Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pfffffff

  7-5-2013 19:27:00
Het kan niet altijd supergoed gaan zeker?

Ik zit wat in de knoop. Mijn zusje heeft een tweeling die tegen de trouw 14 maanden gaan zijn. Mijn andere zus heeft 2 peuters en in de beide familie zitten nog een heleboel peuters en kleine kinderen.
Nu, voor onze trouw hadden we gezegd....geen kinderen aanwezig. Dit omdat het logistieke geregel (verre afstanden) het nog moeilijker maakt dan het al is en daarbij is iedereen dan constant met de kinderen bezig en al een heel pak minder met de dag en het vieren zelf.

Nu belt mijn moeder in de week of de tweeling van mijn zus toch niet mee mag komen. Ze zouden dan een babysit betalen voor als de kinderen moeten gaan slapen. Want: toen mijn zusje trouwde gingen haar vrienden tegen het einde van de avond ook met mijn vader praten (ze zijn uit elkaar na een jarenlange vechtscheiding en geen van de 2 heeft zich daar al overgezet) en zat zij daar alleen (wat niet echt helemaal waar is maar kom). En als er de kinderen bij zouden zijn konden ze (mijn mama en stiefvader) zich met de kinderen bezighouden.

Sindsdien zit ik met een ongelooflijk slecht gevoel. Ik heb het gevoel gechanteerd te zijn. Als ik neen zeg, dan ben ik egoïstisch en als ik ja zeg dan moet ik eigenlijk van iedereen aanvaarden dat de kinderen komen. En dat is juist wat ik niet wou. En stel nu dat iemand zich niet aan de afspraak houdt en toch zijn kinderen meebrengt, dan mag ik het achteraf aanhoren. Vooral als dat iemand langs mijn vriend zijn kant zou zijn want "ik trek die altijd al voor".

Ik hou van mijn nichtjes, echt waar. Eentje ervan is zelfs mijn metekindje en echt een schatje. Maar ik vind ze niet thuishoren op het trouwfeest. Ze zijn te jong om er iets van te begrijpen. Je gaat ze niet stil kunnen houden tijdens de vieringen en die moeten op tijd en stond hun dutje kunnen doen. En dat allemaal aan de andere kant van het land? En als klap op de vuurpijl was de reactie van mama: ja, en die babysit...dat is dan een van onze genodigden.

We hadden de ouders elk 6 koppels laten uitnodigen. Wij betalen het feest zelf maar we wilden ook mensen via onze ouders laten komen.

Maar dat was niet de bedoeling dat die gebruikt zouden worden voor babysits.


pfff...en nu lees ik hier net dat Glitglam ermee stopt terwijl ik ze geboekt had voor mijn trouw

tja



Michele
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1515


Hannelore
15-11-2013
 Meld misbruik7-5-2013 19:30:16

Als jij geen kinderen wil op je huwelijk, dan is dat jouw keuze en dienen de gasten, ja ook je familie! zich daar bij neer te leggen!
Voor die ENE dag, echt, denk aan jezelf...Eventueel hou je een poos nadien een leuke kindernamiddag ter viering van tanteke haar huwelijk :-P ?



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik7-5-2013 19:43:21

Eventueel kan je kinderen toelaten tot na de receptie? Dat heb ik al regelmatig gezien op huwelijken en ik vond dat ook niet storend overkomen. Dat kinderen zich niet stil kunnen houden tijdens een ceremonie is waar maar ik denk niet dat veel mensen dat erg vinden.
Als je familie van ver moet komen is het natuurlijk moeilijker om een babysit te vinden vanaf het diner...



eline
8-6-2013
 Meld misbruik7-5-2013 19:46:20

Ik zou toch ook echt niet toegeven hoor, ik geef je groot gelijk! Het is jouw dag, en ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je zo emotioneel gechanteerd word :s Ik vind persoonlijk ook niet dat kleine kindjes op een trouw horen. Laat je maar niet doen, 't is tenslotte jouw trouw, die je zelf betaald en dus ook zelf beslist wie er al dan niet komt!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik7-5-2013 19:48:21

Ik zou ook voet bij stuk houden hoor! Als je de eene toelaat om de kinderen mee te brengen, zullen de anderen dit ook weer willen en je hebt gelijk als je zegt dat kinderen echt niet veel aan zo'n feest hebben! Is voor hen hooguit amusant voor een uurtje en als ze 14 maanden zijn zelfs nog niet! Pfff het is echt erg dat de mensen toch altijd hun ideeen willen opdringen op een feest dat ze niet zelf geven! Wie geeft het feest? het bruidspaar dus waarom is het als gasten dan toch zo moeilijk om te aanvaarden wie wat waar en wanneer gevraagd wordt!? Dat ieder er een eigen mening op nahoud, akkoord! Maar dring deze niet op aan het bruidspaar, ze hebben al stress genoeg!



