Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen bedankjes

  6-5-2013 20:33:38
Is het raar om geen bedankjes te geven?

Voor dit forum had ik nog nooit gezien of gehoord. Maar nu lijk ik precies de enigste als ik hier zo lees.

Ellen
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 27 | Gelezen: 1455


Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik6-5-2013 20:38:30

Ik heb nog nooit een trouwfeest gezien waar ze geen bedankjes gaven. Niets is verplicht natuurlijk. :) Maar gewoonlijk wordt het wel gedaan, zoals suikerbonen bij een geboorte. Je doet ermee wat je wil natuurlijk, en je kan er zoveel geld aan besteden als je wil.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik6-5-2013 20:43:29

zelfde reactie als Sofie :)



krista
9-8-2013
 Meld misbruik6-5-2013 20:43:36

Hoi Ellen,
Doe gewoon waar jij je goed mee voelt.
Niets is verplicht...
Wij willen ook een dag die verloopt zoals we zijn..
Zo zijn we al begonnen met niet alledaagse uitnodigingen...
Ik vind dat jou trouwfeest "jullie dag en jullie moeten accentueren"...
Dus doe gewoon waar jullie je goed mee voelen ;-).
Zoals ze zeggen, volg je buikgevoel :-).
Wij hebben wel bedankjes maar ofdat t uiteindelijk meerwaarde aan ons feest gaat geven weet ik niet...
Afwachten dus ;-).



Eppie

 Meld misbruik6-5-2013 20:46:40

Ik ben al naar een aantal trouwfeesten geweest waar er geen bedankjes waren ze.

Ook al naar eentje waar het bedankje gewoon een zakje chips was. Was heel welkom, want ik heb dat in de auto naar huis met smaak opgegeten.

Wel altijd achteraf een kaartje met bedankt voor de cadeau gekregen.

Ik vind ook dat het absoluut niet hoeft, maar ik vind het stiekem wel heel leuk om over na te denken. Dus ik denk wel dat we bedankjes gaan doen :).



Eppie

 Meld misbruik6-5-2013 21:19:19

Hier ook een topic van vorig jaar erover:
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=409926&su...



Sabrina
21-6-2013
 Meld misbruik6-5-2013 21:29:52

Bij ons ook geen bedankjes hoor. Vooral doen wat je zelf wilt!



Kirsten
7-9-2013
 Meld misbruik6-5-2013 21:30:53

Wij geven de dag zelf ook geen bedankjes. Wij zorgen wel achteraf voor een kaart (in lijn met onze save the date) met foto's waarbij we op de achterkant een persoonlijk tekst gaan schrijven. Dus uiteindelijk wel een bedanking, maar later...



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik6-5-2013 21:31:33

Ellen,
Wij doen dat ook niet. Ook nog nooit gezien... Wel achteraf een kaartje met foto en bedanking.



Joke
25-5-2013
 Meld misbruik6-5-2013 21:32:52

Hey Ellen,

Wij geven ook geen bedankjes hoor!! :-)

Grtjs!!



Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik6-5-2013 22:09:42

Nog nooit gekregen en wij geven er zelf ook geen. We sturen achteraf wel een kaartje



Kim
8-6-2013
 Meld misbruik6-5-2013 22:49:48

Hier ook geen bedankjes, je zorgt toch al voor een leuk feest met eten en drinken en plezier a volonté



Ellen
25-5-2013
 Meld misbruik7-5-2013 6:01:40

@Kim: Dat is wat ik ook dacht eigenlijk :-)

Natuurlijk vind ik dat wel leuk die bedankjes maar er kruipt echt wel veel geld in een trouw ...

We zouden ook opteren voor een foto achteraf.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik7-5-2013 7:44:36

Wij hebben feesten gehad waar ze er wel en niet geven. Die bedankjes zijn niet nodig, maar stiekem vind ik het toch wel leuk als er zijn.

Zelf opteren we ook voor (goedkope) bedankjes, omdat we dat leuk vinden.



