Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Fantastisch ideetje... wie doet mee??

  15-5-2013 21:04:46
Hey iedereen,
al zeg ik het zelf, ik heb een fantastisch ideetje lees gewoon effe mee. Ik probeer het kort en verstaanbaar uit te leggen:
Van in het begin vond ik die 'Feestviltjes' echt heel tof maar vond ik dit persoonlijk echt duur voor wat het was.
Dit zijn bedrukte bierviltjes met leuke tekstjes om op te antwoorden. Heel leuk eventueel extra soort gastenboek, mensen amuseren zich ermee tijdens receptie of aan tafel of tijdens het dansen als ze al wat losser zijn, het geeft een extra toets en iedereen krijgt wat inspiratie,...en dan kan je nadien uit alle beschreven viltjes de leukste uitkiezen en bijhouden, inkaderen,...
Aangezien ikzelf grafisch ontwerpster ben, ging ik meteen op zoek naar een goedkopere manier om dit zelf te doen (en dus zelf alles te laten drukken en niet via de toch wel dure bestaande firma die ik hierboven noemde).
Het komt erop neer: hoe meer bierviltjes kunnen gedrukt worden, hoe goedkoper.
Wat ik dus denk is:
- Als we met verschillende mensen tegelijk een bestelling zouden plaatsen, komt dit echt belachelijk goedkoop uit. Even een voorbeeldje (probeer mee te volgen want al beetje reken- en denkwerk):
stel, je wenst in het totaal 250 mensen uit te nodigen (receptie, volledige diner met alles erop en ook de avondgasten). Als we nu 10 verschillende soorten kaartjes laten drukken met andere tekst/vragen/... en we rekenen ruim genoeg dat iedereen zo'n 5 kaartjes zou beschrijven (waarbij ze keuze hebben uit 10 verschillende), geeft 1250 kaartjes in het totaal (250 x 5).
Als we nu zelfs maar met 8 mensen zouden zijn die dit zo zouden doen en dus samen bestellen, komen we uit voor die 1250 kaartjes op maar 80 euro !! (want 130 € excl BTW voor 2500 stuks, dus 1250 is de helft maar excl BTW)
Vergelijk dit gewoon effe met de bestaande firma die ik daarnet noemde: 5 x 50 voor 150 euro... dus slechts 250 bierviltjes voor 150 euro!! dit vind ik te duur.
En op wijze die ik voorstel hebben we dus 1250 bierviltjes voor 80 euro en zelfs 10 verschillende soorten ipv 5.... enorm verschil hé! we zouden er 5x zoveel hebben voor de helft van de prijs........
(stel dat we met zo'n 20 mensen zouden zijn, zou het zelfs voor 60 euro kunnen)
(verzendingskosten zijn er wel nog niet bij, maar dat zal niet veel zijn)
Ten eerste zou ik gewoon zelf de ontwerpen kunnen maken en de tekst e.d. zelf klaarmaken.
Ik heb al een aantal leuke tekstjes in gedachten waardoor ze worden aangespoord om iets leuks te schrijven en die zeker en vast een glimlach op je gezicht doen verschijnen of je kunnen raken. (idee is dat ik deze zou voorstellen, tips en andere ideëen van tekstjes/vragen/... zijn welkom en kunnen we eventueel ook gebruiken. Maar ikzelf zou dan wel de knoop willen doorhakken met wat we kiezen.)
bijvoorbeeld:
- Welke goede raad geeft u aan het bruidspaar voor een geslaagd huwelijk?
- Wat is jouw mooiste herinnering met/van het bruidspaar?
- Wat zou je in de toekomst zeker nog willen doen samen met het bruidspaar?
- Beschrijf het bruidspaar in 5 woorden: (bruis apart, bruidegom apart)
- Vul deze tekening verder aan: ... (en dan staat er zo een basic tekeningetje van een manneke, waar ze dan verder kunnen aanvullen voor de bruid en dan een ander tekeningetjes voor bruidegom) --> zal grappige tekeningetjes voortbrengen ;)
- Welke wens heb je voor het bruidspaar ?
- Wat is jullie favoriete/mooiste reisbestemming en raad je aan het bruidspaar aan? (mooiste, meest memorabele, bijzonderste,..)
- Words of wisdom for the bride / broom :
- ...
We bekijken met hoeveel we zijn en en wie er hoeveel wilt, en dan geven we de bestelling door en laten we ze drukken. Dan hebben we een superleuk extraatje op ons huwelijk voor echt weinig geld.
En een stilo kunnen we toch gewoon zelf voorzien om op de tafels te leggen hé... daar betaal ik geen 150 euro voor.
Wat denken jullie? Wie doet mee?
Hopelijk ook zo enthousiast als ik
vele groetjes,
Kathleen

