Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen op een vrijdag

  19-10-2004 10:04:51
Hoi,

heeft iemand ervaring met trouwen op een vrijdag? Wij zouden graag in de zomer van 2005 trouwen maar zijn nogal aan de late kant. Veel zalen zijn al bezet op zaterdag. Veel meer mogelijkheden op een vrijdag. Wat zijn de nadelen behalve dat veel mensen verlof moeten nemen?

Jan

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1117


astrid
4-8-2005
 Meld misbruik19-10-2004 11:50:44

Hey,
eerst vanal moet je kijken naar jezelf wat voor jou best past.Het enige nadeel op een vrijdag is dat veel mensen gewerkt hebben en daardoor later komen als ze in ploegen werken of dat mensen vroeger naar huis gaan doordat ze moe zijn na het werken en het feesten.Mogelijks is het feest dan iets sneller gedaan maar dat heeft dan weer als voordeel voor jullie dat je nog lekker kan genieten van jullie bruidsnacht.
Waar huwen jullie,Als je nog meer info nodig hebt vraag het maar.
Succes.



Tine
6-5-2005
 Meld misbruik19-10-2004 11:51:22

Wij trouwen op vrijdag 6 mei 2005, bij de planning heb ik daar nog geen nadelen van ondervonden. Wij hebben wel het voordeel dat het een brugdag is na hemelvaart op 5 mei, dus bijna iedereen is thuis.
Vele groetjes en succes met je voorbereidingen. Tine



Katiana
17-6-2005
 Meld misbruik19-10-2004 12:33:31

Hallo,

Wij trouwen ook op vrijdag en momenteel hebben we daar alleen maar voordelen van ondervonden. De feestzalen waar we interesse voor hadden, waren nog vrij. En vaak ook goedkoper omdat het op vrijdag is. Onze uiteidelijke zaal is de helft goedkoper.
Wat ook fijn is, is dat je lekker het hele weekend kan nagenieten en je gasten hebben ook nog hun hele weekend. We trouwen trouwens pas om drie uur in't gemeentehuis en enkel met de naaste familie alle andre gasten verwachten we pas om 20u voor de receptie. Dus deze moeten geen verlof nemen.
Succes met de voorbereidingen!



Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik19-10-2004 17:01:26

Indien je ook voor de kerk trouwt, zullen er waarschijnlijk niet veel mensen aanwezig zijn, als je met een receptie werkt vb. van 5-7 en de mensen voor het avondfeest vanaf 7.30, dan is het voor vele mensen moeilijk om om 5u al ergens in een feestzaal te geraken.
Ook moeten sommige mensen de zaterdagvoormiddag werken (vb. zelfstandigen).

voordelen: als je aan de late kant bent heb je nog veel meer mogelijkheden om vanalles te boeken.



Sofie

 Meld misbruik20-10-2004 10:41:51

Hallo Jan,

Wij zijn pas getrouwd, vrijdag 1 oktober, en ik moet zeggen dat wij er geen enkel nadeel van hebben ondervonden.
Ook de dingen die ik hier als mogelijke nadelen heb gelezen, hebben wij eigenlijk niet gehad. Voordeel is inderdaad dat de zaal goedkoper was (we moesten geen zaalkosten betalen, toch weer 1000 euro gespaard).
We waren wel al voor de wet getrouwd, verder zag ons programma er zo uit:
- kerkelijke trouw om 3u : we zijn in een kapel getrouwd, kon 100 man binnen en er stond nog volk recht dus zeker geen gebrek aan belangstelling. We hadden zelfs allemaal vrienden die chauffeur gespeeld hebben (10 auto's), je beste vrienden nemen met plezier verlof op zo'n dag hoor! Voor je naaste familieleden: die krijgen zowiezo een dag klein verlet als je trouwt (wel papier vragen op het stadhuis)

- receptie van 5 tot 7: inderdaad is er van de 160 man 20 man niet gekomen, maar dat is volgens de zaal ook niet ongewoon

- avondfeest om half 8: tegen 8u-kwart na 8 was iedereen daar en we hadden het zo voorzien dat er voor de genodigden van 's avonds een aperitief met hapjes was tot half 9 dus geen probleem.
Omdat we zelf op huwelijksreis vertrokken de dag erna en al om 6u in zaventem moeten zijn, hebben we om 5u de mensen moeten vragen om naar huis te gaan. Het merendeel is tot half 3-3u gebleven dus ook niet om te zeggen heel vroeg hé!

Veel succes met de planning!



Bart
4-11-2005
 Meld misbruik20-10-2004 13:42:18

Dag Jan,
Wij trouwen op vrijdag 4/11/2005. Toen we de zaal kozen, was er aan vrije zaterdagen in november geen gebrek, maar we kozen bewust voor een vrijdag. Vooral omdat we geen traditioneel avondfeest willen en een vrijdag minder klassiek is dan een zaterdag, maar wel een typische feestavond is. We vinden het ook tof dat iedereen daarna nog het hele weekend heeft. Ook een voordeel is de huwelijksreis: zaterdag is een veel voorkomende afreisdatum, dus we kunnen direct na ons huwelijk vertrekken. Het is dan ook wel herfstvakantie en veel mensen hebben of nemen dan zowiezo verlof, dus dat is ook wel een voordeel van die specifieke datum(krokus- en paasvakantie zijn volgens mij minder interessant: veel mensen zijn dan gaan skieën). Onze receptie zal rond 18u beginnen denk ik, da's volgens mij niet echt een probleem, aangezien veel mensen toch wat vroeger stoppen met werken 's vrijdags. Wij trouwen wel niet voor de kerk, ik denk dat het moeilijker is om van je gasten te verlangen dat ze om 14u of zo al aanwezig kunnen zijn.
Nog veel plezier met de voorbereidingen!
groetjes,
Barbara



Katrien

 Meld misbruik20-10-2004 14:23:42

Hallo,
wij zelf trouwen op een zaterdag maar mijn beste vriendin is op een vrijdag getrouwd en het was gewoon heel erg jammer dat er heel weinig volk was opgedaagd voor de huwelijksmis..
Als ik eerlijk mag zijn zou ik dat ook een klein beetje spijtig vinden..
maar aan de andere kant zal iedereen - die je nauw aan het hart ligt - wel maken dat ze er kunnen bij zijn..
Succes alvast.



Joke

 Meld misbruik20-10-2004 19:59:04

Hoi,

Wij trouwen ook op een vrijdag. Voordeel voor de nabije familie en getuigen: ze krijgen een betaalde verlofdag!
En wie wil er nu geen extra dagje verlof????

En ook zoals al gezegd is, wij vertrekken de zaterdag op huwelijksreis en de feestvierders hebben een heel weekend om te bekomen!
En degene die er echt bij willen zijn tijdens de kerk/wet, zullen de tijd ervoor vrijmaken!

Groetjes, Joke en Wouter.



annelies
19-8-2005
 Meld misbruik15-11-2004 21:42:12

hallo,

wij trouwen op 19 augustus volgend jaar. Dat is ook een vrijdag. We wilden perse in de zomer trouwen maar doordat de meeste feestzalen dan volgeboekt zijn is het dus een vrijdag geworden. Wij hadden ook liever een zaterdag gehad maar onze familie is heel positief, ze zijn blij dat ze dan nog een heel weekend hebben om uit te rusten.

groetjes annelies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...