Emmy
4-7-2014
 Meld misbruik7-5-2013 8:04:20

Wij gaan ook geen bedankjes geven, achteraf wel een foto



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik7-5-2013 8:24:52

Ik heb besloten om achteraf geen foto op te sturen met daarop een 'danku', omdat ik uit ervaring weet dat mensen die even bekijken en dan weer weggooien en als je de som maakt ben je daar ook veel geld voor kwijt (foto + enveloppe + postzegel). Dat vind ik dan zonde van het geld. Daarom hebben wij ervoor gekozen om onze gasten de avond zelf iets te geven (dat ze op hun kast kunnen zetten, zonder echt een referentie naar onze trouw) met een foto van zichzelf. Daar gaan ze veel meer aan hebben. Op de foto gaan we 'Bedankt' zetten.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik7-5-2013 9:04:08

Bij ons ook geen bedankjes.

Ik ben ook van het principe dat de mensen toch al komen feesten, eten en drinken en het doet me denken aan een verjaardagsfeestje voor kinderen.

Alles wat je geeft gaat toch uiteindelijk in de vuilbak belanden, een foto een kaarsje, etc.... wie van jullie houdt de suikerbonenverpakking nog bij als de suikerbonen op zijn ? Toch niemand meer.

Als ik iets zou geven zou ik meer kiezen voor iets dat je kan opeten. Die chips dat is wel leuk.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik7-5-2013 9:21:45

Hier ook geen bedankjes, maar achteraf een kaart met foto.
Ik ben nog maar naar 2 trouwfeesten geweest waar wél een bedankje was. Eéntje was een flesje drank met daarop hun huwelijksdatum. Eéntje was een zakje "echtgeNOOTJES" (dus zoute nootjes maar met een gepersonaliseerd etiket).
Was wel leuk, maar ik vind het totaal niet noodzakelijk en wij hebben het dan ook niet gedaan.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik7-5-2013 10:30:09

Ik had hier ook nog nooit over gehoord en ik ben nog aan het twijfelen of ik er voor ons trouwfeest wel zoveel geld wil aan uitgeven. Ik denk dat achteraf een foto opsturen nog altijd een goed alternatief is.

Want hoe goedkoop je je bedankjes ook houdt, het loopt op.. En er zijn al genoeg kosten bij zo'n dag.




Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik7-5-2013 12:44:11

Wij ook geen bedankjes. Vaak gaat het om prulletjes die later toch maar in de weg staan (heb ooit eens een bootje gekregen... wel leuk maar het past nergens en dus komt het in de kast terecht). Onze bedanking is het feest met zeer uitgebreide maaltijd :-)
We gaan wel nadien een bedankingsfoto opsturen.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik7-5-2013 13:09:33

Wij doen ook geen bedankjes. Is iets van de laatste jaren denk ik. Ik heb het ook nog nooit gezien op een trouw waar ik gast was. Vaak zijn het inderdaad prulletjes waar je geen weg mee weet in huis, vaak met de namen/datum van het koppel er nog ergens op als herinnering, en zo'n foto achteraf... tja, die hebben we ook al gehad hoor, maar wat doe je daar in godsnaam mee? Misschien even op het prikbord hangen, en dan bij 't papier. Wij zijn zo geen 'bijhouders'.

Onlangs ook gehoord van op een babyborrel: daar kreeg je een wijnglas met daarin de naam van de boreling gegraveerd: wat doe je daarmee? Je zet toch geen wijnglas met de naam van een kind van een kennis op tafel als je vrienden en familie uitnodigt? Past dan ook helemaal niet bij de rest van de glazen...

Iets om te eten of te drinken kan misschien nog wel, die echtgeNOOTJES zijn nog een leuk idee, of een klein flesje drank ofzo, maar verder, al die fotokadertjes enzo, denk dat ze geen lang leven beschoren zijn.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik7-5-2013 13:14:12

Ik heb dit onderwerp al ff opgevolgd...
Bijna allemaal negatieve reacties.
Wij hebben als aandenken een bedrukte pen met onze namen op...
Wat vinden jullie?
Zouden onze gasten onze pennen achteraf niet meer gaan gebruiken?
Wij vonden een bedrukte pen wel een leuk aandenken.
Volgens ons gebruik je een pen wel nog achteraf?? Of ben ik nu helemaal mis?
Ik ben benieuwd ;-).



