Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voor Sofie ivm Thailand

  18-10-2004 15:14:49
Wij zijn gegaan met Best tours wat heel goed meegevallen is. Het leuke eraan was dat alle transfers en hotels reeds inbegrepen waren, de excursies niet: op de moment zelf dan kon je beslissen om de excursie mee te doen of niet. Ook waren we soms in hele kleine groepjes waardoor je niet echt het gevoel had met een toeristenbus op stap te zijn. Wij hebben voor een georganiseerde reis gekozen omdat het onze huwelijksreis is en we niet te veel moesten regelen maar Thailand is een land dat je zeker op je zelf kan doen. De mensen zijn er heel vriendelijk en zullen je altijd helpen. Het is ook heel goedkoop daar, om je een idee te geven: wij hebben verschillende keren gegeten voor twee voor nog geen 10 eur en dan hadden we echt genoeg!
wat je zeker moet doen is de nachtmarkt in changmai, daar kan je spotgoedkoop leuke souvenirs en kleren kopen (bijv nog geen 2 eur voor een rokje). voorzie dus genoeg plaats in je bagage want je komt overladen terug!
Wat ik het mooiste vond aan heel de reis was het Noorden (Mae Hong
Son), heel groen en bergachtig, minder toeristisch, echt prachtig.
Naar het schijnt zijn ook binnenlandse vluchten niet zo duur, want het is natuurlijk een groot land en als je veel wil zien moet je wat afstanden overbruggen.
In heel wat steden zijn er plaatselijke reisbureaus waar je excursies kan boeken (en dat was wel goedkoper dan de prijs die wij betaalden via best tours).
Twee andere dingen die we heel leuk vonden: een trekking (wandeltocht door bos, olifantenrit en bamboevlottentocht). Kan je bijvoorbeeld boeken in ChangMai.
Ook bangkok was goed meegevallen, een enorm drukke stinkende stad maar wel heel proper en veilig. Daar hebben we om de drukte een beetje te ontlopen een fietstochtje gedaan op een eilandje van bangkok waar geen auto's op mogen. heel tof en rustig!
als jullie bangkok zouden doen, zeker niet op het einde van je reis doen want dat zou een veel te drukke afsluiter zijn...
Dit was onze toer:
4 nachten bangkok (eigenlijk zijn drie wel genoeg)
2 nachten pitsanolouk
3 nachten changmai
2 nachten mae hong son
3 nachten pucket
als je nog vragen hebt of zo , mag je altijd mailen (cathpin@hotmail.com), ik had spijt dat ik de trotter niet mee had omdat daar altijd zo een goeie tips in staan.
Veel plezier!
ik had spijt

catherine
25-9-2004
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 984


Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik19-10-2004 16:57:20

bedankt hoor voor de vele tips!!

Ik heb al heel wat gelezen en ik denk echt dat we ons daar gaan amuseren. Ik laat je zeker iets weten als we terug zijn eind november.
Ons plan is te beginnen in Bankok, dan naar Sukhotai, dan naar Chang Mai (met jungle trektocht naar bergvolkeren), dan binnenlandse vlucht naar Pucket waar we de Phiphi eilanden en zo gaan bezoeken (op het gemak, wat strandvakantie en snorkelen) om dan terug te keren naar bankok (eventueel via kanchaburi of ayuthaya). We zullen op het moment zelf moeten zien of we alles kunnen doen en hoeveel tijd we voor alles nodig hebben.

salukes,

Sofie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...