs de andere kant, wij trouwen ook pas deze zomer en wij hebben ook maar na Pasen iets over de kleren gezegd. Maar bij ons was het dus enkel 'een beetje bij elkaar passen', niet zo strikt. Ik sta bijv. echt niet met pastel en ik vind niet dat ik iemand kan verplichten in kleur x of y te komen. Als je je niet goed voelt bij die of die kleur dan ga je je ook de hele avond niet op je gemak voelen, da's ook niet de bedoeling.
Anyway, ik hoop dat jullie er uit komen...



Brigitte

 Meld misbruik25-5-2013 16:08:55

Als ze dit eisen , moeten ze het maar zelf betalen ook .
Ik zou er in ieder geval niet aan tegemoet komen
Als je het zelf betaald koop je wat je zelf mooi vind



frida
6-2-2010
 Meld misbruik25-5-2013 16:35:42

Ik vind dat er net over!!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik25-5-2013 17:58:35

Sorry, maar als zij kostuum x willen dat 500 euro kost, moeten zij dat ook maar voor iedereen betalen!

Niet iedereen heeft zomaar 500 euro teveel. Da's voor mij dus wel een half maandloon, hé! Dat kan ik echt wel niet aan 1 trouw geven (zeker niet als er dan nog eventueel mijn kledij en een cadeau bij komt).



margot
7-9-2013
 Meld misbruik25-5-2013 18:20:58

idd zij vondt 100 eur alte veel ma ge moet wel 500 eur betalen voor een kostuum da ge ni eens mooi vindt
ik vindt het persoonlijk belachelijk , da ze het zelf betaald ,goddamnn:s



Tinta
14-7-2012
 Meld misbruik25-5-2013 18:22:24

@jessie, Nee nee iedereen van de suite heeft dat blauw kostuum al gekocht... Dus we weten echt niet wat we moeten doen...'



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik25-5-2013 18:50:37

Als ze dan toch persé blauw wil zien, kan je partner dan niet gewoon één van zijn eigen blauwe kostuums aantrekken?
Ik zou het echt wel te zot vinden dat je nog es een extra kostuum mag gaan kopen.

Het is een feest. Ze zou blij moeten zijn dat jullie komen.
En dan kan ze nog zeggen "kom in kostuum", maar kostuums van 500 euro gaan verplichten - nog meer als je zelf al iets gekocht heeft en ze eerder iets anders vroeg - vind ik er toch echt wel ver over!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik25-5-2013 19:29:42

Damn, en die anderen vonden dat allemaal normaal? :-s
Die vrouwen zijn dan ook allemaal iets gaan kopen dat bij dat blauwe past dan?
Ik vind het ook niet kunnen dat ze voor jullie van 100 euro een probleem maakt en dat ze er nu van uitgaan dat jullie het vijfdubbele gaan uitgeven aan iets wat je zelf niet eens wil.
Ik zou voet bij stuk houden dan hoor, en zoals Martine zegt, als je man al 3 blauwe kostuums heeft, dan zal er toch wel eentje bij zitten dat bij die andere past zeker?
En trouwens, jij hebt een kleed gekocht dat past bij hun dresscode, dan heb je toch ook al gedaan wat ze vroegen denk ik? Ik zou voor mijn man dan iets kiezen dat wij als koppel bij elkaar passen.
Ik begrijp je volkomen. Je wil eigenlijk niet zoveel geld uitgeven aan iets wat je eigenlijk al hebt en wat ook niet bij jouw kleed past. Maar omdat iedereen al heeft toegegeven aan hun grillen durf je ook niet goed "nee" zeggen. Ik zeg nu wel "Ik zou het mij niet aantrekken", maar ik denk dat ik - mocht ik in jouw schoenen staan - ook zou twijfelen. Vervelend als ze je zo voor het blok zetten :s



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik26-5-2013 0:12:45

Al die dresscodes...

Mooi allemaal hoor! Hoor je mij niets van zeggen..
Ik vind het zelfs erg opvallend dat hij hoeveel mensen mij vragen of er een desscode is..
In mijn dromen zou iedereen er fantastich uitzien en iedereen hetzelfde kostuum.. In de werkelijkheid verkies ik toch maar dat iedereen iets aan heeft waar hij/zij zich goed in voelt! Kan alleen maar helpen bij een fantastisch feest!



hannelore
28-8-2010
 Meld misbruik18-8-2013 21:06:51

mijn man zou dat gewoon weigeren, zelfs als ik het zag zitten...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...