Femke
7-9-2013
 Meld misbruik7-5-2013 13:15:35

Eerst wilden wij ook bedenkingen geven maar achteraf bekeken vonden we het een beetje geld verspilling sommige mensen houden het bij anderen gooien het na een jaar in de vuilbak. Op het feest zelf komen ze onze bedanking kaartjes brengen en we gaan het daar bij houden enkel voor de kindjes gaan we iets voorzien.
succes



mona
27-7-2013
 Meld misbruik7-5-2013 13:28:18

Tja, een pen heeft idd ergens nog wel 'nut', maar pennen krijg je ook al bijna overal bij alles bij (ik zeker in mijn job, heb hier een hele schuif vol allerhande pennen). En dan met namen van vrienden erop, nja, ik weet het niet, ik heb daar een beetje een raar gevoel bij. 'k Vind het zeker niet nodig allemaal, die bedankjes, vaak wat gezocht... Ik zit er als gast zeker niet op te wachten, dus bespaar je die kosten als koppel toch gewoon.



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik7-5-2013 13:55:57

Ik vind de pennen ook wel een heel leuk idee. Wat wij gaan geven is waarschijnlijk een winkelkarmuntje met onze namen op en de datum... Dachten wij van dat kan iedereen wel gebruiken... En als daar nu namen op staan of niet. Daar kijk je niet meer naar. Maar dan word het toch nog gebruikt. En een pen zou ik ook nog wel gebruiken. Net het zelfde dat ik zeg over ons muntje. Namen of geen namen. Zou ze gebruiken



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik7-5-2013 14:17:24

Ik vind bedankjes ook niet echt nodig maar op de laatste 3 huwelijksfeesten waar ik geweest ben werd er wel iets gegeven (ik moet wel toegeven dat die ondertussen al in de vuilnisbak liggen). Wij dachten om tijdens ons huwelijk iemand (spontane) polaroids te laten trekken van alle gasten. Deze dan op een prikbord te hangen en de gasten zelf te laten kiezen welke foto's ze willen meenemen naar huis. Op die manier is het ook echt een foto van hen dus ik denk dat je dat al langer bijhoudt dan een foto van vrienden/kenissen.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik7-5-2013 21:57:54

Ik heb ook heel erg lang getwijfeld!!

En uiteindelijk komt er toch eentje..
Een pen vind ik nog wel nuttig! Maar het zijn inderdaad vaak prulletjes die je gewoon weg gooit...
Daarom zullen onze bedankjes in het verlengde liggen van onze tafelindeling.. Onze tafels worden ingedeeld in snoepjes!
Ik ben gisteren de snoepjes gaan aankopen. 10 dozen met elk 150 snoepjes in voor een totaalprijs van 61 euro...
Ik ga uit van 100 personen (het zullen er wat minder zijn maar goed)
In een 'mika'zakje stop ik van elke soort 1 snoepjes. Dus dat zijn 10 verschillende snoepjes en dat niet ik dicht met een dubbelgeplooid kartonnetje met onze namen erop en 'Bedankt dat je er bij was!'
Dat wil dus zeggen dat ik voor 100 personen van elke soort 100 snoepjes gebruik voor de bedankjes. En dan heb ik nog 50 snoepjes over van elke soort om de tafels in te delen..
Dat wil dan zeggen dat ze tijdens de avond ook nog eens 5 snoepjes per persoon per tafel hebben.. Lijkt me meer dan ok!
Tafels zijn ingedeeld en bedankjes worden waarschijnlijk in de auto al opgesmikkeld!
Lekker handig!!



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik8-5-2013 10:16:26

Ik heb al zoooveel lelijke en nutteloze bedankjes gehad dat ik er dan eerlijk gezegd liever geen kreeg :)

Ik vind dat dat echt niet hoeft.
Mensen gaan dat niet missen als je dat niet geeft.
Of trek het "thema" van je feest door in je bedankjes en maak er iets moois van.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...