Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mislukte videoreportage !!!

  16-11-2006 21:43:07
Hallo toekomstige bruidjes,

Ik kan het nog altijd niet geloven, maar na enige andere miserie kunnen we nu nog iets toevoegen aan ons lijstje: onze trouwdvd.
Bij het bekijken was ik echt compleet over mijn toeren !!
Er zat bijna op de gehele film een bepaalde vlek (zeshoek)in het midden van het beeld en er zat zelfs een stuk in zonder klank !! We hebben dit nochtans door een professionele firma laten doen (heeft ons 900 euro gekost !!)We hadden goede referenties van deze mensen , want ze hebben zelfs beide huwelijken van mijn broers gefilmd.
Toen we hen over die slecht kwaliteit aanspraken , vielen ze natuurlijk uit de lucht. Wat volgens mij totaal niet kan dat ze het niet gezien zouden hebben.
Nu ze gingen van nieuwe dvd maken...
Na een paar weken lieten ze niets meer van hen horen.
Toen ik belde bleek het nummer (vaste lijn noch gsm) niet meer in gebruik !!!
We zijn dan maar naar het adres gestapt. Toen we zeiden dat we hen niet meer konden bereiken, zeiden ze dat ze problemen hebben met het telefoon???
We hebben dan nieuwe dvd meegekregen, maar is totaal niet oke.
Ik ben dus echt bereid om een advocaat aan te stellen, maar kan dit???

Graag jullie reactie aub

Bedankt!

groetjes
Annabel

annabel
12-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 793


Miet
26-5-2007
 Meld misbruik16-11-2006 22:09:12

Hebben jullie een contract en wat staat daar in?

Volgens mij kan je zeker naar het gerecht stappen, maar dat kost ook veel natuurlijk...



annabel
12-8-2006
 Meld misbruik16-11-2006 22:18:22

Hallo Miet

we hebben inderdaad een contract getekend. Spreek enkel in hunn voordeel natuurlijk . De gewoonlijke clausules. Er staat wel niets in over de kwaliteit natuurlijk.
Ik voel me echt machteloos.
Het zal weer eens eens een slapeloos nachtjes worden vrees ik :(-



Philip
27-10-2006
 Meld misbruik16-11-2006 23:11:08

hoi annabel,

je kan dit juridisch aanvechten, best even overleggen met je verzekeringsagent of advocaat hoe je dit aanpakt.
je kan ze natuurlijk ook gewoon eens laten voelen dat je het serieus meent en zeggen dat je een uitgebreide burgelijke aansprakelijkheidsverzekering hebt en geschillen met derden of zelfstandigen kan betwisten.

groetjes Philip



Thierry

 Meld misbruik17-11-2006 2:56:37

Hoi Annabel,

Aiaiai... niet zo goed vrees ik...

Als er in de voorwaarden geen vermelding is van de door hun te leveren kwaliteit, ben je natuurlijk redelijk beperkt in je juridische draagkracht. Je kunt natuurlijk altijd refereren naar de door de firma geleverde informatiemap of hun website.
Wat je allesinds volgens mij vrij eenvoudig kunt aanvechten is de slechte kwaliteit en op basis daarvan kan je perfekt de volledige reportagekost (of een groot deel) terugeisen van deze firma.
Ik zou wel onmiddellijk een aangetekend schrijven naar hun verzenden, zodat je een bewijs hebt dat je niet tevreden bent met de kwaliteit. Eis daarin ook onmiddellijk je geld terug. Wettelijk zijn ze verplicht hierop te reageren en indien ze niet akkoord gaan moeten ze een tegenvoorstel doen. Zoniet kan je de firma in gebreke stellen en is hun zwijgen voldoende om een rechtzaak te starten.
Probeer eventueel ook een geluidsopname te maken (bv met je GSM) van je discussie met hun. Dit heeft geen enkele juridische draagkracht, maar er kan wel rekening mee gehouden worden!
Zoals Miet al zie, gaat deze grap je wel snel heeeel veel geld kosten mocht je een rechtzaak willen beginnen. Maar een bemiddelende persoon (bv. advocaat) zou ev. een compromis moeten kunnen afdwingen...
Dreig in extremisch met een publiekelijk bericht in de lokale krant of zo. België is namelijk een vrij land en je mag je vrije mening uiten (wel beperkt natuurlijk)...