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik7-5-2013 20:10:00

Hay Michele. Ik heb Glitglam niet geboekt, dus weet het precieze er niet van, maar ik veronderstel dat ze je na verloop van tijd wel op de hoogte zal stellen. Heb ergens gelezen dat ze stopt omwille van allergische reacties, dus er is wel degelijk een belangrijke reden. Ik zit al even op het forum en heb enkel nog maar goede reacties gelezen van Glitglam, dus ik veronderstel wel dat je een professionele behandeling zal krijgen. Succes met de zoektocht en kop op!




ilse
24-8-2013
 Meld misbruik7-5-2013 20:56:20

idd Jessica liet me weten,en zal dat ieder bruidje van haar laten weten...dat ze allergische reacties heeft....MAAR ZE ZOU ZELF VOOR EEN VERVANGINGENDE OPLOSSING ZORGEN..indien nodig..ik vond zelf al een oplossing,ik zit in de sector,allee passief nu omdat ik rolstoelpatiente ben door een verkeersongeluk...



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik7-5-2013 21:24:07

Moeilijk hé.. Die kinderen :-)

Wijzelf hebben een zoontje van 25 maanden, mijn broer heeft een zoontje van 29 maandne en mijn schoonzus een dochtertje van 19 maanden..
Zij zijn onze bruidskindjes.. Dus ze zullen bij het huwelijk zelf bij zijn en waarschijnlijk ook niet stil zijn :-)
Na de ceremeonie gaan de kindjes slapen en wij op fotoshoot!
Dan is er de receptie waar ze mee zullen komen maar eens het avondfeest om 19u begint zullen ze naar huis gaan! Ook onze eigen zoon..
zo'n jonge kinderen horen naar mijn mening niet thuis op een trouwfeest..
Voor zoonlief en neefje hebben we een babysit. Voor het nichtje hebben we de oma en opa uitgenodigd op de receptie en zij kunnen hun kleindochter dan mee naar huis nemen. Mooi opgelost door onszelf.. Zo kan er niemand zagen of klagen.. We hebben er moeite voor gedaan! :)
Ik moest als kind ook vaak thuisblijven en toen werden daar helemaal geen vragen bij!
Dus als je het niet wilt, moet je het zeker niet doen en je er ook niet schuldig over voelen!!



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik7-5-2013 21:37:18

Bij ons ook geen kinderen. Geen van vrienden, geen van de familie.

Ik zou voet bij stuk houden. Want als je 1 toelaat moet je de rest ook toelaten. Het is jullie feest en jullie nodigen uit. Dus me dunkt zijn jullie vrij wie jullie vragen.



Veronique
24-8-2013
 Meld misbruik7-5-2013 22:34:38

Wij hebben ook bewust geen kinderen toegelaten... En ja dat heeft bij ons lang geduurd voor wij eruit waren.. Maar je moet even van je hart een steen maken! En dat is helemaal niet gemakkelijk!
Ik ben zelf ook nog een vaste babysit bij 2 gezinnen, (af en toe, kids zijn al wat groter), maar ik ga er ook naar toe als de kids gaan slapen, zodat ze weten dat ik er ben.. waarvoor dienen anders babysitters???????
Zo verdient de jeugd tenminste nog een klein centje bij! (Ik doe dat niet meer voor centjes bij deze gezinnen omdat beide koppels vrienden van ons zijn!)



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik8-5-2013 8:50:56

Hey,
wij hebben zelf al 2 kinderen (8j en bijna 6j) en wilden die uiteraard wel op onze trouw. Wij hebben gekozen voor onze kinderen, die van m'n schoonzus (mijn broers/zus hebben nog geen kinderen) en die van de getuige van m'n man (dus eigenlijk de kinderen van iedereen uit de suite). 8kids in totaal, en verder hadden we aan iedereen gevraagd om zonder kinderen te komen. Zowel 's middags als 's avonds.
Tegen 21u kwamen er 2 babysits om de 5 kleinste kinderen af te halen en in hun bed te gaan leggen (jongste was 4j).

Je moet inderdaad ergens een lijn trekken. En ook bij ons was niet iedereen akkoord hoor! Maar het was onze dag, en ik had geen zin in een kinderfeest. En tot m'n verbazing (toch ivm een paar genodigden) had iedereen z'n kids thuisgelaten. En de dag zelf heb ik daar toch niks meer over gehoord.
Ik zou echt je eigen gevoel volgen. Als jullie besloten hadden om geen kinderen te vragen, zou ik het zo laten. Want nu gaat het om de kinderen, en volgende week stelt er wel iemand anders een andere "eis". En dan kan jij heel je dag gaan aanpassen aan de vragen en grillen van je genodigden. En daar had ik geen zin in.