Kathleen
21-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 43 | Gelezen: 1850


Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik15-5-2013 21:25:39

ik vind het super!!! Hou me op de hoogte van de vorderingen!!! :-)



sara
14-6-2014
 Meld misbruik15-5-2013 21:25:43

Zeer leuk concept en idee!
Onze zaal staat nog niet vast (nog twijfel tussen twee), maar bij de ene zal niet iedereen echt kunnen zitten aan tafel (alternatief huwelijk),... waarbij het wat moeilijker zou kunnen worden om dit concept te gebruiken. Ik volg even mee...



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik15-5-2013 21:35:11

ik begrijp het niet helemaal (ben geen wiskundeknobbel vrees ik!!)
Is het de bedoeling dat je 250 kaartjes per koppel besteld en hierin zijn er 10 vss soorten?



Kathleen
21-6-2013
 Meld misbruik15-5-2013 21:38:47

Ik ben enthousiast zal het morgen eens overleggen met mijn bijna wederhelft. Ik weet niet op wat voor termijn je dit voor elkaar kan krijgen, maar wij trouwen al binnenkort natuurlijk!



Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik15-5-2013 21:48:06

Hier ook een enthousiasteling !!! :D Moest dit haalbaar zijn VOOR 13 juli, dan doen we mee! :-))



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik15-5-2013 21:54:45

Hay Kathleen,

Ik had hetzelfde idee. Heb zelf ook al een kaartje gemaakt. Heb wel een eigen idee van hoe ik de kaartjes wil, dus ik wil ook zeker meedoen als de kaartjes (en de vragen) me bevallen. Wat ik nu als vragen had (had 4 kaartjes); zo omschrijf ik jullie als koppel, wat ik nog wilde zeggen, over tien jaar, toen ik hoorde dat jullie gingen trouwen. Met andere woorden; i'm in als de kaartjes me bevallen! Olé!



robin
7-9-2013
 Meld misbruik15-5-2013 22:17:25

Zeker geïnteresseerd :) Hou je ons op de hoogte met eventueel ook een voorbeeldje van het mogelijke ontwerp? Maar zouden het dan gewone blaadjes zijn of ook eerder bierviltachtig? grtjs



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik15-5-2013 22:23:52

Wauw! Ik ben ook geïnteresseerd ... Ik leg het hier voor!
Hou ons op de hoogte ;-)



Jirina
29-6-2013
 Meld misbruik15-5-2013 22:27:55

Wauw, tof idee!
Ik heb ook interesse indien het voor 29 juni kan!
Het ontwerp moet dan waarschijnlijk voor iedereen hetzelfde zijn?




Sofie
27-7-2013
 Meld misbruik15-5-2013 22:38:31

Wij hebben zelf al iets, dus mee doen, lukt niet...
Maar ik vind dit een super initiatief!
Heel fijn dat je dit lanceert! :) Ik wens jullie allen heel mooie én goedkope bierviltjes toe!