Ik persoonlijk plaats wel in mijn algemene voorwaarden een clausule waar expliciet in vermeld staat welke kwaliteit dient te worden afgeleverd en wat de gevolgen voor mij zijn in geval deze niet worden nageleefd. Deontologisch is dat toch het minste wat je kan doen, niet? Ter info: ik heb er tot nog toe wel nog nooit gebruik van moeten maken :-)

Allesinds hoop ik dat je op zijn minst je geld terugkrijgt.
Succes,


Thierry
fotograaf
www.fotomoment.be



freddy

 Meld misbruik17-11-2006 8:16:54

Beste Annabel,

Graag zou ik een en ander voor U gratis willen verbeteren maar spijtig genoeg volgens Uw beschrijving vrees ik dat dit onmogelijk is. Klank dat er niet is kan men niet toveren.Een vlek op het beeld (pluisje ?) evenmin.
Probeer alvast de master (de originele film) in handen te krijgen.Wie weet staat het geluid daar wel op.
Natuurlijk kunt U hiervoor een advokaat aanspreken.
De contractant is immers in gebreke gebleven. Wel moet je dat goed overwegen of het wel loont. Misschien maak je veel procedurekosten maken zonder zekerheid dat je van een eventuele dubieuze firma een vergoeding ziet.Probeer alvast eerst via een vrederechter.Dat kost U niets.
Zo zie je maar dure koop is niet altijd een goede koop.
Indien je nog meer info nodig hebt mag je me gerust privé mailen.

Veel sterkte en succes
fre4@telenet.be



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik17-11-2006 9:37:59

Hoi,

Graag had ik eens geweten over welke firma dit gaat? Zo vermijden we dat er nog koppels dezelfde problemen gaan meemaken. Komaan 900 euro en dan zoiets afleveren, dat is ronduit schandalig. Komaan geen klank!!!!!

Debra
reeds 98 dagen getrouwd



An
24-9-2005
 Meld misbruik17-11-2006 11:42:05

Hallo,

Bij ons een heel ander verhaal, maar mss heb je er toch iets aan.
Mijn bruidsjurk hadden ze verpest bij de droogkuis. Echt verschrikkelijk, heel mijn jurk was naar de vaantjes. Wij hebben via de verzekering een claim ingediend en uiteindelijk hebben we, wel bijna een jaar later, de helft van de waarde van mijn kleed terug gekregen. Nu ik heb mijn kleed er niet mee terug en dat vind ik nog altijd heel spijtig, ook al was het maar om de rest van mijn leven het in de kast te hangen, maar het maakt de pil toch iets minder bitter.

Moraal van het verhaal: hoor eens bij je verzekeringsagent.



ines
27-5-2006
 Meld misbruik19-11-2006 22:27:06

bij ons was het ook niet zo'n leuke reportage. we hebben 4 maanden moeten wachten (2 maanden beloofd), dan staan onze namen verkeerd geschreven (van alletwee), het lijkt net of het zo'n super saai feest was. we hebben gebeld en dan komt alles in orde beloven ze maar nu zijn we nog eens 2 maande verder (6 maanden getrouwd)en hebben we nog steeds niets van hun gehoord. We hebben ze nog 1 week gegeven en dan maken we de naam van deze bekend, zodat anderen zeker verwittigd zijn!



annabel
12-8-2006
 Meld misbruik20-11-2006 9:01:32

Hallo Ines

We zullen dezelfde werkwijze toepassen indien ze tegen volgende week niet gereageerd hebben, zullen wij hun naam ook bekend maken.
Misschien is het wel dezelfde firma !

Grtz



Marleen

 Meld misbruik2-12-2006 13:16:28

Hallo,
Hebben jullie nu al bericht gehad? Wij zijn immers ook nog aan het zoeken naar een videograaf en hebben al een idee, maar, natuurlijk, als jullie net met dezelfde persoon/firma gewerkt hebben, zou dit onze beslissing wel eens kunnen wijzigen.
Als je het niet op de site wil zetten, mag je het ook naar mij direct sturen.
marleen.valckenborgh@telenet.be
Alvast bedankt!
Marleen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...