Brigitte

 Meld misbruik8-5-2013 9:07:06

misschien kunnen er bv vrienden de kleine kindjes tegen een bepaald uur komen halen op het feest , zodat ze bij deze mensen kunnen blijven slapen ? dan blijft de kerk toch in het midden , maar jullie beslissen , wil je het echt niet moet je dat ook duidelijk laten weten



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik8-5-2013 10:09:14

Probeer er even rustig over te praten en het hen nogmaals uit te leggen. Je mag "egoïstisch" zijn. Het is jouw dag.

Ik ben ook op zo momenten gebotst en heb toch volgehouden (ook al voelde ik me soms rotslecht) en nu is het nog 9 dagen te gaan en iedereen heeft zich overal bij neergelegd en er is geen gedoe meer :)
Gewoon je zin doen en doen wat voor jou goed voelt.
Op het einde valt alles mooi in zijn plooien.
je zal zien...
Dikke knuffel



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik8-5-2013 10:32:06

Ik zou het toch wel eens even duidelijk maken aan je moeder dat je u gechanteerd voelt!
Als jullie er geen kinderen bij willen dan is dat zeker jullie keuze! En er zal zeker wel volk genoeg zijn om je ma gezelschap te houden! Bijvoorbeeld die 6 koppels dat ze heeft mogen uitnodigingen!

Bij ons zullen de kindjes van de broers en zussen er misschien wel bij zijn overdag, maar voor 's avonds heb ik al tegen iedereen gezegd dat ik er geen kindjes bij wil. Er zijn al zoveel kinderen bij ons in de familie dat het gewoon een overrompeling zal zijn. En mijn ouders en schoonouders al kennende gaan die op de duur meer met hun kleinkinderen bezig zijn dan met hun dochter/zoon van wie het eigenlijk de dag is.
Toen ik het tegen mijn jongste broer vertelde kreeg ik al wel meteen het antwoord dat zijn dochter best wel lang kan opblijven en dat je daar geen last van hebt, ik heb voet bij stuk gehouden en gezegd dat ze een babysit moeten zoeken.
En ik ga het ook op de uitnodigingen vermelden! En met kids bedoel ik de leeftijd tot 12 jaar. Eens ze ouder zijn is het een verschil!

Ik vermoed dat wij er ook nog wel het één en het ander over zullen moeten aanhoren, maar ik blijf voet bij stuk houden (ik kan heel koppig zijn als het moet ) dus meid een goede raad, ga waar je echt voor wil gaan!! En hou voet bij stuk, laat niemand jullie dag domineren behalve jullie zelf!!

xxx



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik8-5-2013 11:06:33

Ieder kiest natuurlijk zelf, maar ik zou de kinderen van broer/schoonbroer eigenlijk nooit durven weigeren. Zolang dat niemand verwacht dat ik ga babysitten die dag, zie ik er echt geen graten in.

Onze uitnodigingen waren ook enkel gericht naar Mr en Mevr en toch is er iemand die zijn kinderen meebrengt naar de receptie. Ach ja dan is het zo. Ik kan me er niet druk in maken.



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik8-5-2013 17:01:11

hey

merci voor de vele reacties (doet deugd). Ergens zou ik het nog willen toestaan dat de kindjes blijven tot en met de receptie maar ik ken mijn familie....als puntje bij paaltje komt, blijven de kindjes nog langer want ze zijn nog niet moe en ga zo maar door

waar ik vooral geen zin in heb is mij dan te moeten opjagen omdat er iets gebeurd wat ik niet wil :-(

ja, van Glitglam....ze is altijd supervriendelijk geweest dus ik verwacht me zeker wel aan een mailtje...tegen dat ze bij de 14/9-bruidjes is zullen er wel enkele dagen overgegaan zijn. Ik had het gelezen van de allergie en begrijp het wel. Ik wacht ook nog gewoon even en ga haar nog niet overstelpen met berichtjes om uitleg te krijgen.

't was alleen 2 dingen zo kort op elkaar.

Mijn vriend gaat het zondag ter sprake brengen want hij kan dat rustig en sereen brengen. Laat me hopen dat het snel en goed kan uitgeklaard worden.



Lies
29-6-2013
 Meld misbruik8-5-2013 20:30:57

Hey Michele, hier was er ook geen zeggen aan om geen kindjes mee te nemen. Mijn vriend zijn kant is Vietnamees en daar is het steevast "samen uit, samen thuis". Kinderen thuislaten is GEEN optie.

Langs mijn kant heb ik enkel de ouders op de uitnodigingen geschreven, ergens om duidelijk te maken dat ze geen kinderen moeten meebrengen.
Enige probleem is dan dat ze zullen zien dat de kinderen van mijn vriend zijn kant daar wél zijn, en dat zal gegarandeerd voor wrijvingen zorgen. Zelfs mijn metekindje van 6 maand komt mee, er was ook geen zeggen aan.

Misschien toch inderdaad nog eens je vriend laten uitleggen, hopelijk begrijpen ze het!
Succes alvast!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...