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik15-5-2013 22:46:17

Kvind het echt tof dat jullie net zo enthousiast zijn als ik

om al op een paar vragen te antwoorden:
- qua tijd denk ik dat we het niet langer moeten laten aanslepen dan dat nodig is. Van zodra we een mooi aantal mensen hebben en nog wat ideetjes hebben samengelegd (en er natuurlijk ook wat over gestemd hebben), kunnen we dit uitvoeren. Zo kunnen ook degenen die binnenkort trouwen meedoen. Tzou zonde zijn dat we treuzelen en er dan een aantal niet meekunnen doen die dit wel wensen. Allé, denk ik toch. En dus zouden eind juni en midden juli zeker moeten lukken.
- qua 'zitten' op het huwelijk. Volgens mij geen probleem, toch? Gewoon op de cocktailtafels waar ze hun glazen kunnen opzetten een mandje zetten met wat stilo's erbij en ze kunnen dit ook doen. (mijn gevoel natuurlijk)
- Ik stel voor dat we 10 verschillende soorten bierviltjes nemen, en dus 10 verschillende vragen/feiten/... Ik heb gewoon geschat dat niet iedereen 10 kaartjes zal invullen, maar wel een aantal die hen het meeste liggen qua vraag. Zo schatte ik dat ze per persoon zo'n 5 bierviltjes zouden invullen. Misschien wat ruim gerekend, maar in zo'n grote oplage moet je gewoon echt niet kijken naar de prijs (scheelt echt weinig geld).
Het aantal dat iemand bestelt, staat niet echt vast. In mijn voorbeeld heb ik 1250 bierviltjes besteld : want ik heb 250 mensen gerekend die zogezegd elk 5 bierviltjes zouden invullen.(allemaal beetje inschatten natuurlijk). Dus 250 mensen x 5 bierviltjes = 1250. Dat is heel erg ruim gerekend, maar dan ben ik zeker dat iedereen naar hartelust kan schrijven en doen :)
Stel dat je maar 250 bierviltjes wenst, zou dit kunnen, maar dan moet je wel per 10 rekenen hé (want 10 verschillende vragen steeds. Want het is niet haalbaar dit voor iedereen anders te doen bijv. ene wil 7 verschillende soorten, andere 8, andere 5,... best allemaal 10 verschillende soorten). en dan zou je 25 pakketjes van 10 verschillende vragen hebben.
- ik stel nu 10 verschillende soorten vor omdat ik denk dat het leuk is dat ze wat kunnen kiezen. Sommigen zullen alles invullen, anderen bijna niets, anderen een aantal,..
- Zijn er nog mensen die vraagjes/to do-dingetjes voorstellen om erop te zetten?
Anders zet ik ze binnen paar dagen gewoon op een rijtje en dat iedereen zijn 10 voorkeursstemmen geeft en dat adh daarvan oa de knoop wordt doorgehakt? Wat denken jullie hiervan?
natuurlijk geen 100 voorstellen hé want dat is niet meer te doen om te kiezen.
- @ lize: toffe ideetjes ! Onthoud ik om in de lijst te zetten. (bijv. ook 'binnen 10 jaar' en op hetzelfde kaartje maar bijv wat lager: 'binnen 50 jaar. is maar idee)
- qua lay-out zou ik het echt wel basic houden. Eigenlijk gewoon een mooie tekst zetten. (tenzij er natuurlijk voor een tekeningetje wordt gekozen) teveel tralala wordt moeilijk want de ene vindt dit mooi, de andere net niet. Een beetje gebaseerd op het oorspronkelijke concept
Hopelijk heb ik beetje kunnen antwoorden en zijn er nog meer geïnteresseerd !



Rozelien
24-8-2013
 Meld misbruik15-5-2013 22:55:18

cool! wij zijn ook geinteresseerd!
hou je ons op de hoogte?



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik15-5-2013 23:20:07

hey leuk idee maar ik denk dat ik het ni zal halen met nog 28dgn op de teller spijtig want vind het een super idee moest het toch lukken voor 14juni laat gerust iets weten



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik15-5-2013 23:26:53

Lijkt mij allemaal heel goed Kathleen. Niet te veel blabla, maar inderdaad gewoon de vraag (eventueel wel in een leuk lettertype, dat het niet helemaal gewoon is). Ik had maar 4 vragen voorzien. Is misschien nogal weinig, maar 10 lijkt mij (persoonlijk hé) nogal veel. Een vriendin van mij had 6 vragen op haar huwelijk. 10 lijkt me gewoon moeilijk om te kiezen, zeker omdat er sowieso populaire (lees: makkelijkere vragen, zeker voor de bomma's ofzo) vragen zijn die het eerst op zijn. En ik zou het jammer vinden moesten de gasten die het laatst schrijven 'den overschot' van de vragen krijgen. Zo beeld ik het me in hé. Daarom had ik ook een open vraag, die makkelijk was om in te vullen (wat ik nog wilde zeggen). Helemaal geen commentaar hoor, gewoon een bedenking!




Sofie
28-6-2014
 Meld misbruik15-5-2013 23:37:12

ik vind dit ook super idee! Hou me op hoogte!



Kim
8-6-2013
 Meld misbruik16-5-2013 6:44:10

Echt een heel leuk idee! Jammer dat het nog maar 22 dagen is :) veel succes ermee!



Kathleen
21-6-2013
 Meld misbruik16-5-2013 8:02:11

Mijn wederhelft is blijkbaar niet zo enthousiast als ik :(. Veel succes met het leuke idee!



an-sofie
24-8-2013
 Meld misbruik16-5-2013 11:09:45

Je mag ons alvast op de hoogte houden. Wij zijn hier voor te vinden .



Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik16-5-2013 11:20:38

Ik ben ook wel geïnteresseerd. Zal het ook nog eens bespreken thuis. Groetjes!



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik16-5-2013 11:31:31

Ik zou super graag meedoen en vind het een geweldig idee! Lukt dat voor 8 juni? Ik duim alvast van wel!



Jennifer
6-9-2014
 Meld misbruik16-5-2013 13:28:13

Ik vind het een super idee! Ik ben zeker geïnteresseerd! :)



Katrien

 Meld misbruik16-5-2013 13:29:25

mij mag je ook op de hoogte houden! ik trouw wel maar in 2014, maar kartonnen kaartjes worden niet slecht e



Cynthia
29-6-2013
 Meld misbruik16-5-2013 13:36:09

Ik zie dit ook wel zitten! Even praktisch, van welke regio ben je? Ze moeten nog verdeeld worden ook hè :-) Groetjes



sara
14-6-2014
 Meld misbruik16-5-2013 18:20:09

Ik ben ook zeker overtuigd!

Even rekenen:

Dus 80 euro/1250 stuks = 0,064 euro per bierviltjes
Dus 100 bierviltjes = 6,40 euro
Dus 1000 bierviltjes = 64 euro

Klopt hé?! excl verzending en btw



Katrien
10-8-2013
 Meld misbruik16-5-2013 19:28:55

Ik vind het ook een leuk idee! Moet het wel nog eens bespreken hier. De vraag is alleen hoe we het bij iedereen thuis krijgen.



nicole
10-8-2013
 Meld misbruik16-5-2013 19:51:01

Ik zie het ook zitten,maar vanwaar ben je ik ben wel van boom.hou mij op de hoogte grt nicole



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik16-5-2013 20:45:07

tof tof, we zullen met genoeg zijn

We zullen hier gewoon erg snel werk van maken zodat ook de juni-trouwers ervan mee kunnen profiteren.
Qua verzending onderling naar elkaar: we kunnen altijd via Kiala werken in België (is 4 euro verzendingskosten voor alle formaten, dus vaste prijs).
Of bijvoorbeeld een deel opsturen naar iemand in West-Vlaanderen waar daar dan andere West-Vlamingen kunnen ophalen; of bijv. een deel ook naar ANtwerpen en dat daar dan mensen het kunnen ophalen,... het eigenlijk zelf wat verspreiden waardoor verzendingskosten onderling ook laag kunnen blijven en dan de 'verspreidingslast' ook beetje wordt verdeeld)
Ikzelf ben van Berlare, Oost-Vlaanderen, België.
Ik stel voor om, zoals Lize terecht ook opmerkt, om 6 verschillende zinnetjes te nemen. Om het voor mij toch iets of wat overzichtelijk te houden, zou ik per pakketjes van 300 werken. Dus 6 verschillende bierviltjes (vragen) en daar telkens 50 exemplaren van. Dit is dan één pakket. (rekent ook makkelijkst zo)
Dus 1 pakket = 6 x 50 = 300 dit komt uit op 20 € incl. BTW (excl verzendingskosten, dus ik schat zo'n 21 euro misschien met verzendingskosten van het bierviltdrukding)
(vergelijk trouwens met de originele prijs als we dit niet zo zouden doen: 5 x 50 = 250 voor 150 €... )
Ikzelf zou dus bijvoorbeeld 4 pakketjes nemen = 4x 20 € = 80 €. (= 6 x 200 = dus 200 bierviltjes van hetzelfde zinnetje, in totaal 1200 bierviltjes voor slechts 80 €)
Wil iemand anders bijvoorbeeld 2 pakketjes nemen = 2 x 20 € = 40 € (= 6 x 100 = 100 bierviltjes van zelfde zinnetje, in totaal 600 bierviltjes voor 40 €)
Qua verzendingskosten en het grotere aantal heb ik een mail gestuurd voor offerteaanvraag. van zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten.



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik16-5-2013 21:27:40

Geweldig, ik hoop dat het lukt voor ons!



Leen
6-9-2013
 Meld misbruik17-5-2013 4:47:34

Heel tof idee! Ik ben alvast geïnteresseerd in een pakketje!



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik17-5-2013 10:06:24

Is het mogelijk dat iedereen die hierboven aanduidde geïnteresseerd te zijn, me een privébericht stuurt met het volgende:

- naam
- aantal pakketjes dat je wilt bestellen
- woonplaats (dit om beetje te kunnen puzzelen qua verdelingswerk)
- provincie (idem hierboven)
- trouwdatum
Ik stel deze verschillende ontwerpjes/vragen voor:
1 - Wat is jouw mooiste herinnering met/van het bruidspaar ?
2 - Beschrijf het bruidspaar in 5 woorden (dit is hetzelfde als " Zo omschrijf ik jullie als koppel")
3 - Woorden van wijsheid (voor een geslaagd huwelijk, bruid, bruidegom,... ) :
4 - Over 10 jaar... (vul verder aan) Over 50 jaar.... (vul verder aan)
5 - Wat wens je in de toekomst zeker nog te doen samen met het bruidspaar?
6 - Wat is jullie favoriete / mooiste / memorabelste reisbestemming en waarom raden jullie deze het bruidspaar zeker aan ?
Goed voor jullie ?



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik17-5-2013 10:08:17

(ter info: mijn 'enters' werken nooit... ik stel mijn bericht altijd mooi en overzichtelijke op per paragraafje en als ik dit dan post is het één grote lange tekst ) ik werk op mac - apple, misschien zal het daarom zijn... Dus hopelijk kunnen jullie mijn berichtjes op duidelijke manier lezen en verstaan.




Cynthia
29-6-2013
 Meld misbruik17-5-2013 10:58:48

Ok, ik doe mee: -Met 1 pakketje (6x 50) heb ik genoeg, heb ook nog iets anders. -naam: Cynthia Buysse - woonplaats: Evergem oost-Vlaanderen. - trouwdatum: 29 juni 2013 Bedankt voor je moeite!! Vele groetjes, Cynthia



nicole
10-8-2013
 Meld misbruik17-5-2013 11:35:18

hallo Kathleen ,heb alles doorgestuurd ik hoop dat je hebt aangekregen.

mvg,nicole




Maaike
26-4-2014
 Meld misbruik17-5-2013 11:59:44

Hey klinkt Heel leuk, wij hebben ook gekozen voor het feestviltje als gastenboek, maar als dit op hetzelfde neer komt is dit natuurlijk vele leuker. Maar ik vraag mij af of je zomaar ergens een map kunt vinden om deze in te steken bij het feestviltje zitten ze in een speciale map. Kunnen we deze ergens vinden?



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik17-5-2013 12:40:56

@ Maaike,

Als je dit wil, zal je daar zelf eens voor moeten kijken. geen idee.
Wat ikzelf ermee ga doen is de leukste inkaderen. Je kan ook eens verwisselen als je dat wilt na verloop van tijd.
Je kan ze ook gewoon in een fotoalbum of iets gelijkaardigs inkleven mogelijkheden zat



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik17-5-2013 13:54:05

ik kan je geen persoonlijk bericht sturen, kan je me aub je emailadres geven?



Cynthia
29-6-2013
 Meld misbruik17-5-2013 16:00:28

lukt inderdaad niet via privé bericht, vandaar dat ik het zo gepost heb...



an-sofie
24-8-2013
 Meld misbruik17-5-2013 18:45:05

Wil je mij ook je mail adres geven dan kan ik mijn gegeven ook doorsturen Groetjes



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik17-5-2013 19:38:31

Ik heb een ander gastenboek, maar ik dacht net dat het wel leuk zou zijn om die feestviltjes op een of andere manier waterdicht te maken (in een glazen kader/ met epoxy of zo) en ze dan echt thuis als onderzetters gebruiken? Lijkt mij wel wijs!

Tof idee trouwens van die groepsaankoop!



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik17-5-2013 19:52:35

kathleen.wouters@gmail.com



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik17-5-2013 20:21:35

Tip van de dag van de ICT-nerd: schrijf e-mailadressen als naam PUNT voornaam AT hotmail PUNT com --> een pak lastiger om te vinden door bots om spam te sturen :-)



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik17-5-2013 20:28:35

e-mail gestuurd



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik18-5-2013 11:55:56

@ Keshia:

kan je me jouw emailadres eens doorgeven aub? Ik kan je geen persoonlijk bericht sturen, geeft 'bad request' aan als ik je wil sturen via privébericht (zie voor het mijne hierboven)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...